معرفی و دانلود کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن

برای دانلود قانونی کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن

کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن، منبعی ارزشمند برای کسب‌ اطلاعات درباره‌ی تمرین‌های بدنسازی و به‌خصوص تقویت عضله‌های هسته‌ی مرکزی بدن به‌حساب می‌آید. جفری ام. ویلاردسون، نویسنده‌ی کتاب، اطلاعات جامع و تمرینات عملی را برای تقویت عضله‌های ناحیه‌ی مرکزی بدن در این اثر گنجانده‌ است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با عملکرد عضله‌های ناحیه‌ی مرکزی بدن آشنا می‌شوید و جدیدترین روش‌های تقویت این عضله‌ها را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن

کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن (Developing the Core)، اثری کاربردی و مفید برای افرادی است که به‌ دنبال جدیدترین و کارآمدترین روش‌های تقویت عضله‌های هسته‌ی مرکزی بدن می‌گردند. جفری ام. ویلاردسون (Jeffrey M. Willardson)، نویسنده‌ی کتاب، روش‌هایی برای تقویت عضلات این نواحی مطرح کرده‌ است. این روش‌ها از جدیدترین دستاوردهای علمی استخراج شده تا منبعی کاربردی و سودمند پیش روی خواننده قرار بگیرد.

عضلات ناحیه‌ی مرکزی بدن که به‌ آن عضله‌های هسته‌ی بدن هم می‌‌گویند، گروهی از عضله‌‌های کوچک‌ و‌ بزرگ هستند که در قسمت میانی بدن قرار دارند. این عضلات شامل عضلات شکم، کمر، لگن و دیافراگم می‌شوند. عضله‌های مرکزی بدن، به‌عنوان یک واحد عمل می‌کنند و نقش بسیار مهمی در حفظ تعادل، ثبات بدن و انجام حرکات مختلف دارند. این نقش مهم باعث شده تا تقویت عضله‌های ناحیه‌ی مرکزی بدن اهمیت ویژه‌ای پیدا کند. قوی‌ شدن این عضله‌ها در کنار افزایش استقامت ورزشکاران در حین انجام حرکت‌های مختلف ورزشی، ثبات و تعادل بدن را به‌ دنبال دارد. ضرورت تقویت این عضله‌ها به‌ اندازه‌ای است که نویسنده، بخش نخست کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن را به توضیح مفاهیمی درباره‌‌ی اهمیت تقویت عضله‌های هسته‌ای بدن اختصاص داده‌. در این بخش با آناتومی و بیومکانیک ناحیه‌ی مرکزی بدن آشنا می‌شوید و مطالبی درباره‌ی فعالیت عضلانی ناحیه‌ی مرکزی بدن در حین تمرین، فرا می‌گیرید.

پس از آشنایی با عملکرد عضله‌های هسته‌ای بدن و عملکرد آن‌ها، جفری ام. ویلاردسون، روش‌هایی برای تقویت این عضلات ویژه‌ی رشته‌های مختلف ورزشی در این کتاب مطرح کرده‌ است. هر ورزشی، پیش‌نیازهای خود را دارد. در نتیجه روش‌های تقویت عضله‌های ناحیه‌ی مرکزی در ورزش‌های مختلف، با هم تفاوت دارد. تقویت عضله‌های هسته‌ای بدن در دونده‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که در حین دویدن‌های طولانی، استقامت بیشتری داشته باشند. از طرف دیگر وزنه‌برداران، باید عضله‌‌های هسته‌ای بدن را به‌گونه‌ای تقویت کنند تا تحمل بارهای بسیار سنگین را در کوتاه مدت، داشته باشند.

در این کتاب، تمرین‌های لازم برای ورزشکاران بیس‌بال و سافت‌بال، بسکتبال، فوتبال آمریکایی، گلف، هاکی روی یخ، فوتبال، شنا و دو و میدانی را مطالعه می‌کنید. والیبال و کشتی نیز از دیگر رشته‌هایی است که نویسنده‌ی کتاب، تمرینات متناسب با آن را طراحی کرده است. تمرین‌ها و مفاهیم آموزشیِ این اثر در کنار متن با تصویرهایی واضح، توضیح داده‌ شده‌اند تا انجام حرکت‌های ورزشی و مفاهیم آموزشی راحت‌تر در ذهن خواننده شکل بگیرد.

کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌ است. مهتاب معظمی، فهیمه سادات جمالی و مهدی صراف‌پور، مترجم‌های این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن

  • این کتاب، یکی از بهترین منابع برای راهنمایی ورزشکاران به سمت یک هسته‌ی بدنی قوی‌تر و رشد‌یافته‌تر است. اگر ورزشکار هستید و به‌دنبال بهبود عملکرد خود می‌گردید، یا اینکه متخصص تناسب اندام هستید و می‌‌خواهید بهترین راه‌ها برای تمرین عضله‌های مرکزی بدن را فرا بگیرید، کتاب حاضر چیزی برای شما دارد. من آن را بسیار توصیه می‌کنم. (جیمز دی نِزو، کارشناس ارشد ورزش)
  • برای شناخت ورزش، باید عضله‌های مرکزی بدن را بشناسید. این کتاب، منبعی خارق‌العاده برای مربیان وزشی، ورزشکاران و مختصصان طب ورزشی به‌حساب می‌آید. (تام نِسِر، استادیار دانشگاه ایالتی ایندیانا)
  • کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن، منبعی ضروری برای متخصصان طب ورزشی، ورزشکاران و مربیان است. مطالعه‌ی این کتاب، رویکردی مبتنی بر شواهد ورزشی در اختیار ورزشکاران و مربیان قرار می‌دهد و به بر طرف کردنِ بسیاری از شایعه‌های پیرامون این موضوع بحث‌برانگیز کمک می‌کند. (جِیمز دِیوز، استادیار دانشگاه تگزاس)

کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی ورزشکارانی که می‌خواهند استقامت و قدرت بیشتری در حین انجام رشته‌های مختلفی ورزشی داشته باشند، مخاطب‌های این کتاب هستند. مطالعه‌ی کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن برای مربیانی که دنبال روش‌هایی سودمند و جدید برای پرورش ورزشکارانِ خود هستند نیز سودمند است.

در بخشی از کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن می‌خوانیم

اجرای بهینه مهارت‌های ورزشی تنها به ایجاد گشتاور عضلانی مطلق (مانند قدرت) وابسته نیست؛ که اگر این مورد صحیح بود، برای ورزش‌هایی همچون بیس‌بال و بسکتبال قوی‌ترین مردان و زنان جهان انتخاب‌های ایدئال می‌بودند. برای مثال قوی‌ترین مردان و زنان دنیا لزوماً نمی‌توانند توپی را با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت پرتاب نمایند. تولید گشتاور عضلانی مطلق بدون هماهنگی هدایت‌شده‌ی عصبی گشتاور که ذخیره‌سازی بهینه و بازیافت خاصیت ارتجاعی عضلانی را قادر می‌سازد، مفید نمی‌باشد. عضلات خاصیت ارتجاعی دارند که امکان ذخیره و بازیافت انرژی را مهیا می‌سازند؛ نیروی انقباض عضله از طریق برگشت ارتجاعی آن (یک کش حلقه‌ای را تصور کنید) در هنگام اجرای مهارت‌های ورزشی افزایش می‌یابد. اگرچه توانایی مهار و کنترل این برگشت ارتجاعی به کارایی حرکت بستگی دارد. به عبارت دیگر، برای موفقیت در اجرای مهارت‌های ورزشی، تکنیک مهم‌تر از قدرت مطلق است. از این رو می‌توان گفت که تقویت عضلات به صورت مجزا لزوماً به اجرای ورزشی بهتری منجر نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ضرورت تقویت عضلات ناحیه‌ی مرکزی بدن
فصل اول: آناتومی و بیومکانیک ناحیه‌ی مرکزی بدن
فصل دوم: ارزیابی ناحیه‌ی مرکزی بدن
فصل سوم: فعالیت عضلانی ناحیه‌ی مرکزی بدن در طول تمرین
فصل چهارم: فعالیت‌ها و تمرینات تقویت عضلات ناحیه‌ی مرکزی
فصل پنجم: برنامه‌ریزی تمرینی ناحیه‌ی مرکزی بدن
بخش دوم: تقویت عضلات ناحیه‌ی مرکزی بدن ویژه‌ی رشته‌های ورزشی
فصل ششم: بیس‌بال و سافت‌بال
فصل هفتم: بسکتبال
فصل هشتم: فوتبال آمریکایی
فصل نهم: گلف
فصل دهم: هاکی روی یخ
فصل یازدهم: فوتبال
فصل دوازدهم: شنا
فصل سیزدهم: تنیس
فصل چهاردهم: دو و میدانی
فصل پانزدهم: والیبال
فصل شانزدهم: کشتی
منابع
درباره‌ی (NSCA )
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن
نویسنده
مترجممهتاب معظمی، فهیمه سادات جمالی، مهدی صراف پور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-600-355-204-3
موضوع کتابکتاب‌های بدنسازی و پرورش اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن

برای دریافت کتاب تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.