معرفی و دانلود کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم: چگونه در طول روز کارهای مهم‌ را به موقع انجام بدهیم

عکس جلد کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم: چگونه در طول روز کارهای مهم‌ را به موقع انجام بدهیم
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم: چگونه در طول روز کارهای مهم‌ را به موقع انجام بدهیم

کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم نوشته‌ی جیک نپ و جان زرتسکی به ارزش زندگی در دنیایی می‌پردازد که تکنولوژی و فضاهای مختلف مجازی در آن موج می‌زند. دنیایی که اطلاعات و داده‌ها هرلحظه بیشتر می‌شوند و روزهای کاری این احساس را به آدم می‌دهد که انگار باید به اولویت‌های دیگران زودتر رسیدگی کنیم. همین‌دلیل باعث شده که بی‌حوصله و حواس‌پرت شویم.

درباره‌ی کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم

جیک نپ و جان زرتسکی، از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز، در کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم بیان می‌کنند که اکثر اوقاتی که در طول روز صرف می‌کنیم بدون برنامه‌ریزی است و دوست داریم زمان بیشتری در دست داشته باشیم. همه‌ی ما با این مشکل دست به گریبانیم که وقت هدر رفته را جبران کنیم. کسی تا به‌حال به تقویم خالی‌اش نگاه نکرده و نگفته که بهترین راه برای وقت گذراندن، پر کردن این تقویم با جلسات متعدد است یا اینکه صبح کله‌ی سحر برود سر کار و پیش خودش بگوید امروز وقتم را توی فیسبوک می‌گذارم! درهرحال این کارها دقیقاً همان کاری است که انجام می‌دهیم.

جهان امروز طوری با سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی جلو می‌رود که گاهی حتی فرصت نمی‌کنیم به خودمان توجه کنیم. شبکه‌های اجتماعی آنقدر فراگیر شده‌‌اند که به‌جرئت می‌توان گفت بخش جدایی‌ناپذیر زندگی امروزه‌ی همه‌ی انسان‌ها هستند، به‌طوری که نمی‌توان محتوای شبکه‌هایی مثل اینستاگرام و توییتر و تلگرام و... را روزانه بررسی نکرد. حتی نمی‌توان تلویزیون تماشا نکرد یا گوشی همراه را حتی برای یک ساعت خاموش نگه‌داشت. این پیشرفت تکنولوژی باعث شده که کمتر با خانواده وقت بگذارنیم و زیاد با آن‌ها در تعامل نباشیم. وجود این ابزار در زندگی روزمره‌ی ما انسان‌ها باعث شده که وقت کافی حتی برای خودمان و انجام کارهای مهم نداشته باشیم و همین به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده است. وقتی هر روز برای خودتان بهانه‌تراشی کنید که وقت کافی ندارید و سرتان شلوغ است، واقعاً نمی‌توانید به کارهای مهم‌تان برسید. جیک نپ (Jake Knapp) و جان زرتسکی (John Zeratsky) معتقدند که با تغییر و تحول در نگرش و پیش‌فرض‌های زندگی‌تان می‌توانید اضطراب و استرستان را کمتر و انرژی و تمرکز و انگیزه و سلامت جسمانی و روانی‌تان را بیشتر کنید.

معرفی و دانلود کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم

جیک نپ و جان زرستکی در کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم که از کتاب‌های پرفروش آمازون در حوزه‌ی مدیریت، بهره‌وری و اقتصاد است، این نکته را بیان می‌کنند که اگر شما هم صبح‌ها با انگیزه‌ی بالا بیدار می‌شوید و روزتان را پرنشاط شروع می‌کنید ولی شب قبل از خوابیدن می‌فهمید که در طول روز کار مهمی انجام نداده‌اید، به این‌خاطر است که باید آن کار را در وقت مناسبش انجام دهید. وقتی در ساعات اولیه‌ی روز کارهای مهم‌تان را انجام ندهید، برای شب دیگر انرژی برای انجام آن کار ندارید. اگر کارهایتان را به‌درستی اولویت‌بندی کنید، نهایتاً متوجه خواهید شد که هرکدام از کارهای مختلف‌تان چقدر اهمیت دارد و می‌توانید برای انجامشان برنامه‌ریزی مناسبی کنید و دست‌آخر شیوه‌ی زندگیتان را تغییر بدهید.

راهکارهایی که توسط جیک نپ و جان زرستکی در کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم (Make Time: How to Focus on What Matters Every Day) ارائه شده‌است، به شما کمک می‌کنند تا با بهترین شکل ممکن پیش‌فرض‌های زندگیتان را عوض کنید؛ این پیش‌فرض‌ها شامل عادات و شیوه‌های زندگی می‌شود که برای هر فرد خاص خودش است. طبق ادعای این دو نویسنده، اگر این راهکارها را در زندگیتان استفاده کنید، دیگر در دنیای تکنولوژی‌زده، پر از گوشی همراه و شبکه‌های مختلف اجتماعی غرق نخواهید شد و با حواسی جمع می‌توانید کارهای روزانه‌ی مهم‌تان را اولویت‌بندی و به آن‌ها رسیدگی کنید. کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنیم از معدود کتاب‌های این رشته است که ویراستاران آمازون آن را شدیداً توصیه می‌کنند.

