معرفی و دانلود کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم: توان بخشی مبتنی بر پروپریوسپشن، اندام فوقانی و ستون فقرات

عکس جلد کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم: توان بخشی مبتنی بر پروپریوسپشن، اندام فوقانی و ستون فقرات
قیمت:
۱۴۹۵۰۰ ۱۰۴,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم: توان بخشی مبتنی بر پروپریوسپشن، اندام فوقانی و ستون فقرات

کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم، که به همت مسعود برزگر، تألیف شده است، جلد دوم مجموعه‌ای سه جلدی است که به پیشگیری از آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی و توان‌بخشی مبتنی بر پروپریوسپشن می‌پردازد. این جلد، توان‌بخشی مبتنی بر پروپریوسپشن اندام فوقانی و ستون فقرات را در دو بخش دانش پایه و دانش بالینی به همراه مدیریت آسیب بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم

آسیب‌ها و نابهنجاری‌های اسکلتی عضلانی، علت بخش بزرگی از مراجعات مردم به مراکز درمانی است. شناخت آسیب‌های مرتبط با دستگاه اسکلتی عضلانی، برای پزشکان، ارتوپدیست‌ها، فیزیوتراپیست‌ها، متخصصان طب فیزیکی و کاردرمانی، فعالین حوزه‌ی علوم ورزشی و حتی مربیان و ورزشکاران بسیار مهم است. آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی، می‌تواند باعث درد، ناتوانی‌های جزئی یا حتی از کارافتادگی کامل در فرد شود و زندگی شخص را در ابعاد حرفه‌ای، شخصی، خانوادگی و... دچار مشکلات اساسی کند. همین است که داشتن اطلاعات به‌روز، مفید و جامع درحوزه‌ی آسیب‌های دستگاه اسکلتی، بسیار مهم جلوه می‌کند. کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم، این مهم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مسعود برزگر، مؤلف کتاب، به همراه رامین آرغده، عبدالحسین شریفی و محمدرضا هاتفی، در سه جلد کتاب‌های آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی، به بررسی همه جانبه‌ و علمی مشکلات دستگاه اسکلتی عضلانی می‌پردازند و کتابی را به جامعه‌ی علمی هدیه می‌کنند که تحت نظر پنج تن از استادیاران و دانشیاران برتر دانشگاه‌های خوارزمی و مازندران، تألیف شده است. کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم، نیز در دو بخش، آسیب‌های مرتبط با اندام فوقانی و ستون فقرات را مورد مطالعه قرار می‌دهند.

ویژگی مثبت کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم این است که ابتدا دانش پایه‌ی مرتبط با توان‌بخشی مبتنی بر پروپریوسپشن ارائه می‌شود و همه‌ی اصول و اطلاعاتی که باید در این زمینه به صورت تئوری بدانید توضیح داده می‌شود و در بخش بعدی دانش بالینی و تجربی مرتبط با توان‌بخشی و مدیریت آسیب با تمرکز بر پروپریوسپشن به مخاطبان انتقال داده می‌شود. در نتیجه، کتاب، علاوه بر اینکه برای دانشجویان، دانشگاهیان و محققین این حوزه خواندنی است، کتابی کاربردی برای درمانگران و فعالین در عرصه‌ی معالجه‌ی بالینی نیز هست.

کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم را انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های علوم ورزشی و تربیت بدنی به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی انتشارات حتمی

انتشارات حتمی، به همت مسعود برزگر و همکارانش، مجموعه‌ای سه جلدی با نام آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی را تألیف کرده و به چاپ رسانده است که مطالعه‌ی آن، به همه‌ی کسانی که رشته‌ی تحصیلی و حرفه‌شان مرتبط با دستگاه اسکلتی و توان‌بخشی اعضای بدن است، پیشنهاد می‌شود. جلد اول این مجموعه، در حدود 200 صفحه، همه‌ی اصول پیشگیری از آسیب‌های ورزشی را آموزش می‌دهد. جلد دوم، درباره‌ی توان‌بخشی اندام فوقانی و ستون فقرات است و جلد سوم درباره‌ی توان‌بخشی اندام تحتانی و اختلالات مفاصل. متد استفاده شده در این کتاب‌ها، توان‌بخشی مبتنی بر پروپریوسپشن یا حس عمقی است که متدی کارآمد در فیزیوتراپی شناخته می‌شود.

کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم برای فیزیوتراپیست‌ها، ارتوپدها، پزشکان، متخصصان علوم ورزشی، کاردرمانی، طب فیزیکی و... می‌تواند کاربردی باشد.

در بخشی از کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم: توان بخشی مبتنی بر پروپریوسپشن، اندام فوقانی و ستون فقرات می‌خوانیم

پیشرفت‌های اخیر به طور قابل توجهی درک و گزینه‌های درمان برای اختلالات روتیتور کاف و پاتولوژی‌های وابسته به آن را بهبود بخشید. بیماری روتیتور کاف یک مجموعه‌ای از علائم و نشانه‌هایی است که با تغییرات آناتومیکی و عملکرد طبیعی مرتبط است. ساختار آناتومیکی معیوب یا رویدادهای رسوبی باعث می‌شود که بیماری روتیتور کاف نه تنها مربوط به آناتومی غیر طبیعی وجه قدامی آکرومیون و قوس کوراکوآکرومیال باشد بلکه مرتبط با حوادث تروماتیکی فعالیت‌های بالای سر تکراری و یا عدم تعادل مفصل گلنو هو مرال، همراه با کوتاهی نامتقارن کپسول باشد. علاوه بر این سلامت بیولوژیکی ضعیف بافت روتیتور کاف ممکن است مانع توانایی بافت تاندون جهت ریکاوری آسیب‌های کوچک شود. درک پیچیدگی آناتومی شانه فیزیولوژی و بیومکانیک یک بخش مهمی از ارزیابی و درمان بیماران مبتلا به اختلالات مشکوک روتیتور کاف و فضای ساب آکرومیون تحت آخرمی را شکل می‌دهد. درک کامل بیماری روتیتور کاف برای پزشکان ارتوپدی که ممکن است درمان جراحی را ارائه دهند بسیار مهم است. همچنین برای پزشکان مراقبت‌های اولیه، فیزیکال تراپیست‌ها و متخصصان آسیب‌های ورزشی بسیار مهم است که این اختلالات را در اوایل طیف پیشرفت بیماری بتوانند تشخیص و مدیریت کنند.

فهرست مطالب کتاب

مبحث 2: دانش بالینی در توانبخشی و مدیریت آسیب (با تمرکز بر پروپریوسپشن)
بخش 2
فصل 15: اختلالات روتیتور کاف
فصل 16: عوامل حسی حرکتی تأثیرگذار بر خروجی عملکردی پس از آسیب‌های شانه
فصل 17: اصول بازگرداندن عملکرد و کنترل حسی حرکتی در بیماران با اختلال عملکرد شانه
فصل 18: پروپریوسپشن پس از آسیب، جراحی و توانبخشی شانه
فصل 19: پروپریوسپشن پس از آسیب، جراحی و توانبخشی آرنج
فصل 20: پروپریوسپشن پس از آسیب، جراحی و توانبخشی دست و مچ دست
فصل 21: دردهای مکانیکال گردنی
فصل 22: عملکرد سیستم حسی حرکتی و سرگیجه در دردهای گردنی الزاماتی برای ارزیابی و مدیریت
فصل 23: اپیدمیولوژی اختلالات ناحیه کمری در ورزشکاران
فصل 24: اختلالات ناحیه کمری در میان ورزشکاران و پیشگیری از آن‌ها
فصل 25: تجزیه و تحلیل الکترومایوگرافیکی عضلات عمقی تنه در فعالیت‌های ورزشی
فصل 26: پیشبینی بالینی در موفقیت‌آمیز بودن مداخلات در مدیریت کمردرد
فصل 27: پیامدهای عصبی عضلانی در کمردرد و اختلال عملکرد ناحیه مرکزی بدن
فصل 28: پروپریوسپشن پس از آسیب و جراحی ستون فقرات
فصل 29: توانبخشی حس عمقی پس از آسیب و جراحی ستون فقرات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم: توان بخشی مبتنی بر پروپریوسپشن، اندام فوقانی و ستون فقرات
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات259
زبانفارسی
شابک978-600-355442-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۹۵۰۰ ۱۰۴,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم

برای دریافت کتاب آسیب‌های دستگاه اسکلتی عضلانی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.