معرفی و دانلود کتاب رفتارشناسی هکرها

عکس جلد کتاب رفتارشناسی هکرها
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رفتارشناسی هکرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رفتارشناسی هکرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رفتارشناسی هکرها

با آموزه‌های کتاب رفتارشناسی هکرها، جهان ذهنی هکر‌ها و رخنه‌گران رایانه را از زاویه‌ی تازه‌ای بازشناسی خواهید کرد. حبیب اله حواریون نویسنده‌ی این اثر، به شما کمک می‌کند تا مبانی رفتاری هکر‌ها را بهتر از قبل شناسایی کرده و اهداف مخرب و سوء‌قصد‌های آن‌ها را با مهارت و هوشمندی بیشتری، خنثی کنید. نوع‌شناسی هکر‌ها و شناخت اهداف آنان، شناخت موانع در رفتار‌شناسی هکر‌ها، شناسایی انواع تهدیدات سایبری و نوع مقابله با آن از سرفصل‌های مهم این کتاب هستند.

درباره‌‌ی کتاب رفتارشناسی هکرها

این‌روز‌ها اهداف و مقاصد هکر‌ها به مواردی مثل عطش شهرت یا تبدیل شدن به تیتر خبر‌های جهانی محدود نمی‌شود. هکر‌ها در سال‌های گذشته، دامنه‌ی مقاصد کاری خود را به مواردی همچون انگیزه‌های مالی و اقتصادی و حتی سوء‌قصد‌های سیاسی گسترش داده‌اند و از همین‌جهت نیز می‌توان گفت الگو‌های رفتاری آن‌ها دامنه‌ای بس وسیع‌تر پیدا کرده است. کتاب رفتارشناسی هکرها نوشته‌ی حبیب اله حواریون، می‌تواند راهنمای خوبی برای آشنایی با روان‌شناسی رفتاری رخنه‌گران حوزه‌ی شبکه و راه‌های غلبه بر مقاصد آن‌ها باشد. همچنین شما می‌توانید این کتاب را به عنوان یک نمونه‌ی آموزشی عالی برای شناخت مبانی دنیای امنیت شبکه و مفاهیم اساسی آن مطالعه کنید.

دولت‌ها و ساز‌مان‌های جهانی بسیاری در دهه‌های اخیر، از حملات سایبری برای نفوذ به سامانه‌های اطلاعاتی طرف مقابل استفاده می‌کنند. به عبارتی، اکسپلوریت‌ها یا کد‌های مخرب دیگر جای سلاح سرد را در رقابت‌های بین‌المللی گرفته‌اند و به ابزار اصلی تخریب در بدنه‌ی دشمن تبدیل شده‌اند. از‌همین‌روست که مطالعه‌ی روان‌شناسی در حوزه‌ی هکینگ به اندازه‌ی رشد و توسعه‌ی فنی آن اهمیت دارد و نیاز است تا بر الگو‌های رفتاری هکر‌ها بیش از هر زمانی اشراف داشت.

نویسنده‌ی کتاب رفتارشناسی هکرها که خود از مختصصان پرسابقه در تدریس و تحقیق مباحث امنیت شبکه به‌شمار می‌رود، در این کتاب سعی دارد تا گام‌به‌گام و در قالب هفت فصل، اصول و چارچوب‌های اساسی در شناخت رفتار مخربان دنیای اینترنت را به شما بیاموزد. برای ورود به مباحث تخصصی کتاب، لازم است تا در ابتدا با مبانی کار و همچنین تعاریف و اصطلاحات اولیه‌ی این حوزه آشنا شویم. نویسنده‌ی کتاب رفتارشناسی هکرها، به همین منظور فصل ابتدایی کتاب خود را به مقدمه‌ای بر رفتار‌شناسی و آشنایی با مفاهیم پرکاربرد این حوزه اختصاص داده است. در این بخش، در کنار آشنایی با فرهنگ هکینگ و منشور اخلاقی هکر‌ها، با موضوعات مهمی همچون تخصص‌ها، ویژگی‌ها و مهارت‌های لازم در هک و همچنین انگیزه‌های مشترک میان هکر‌ها آشنا می‌شویم. در بخش بعدی کتاب رفتارشناسی هکرها، به‌‌طور دقیق‌تر به سراغ دانش رفتار‌شناسی هکر‌ها می‌رویم و با نظریات اصلی در این حوزه آشنا می‌شویم. شناخت مقوله‌ی مهندسی اجتماعی و تکنیک‌های آن و آشنایی با تئوری‌پردازان شناخته‌شده‌ی دنیای رفتار‌شناسی و روان‌شناسان برتر حوزه‌ی سایبری از دیگر مباحث جذاب این بخش است.

