معرفی و دانلود رایگان کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه

عکس جلد کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه

کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه، آخرین اثر علمی‌- تخیلی از نویسنده‌ی مجموعه‌ی محبوب و پرفروش سقوط مرگبار، معین فرد است که این بار نیز در فضایی آخرالزمانی و در شرایطی که تمدن و بشریت، به‌شکلی که می‌شناسیم، در حال نابودی و محو شدن است، با شخصیت‌های نیمه‌انسانی همراه می‌شویم؛ شخصیت‌هایی که با وجود خلاص شدن از محدودیت بدن‌های انسانی، هنوز با احساسات، اضطراب‌ها و روابط عاطفی پیچیده دست و پنجه نرم می‌کنند.

درباره‌ی کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه

تصور کنید خود را در شرایطی می‌بینید که بدن انسان‌ها با ترکیب قطعات الکترونیکی و تکنولوژی تکامل پیدا کرده، ربات‌های یاغی برای تصاحب اعضای مصنوعی بدن انسان‌ها به ایشان حمله می‌کنند، قطعات الکترونیکی از جان انسان ارزش بیشتری دارند، تشخیص دوست و دشمن از همدیگر غیرممکن است، و شما برای پیدا کردن خانواده‌ی ناشناخته‌تان به دنبال کشف یک موسسه‌ی مرموز در دل شهری نامعلوم هستید؛ اگر در چنین شرایطی فریاد کمک دختر بینوایی را بشنوید که اسیر چنگال یک ربات جانی شده، به کمک او خواهید شتافت؟

راگ، شخصیت اصلی کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه، خود را دقیقاً در چنین شرایطی می‌بیند. این آغاز روایت کتاب و لحظه‌ی آشنایی ما با این شخصیت و جهان غریب و آخرالزمانی معرفی شده در این اثر است. معین فرد، یکی از خلاق‌ترین نویسندگان تازه‌کار ایرانی و مولف مجموعه‌ای پرمخاطب‌ است که این بار نیز، همت به خلق مجموعه‌ی جذابی با همان سبک و نگارش قوی و شناخته‌شده‌اش زده است. در این مجموعه همراه با موجوداتی نه‌چندان غریبه، به شهر کروم‌ها قدم‌ می‌گذاریم.

معین فرد در کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه نیز با پیچش‌های داستانی غیرقابل‌پیشبینی و تعلیق‌های بی‌شمار، ما را تا آخرین لحظه به حبس کردن نفسمان در سینه وادار می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه

به ادامه‌ی داستان بازگردیم. راگ که فریاد کمک دختر را از فاصله‌ی نزدیک می‌شنود، به کمک او می‌شتابد، اما پس از نجات دادن دختر از چنگال شخصی بی‌رحم، طولی نمی‌کشد که خود را در دام دردسر و روابط سردرگمی اسیر می‌بیند که رهایی از آن چندان که تصور می‌کردیم ساده نیست. با پیش رفتن داستان متوجه می‌شویم راگ در راه پیدا کردن موسسه‌ی عجیبی در دل شهر نامعلومی است که ظاهراً هیچ کدام از اهالی اطراف از وجود آن خبر ندارند. موسسه، مجموعه و سازمان مخفی قدرتمندی است که به تعلیم و تربیت نیروهای مبارز متخصص می‌پردازد. اما راگ، برخلاف تمام دانشجویان ثروتمند و جاه‌طلب این سازمان، با هدف و آرزوی کسب قدرت، ثروت و یا حتی انتقام پا به این میدان نگذاشته است. او در آرزوی کشف گذشته‌ی ناشناخته و خانواده‌ی گم‌شده‌اش حاضر است تمام خطرات مسیر را به‌جان بخرد.

دختر غریبی که در ابتدای داستان با او مواجه می‌شویم کیست و چه رازی برای پنهان کردن دارد؟ چرا اشخاصی مرموز به‌دنبال او هستند؟ او چه قطعه‌ی باارزشی را در بدن قراضه و غیرقانونی خود حمل می‌کند؟ موسسه دقیقاً کجاست و چرا هیچ کسی از مکان، اعضا و نحوه‌ی فعالیت آن اطلاع ندارد؟ وب‌گردها چه کسانی هستند و آیا راگ شهامت و مهارت کافی برای مقابله با تمام خطرات این مسیر و تبدیل شدن به یک وب‌گرد واقعی را دارد؟ آیا راگ موفق می‌شود به موسسه نفوذ کرده و گذشته‌ی ناشناخته‌ی خود را کشف کند؟ برای کشف پاسخ این سوالات شما را به خواندن رمان جذاب و هیجان‌انگیز وب گرد - جلد اول: موسسه دعوت می‌کنیم.

کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه با نگارش معین فرد و چاپ نشر فرهنگی فرد به شما تقدیم می‌شود.

کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه را به تمام علاقه‌مندان آثار داستانی علمی تخیلی، و دنبال‌کنندگان آثار ادبیات فارسی معاصر پیشنهاد می‌کنیم. اگر از مطالعه‌ی مجموعه‌ی سقوط مرگبار معین فرد لذت بردید، تضمین می‌کنیم که مجموعه‌ی جذاب وبگرد نیز توجه شما را به‌خود جلب خواهد کرد.

در بخشی از کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه می‌خوانیم

«تو این‌ها رو از کجا می‌دونی؟»

او مرا دعوت می‌کند حرکت را آغاز کنیم. «وقتی زندگیت روی لبه حرکت کنه مجبوری خیلی چیزا رو بدونی که هر کسی نمی‌دونه. اگه توی مسیر ماشین پیدا نمی‌شد شاید به این‌جا نمی‌رسیدم، موسسه رو از دست می‌دادم.»

او به ساعتش نگاه می‌کند، می‌گوید: «فقط چند ساعت دیگه وقت دارم.»

«با این تفاسیر احتمالا تعداد زیادی امشب میان سمت بازار سیاه.»

«درسته! یکی از این افراد، خودتی.»

چگونه بگویم که کسی غیر از من به منبع انرژی نیاز دارد. نمی‌خواهم چنین خطری را به جان بخرم. هنوز خودم اعتمادی به آن دختر و رادی ندارم پس بهتر است فعلاً اجازه دهم رادی چنین تصوری داشته باشد که خودم نیاز به منبع انرژی دارم. او می‌پرسد: «تا الان بازار سیاه نرفتی درسته؟»

«از رفتارم مشخصه؟ هیچ‌وقت نیاز نداشتم به بازار سیاه.»

شاخه‌های خشک زیرپایمان می‌شکنند و برگ‌های شبنم‌زده به صورتمان سیلی می‌زنند. او دستانش را درون جیب‌هایش فرو می‌کند: «پس هیچ‌وقت اضطراب زنده موندن رو تجربه نکردی. اگه جایی زندگی می‌کردی که تک‌تک لحظاتت به انرژی بستگی داشت، هیچ‌وقت نمی‌تونستی با آرامش از گذر زندگیت لذت ببری. یه جورایی از خونه‌ام فرار کردم.»

«خونه‌ات انگار خیلی بزرگ بوده.»

«از پایتخت میام، شهر نامِرک. این‌قدر بزرگ هست که دو تا منبع انرژی هم کم میاد. تا حالا اون‌جا رو دیدی؟»

«نه راستش. تموم عمرم رو توی روستای نوتا گذروندم.»

او با گرفتن بازویم، مرا متوقف می‌کند: «روستای نوتا؟ همون جا که بزرگ‌ترین زباله‌ی الکترونیکی کل دنیا رو نگه می‌دارن؟»

فهرست مطالب کتاب

1. طلوع تازه
2. دهکده
3. جنگجو
4. موقعیت دست نیافتنی
5. منبع انرژی
6. شب‌نشینی
7. بازار سیاه
8. غنیمت
9. بنیاد
10. تهاجم
11. درونکاشت
12. سرازیری
13. قرارداد
14. ناجیان
15. نفسهای دوباره
16. آفتاب موعود
17. سایه انتظار
18. هشدار
19. تحت تعقیب
20. لبه
21. دو راهی
22. رستگاری
23. افق
24. جستجو
25. میزبان
26. نجات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وب گرد - جلد اول: موسسه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فرهنگی فرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-622-91353-9-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه

