معرفی و دانلود کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور: برنامه‌ای جامع برای تقویت مهارت‌های اساسی زندگی

برای دانلود قانونی کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور: برنامه‌ای جامع برای تقویت مهارت‌های اساسی زندگی

آموزش در حین بازی و سرگرمی یکی از روش‌های تربیتی است که می‌تواند مهارت‌های بالقوه‌ی کودکان را پرورش دهد. سوسانا گونکالوس ویانا در کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور از خمیربازی، کار با کاغذ و قیچی و درست کردن کاردستی کمک می‌گیرد تا 7 مهارت‌ را در کودکان پرورش دهد. این کتاب که در گروه کتاب‌های علوم تربیتی قرار دارد، مواردی چون توانایی حل مسئله، اعتماد‌به‌نفس و خودباوری را در کودکان تقویت می‌کند.

درباره‌ی کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور

اکثر مردم گمان می‌کنند اگر به خواسته‌هایشان دست یابند، شاد خواهند شد؛ اما شادی چیزی فراتر از رسیدن به خواسته‌هاست. دستیابی به خواسته‌ها به طور موقتی به ما کمک می‌کند که احساس خوشحالی و خوشبختی کنیم؛ اما این به‌تنهایی کافی نیست. سوسانا گونکالوس ویانا (Susana Goncalves Viana) در کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور (99 activities to nurture successful and resilient children: a comprehensive Programme to develop fundamental life skills) به ما می‌آموزد که شادی بیش از هر چیز مربوط به آن است که در درون خود چه کسی هستید، درباره‌ی خود چه احساسی دارید و در دنیای بیرونی چگونه از عهده‌ی کارها برمی‌آیید. در یک کلام، شادی در درون است که باید تلاش کنید آن را بیرون بیاورید.

نویسنده در کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور باور دارد که اگر انسان‌ها از کودکی یاد بگیرند با سپاسگزاری از آنچه دارند و صادق بودن درباره‌ی اینکه چه کسی هستند، شادتر باشند، اتفاق خارق‌العاده‌ای خواهد افتاد. علاوه‌براین، کودکان باید یاد بگیرند که سرسخت و مقاوم باشند تا زمانی که در موقعیت‌های دشوار قرار می‌گیرند، با مهارت حل مسئله، با شرایط کنار بیایند. آن‌ها باید بتوانند اشتباهشان را تشخیص دهند و از قدرتشان استفاده کنند تا زمانی که اوضاع وخیم می‌شود، با مدیریت امور رو به جلو گام بردارند.

معرفی و دانلود کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور

برای دستیابی به اهداف فوق، کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور فعالیت‌هایی را معرفی کرده تا کودکان آن‌ها را با مشارکت بزرگ‌سالان انجام دهند و در قالب این فعالیت‌ها مقاومت، خودباوری و انعطاف‌پذیری را بیاموزند. در این کتاب، هفت حیطه معرفی شده که به کودکان در نهادینه کردن مدیریت فشارهای روانی کمک می‌رسانند. خودآگاهی، روابط، اعتماد‌به‌نفس، راه‌حل‌یابی، طرز فکر رشدی، مراقبت و خوش‌بینی هفتگانه‌های این کتاب هستند که نویسنده در فصل‌های جداگانه به آن‌ها می‌پردازد و تلاش می‌کند تا با طراحی تمرین و فعالیت‌های مشارکتی بین کودک و بزرگ‌سال آن‌ها را تقویت کند. سوسانا گونکالوس ویانا در هر فصل چند هدف را مدنظر قرار می‌دهد. سپس برای رسیدن به هدفْ فعالیت و وسایل مورد نیاز آن را معرفی می‌کند.

کتاب‌های زیادی هستند که بر تقویت عزت نفس، شادابی و مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله‌ی کودکان تمرکز می‌کنند. از بین این کتاب‌ها، کتاب 9 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور بر کودکان 7 ساله تمرکز دارد. ضمناً در این کتاب فعالیت‌های خلاقانه و کار با کاغذ و چسب و قیچی طراحی شده است که در حین بازی و سرگرمی، پرورش توانایی‌های بالقوه‌ی کودکان را ممکن می‌سازد.

در مجموع، این کتاب یک برنامه‌ی جامع و تعاملی شامل 99 فعالیت‌ کلاسی علمی، سرگرم‌کننده، خلاقانه و جذاب است تا به متخصصان آموزش و پرورش کمک کند کودکانی شاد و تاب‌آور تربیت کنند. انتشارات دوران این کتاب را با ترجمه‌ی اسماعیل سعدی‌پور و راضیه وظیفه‌دوست منتشر کرده است.

کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مربیان مدارس ابتدایی و والدینی که کودک دبستانی دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور: برنامه‌ای جامع برای تقویت مهارت‌های اساسی زندگی می‌خوانیم

بچه‌ها باید با استفاده از خمیر بازی یک مدلی بسازند که نمایانگر احساسی باشد که در حال حاضر نسبت به زندگی خود دارند. نحوه ساخت مدل در این فعالیت در اختیار خود کودک است. بنابرین باید آزادانه هرچه را به ذهنشان می‌رسد، خلق کنند. بعضی بچه‌ها شکل‌های تصادفی و برخی دیگر نیز اشیای روزمره را می‌سازند. برای مثال، بعضی‌ها آدمکی می‌سازند که نمایانگر حس اعتماد به نفس است و برخی چیزهایی شبیه قلب (نشان‌دهنده زندگی پر از عشق) یا قطار (برای نشان دادن زندگی که سریع می‌گذرد) می‌سازند. بچه‌های دیگر اشکال ناشناخته مثلاً شبیه حباب یا اسفنج می‌سازند که نشان‌دهنده‌ی زندگی پیچیده یا ناشناخته است.

وقتی اشکال خود را درست کردند، می‌توانند راجع به آنچه ساخته‌اند و دلیل ساخت آن صحبت کنند. می‌توانید آن‌ها را تشویق کنید که در مورد تغییراتی که دوست دارند در زندگی خود (و به همین ترتیب به مدلشان) بدهند، فکر کنند و می‌توانند با استفاده از وسایل تزئینی به مدل خود چیزی اضافه کنند، یا قسمتی از آن را بردارند یا کاملاً تغییر دهند. همین‌طورکه توضیح می‌دهند و تغییرات را اعمال می‌کنند، شما می‌توانید تأکید کنید که تمام تصمیمات آن‌ها انتخاب شخص خودشان است. آن‌ها روی کاری که با مدلشان می‌کنند، کنترل دارند؛ درست مثل اینکه روی زندگی خود کنترل دارند و این کار را با حمایت و کمک کسانی که دوستشان دارند، انجام می‌دهند. می‌توانید تأکید کنید که دیگران ممکن است به آن‌ها بگویند چه تغییری ایجاد کنند و چطور این کار را بکنند؛ اما در نهایت به خودشان مربوط است که چه کاری انجام دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
آنچه در این کتاب می‌خوانیم
نگاه دقیق‌تری به حوزه‌های مختلف
وجه تمایز این کتاب
چرا به چنین کتابی نیاز داریم؟
باورهای غلط
باور غلط اول
باور غلط دوم
باور غلط سوم
باور غلط چهارم
باور غلط پنجم
باور غلط ششم
باور غلط هفتم
باور غلط هشتم
باور غلط نهم
باور غلط دهم
فصل دوم: پیشنهادهایی برای معلمان
نحوه‌ی استفاده از این کتاب
مدیریت احساسات دشوار
کار با والدین
فصل سوم: خودآگاهی
موضوع شماره 1:‌هویت
موضوع شماره 2: تعلق‌پذیری
موضوع شماره‌ 3: خودپنداره
موضوع شماره ‌4: احساسات
فصل چهارم: روابط
موضوع شماره 1: ارتباط
موضوع شماره 2: دوستی
موضوع شماره 3: احترام
موضوع شماره 4: اعتماد
فصل پنجم: اعتمادبه‌نفس
موضوع شماره 1: خود‌ارزشمندی
موضوع شماره 2: استقلال
موضوع شماره 3: جرأتمندی
موضوع شماره 4: انگیزه
فصل ششم: راه حل یابی (حل مسئله)
موضوع شماره 1: خودتنظیمی
موضوع شماره 2: خودباوری
موضوع شماره 3: تفکر همه‌جانبه
موضوع شماره 4: سازگاری و پذیرش تغییر
موضوع شماره 5: توانمندی‌ها
فصل هفتم: طرز فکر رشدی
موضوع شماره 1: یادگیری
موضوع شماره 2: تلاش
موضوع شماره 3: ایستادگی
فصل هشتم: مراقبت
موضوع شماره ‌1: حضور
موضوع شماره 2: مهربانی
موضوع شماره 3: همدلی
موضوع شماره 4: مراقبت از خود
فصل نهم: خوش‌بینی
موضوع شماره 1: مثبت اندیشی
موضوع شماره‌ 2: امید
موضوع شماره‌ 3:سپاسگزاری
موضوع شماره ‌4: شوخ طبعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور: برنامه‌ای جامع برای تقویت مهارت‌های اساسی زندگی
نویسنده
مترجماسماعیل سعدی پور، راضیه وظیفه دوست
ناشر چاپیانتشارات دوران
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-600-104-138-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور

برای دریافت کتاب 99 فعالیت برای تربیت کودکان شاد، موفق و تاب آور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.