امیرحسین سادات دربند این کتاب را ترجمه کرده و انتشارات یوشیتا آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنیم

  • کتابی منحصربه‌فرد و درگیرکننده راجع‌به عادات کاری که هر خواننده‌ای می‌تواند از راهکارهای ارائه‌شده در کارهایش بهره ببرد. (Insider, Best Books to Form New Habits)
  • اگر می‌خواهید بدون اینکه روانی شوید، به چیزهای بیشتر دست یابید، این کتاب را بخوانید. (چارلز دوهیگ،‌ نویسنده‌ی کتاب قدرت عادت)
  • بنده به عنوان فردی که اسیر زمان هستم و بلند نیستم چطور به خوبی وقت بگذرانم، عاشق این کتاب بامزه و مفید شدم. (ایوان ویلیامز، موسس برنامه‌های مدیوم و توئیتر)
  • در دنیای سرشار از فناوری که بی‌وقفه و سریع همچنان به جلو می‌شتابد، این کتاب می‌تواند نگرشی عمیق به خوانندگانش بدهد.

کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم غرق دنیای مجازی هستید و شبکه‌های اجتماعی امانتان را بریده و نمی‌گذارد به کارهای مهمتان برسید، از خواندن این کتاب غافل نشوید.

در بخشی از کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم: چگونه در طول روز کارهای مهم‌ را به موقع انجام بدهیم می‌خوانیم

دست از کار کشیدن در پایان روز ممکن است سخت باشد، زیرا ذهن‌مان تحت‌تأثیر نیروی بند‌واگن شلوغ یا ارابه موسیقی قرار می‌گیرد و به‌این‌دلیل، مدام فکر می‌کنیم کار عقب‌افتاده دیگری داریم که باید هرچه سریع‌تر آن را انجام بدهیم؛ برای مثال، تصور می‌کنیم باید یک پیامک یا ایمیل دیگر را بررسی کنیم. بسیاری از افراد فقط زمانی از کار کردن دست می‌کشند که دیگر توانایی انجام‌دادن کار دیگری را نداشته باشند و حتی در این صورت، قبل از خوابیدن نیز دوباره ایمیل یا پیامک‌هایشان را بررسی می‌کنند.

البته، ما نیز در دام چنین اثری می‌افتیم. در‌واقع، ما به دلیل تأثیر چنین اثری روی ذهن‌مان است که مدام تصور می‌کنیم با انجام کار دیگری مسئولیت‌پذیر و سخت‌کوش‌تر از قبل خواهیم بود و هیچ‌کدام از کارهایمان عقب نمی‌افتند؛ اما چنین نیست. در‌حقیقت، کارکردن تا زمان تخلیه‌شدن کل انرژی‌مان فقط باعث عقب‌افتادن کارهای مهم‌مان‌ می‌شود و این در حالی است که فقط باید نهایت سعی‌مان را بکنیم کارهای مهم‌مان را به‌ترتیب اولویت تکمیل نماییم. اگر هنگام خستگی کار دیگری انجام بدهید، مانند این است که بخواهید با باک خالی تا مقصد رانندگی کنید. مهم نیست چقدر پایتان را روی پدال گاز فشار می‌دهید، زیرا اگر باک ماشین‌تان خالی باشد، به مقصد نخواهید رسید؛ بنابراین، گاهی باید توقف و باک بنزین‌تان را پر کنید.

ما هنگام طراحی برنامه توسعه فردی‌مان متوجه شدیم اگر هر روز کاری را قبل از آنکه به‌شدت خسته بشویم به پایان برسانیم، بازدهی‌مان به‌طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. حتی نیم‌ساعت استراحت‌کردن در طول روز نیز بازدهی‌مان را به‌مراتب بیشتر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه
راهکارهای وقت‌گذاشتن برای کارهای مهم روزانه
هدف‌گذاری
روش‌های تعیین هدف
راهکارهای تعیین کارهای مهم روزانه
تمرکز لیزری
راهکارهای افزایش تمرکز
رئیس تلفن‌همراه‌تان باشید
از استخرهای بی‌انتها (ابزارهای الکترونیکی) فاصله بگیرید
صندوق ورودی ایمیل‌تان را کنترل کنید
برخی‌اوقات از تماشای برنامه‌های تلویزیون لذت ببرید
کارهایتان را با تمرکز انجام بدهید
تمرکزتان را حفظ کنید
افزایش انرژی
فعال باشید
غذای سالم بخورید
نهایت بهره را از کافئین ببرید
فناوری را رها کنید
به نیازهایتان توجه کنید
در غار بخوابید
تفکر
از همین امروز شروع کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم: چگونه در طول روز کارهای مهم‌ را به موقع انجام بدهیم
نویسنده،
مترجمامیرحسین سادات دربند
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-4852-00-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم

برای دریافت کتاب چطور برای اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.