معین فرد
۱۴۰۳/۵/۶
با سلام و احترام از کتابراه عزیز تشکر می‌کنم برای انتشار مجموعه جدید امیدوارم شما دوستان از مطالعه این کتاب لذت ببرین قابل ذکره که این مجموعه، داستانی از کروم‌ها رو روایت می‌کنه که در عین مجزا بودن، در ارتباط با سقوط مرگبار هستش. شاید تعداد زیادی از شما دوستان منتظر انتشار کتاب سقوط مرگبار بودین که باید خدمت شما عرض کنم نوشتن داستان خوب در مقیاس سقوط مرگبار (هزار صفحه) نیاز به وقت و انرژی زیادی داره و مطمئن باشین ارزش صبر کردن رو داره. تا انتشار سقوط مرگبار امیدوارم از خوندن این کتاب لذت ببرین. خیلی زود با خبرهای خوب (کمیک) و (جلد بعدی سقوط مرگبار) خدمت شما بر می‌گردم. سپاس بی کران معین فرد
ف.غلامی
۱۴۰۳/۵/۲۹
به طور کلی این کتاب کمتر از سقوط مرگبار هستش.
چه از لحاظ هیجان، چه شخصیت بخشی. (در ادامه هشدار اسپویل) توی کتاب سقوط مرگبار دلیل اینکه زایراس به افراد ناشناس زود اعتماد میکنه رو میتونیم در از دست دادن حافظه و ذات خودش بدونیم. (که من اعتماد مجدد زایراس به کرز رو هنوز هم بی منطقی میدونم.)
در این
کتاب هم شخصیت اصلی خیلی زود به بقیه اعتماد میکنه و دوست داره به دیگران کمک کنه.
قبول دارم بعضی آدم‌ها ذات مهربونی دارن و بی منت کمک میکنن، ولی توی داستان این مهربونی بیش از حد یکم حوصله آدم رو سر میبره و غیر منطقیه.
و واسم قابل درک نیست که چرا گلاریس انقدر خشن و بی ملاحظه هستش و رادی چرا انقدر خیر خواه؟!
اینجور تناقض‌ها توی داستان زیبا نیستند.
و اما می‌رسیم به خوبی ها. اینکه یه داستان و یک مجموعه جدا رو برای توصیف کروم‌ها و وضعیت زندگی اونها انتخاب کردید کار بسیار مفید بود و واقعا ممنونم!
سر جلد سوم بخش دوم کتاب سقوط مرگبار واقعا گیج شده بودم و یادم می‌رفت که الان این اتفاق پاسخ به کدوم سوال بود!
و راز‌های موسسه و دیوار سرخ آدم رو کنجکاو میکنه که ادامه بده و نمیتونه دست از خوندن بکشه.
در کل داستان‌های شما توی ایجاد کشش داستانی، ایجاد سوال‌های زیاد و شوق برای خواندن ادامه داستان و هیجان خیلی خوب عمل کرده بودید.
(هر چند در جلد اول و دوم سقوط مرگبار هیجان خیلی زیادی من رو به شوق آورد و این هیجانات توی جلد سوم و کتاب دومتون کمتر شده بود.)
ولی از لحاظ شخصیت پردازی به نظرم میتوانید خیلی بهتر عمل کنید یا حداقل دلیل خوبی برای ایجاد کاراکتر‌هایی به این مهربونی داشته باشید.
در کل ازتون بابت خلق این مجموعه‌ها متشکرم و امیدوارم روز به روز پیشرفت کنید و موفق باشید.
A.asgari
۱۴۰۳/۶/۱۰
کتاب وبگرد بسیار عالی هست من طرفدار اقای معین فرد هستم هرکدام از کتاب‌ها منحصر به فرد و خاص هستنبسیار به جزئیات توجه میکنن و اصلا کتاب‌ها خسته کننده و یک نواخت نیستن دقیقا جایی که میگم خب اینجا الان ارامش هست برعکس میشه و اشوبی به بپا میشهکتاب وبگرد که در کتار سقوط مرگبار هستداستان کروم‌هایی هست و نصف انسان نصف کروم و شاید یکی از اعضای بدن کروم و... هستدر این کتاب دنیا نابود نشده حیوانات عجیب و هیولا‌ها نیستند استان پسری هست ۲۰ ساله که میخواد درس بخونه جایی به اسمه موسسه و وبگرد بشه که به تمام کارهای دنیا دسترسی داشته باشه و بتونه خانوادشو برگردونه وقتی توی راه دوستی پیدا کرد ناخوادگاه من ذهنم رفت سمت دراسول همش منتظر بودم خیانتی بکنه امیدوارم که اینجوری نباشه یه گروه بزرگ تشکیل بدن تویه موسسه و داستان جالبتر بشه از جلد اول خیلی خوشم امد ممنون از کتابراه عزیز
