معرفی و دانلود کتاب کاریزمای زنانگی: سفر بازگشت به کمال زنانه

عکس جلد کتاب کاریزمای زنانگی: سفر بازگشت به کمال زنانه
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاریزمای زنانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاریزمای زنانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاریزمای زنانگی: سفر بازگشت به کمال زنانه

کتاب کاریزمای زنانگی،‌ اثر پرفروشِ حوزه‌ی توسعه فردی و خودسازی را رهام الرشیدی در راستای ارتقا بخشیدن به جایگاه زنان در جامعه نوشته است. در این کتاب نگاه‌های نادرستی که جوامع مختلف برای زنان تعریف کرده‌اند مورد بررسی و نقد قرار گرفته‌اند. همچنین راهکارهای متفاوتی برای رشد و پرورش شخصیت زنان، همانطور که هستند، نه به آن صورت که جامعه حکم می‌کند، ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب کاریزمای زنانگی

طی دوران گذشته، زنان و مسائل مرتبط با آنان از دیدگاه‌ها و رویکردهای متفاوت، مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این بررسی‌ها اغلب تحقق اهداف جنبش زنان قرن 19 است تا جنسیت زن به عنوان یک انسان به رسمیت شناخته شود. تا قبل از قرن نوزدهم زنان حتی حق رای هم نداشته‌اند و در بسیاری از جوامع حق تحصیل و کار برای یک زن محلی از اعراب نداشت. این موضوع اتفاقی همه‌گیر بود که جایگاه زن را به فردی برای انجام کارهای خانه یا درنهایت فرزندآوری تقلیل می‌داد. بعد از وقوع جنگ‌های جهانی و عدم حضور مردان در ادارات و موقعیت‌های کاری، دولت‌ها کم‌کم از زنان خواستند تا در این شرایط بحرانی جای خالی مردانِ حاضر در جنگ را پر کنند و زنان نیز به‌خوبی از پس این وظیفه برآمدند.

معرفی و دانلود کتاب کاریزمای زنانگی

اما با پایان جنگ و بازگشت مردان به جریان زندگی معمولی، از زنان خواسته شد تا به خانه‌های خود برگردند! این بار اما زنان نپذیرفتند و خواسته‌های بیشتری را برای به‌رسمیت‌شناخته‌شدن جنس زن فارغ از زیبایی و قابلیت باردار شدن او خواستار شدند. نگاه به تاریخ دنیا نشان می‌دهد که چگونه زنان در بسیاری از موقعیت‌ها از مردان جا ماندند و یکی از بزرگترین بازی‌های روانی برای رسیدن به این هدف، بزرگنمایی در تعریف‌های زیبایی زنان بوده است. رهام الرشیدی (Reham Al Rashidi) در کتاب کاریزمای زنانگی (self perception in woman) به این موضوع اشاره می‌کند که زن لزوما قرار نیست زیبا باشد. جامعه نباید معیارهای زیبایی را برای زنان تعریف کند و در نهایت از خانواده‌های صاحب فرزند دختر می‌خواهد که به دوره‌ی کودکی فرزندان خود توجه ویژه‌تری داشته باشند و فرزندان دختر خود را بر اساس معیارها و چارچوب‌های اشتباه تربیت نکنند.

رهام الرشیدی در کتاب کاریزمای زنانگی مثالی را بر اساس یک باور قدیمی بیان کرده و زند را به میوه‌ی انار تشبیه می‌کند و سه دسته‌بندی متفاوت را برای میوه‌ی انار درنظر می‌گیرد. رفتار زنان با خود و نگرش آن‌ها نسبت به جنسیتشان می‌تواند معیارهای قرار گرفتن در هر یک از این دسته‌ها را برای خواننده کتاب روشن کند. او با ذکر مثال از زنان هنرپیشه و فعال اجتماعی، برای مخاطبان خود روشن می‌کند که ممکن است تا اینجای زندگی، شما زنی دانه اناری یا پوسته اناری باشید اما اگر این زنان توانستند به یک انار کامل تبدیل شوند پس شما هم می‌توانید! خواندن کتاب کاریزمای زنانگی شما را، به‌عنوان یک زن، در مسیر خودسازی و توسعه فردی سوق می‌دهد. نکته‌ی جالب درباره‌ی کتاب حاضر این است که نه‌تنها زنان، بلکه مردان نیز مخاطب این اثر هستند. رهام الرشیدی اثری را پدید آورده که روح و فکر زنان را ارتقا می‌بخشد و مردان را با واقعیت‌های درون یک زن و شیوه‌ی صحیح ارتباط با او آشنا می‌کند.

کتاب کاریزمای زنانگی با عنوان دیگر «سفر بازگشت به کمال زنانه» توسط نشر گویا و با ترجمه‌ی شهاب (یدالله) گودرزی منتشر شده است.

کتاب کاریزمای زنانگی مناسب چه‌کسانی است؟

این کتاب برای فعالان حوزه‌ی زنان،‌ جامعه‌شناسان و علاقه‌مندان به متون و کتاب‌های فمینیستی بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب کاریزمای زنانگی: سفر بازگشت به کمال زنانه می‌خوانیم

انار کامل عاشق زندگی است. عاشق یادگیری و پیشرفت است و باور دارد که زندگی یک گنج است از این رو دوست دارد همیشه چیز تازه‌ای یاد بگیرد و بخشی از این گنجینه را کشف نماید. برای انارهای کامل و زنان کامل طبیعی است که سرگرمی‌هایی وجود داشته باشد که نشان از هویت و دلخوشی آن‌ها بدهد.

