معرفی و دانلود کتاب همکار

عکس جلد کتاب همکار
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همکار

در ماجرای کتاب همکار، همه تقاص اشتباهات گذشته‌ی خود را پس خواهند داد؛ حتی اگر آن اشتباه را به یاد نیاورند! فریدا مک فادن نویسنده‌ی محبوب نیویورک تایمز با داستان پرتب‌وتاب خود، بار دیگر طرفدارانش را غافل‌گیر می‌کند. ناپدید شدن داون شف، از همان ابتدا به‌نظر همه‌ی اعضای شرکت عجیب می‌آمد. او هرگز و حتی یک دقیقه در کار خود تأخیر نمی‌کرد؛ اما حقیقتی که دیگران از آن بی‌خبر بودند، ارتباط این ماجرا با کارمند محبوب و خوش‌سابقه‌ی شرکت، ناتالی بود. این اثر توانست عنوان نامزدی جایزه‌ی گودریدز را از آنِ خود کند.

درباره‌‌ی کتاب همکار

در نگاه اول، دفتر شرکت ویکند یک دفتر کاری معمولی در صنعت دارو به حساب می‌آمد. اما این تنها پوسته‌ی نازکی از تمام حقایق پنهان در دل اتاق‌های این شرکت بود؛ حقایقی وحشتناک‌تر از آن که بتوان به‌آسانی باور کرد. فریدا مک فادن (Freida McFadden) نویسنده‌ی داستان‌های مهیج و معمایی، در اثر تحسین‌شده‌ی خود یعنی رمان همکار (The Coworker) از راز یک جنایت وحشتناک پرده برمی‌دارد.

معرفی و دانلود کتاب همکار

داون شف و ناتالی فارل، دو همکار معمولی در شرکت صنایع دارویی ویکند بودند؛ دو همکار با دو دنیای کاملاً متفاوت. ناتالی پنجمین سالی بود که عنوان فروشنده‌ی برتر شرکت را از آن خود می‌کرد اما از آن طرف، کم‌تر کسی از روحیات داون شف خبر داشت. داون شف، که به‌تازگی نیز استخدام شده بود، هر روز قبل از شروع ساعت کاری پشت میز حسابداری می‌نشست و عصر‌ها بدون آن که ساعتی با کسی گفت‌وگو کرده باشد، کار خود را به پایان می‌رساند.

شاید برای همین بود که غیبت ناگهانی او در آن روز عجیب، هیاهوی نسبتاً زیادی میان کارکنان به راه انداخت. اما در آن میان، ناتالی بیش از همه نگران و آشفته به‌نظر می‌رسید. دل‌شوره‌های ناتالی، زمانی که در همان‌روز تعدادی تماس‌ ناشناس دریافت کرد، بیشتر از این هم شد. او مطمئن بود از آن روز دیگر هیچ‌چیز مثل گذشته پیش نخواهد رفت. سرنوشت ناتالی، بیش از چیزی که همه تصور می‌کردند، به همکار ناپدید‌شده‌اش گره خورده بود.

کتاب همکار، داستانی گیرا و پرکشش در ژانر تریلر روان‌شناختی‌ست. فریدا مک فادن خالق این رمان جذاب، یک پزشک و متخصص در زمینه‌ی بیماری‌های مغزی‌ست. او که با دنیای پرپیچ‌وخم ذهن انسان به‌خوبی آشنایی دارد، حالا به یکی از آفرینندگان برتر در دسته‌ی ادبیات رازآلود و جنایی تبدیل شده است. نویسنده‌ی کتاب همکار، خواننده را در روایت داستانی خود با اجزای عمیق و پیچیده‌ی شخصیت‌هایی به‌ظاهر معمولی همراه می‌کند و در هر مرحله لایه‌ای تازه از روان پرالتهاب و بعضاً سیاه آن‌ها برمی‌دارد.

خواننده‌ی چنین داستانی، با خواندن هر صفحه به حدس و گما‌ن‌های تازه‌ای درباره‌ی حقیقت ماجرا می‌رسد و با ورق زدن آن صفحه، حدسیات قبلی خود را دور می‌اندازد. این تعلیق پیوسته و فرازونشیب‌های روایی، یکی از ویژگی‌های جذاب قلم فریدا مک فادن است؛ نویسنده‌ای که نام او، فروش بالای داستان‌هایش را تضمین می‌کند. این داستان برای اولین‌بار در سال 2023 به چاپ رسیده؛ ترجمه‌ی فارسی اثر را سعید سیمرغ برعهده داشته و انتشارات گویا نسخه‌ی نهایی آن را به دست شما رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب همکار

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز
  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز، یواس‌ای تودی، وال‌استریت ژورنال و آمازون

نکوداشت‌های کتاب همکار

  • این کتاب را قورت دادم. حتی نمی‌توانستم به‌هنگام خواندن آن به تلفن جواب دهم. زمین گذاشتنش کار غیرممکنی بود. این کتاب شما را تکان خواهد داد. (نظرات گودریدز)
  • از همان فصل ابتدایی خواننده را درگیر می‌کند. داستانی با پیچ‌وخم‌ها بسیار که نمی‌خواهید هیجان اعتیادآورش را به‌زودی از دست بدهید. (از نظرات گودریدز)
  • اگر طرفدار داستان‌های هیجانی و تریلر هستید حتماً آن را بخوانید. (از نظرات گودریدز)

کتاب همکار برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به دسته‌ی ادبی رازآلود، ماجرایی، جنایی و روان‌شناختی این داستان خواندنی را با اشتیاق به پایان می‌رسانند.

