معرفی و دانلود کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی

فیزیولوژی سلولی و قلبی عروقی یکی از مباحث مهم در علم پزشکی است و ناگفته پیداست که متخصصین و دانشجویان این حوزه به فراگیری مبانی پژوهشی در این زمینه نیاز دارند. کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی نوشته‌ی ریچار ای. کلابوند درباره‌ی این موضوع نکات مهمی را برای ورزشکاران و پزشکان ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی

درمان بیماران قلبی عروقی برای کارشناسان و دانشجویان علوم پزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فیزیولوژی قلبی عروقی دانشی نوین درباره‌ی عوامل موثر در جریان خون برای بهبود عملکرد قلب است. البته گستره‌ی پژوهشی در فیزیولوژی قلبی عروقی تنها به عملکرد قلب خلاصه نمی‌شود. چراکه اعضای مختلفی در بدن در همکاری مشترکی با هم عمل می‌کنند تا قلب انسان به بهترین میزان بازدهی برسد. ورزشکاران و افرادی که به صورت مداوم تمرین‌های ورزشی را دنبال می‌کنند، نیاز دارند که فیزیولوژی قلب و عوامل موثر در بازدهی قلب برای تنفس را بشناسند. کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی (Cardiovascular Physiology Concepts) نوشته‌ی ریچار ای. کلابوند (Richard E Klabunde) آموزش‌های لازم در جهت شناسایی این موضوع را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی

دانشجویان علوم پزشکی و پیراپزشکی همواره نیاز به منابعی دارند که نمونه‌های تمرینی و آزمایشی فراوانی را در اختیار آن‌ها قرار بدهد. کتاب‌هایی که مطالب تخصصی پزشکی را گردآوری و تالیف می‌کنند لازم است که از بیانی توصیفی و پژوهشی استفاده کنند تا مخاطب خود را به شکلی مستقیم با موضوع اصلی کتاب آشنا سازند. کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی این دو ویژگی مهم را دارد و فیزیولوژی قلبی عروقی را چنان که مناسب فراگیری دانشجویان و پزشکان قلب و عروق باشد، آموزش می‌دهد.

ریچار ای. کلابوند در کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی توضیح می‌دهد که وقتی بدن در شرایط ویژه‌ای مثل ورزش کردن و دوران حاملگی قرار می‌گیرد، مکانیزم فیزیولوژی بدن مجبور است فشار بیشتری را تحمل کند. چرا که در این شرایط نیازهای بدن افزایش یافته و اندام‌هایی مثل قلب، رگ‌ها و اندام‌های مربوط به جریان خون، فعالیت بیشتری را انجام می‌دهند. البته بدن در شرایط دیگری مثل بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری فشار خون و همین‌طور نقص دریچه‌ی قلب نیز چنین وضعیتی را تجربه می‌کند و بهتر است در این شرایط برنامه‌ی مشخص و درمان هدفمندی برای کنترل فیزیولوژی قلبی عروقی وجود داشته باشد.

کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی شامل 9 فصل است. ریچار ای. کلابوند در این کتاب با تشریح و ترسیم دقیق اعضای بدن انسان در حین ورزش، مواردی همچون عملکرد قلب، عملکرد عروقی، کنترل نوروهومورال گردش خون و پاتوفیزیولوژی قلبی عروقی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا ضمن آشنایی با مباحث عمومی پزشکی، نکات کلیدی در مبانی فیزیولوژی ورزشی را نیز بیاموزد.

کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و کارشناسان پزشکی و پیراپزشکی مناسب است. همچنین ورزشکاران و مربیان ورزشی نیز می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی می‌خوانیم

همه سلول‌های زنده به مواد سوخت و سازی (برای مثال، اکسیژن، اسیدآمینه، گلوکز) و سازوکاری نیاز دارند که به وسیله آن‌ها بتوانند فراورده‌های سوخت و ساز (برای مثال، دی اکسید کربن، اسید لاکتیک) را دفع کنند. ارگانیزم‌های تک سلولی این مواد را با محیط خود - از راه انتشار و دستگاه‌های انتقال سلولی مستقیم- تبادل می‌کنند. برعکس، بیشتر سلول‌های موجودات بزرگ ظرفیت تبادل محدود دارند یا ظرفیت تبادل با محیط خود را ندارند، زیرا سلول‌های آن‌ها با محیط بیرون ارتباط ندارند. از این رو، تبادل با محیط بیرون برای عملکرد سلول‌ها ضروری است. برای انجام دادن این تبادلات ضروری، موجودات بزرگ، دستگاه پیشرفته رگ‌های خونی را دارند که تبادل مواد بین سلول‌ها و خون و بین خون و محیط را تسهیل می‌کند. مویرگ‌ها، کوچک‌ترین رگ‌های خونی‌اند که در مجاورت تمام سلول‌های بدن قرار دارند، از این رو وسیله تبادل به شمار می‌روند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: معرفی دستگاه قلبی عروقی
فصل دوم: فعالیت الکتریکی قلب
فصل سوم: ساختار و عملکرد سلولی
فصل چهارم: عملکرد قلب
فصل پنجم: عملکرد عروقی
فصل ششم: کنترل نوروهومورال قلب و گردش خون
فصل هفتم: جریان خون اندام
فصل هشتم: نقش تبادلی گردش خون کوچک
فصل نهم: یکپارچگی، سازگاری و پاتوفیزیولوژی قلبی عروقی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی
نویسنده
مترجمعلیرضا قارداشی افوسی، عباسعلی گائینی، مریم اسودی فرد، یعقوب مهری الوار
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات339
زبانفارسی
شابک978-600-355-186-2
موضوع کتابکتاب‌های بیماری‌های قلبی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۴۵۰۰ ۸۷,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی

برای دریافت کتاب مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی ویژه علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.