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۶/۸
جلد اول موسسه را از وب گرد اثر نویسنده معین فرد، همراه با کتاب صوتی آن شنیدم و خط بری کردم. دیالوگ‌های کتاب ساده و روان برای مخاطب خاص خود نوشته شده است. مخاطب خاص از آن جهت که دنیای آینده و گاهی جادویی و رباتیک محور تم داستان‌های معین فرد نویسنده و برادرش است.
موضوع مهم این است که افراد موفق به
تمایل انجام کارهایی دارند که افراد ناموفق تمایلی به انجام آن‌ کارها ندارند. تخیل و برآورد آینده در تم سری داستان‌های نویسنده، به نظرم خیلی دور از واقعیت نیست با این تحولات و اتفاقات دنیای امروز که بسیاری از محالات به واقعیت در آورده است. دنیای رباتیک و کامپیوتر با عشق و عاشقی نیز نمی‌تواند جدا باشد حتی اگر آدم آهنی و مجازی باشید به عشق برای حرکت و شور و اشتیاق یافتن نیاز دارید. اگر خلاف آن می‌پندارید، خودتان کتاب را مطالعه کنید.
علی رضا
۱۴۰۳/۵/۲۵
خدا شاهده نمیخواستم اینجوری نظر بدم ولی واقعا دیگه داره شورش در میاد درسته کتاب های شما و برادرتون واقعا عالین اما خدایی مثل چیپس نکنید کتاباتون رو حجمش کم شده قیمتش زیاد والا این کتاب نصف بقیه کتاباست حجمش کتابای سقوط مرگبار رو هم که روز به روز مخاطباش زیاد میشن قیمتش رفته تو فضا والا تو تلگرام رو کتاب بمب خیس گذاشته رایگان از کل کتاب اسکرین شات گرفته پی دی اف کرده آماده ولی من گفتم واسه شصت تومن دیگه زحمت نویسنده هیچ نشه خریدمش جالبیشم اینه که برادری تو تایی تصمیم گرفتید قیمت کتابو افزایش بدین رفتم کتاب ددسگال رو بخرم دیدم عه شده نود تومن اومدم دیدم کتابا آقا معینم شده نود تومن واقعا دیگه مغزم کار نمیکنه کلا 200 صفحه کتابو نود تومن بدم لطفا رسیدگی کنید
محمد مهدی مظفری
۱۴۰۳/۶/۱
اوایل داستان یکم گیج و سر درگم بودم ولی همون طور که انتظار داشتم داستان خوب پیش رفت و اواخر داستان به اوج خودش رسید. تضاد بین شخصیت ها رو دوست داشتم (عصبانیت گلارین و مهربونی رادی). از اینکه شخصیت اصلی زود به رادی اعتماد کرد یکم ترسیدم و هر جای داستان منتظر بودم که بهش خیانت کنه. درکل در جلد اول با ربطی بین داستان سقوط مرگبار ندیدم ولی ایمان دارم که در آینده به بهترین نحو به هم مرتبط میشن کتاب بسیار گیرا بود مانند همه داستان های آقای فرد وخیلی لذت بردم از کتاب. چندین سوال اساسی از داستان تو ذهنم پیش اومده که امیدوارم تو جلد بعد به جواب برسم . امیدوارم همین طوری داستان جذاب پیش بره
Saeed Ghzel
۱۴۰۳/۵/۸
درود بر آقای فرد عزیز من از خواننده ها قدیمی کتاباتون هستم هم خودتون هم داداش عزیزتون و واقعا لذت میبرم وقتی کتابای شمارو میخونم من حتی سقوط مرگبار و یا جوینده و بدسگال همه این کتابارو شاید سه بار خوندم و مطمئنم اگه همینا و نویسنده خارجی مینوشت کلی ازش سریال میساختن خلاصه اینکه واقعا بهتون تبریک میگم و مشتاقم ادامه کتاب زودتر چاپ بشه و مثل سقوط مرگبار اینهمه چشم انتظار نمونیم
FH
۱۴۰۳/۶/۹