فصل بعدی کتاب رفتارشناسی هکرها، به موضوع نوع‌شناسی هکر‌ها و شناخت انواع هک اختصاص دارد. همچنین در این قسمت به داستان زندگی هکر‌های معروف جهان، گریزی می‌زنیم و نکات آموزشی مهمی را از رفتار‌شناسی هکر‌های برتر تاریخ برداشت می‌کنیم. در بخش دیگر کتاب، به موضوع مهم مانع‌شناسی در شناخت رفتار هکر‌ها می‌پردازیم. این قسمت به ما کمک می‌کند تا در کنار آشنایی با فاکتور‌های اساسی رفتار هکر‌ها، نسبت‌به چالش‌هایی که فرایند این شناسایی را با مشکل و کندی مواجه می‌کند نیز شناخت داشته باشیم. از دیگر مباحث مهمی که در ارتباط با روان‌شناسی رفتاری هکر‌ها باید دانست، انگیزه‌ها و مقاصدی‌ست که یک هکر را به تولید کد مخرب سوق می‌دهد. در این قسمت با مجموعه اهداف هکر‌ها ازجمله سرقت، شنود اطلاعات، یا بیان مقاصد سیاسی آشنا می‌شویم و همچنین مطالبی را درباره‌ی نقش و مسئولیت انواع هکر‌ها می‌خوانیم. دو فصل پایانی کتاب رفتارشناسی هکرها نیز به شناخت روش‌های مختلف حملات سایبری و همچنین انواع تکینک‌های دفاعی برای مقابله با این حملات اختصاص دارد. در این بخش با سطوح مختلف دفاع در برابر تهدیدات آشنا می‌شویم و از راه‌های گوناگون برای غلبه بر نفوذ کد‌های مخرب سر در می‌آوریم. کتاب رفتارشناسی هکرها، در خلاصه‌ی کلام، یک کلاس آموزشی کامل برای شناخت صفر‌تاصد جهان ذهنی هکر‌هاست؛ این کتاب به تمامی علاقه‌مندان فضای سایبری کمک می‌کند تا امنیت شبکه‌ی خود را به شیوه‌ای هوشمندانه ارتقا دهند و راه‌های نفوذ به سامانه‌های اطلاعاتی را با دقت و مهارت بیشتری مسدود سازند. گفتنی‌ست که این کتاب با تلاش‌های انتشارات طلوع مجد به دست شما می‌رسد.

کتاب رفتارشناسی هکرها برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب کاربردی را به علاقه‌مندان حوزه‌ی هک و امنیت شبکه و به‌ویژه روان‌شناسی سایبری پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب رفتارشناسی هکرها می‌خوانیم

یکی از مهم‌ترین دلایل هکرها برای هک کردن، دزدی یا شنود اطلاعات است. این اطلاعات می‌تواند شامل نام کاربری و رمز عبور، اطلاعات کارمندی، شخصی و یا بانکی افراد باشد. بسیاری از اوقات، هکرها این اطلاعات را به دست می‌آورند تا بتوانند هویت شخصی شما را جعل کنند و سپس از آن برای کارهایی مانند انتقال پول، گرفتن وام و غیره استفاده کنند.

بسیاری از هکرها به‌دنبال معرفی خود و اعلام قدرت هستند. در بسیاری از مواقع تنها دوست دارند اطلاعاتی را از بین برده و سپس بیانیه‌ای را در وب‌سایت هک شده قرار دهند تا خودشان را در آن معرفی کنند. البته گاهی این عمل را به سفارش شخص دیگری انجام می‌دهند. در همین راستا خدمات مقصد به طور کلی مختل شده و دیگر قادر به سرویس‌دهی نخواهد بود. هکرهایی که در این دسته قرار می‌گیرند بسیار جالب هستند. آن‌ها به پول یا اطلاعات اهمیتی نمی‌دهند و اطلاعات را از بین می‌برند تا یک نکته را بیان کنند. هکرها در این روش پیامی را در وب‌سایت مورد حمله خود قرار می‌دهند تا پیام خود را به گوش همه برسانند و دلیل کاری که انجام داده‌اند را اطلاع‌رسانی کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر رفتارشناسی هکرها و مفاهیم اساسی
فصل دوم: اصول و مبانی رفتارشناسی و نقش آن در رفتارهای هکرها
فصل سوم: نوع‌شناسی هکرها
فصل چهارم: موانع رفتارشناسی در تحلیل رفتارهای هکرها
فصل پنجم: اهداف هکرها
فصل ششم: روش‌های حملات سایبری و نفوذ به سیستم‌ها
فصل هفتم: راهبردها و تکنیک‌های دفاعی در برابر هکرها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رفتارشناسی هکرها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلوع مجد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-622-5532-61-8
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رفتارشناسی هکرها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رفتارشناسی هکرها

برای دریافت کتاب رفتارشناسی هکرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.