ممکن است باغچه‌ای کوچک در خلوت حیاطش باشد یا دوستی سیاه به نام «دوربین» که جاهایی که می‌رود زمان و آدم‌ها را فراموش می‌کند و به‌دنبال زاویه‌ی تازه و نگاهی نو است تا تصویری تازه بگیرد. ممکن است هنرمندی باشد که با طراحی یا میکاپ، نقاشی‌هایی تازه از خود یا آرایشی تازه از خود را می‌آفریند. ممکن است ورزشکاری باشد که با تن خود پیوند‌ی قدرتمند دارد و شناگری ماهر است و عاشق ورزش. گاه خود را در آن غرق می‌کند تا لحظه‌هایی برای خود بسازد و در چیزی که می‌خواهد سرشار شود.

شاید اهل تحلیل و بررسی باشد و دوستدار دانش و بینش و یا اهل مدیریت. اَشکال بسیاری وجود دارد اما آنچه مهم است این است که او عاشق زندگی است. عشق عمیق انار کامل به زندگی و سرمایه‌گذاری‌اش در کارهای گوناگون و پرشمار، باعث می‌شود افراد دور و بر خود را دوست داشته باشد اما بی‌وابستگی. شاید بتوان به دلیل پیروزی انار کامل در روابطش اشاره کرد. عشق انار کامل به خودش و زندگی از بزرگ‌ترین سرمایه‌هایی است که دارد.

در حالی که زن پوست اناری روی زیبایی بیرونی سرمایه‌گذاری و ذات حقیقی خود را فراموش کرده است و زن دانه اناری روی اطرافیان سرمایه‌گذاری و خود را فراموش کرده است، انار کامل، آفریده‌ی پروردگار کامل است که روی زندگی و رابطه‌ی آن با خودش سرمایه‌گذاری کرده است. انار کامل ممکن است مانند هر آدم دیگری برای از دست دادن محبوب خود، یا کار خود، یا هدفی که در زندگی دارد بترسد اما آنچه او را کمک می‌کند بر این ترس‌ها و اضطراب غلبه کند این است که همیشه روح و روان خویش را برای زندگی می‌گشاید. همیشه روی عرشه کشتی در بالاترین نقطه می‌ایستد و با قلبی باورمند می‌گوید: ای زندگی! هر طور که می‌خواهی بیا!

فهرست مطالب کتاب

آغازه
باورهایی که مردم درباره زنانگی دارند
چرا انار؟
فصل دوم: آموزش والدین در دوران کودکی
1. روشِ تربیت پوست اناری
2. روش تربیت دانه اناری
3. شیوه تربیتی انار کامل
فصل سوم: زیبایی تنانه‌ی ظاهری
1. زیباییِ پوست اناری (ظاهرگرا)
2 زیباییِ زن دانه اناری
3. زیبایی انار کامل
فصل چهارم: رابطه‌ی زناشویی با مرد
1. زن پوست اناری و مرد
2. زن دانه اناری و مرد
3. انار کامل و مرد
فصل پنجم: رابطه با کودک
1. رابطه‌ی زن پوست اناری با کودک
2. زن دانه اناری و کودک
3. انار کامل و کودک
فصل ششم: روابط اجتماعی
1. زن پوست اناری و روابط
2. دانه اناری و روابط
3. انار کامل و روابط
فصل هفتم: رابطه با پول
1. زن پوست اناری و پول
2. زن دانه اناری و پول
3. انار کامل و پول
فصل هشتم: کار حرفه‌ای
1. پوست اناری و کار
2. دانه اناری و کار
3. انار کامل و کار
فصل نهم: احساسات روانی غالب
1. احساسات چیره بر پوست اناری
2. احساسات چیره بر دانه اناری
3. احساسات چیره بر انار کامل
خدایا زندگی چقدر زیباست!
فصل دهم: زنانگی
1. زنانگی پوست اناری
2. زنانگی دانه اناری
3. زنانگی انار کامل
فصل یازدهم: رابطه با خداوند
رابطه‌ی انار کامل با خدا
فصل دوازدهم: مراحل شخصیت کاریزماتیک زن
رده‌ی خود را مشخص کن!
فصل سیزدهم: هفت گام به سوی قله‌ی زنانگی
1. مهربانی با خود
2. خودآگاهیِ خویش را بالا ببر!
3. اولویت‌های خود را مرتب کن!
4. آرامش و صلح درونی
5. سفر درونی
6. مدارا
7. یافتن معنای زندگی
فصل چهاردهم: پرسش‌های پُرکاربرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاریزمای زنانگی: سفر بازگشت به کمال زنانه
نویسنده
مترجمیدالله گودرزی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-312-230-9
موضوع کتابکتاب‌های شناخت زنان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاریزمای زنانگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاریزمای زنانگی

برای دریافت کتاب کاریزمای زنانگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.