مجموعه جالبیه در راستای سقوط مرگبار. کاملا مشهوده که موسسه و ساختارش به موتور های غول آسای سقوط مرگبار مربوطه. و حس میکنم صاحب موسسه کرادن میتونه باشه. شاید راگ هم زایراس هستش و یا دست کم به اون مربوطه. گرچه کروم های یاغی یا همون سافندها هم به کردان مربوط هستن (نسبت به لوگو و ویژگی هایی که بیان و شد). در آخر، این کتاب نسبت به باقی کتابهای جناب معین فرد، کوتاه تره. اگه هر دو جلدش ادغام میشد قطعا خروجی بهتری داشت.
لطف الله لطفی
۱۴۰۳/۵/۲۸
نمی‌شود گفت بد است، ولی می‌توانست خوب‌تر باشد با درنظرداشت سایر کتاب‌های آقای فرد. مثلا وقتی درمورد خود موسسه حرف می‌زند انگار بخش‌های از Space Battleship Yamato (کشتی فضایی یاماتو)، Cowboy Bebop (کاوبوی)، Howl's Moving Castle (قلعه متحرک هاول) و Mortal Engines (موتورهای فانی) را با هم‌ترکیب کرده و موسسه را ساخته است. جدا از چند جا اشتباهات دستوری و گرامری و تایپی که می‌توان نادیده گرفت شان.
میلاد خدری
۱۴۰۳/۵/۱۷
درود بر اقای فرد و خسته نباشید بهتون واقعا زیبا بود یه کتاب به جا در زمان درست حالا که سقوط مرگبار کلی سوال در ذهن همه بوجود اورد این کتاب سوالات بسیاری رو جواب میده و البته جلد های بعدش که البته سوال هایی هم دوباره بوجود اومد خیلی خیلی خوشحالم که با کتابای شما اشنا شدم کاش برای خوندن کتاباتون اینقدر عجله نمیکردم تا این لحظه های شیرین اروم تر پیش میرفت در یه کلام فوق العاده
مهدیار اسدی
۱۴۰۳/۵/۲۸
ممنونم از اقای معین فرد عالی بود
به نظرم از سقوط مرگبار بهتر بود. منتظر جلد سوم هستیم خواهشا تایم حدودیش رو بگید کی میاد. فقط نمیدونم انگار نه انگار که اسپین اف سقوط مرگبار هست واینکه معلوم نیست تو چه زمان و دنیایی جریان داره.
و اینکه چرا توی این کتاب میگه کروم‌ها انسان هستن و بدنشون رو فلزی کردند اما توی سقوط مرگبار کلا به دست انسان‌ها ساخته شدند؟!
Hadi
۱۴۰۳/۶/۲۳
داستان خوبیه ولی در حد داستان های دیگه نیست شخصیت اصلی داستان به هر کی میاد میگه من می خوام کمک کنم اعتماد می کنه کور کورانه شاید یکی نقشه ای واسش داره
(اسپویل) مخصوصا اونجا که حاضر میشه تراشه یه دختر که حتی درست هم نمیشناسدش رو به بدن خودش وصل کنه با وجود اینکه احتمال میداد که کنترل بدنش رو از دست بده.
هانیه سایمانی
۱۴۰۳/۵/۲۹
داشتن مشکل مشترک بازایراس ایده ی جالبی بود و هرچه ربط ماجرا با سقوط مرگبار بیشترمی شد جذاب تر میشد شخصیت های خوب رو وارد کردید فقط خیلی یهویی نگارش این کتاب چون بدون حاشیه های اضافه بود عالی بود و بهتون تبریک میگم و اگه این کتاب رو وارد سقوط مرگبارکنین عالی میشه مثل نوان
فاطمه کاکایی
۱۴۰۳/۵/۲۶
سلام بسیار عالی بود به جرعت میتونم بگم یکی از بهترین نویسنده های هستند کتاب سقوط مرگبار از این نویسنده بسیار عالیه حتما بخونید یا اگه دوست داشتین نسخه صوتیش رو گوش بدین که بسیار گویندگی عالی داره این کتاب و مجموعه سقوط مرگبار
امیراحمد محمدی فرد
۱۴۰۳/۵/۷
با سلام خدمت جناب معین فرد از خواندن داستانتون (وبگرد) لذت بردم، جز تعدادی اشکالات املایی و نگارشی مشکل خاصی نبود. بی صبرانه منتظر انتشار جلد دوم، کمیک بوک و ادامه سقوط مرگبار هستم. موفق باشید.
مشاهده همه نظرات 59

راهنمای مطالعه کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه

برای دریافت کتاب وب گرد - جلد اول: موسسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.