معرفی و دانلود کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی

عکس جلد کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی
قیمت:
۷۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی

کریستوفر ادر توتف در کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی، به بررسی این موضوع می‌پردازد که ماکس وبر چگونه به حوزه‌ی جامعه شناسی اقتصادی استقلال بخشید و آن را از اقتصاد سیاسی منفک کرد.

درباره‌ی کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی

دنیای جامعه‌شناسی و اقتصاد علی‌رغم آنکه برخی از شاخه‌ها و جنبه‌های آن‌ها کمتر موردِ توجه قرار گرفته است، درهم‌تنیده‌اند. کریستوفر ادر توتف (Christopher Adair Toteff) نظریه‌پرداز اجتماعی، فیلسوف و جامعه‌شناس، در کتاب خود با عنوان ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی (Max Weber and the path from political economy to economic sociology)، از تاثیرات متقابل میان دو حوزه‌ی اقتصادی و اجتماعی می‌گوید و به واکاوی عملکرد و دیدگاه ماکس وبر و گذر از اقتصاد سیاسی به جامعه‌شناسی اقتصادی می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی

در بخش‌های ابتدایی کتاب، نویسنده سعی برآن داشته تا تفکرات اقتصادی حاکم بر قریب به یک قرن را در کشور آلمان بررسی کند و از نظر بگذراند؛ زمانی‌که مفهوم اقتصاد سیاسی در آن کشور، مفهومی جاافتاده بود. او به‌خوبی، سیر تاریخی تغییر و تحولات رخ‌داده در بُعد اقتصادی آلمان را تشریح و ترسیم می‌کند. مکاتب، نظریه‌پردازان و اقتصاددانانی که در هر برهه‌ی زمانی، نقش پررنگی داشته‌اند و تحولاتی که در این مکتب‌ها به‌وقوع پیوسته، توسط کریستوفر آدایر توتف به‌طور کامل بیان شده. سپس مبحث اصلی کتاب که تبدیل‌شدن ماکس وبر به یک اقتصاددان سیاسی در یک بازه‌ی زمانی ده‌ساله است، تغییر و تحولات افکار و نظریه‌های او و سخنرانی‌هایش، ذکر شده است.

آشنایی با اندیشه‌ها و عملکرد ماکس وبر در قامت یک اقتصاددان سیاسی در دهه‌ی 1890 میلادی تا 1900 میلادی، پیش‌زمینه‌ی مناسبی را برای شناخت اقتصاد دنیا و کشور آلمان و نظریه‌های حاکم در آن زمان، به‌دست مخاطبان می‌دهد. در نهایت نویسنده سراغ قسمتی می‌رود که قلاب ذهنی او برای نوشتن و گردآوردن این اثر بوده است؛ یعنی جایی که ماکس وبر تبدیل به یک اقتصاددانِ اجتماعی می‌شود.

در این کتاب، سیر و فرایند اقدامات، روش‌ها، مختصری از شرح حال و اثرات ماکس وبر و دیگر تاثیرگذاران حوزه‌ی اقتصادی در سال‌های ابتدایی قرن بیستم میلادی، در قالب یک مسیر مطالعاتی ترسیم شده است و حاکی از اطلاعات و دانش کامل نویسنده در خصوص موضوع دارد. کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی را علی شهریار منطقی فسایی ترجمه کرده و به‌همت انتشارات هورین چاپ و منتشر شده است.

کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی برای چه کسانی مناسب است؟

محققان و علاقه‌مندان به نظریه‌های اجتماعی، اقتصادی و اندیشه‌های ماکس وبر از این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی می‌خوانیم

توسعه‌ی سه‌جانبه‌ی اقتصاد ملی توسط کارل هاینریش راو در اوایل دهه 1830 آغاز شد و تا قرن گذشته ادامه یافت. زمانی‌که وبر در فرایبورگ استاد شد، این یک عمل قدیمی بود. جلد Max Weber Gesamtausgabe در مورد اقتصاد عمومی در سال 2009 منتشر شد، جلد در مورد علوم مالی در سال 2017 منتشر شد و جلد در مورد اقتصاد ملی عملی در نهایت در اواخر سال 2020 منتشر شد. همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، بین این سه مجموعه همپوشانی وجود دارد. سخنرانی‌ها، اما با این وجود به صورت جداگانه مورد بحث قرار خواهند گرفت و همان‌طور که از عنوان می‌توان فهمید، جلد اقتصاد عمومی ملی اساسی‌ترین و جالب‌ترین است.

وبر شش‌بار در مورد اقتصاد ملی «عمومی» سخنرانی کرد: چهار بار در فرایبورگ و دو بار در هایدلبرگ. این سخنرانی‌ها در جلد اول مجموعه‌ای است که به سخنرانی‌های وبر اختصاص دارد؛ اما این جلد شامل دو نوشته مرتبط دیگر نیز می‌باشد. یکی یادداشت‌های سخنرانی است که او در مورد تاریخ اقتصاد ملی در طول ترم تابستان 1896 در فرایبورگ ایراد کرد. همان‌طور که عنوان نشان می‌دهد، نگرانی وبر توسعه اقتصاد در طول تاریخ است و در حالی که وبر بیشتر وقت خود را صرف بحث در مورد اقتصاد دوران باستان و قرون وسطی می‌کند، آن‌چه بیشتر مرتبط است نظرات او در مورد نظریه اقتصادی مدرن است. او به نظریه آدام اسمیت و تاکید بر فرد اقتصادی توجه زیادی داشت. با این حال، او همچنین نگران رد آن در انگلستان از طریق پوزیتیویسم و رد آن در آلمان توسط مکتب تاریخی بود؛ و او با برخی از مشاهدات در مورد سوسیالیسم و تجسم مدرن آن در سنت سیمون و پرودون به پایان رسید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: اقتصاد سیاسی آلمان قرن نوزدهم
فصل 3: ماکس وبر و تبدیل شدن به یک اقتصاددان سیاسی. 1890-1900
فصل 4: ماکس وبر و تبدیل شدن به یک اقتصاددان اجتماعی. 1900-1910
فصل 5: ماکس وبر و "سوزیال اوکونومیک ". 1910-1920
فصل 6: اقتصاد اجتماعی ماکس وبر - مسیری که طی نشده است
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی
نویسنده
مترجمعلی شهریار منطقی فسایی
ناشر چاپیانتشارات هورین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-622-378-548-1
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد سیاسی، کتاب‌های جامعه شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی

برای دریافت کتاب ماکس وبر و گذار از اقتصاد سیاسی به جامعه شناسی اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.