معرفی و دانلود کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام

عکس جلد کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام

یکی از روش‌های رایج برای پرورش اندام مصرف استروئیدهاست که مزایا و معایب خاص خود را دارد و بسیاری مصرف آن را توصیه نمی‌کنند؛ بااین‌حال در کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام، رابین بارت اطلاعات مفیدی را برای کسانی که مایل به مصرف استروئیدها هستند، ارائه کرده است. این کتاب که در گروه کتاب‌های ورزشی، رژیم غذایی و تناسب اندام قرار می‌گیرد، داده‌هایی جامع درباره‌ی استروئیدهای رایج در بازار، شیوه‌ی مصرف و عوارض آن‌ها در اختیار قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام

بدنسازان معمولاً از دو نوع استروئید، آنابولیک و آندروژنیک، استفاده می‌کنند که به صورت‌های متفاوتی کار می‌کنند و تأثیرات گوناگونی بر توده‌های عضلانی می‌گذارند. توده‌ی عضلانی ناشی از آندروژن‌ها عمدتاً از بزرگ شدن سلولی به جای تکثیر سلولی ناشی می‌شود؛ درحالی‌که توده‌ی عضلانی ناشی از آنابولیک‌ها عمدتاً از تکثیر سلولی به جای بزرگ شدن سلولی ریشه می‌گیرد. از این رو بدنسازان از آنابولیک‌ها و آندروژن‌ها برای حداکثر سود استفاده می‌کنند. رابین بارت (Robin Barratt) در کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام (101 Fascinating facts about anabolic steroidsin body building) حقایقی را درمورد انواع استروئیدهای مورد استفاده در بدنسازی امروزه مطرح می‌کند و توضیح می‌دهند که چگونه بدنسازان از این استروئیدها بهره می‌برند.

یکی از استروئیدهای آنابولیک تزریقی بحث‌برانگیز سنابولیکوم است که هم برای عضله‌سازی و هم برای چربی‌سوزی استفاده می‌شود. نویسنده در کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام به این استروئید نیز پرداخته است. رابین بارت بیش از 40 نوع استروئید خوراکی و تزریقی را معرفی می‌کند و درباره‌ی عمر فعال آن‌ها، میزان مصرف و تأثیراتشان توضیح می‌دهد.

در کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام، فصلی جداگانه به محبوب‌ترین استروئیدهای آنابولیک و هورمون‌های موجود در بازار اختصاص داده شده است. استروئید تراپی، هورمون رشد انسانی، فاکتور رشد مکانیکی، IGF1، انسولین، پپتیدهای آزادکننده‌ی هورمون رشد و استروئیدهای چربی‌سوز از موارد دیگری هستند که نویسنده در این کتاب آن‌ها را می‌شکافد. پس از معرفی استروئیدها، نویسنده چند نمونه استک و دوره‌ی مصرفی احتمالی آن‌ها را برای مردان و زنان، از مبتدی گرفته تا متوسط و حرفه‌ای، تشریح می‌کند.

طبیعتاً مصرف استروئیدها عوارضی چون آسیب کبدی، آکنه، خشم، ریزش مو و... را نیز به دنبال دارد. رابین بارت در فصلی جداگانه این عوارض را، از شایع‌ترین موارد تا نادرترین آن‌ها، برمی‌شمارد. سپس روش‌ها یا داروهایی را معرفی می‌کند که به وسیله‌ی آن می‌توان با این عوارض مقابله کرد.

در مجموع، می‌توان گفت کتاب‌های مختلفی درباره‌ی استورئیدها و نقش آن‌ها در پرورش اندام و فیتنس نوشته شده است. در این بین، وجه تمایز کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام در سادگی و فشرده بودن مطالب آن است. رابین بارت از توضیحات پیچیده و گیج‌کننده پرهیز کرده و مطالب مدنظر خود را با زبانی روان، به صورتی موجز و مختصر مطرح کرده است. این کتاب را مرتضی شاهرخ همدانی ترجمه و مؤسسه آموزشی تألیفی ارشدان منتشر کرده است.

کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از استروئیدها استفاده کنید یا اطلاعاتی ابتدایی درباره‌ی آن‌ها به دست آورید، این کتاب منبع مناسبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام می‌خوانیم

بدنسازان از انسولین در کنار هورمون رشد، IGF1، استروئیدها و تستوسترون برای افزایش حجم عضلانی استفاده می‌کنند. انسولین یکی از قوی‌ترین عوامل آنابولیک در جهان است. انسولین پروتئینی است که از لوزالمعده ترشح می‌شود و به طور قابل توجهی سنتز پروتئین عضلانی را فراتر از آنچه بدن شما می‌تواند به طور معمول تبدیل کند، تحریک می‌کند و به همین دلیل، بدنسازانی که از انسولین استفاده می‌کنند، باید حداقل 2.5 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنند؛ اما ترجیحاً حداکثر تا 3 تا 4 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنید. این بدان معناست که یک بدنساز 220 پوندی (100 کیلوگرمی) باید بین 250 تا 400 گرم پروتئین در روز مصرف کند. انسولین همچنین می‌تواند تراکم استخوان را افزایش دهد و فاکتور رشد شبه انسولین بدن را افزایش دهد (به IGF مراجعه کنید). همچنین هورمون‌های مورد نیاز برای تحریک تولید تستوسترون را افزایش می‌دهد. انسولین وقتی با هورمون رشد، IGF، استروئیدهای آنابولیک و چربی‌سوز ترکیب شود، هم‌افزایی آنابولیک دارد. (برای ایجاد قوی‌ترین چرخه عضله‌سازی و چربی‌سوزی ممکن). انسولین می‌تواند به‌راحتی ذخیره چربی بدن را تحریک کند؛ اما بدنسازان معمولاً با مصرف چربی‌سوز یا داروهای تیروئید با آن مقابله می‌کنند.

بدنسازان از انسولین به سه طریق استفاده می‌کنند. ابتدا با هر وعده غذایی، 5 یا 6 بار در روز مقدار کمی مصرف می‌کنند. به نظر می‌رسد میانگین دوز 1 واحد تا 2 واحد (واحدهای بین المللی نه میلی گرم یا mcg!) در هر تزریق باشد؛ اگرچه از برخی از بدنسازان گزارش شده است که دو تا سه برابر این مقدار مصرف می‌کنند که با دوز کمتر شروع می‌شود و طی 7 تا 10 روز ادامه می‌یابد. تزریق انسولین زیر جلدی است - زیر پوست؛ اما بالای عضله با سوزن انسولین. هر وعده غذایی باید حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات مخلوط و حداقل 40 گرم پروتئین و مقدار کمی چربی ضروری باشد.

فهرست مطالب کتاب

ابتدا چند واقعیت اساسی
محبوب‌ترین استروئید‌های آنابولیک و هورمون‌ها
هورمون رشد و فاکتور رشد
عوامل کاهش‌دهنده عوارض جانبی و درمان پس از استروئید... (پاکسازی)
رژیم غذایی و چربی‌سوزی (کات)
نمونه‌هایی از چند استک و دوره مصرفی احتمالی
شایع‌ترین عوارض گزارش‌شده
سایر حقایق استروئیدی جالب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام
نویسنده
مترجممرتضی شاهرخ همدانی
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-08-9393-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام

برای دریافت کتاب 101 حقیقت مهم درباره استروئیدهای آنابولیک در فیتنس و پرورش اندام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.