معرفی و دانلود کتاب امنیت تجارت الکترونیک

عکس جلد کتاب امنیت تجارت الکترونیک
قیمت:
۶۵,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امنیت تجارت الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امنیت تجارت الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امنیت تجارت الکترونیک

کتاب امنیت تجارت الکترونیک، نوشته‌ی علی موقر، به مفهوم حائز اهمیتِ تامین امنیت، در حوزه‌ی فعالیت‌های دیجیتالی، معاملات و تجارت بر پایه‌ی فناوری و در بستر الکترونیک، می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب امنیت تجارت الکترونیک

از دیرباز تاکنون به فراخور تغییرات و ساختار جامعه، تامین امنیت که مقوله‌ی مهمی در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی است، دغدغه‌ی همگان بوده و هست. هم‌اکنون در عصر اطلاعات و انقلاب فناوری‌ها، اتخاذ تدابیر ایمنی نیز به همان‌شکلی مهم است که در گذشته‌ها به‌شیوه‌ی جنگ و جدال در حفاظت از قبیله و جامعه در برابر تهدیدات خارجی، بروز پیدا می‌کرده است.

امروزه فعالیت‌های اقتصادی متنوع و متعددی از شیوه‌ی سنتی که با اسناد و مدارک کاغذی بی‌شمار سروکار داشت به دنیای الکترونیک منتقل یا در این فضا ایجاد شده است. تجارت الکترونیکی، سرعت بالاتر، دسترسی آسان‌تر، هزینه‌های جانبی کم‌تر و فرصت‌های بیشتری در اختیار افراد قرار می‌دهد. به همین دلیل گسترش آن در تمامی حوزه‌ها، با شتاب اتفاق افتاد.

اگر فعالیت اقتصادی شما با دنیای تکنولوژی گره خورده یا در بستر الکترونیکی در جریان است، نیازمند یادگیری و فهم مطالب پایه‌ی تامین امنیت برای مبادلات خود هستید و نویسنده این نیاز را به‌خوبی شناسایی کرده و بدان پاسخ داده است.

همان‌طور که بازرگانی الکترونیکی، مزایای متعددی دارد، نیازمند حفاظت اطلاعات و لحاظ کردن تدابیر امنیتی در برابر تهدیدات متعددی از قبیل هک داده‌ها، حمله‌های سایبری و کلاه‌برداری‌ها نیز هست و این امر تخصص، الزامات و پیش‌نیازهایی دارد که متخصصان امنیت شبکه و فعالان این حوزه، به‌صورت حرفه‌ای بدان مشغول هستند.

علی موقر در کتاب امنیت تجارت الکترونیک، به شکل تمام‌وکمال هر آن‌چه را که باید درباره‌ی کسب‌وکارهایی که در بستر الکترونیکی و با استفاده از فناوری‌های گوناگون، در جریان هستند و همچنین تامین امنیت آن‌ها بدانید، بیان کرده است. او در این اثر آموزه‌های کاربردی و مفیدی را درباره‌ی آن‌چه تجارت الکترونیک نام دارد، قوانین آن در دولت الکترونیک و در ایران، مزایا، اهمیت و رویه‌ی رمزگذاری، پول الکترونیکی، مبادله‌ها در این بستر، تبادل اطلاعات و مهم‌تر از همه امنیت، تدابیر ایمنی، چرخه‌ی حفاظت اطلاعات، راهکارهای مقابله با خطرها، آزمایش‌های امنیتی و مواردی از این دست که فعالیت بازرگانی الکترونیکی شما را حفظ می‌کند، ارائه داده است.

کتاب امنیت تجارت الکترونیک به‌همت انتشارات هورین به چاپ رسیده است.

کتاب امنیت تجارت الکترونیک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به افرادی که در حوزه‌ی بازرگانی دیجیتالی و تجارت الکترونیک فعالیت دارند یا متخصص امنیت اطلاعات و شبکه هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب امنیت تجارت الکترونیک می‌خوانیم

در حملات pharming، معمولا کاربران به‌طور ناآگاهانه و بدون آن‌که خودشان بفهمند، به‌سوی سایت‌های آلوده هدایت می‌شوند. در این نوع از حمله، برخلاف phishing، قربانیان نباید روی لینک موجود در email کلیک کنند تا حمله آغاز شود. قربانیان pharming حتی متوجه نمی‌شوند که مرورگر آن‌ها در حال باز کردن یک url غلط ولی مشابه url واقعی شرکت‌های مالی و اعتباری است. حمله‌ی pharming در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که مهاجمان بتوانند به درون دامنه نام سرور یا DNS نفوذ کنند و آن را تحت کنترل بگیرند. DNS اعدادی را که معادل با آدرس وب‌سایت است، در خود ذخیره می‌کند.

به‌عنوان‌ مثال هنگامی‌که کاربر دامنه www. CDNOW. com را در مرورگر اینترنتی خود وارد می‌کند، DNS آن را به اسم متداول ثبت شده برای سایت ترجمه کرده و آن را به آدرس واقعی IP تغییر می‌دهد. طراحان حملات pharming درواقع این فرآیند را کنترل کرده و اطلاعات عددی مربوط به وب‌سایت خود را به جای DNS واقعی به ثبت می‌رسانند. جالب آن‌که میزان این حملات تا بدان حد افزایش یافته که بسیاری از کارشناسان امنیت اینترنت دیگر هرزنامه‌ها را خطر اصلی فراروی کاربران فضای مجازی نمی‌دانند؛ بلکه در مقابل، سرقت هویت کاربران با انواع حقه‌ها را بسیار خطرناک تر می‌دانند.

آن‌ها معتقدند که بهترین راه برای دفاع از خود در برابر این حملات، استفاده از امکانات و تمهیدات امنیتی چند لایه است. دفاع چند لایه معمولا در 5 مرحله صورت می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1:‌ تجارت الکترونیک
فصل 2:‌ امنیت در تجارت الکترونیک
فصل 3:‌ راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﮐﻼن
فصل 4:‌ امنیت وب سایت در تجارت الکترونیک
فصل 5: خطرات و راهکارهای امنیت در خدمات تجارت الکترونیک
فصل 6:‌ چالش‌ها و تهدید‌های امنیت در تجارت الکترونیک
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امنیت تجارت الکترونیک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هورین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-378-526-9
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امنیت تجارت الکترونیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب امنیت تجارت الکترونیک

برای دریافت کتاب امنیت تجارت الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.