معرفی و دانلود کتاب گفت و گو با روانکاوم

عکس جلد کتاب گفت و گو با روانکاوم
قیمت:
۶۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفت و گو با روانکاوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفت و گو با روانکاوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفت و گو با روانکاوم

امروزه تمامی افراد جامعه با مفهوم روانکاوی برخوردهای دور و نزدیک دارند. ناگفته پیداست که آشنایی با جنبه‌های تخصصی در علم روانکاوی نیاز افراد را در جهت برداشتن موانع ذهنی برطرف می‌سازد. کتاب گفت و گو با روانکاوم نوشته‌ی سیمون کورف سس مطالبی مفید برای آشنایی مخاطب با مبحث روانکاوی و زیروبم آن ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب گفت و گو با روانکاوم

با پیشرفت تکنولوژی و عادت افراد جامعه به زندگی ماشینی، مشکلات روحی نیز افزایش یافته و گذراندن دشواری‌های زندگی به موضوعی کلیدی برای هر فرد تبدیل شده است. به همین دلیل امرزوه روانکاوی و روانشناسی به‌عنوان علمی شناخته می‌شود که قادر است انسان را از زندگی در شرایط سخت نجات دهد. البته کارشناسان علم روانکاوی و روانشناسی، تنها استفاده از روش‌های صحیح را در این زمینه پیشنهاد می‌کنند و مراجعه به مراکز غیرتخصصی را عامل تشدید بیماری‌های متعدد روحی می‌دانند. سیمون کورف سس (Simone Korff Sausse) در کتاب گفت و گو با روانکاوم (Dialogue avec mon psychanalyste) تلاش می‌کند مفاهیم بنیادی در تعریف روانکاوی را توضیح داده و مخاطب را با روش‌های مناسب درمانِ بیماری‌های روحی آشنا سازد.

برخی از روش‌های درمانِ بیماری‌های روحی متناسب با تمامی افراد نیست و این تصور اشتباهی است که الگوهای آماده‌ی روانکاوی می‌تواند مورد استفاده‌ی تمامی بیماران باشد. کتاب گفت و گو با روانکاوم به خوبی نشان می‌دهد که ذهن افراد ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و تحلیل مشکلات روحی کار ساده‌ای نیست. سیمون کورف سس در این کتاب این موضوع را پی می‌گیرد که مغز انسان در مواجهه با وقایع ناامیدکننده و مشکلات زندگی چه واکنش‌هایی نشان می‌دهد و ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه چه نقشی در این ماجرا دارند. این نویسنده عملکرد ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه را در شکل‌گیری شخصیت، تفکر و رفتارهای بیرونی و درونی انسان موثر می‌داند.

معرفی و دانلود کتاب گفت و گو با روانکاوم

سیمون کورف سس به‌عنوان روان‌درمانگری موفق در کتاب گفت و گو با روانکاوم موضوعات موردنظرش را با زبانی ساده بیان می‌کند و مباحث کتاب را از پیچیدگی‌های مرسومِ کتاب‌های تخصصی روانکاوی دور می‌سازد. او برای اینکه مخاطب از چگونگی عملکرد ضمیر ناخودآگاه مطلع شود مثال‌های داستانی متعددی را بازگو می‌کند و با توجه به ویژگی‌های متمایز ضمیر ناخودآگاه و ضمیر خودآگاه، واکنش‌های طبیعی و غیرطبیعی مغز را بررسی می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب تکنیک‌هایی را نیز پیشنهاد می‌کند که باعث تقویت هوشیاری مغز و بالا رفتن قدرت تصمیم‌گیری می‌شود.

یکی از ویژگی‌های کتاب گفت و گو با روانکاوم تحلیل مسائل روحی و ریشه‌یابی مشکلاتی است که برای شخصیت‌های داستانیِ کتاب اتفاق افتاده است. سیمون کورف سس به واسطه‌ی تجربه‌ی خود در زمینه‌ی درمان بیماران و مددجویان، تکنیک‌هایی را برای تحلیل و ارزیابی مشکات روحی ارائه می‌کند. او به خوبی تشریح می‌کند که برخی از بیماری‌های روانی به شکلی غیرمستقیم به تصمیم‌های افراد وابسته است و برخی دیگر از شرایط اجتماعی ریشه می‌گیرند. از این نظر عملکرد افراد در دوره‌های مختلف زندگی تاثیر زیادی در شکل‌گیری شخصیت و رفتار اجتماعی آن‌ها دارد.

