معرفی و دانلود کتاب پسرک دانشمند

عکس جلد کتاب پسرک دانشمند
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسرک دانشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسرک دانشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسرک دانشمند

کتاب پسرک دانشمند، داستانِ ماجراجویی‌های علمیِ کودکی باهوش را در خود گنجانده است. پروین علی پور، نویسنده‌ی کتاب، شخصیتی بامزه و بااستعداد در این اثر با نام سروش خلق کرده است. سروش، سودای دانشمند شدن در سر دارد و کارهای بامزه‌‌ای برای رسیدن به هدفش در این کتاب انجام می‌دهد. خواننده‌‌های گروه سنی ب، مخاطب‌های این اثر به‌حساب می‌آیند.

درباره‌ی کتاب پسرک دانشمند

کتاب پسرک دانشمند، داستانی بامزه از ماجراجویی‌های علمیِ کودکی باهوش را دربرگرفته است. پروین علی‌پور، نویسنده‌ی کتاب، با قلمی خواندنی و کودک پسند، خواننده‌های این اثر را به دنیای شیرین کودکی می‌برد که آرزوی دانشمند شدن در سر دارد. این کودک که نامش سروش است، می‌خواهد یک دانشمندِ بزرگ شود و به‌رغم اینکه سن بسیار کمی دارد، چیزهای مختلفی را کشف یا اختراع کند. پرسش‌های بی‌شماری در ذهن سروش وجود دارد و دائم در فکر پیدا کردن پاسخی برای این سؤال‌ها است. شخصیتِ اول این داستان با انجام آزمایش‌های ساده و مشاهده‌ی اطراف خود، قدم در دنیای شگفت‌انگیز علم می‌گذارد. ماجراهای داستان پسرک دانشمند، با تعریف این نکته آغاز می‌شود که چه زمانی فکرِ دانشمند شدن به سر سروش زده است. پس از مطالعه‌ی ماجراهای جالبی که به علاقه‌ی سروش به دانشمند شدن منجر شده، داستان پسرک دانشمند با بیان تجربه‌های بامزه‌ای ادامه پیدا می‌کند که سروش در حین انجام آزمایش‌های علمی با آن‌ها روبه‌رو شده است.

آزمایش‌هایی که سروش انجام می‌دهد، بی‌دردسر نیست و مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اما این پسرک دانشمند از هدف‌هایش دست نمی‌کشد. سروش، پسرکی تنها است که بیشتر زمان خود را با پدربزرگش سپری می‌کند. پدربزرگ سروش، از هر تلاشی برای انجام آزمایش‌های علمیِ نوه‌اش، فروگذاری نمی‌کند. بعضی از آزمایش‌های علمیِ سروش باعث به‌هم‌ریختگی منزل آن‌ها می‌شود. مادر سروش از این آزمایش‌ها به تنگ می‌آید و پسرش را مؤاخذه می‌کند. در ادامه‌ی داستان، پدربزرگ سروش وساطت می‌کند تا نوه‌اش، ماجراجویی‌های علمی‌اش را دنبال کند. در نهایت سروش موفق به اختراع‌های جالبی می‌شود و می‌تواند چیزهای بامزه‌ای اختراع کند.

داستان کتاب پسرک دانشمند در کنار متن با تصویرهایی بامزه و جذاب روایت شده است. این تصویرها، مطالعه‌ی کتاب حاضر را به تجربه‌ای لذت‌بخش برای کودکان تبدیل می‌کند.

کتاب پسرک دانشمند را انتشارات پرنده آبی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب پسرک دانشمند برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم دبستان، مخاطب‌های اصلی کتاب پسرک دانشمند به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب پسرک دانشمند می‌خوانیم

سروش پشت پنجره‌ی اتاقش ایستاد و بادقت به حیاط نگاه کرد.
باد ملایمی می‌وزید و شاخه‌های درختان را به‌آرامی تکان می‌داد.
برگ‌های خشک یکی‌یکی از شاخه‌ها جدا می‌شدند و به زمین می‌ریختند.
سروش به حوض کوچک نگاهی انداخت. فکر کرد چرا برگ‌های خشک در آب حوض فرونمی‌روند؟

چرا مثل قایق‌های کوچک، روی آب، این سو و آن سو می‌روند؟ و بعد، یکهو دلش برای آب‌بازی لَک زد! فوری لباس و حوله‌ی تمیزی برداشت و بی‌سروصدا به حمام رفت. اما همین که در حمام را بست و شیر آب را باز کرد، چنان سروصدایی راه انداخت که نگو و نپرس.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسرک دانشمند
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-121-521-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های داستان کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسرک دانشمند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پسرک دانشمند

برای دریافت کتاب پسرک دانشمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.