کتاب گفت و گو با روانکاوم شامل 9 بخش است و به مباحثی کلیدی درخصوص روانکاوی می‌پردازد. سیمون کورف سس در این کتاب به پرسش‌هایی همچون چگونه یک روانکاو پیدا کنیم؟، آیا روانکاوی درمان می‌کند؟، چه تفاوتی میان روانکاوی و روان‌درمانی وجود دارد؟ و آینده‌ی روانکاوی را چطور می‌بینید؟ پاسخ می‌دهد. این کتاب با ترجمه‌ی مرضیه مقصودی توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

کتاب گفت و گو با روانکاوم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به روانکاوری و روان‌شناسی و همچنین کسانی که به دنبال راهی مطمئن برای درمان ذهن پریشان خود هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب گفت و گو با روانکاوم می‌خوانیم

تحلیلگر: آه! چیزی که شما می‌خواهید بگویید... این است: روانکاوی! معنای واقعی موضوعات -کلمات، حالات، رفتارها- در لفافه، در پس و در لایه‌های زیرین ذهن پیدا می‌شود... ما دائم با آن سروکار داریم: محتوای پنهان زیر محتوای آشکار. همیشه مغایرت، گسستگی و تفاوت وجود دارد.

بیمار: بله... این مثال شخص شماست. تصویری که من از شما داشتم مبهم و مرموز بود. اینجا شما به‌نوعی یک فرد مشخص، ملموس و عادی هستید. کدام‌یک از این دو تصویر واقعی است؟

تحلیلگر: نه این و نه آن. یا اینکه هر دو. روانکاو باید شکلی از خطوط مبهم باشد. او می‌تواند همه‌کس شود، درحالی‌که فرد مشخصی نیست و بیمار قادر خواهد شد که تمام شرح حال گذشته‌ی خود را برای وی به تصویر بکشد، او با کمک این شرح حال‌ها جریان‌های گذشته را مرور خواهد کرد، با این استثنا که این‌بار، تقسیم نقش‌ها وجود خواهد داشت. فقط من شما را با یادآوری احساساتتان در زمان متوقف کرده‌ام.

بیمار: درحالی‌که به جلسات تحلیل خودم می‌رفتم، احساس می‌کردم وارد دنیای دیگری شده‌ام. گاهی اوقات در پایان جلسه، مشکل بود که از آن دنیا خارج شوم و به زندگی روزمره قدم بگذارم. چندین بار نیاز پیدا کردم قبل از اینکه دوباره غرق در کارهایم شوم، در کافه بنشینم یا لحظاتی را قدم بزنم، در محله شما کیلومترها پیاده رفته‌ام.

تحلیلگر: شما به من می‌گویید که جلسه روانکاوی جایی است که ارتباط با دنیا قطع می‌شود. بله، بدون شک ممکن است. آنجا مکان محدود، زمان متوقف، نگاه قطع و عمل ممنوع ‌شده است. سخنانی که بیان شده است، نظم یک گفت‌وگو را ندارند.

بیمار: عجیب است... می‌توانستیم فکر کنیم که ما به‌دنبال یک گفت‌وگو هستیم، اما این‌طور نیست. اصلاً ماجرا آن‌گونه که اتفاق می‌افتد، نیست. زمانی که شما با من صحبت می‌کردید مثل این بود که با من درباره شخص دیگری صحبت می‌کردید که زندگی‌اش را برای شما تعریف می‌کرد. بااین‌حال، در نهایت آن شخص من بودم.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
1: در آغاز... ناخودآگاهی
2: چگونه یک روانکاو پیدا کنیم؟
3: آیا روانکاوی درمان می‌کند؟
4: ناخودآگاهی شما به من سود می‌رساند!
5: کودک درون یا چگونگی ظهور گذشته در زمان حال
6: میان گفتار و سکوت
7: چگونه یک تحلیل تمام می‌شود؟
8: چه تفاوتی میان روانکاوی و روان‌درمانی وجود دارد؟
9: آینده روانکاوی را چگونه می‌بینید؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفت و گو با روانکاوم
نویسنده
مترجممرضیه مقصودی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-220-872-1
موضوع کتابکتاب‌های روان درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گفت و گو با روانکاوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گفت و گو با روانکاوم

برای دریافت کتاب گفت و گو با روانکاوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.