در بخشی از کتاب همکار می‌خوانیم

من نمی‌توانستم به‌خاطر بهترین دوستم آنجا باشم. دیگر نمی‌توانستم از او دفاع کنم. تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که تلفنی باهم حرف بزنیم و من به او اطمینان بدهم که همه چیز درست خواهد شد، ولی این کافی نبود. میا ناتوانی جسمی داشت و هرگز بابت آن احساس خجالت و شرمندگی نمی‌کرد. به همین دلیل دیدن این‌که آن‌طور عوض می‌شود خیلی دردناک بود. بچه‌های دیگر همیشه به طرز راه‌رفتن او با عصا می‌خندیدند. بعضی‌ها سعی می‌کردند برایش جفت‌پا بگیرند و او را به زمین بیندازد. یک‌بار چنان در راهرو زمین خورد که گوشه‌ی دندان پیشینش لب‌پر شد. بعد از آن هم به لبخند کج و کوله‌اش می‌خندیدند.

ولی بدتر از همه این بود که آن‌ها طرز حرف زدن او را مسخره می‌کردند. من عاشق صدای میا بودم. حاضرم همه‌چیزم را بدهم تا دوباره آن صدا را بشنوم. ما زمانی ساعت‌ها پشت تلفن باهم حرف می‌زدیم و اگرچه من زیاد به صدای او عادت نکرده بودم، ولی هیچ‌وقت مشکلی در درک حرف‌های او نداشتم. هرچند که او خیلی وقت‌ها واژه‌ها را بد ادا می‌کرد مخصوصاً زمانی که عصبی یا هیجان‌زده بود و هجاهای حرف‌هایش روی یکدیگر می‌لغزیدند.

ناتالی شیوه‌ی فوق‌العاده کثیفی برای مسخره‌کردن میا پیدا کرده بود. آن‌ها با هم کلاس ریاضی داشتند و هر وقت که میا به سؤالی پاسخ می‌داد، ناتالی و بهترین دوستش تارا ویلکِس ادای جواب‌دادن او را با صدایی کش‌دار درمی‌آوردند. صدایشان را پایین می‌آوردند تا معلم نتواند بشنود، ولی همه‌ی دوروبری‌هایشان می‌شنیدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همکار
نویسنده
مترجمسعید سیمرغ
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات367
زبانفارسی
شابک978-622-312-202-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همکار

ترنج
۱۴۰۳/۶/۱۹
خطر اسپویل:
داستان در مورد دو همکار زن هست که یکیشون (داون) که رفتار خاص و عجیب و غریبی داره به یکباره گم میشه و بنا به دلایلی پلیس به همکار دوم (ناتالی) شک میکنه و پلیس و ناتالی همزمان تلاش میکنن برای کشف و گاهی پنهان کردن حقیقت البته هر کدام با نیت متفاوت. داستان از یه جایی به بعد غافلگیریهای و
خوبی داره هرچند کاملا غیرقابل پیش بینی نیست. در واقع شخصیت پنهان توانایی انسانها گاهی میتونه ترسناک یا باورنکردنی باشه. شاید مثل لاک پشتها که با سرعت آهسته و ظاهر بی آزارشون گاهی به نظر امن میان ولی... از ارتباط داون و ناتالی با والدینشون اصلا خوشم نیومد انگار هیچ حس حمایتگرانه ای در قبال دختراشون نداشتن. در کل مطمئنم این کتاب بهترین اثر مک فادن نیست ولی بد هم نیست. حداقل اگر از تعلیقها و معماهاش لذت نبرین از درسهای اخلاقیش میشه پند گرفت!!
M
۱۴۰۳/۶/۹
کتاب بسیار خوبی بود و البته جز این از فریدا مک فادن انتظار نمیره.
توی دو کتاب قبلی که از مک فادن خوندم، نکته‌ای که وجود داشت این بود که بر خلاف بیشتر داستان‌ها که به جنبه‌های مثبت کاراکتر قهرمان و نقش اصلی میپردازه، در کتاب‌های ایشون به هردو جنبه مثبت و منفی توجه میشه. یعنی علی رغم اینکه نشون در
میده داره حق نقش اصلی ظلم میشه اینو هم بیان میکنه که داره تاوان اشتباهات گذشته خودش رو میدهو جنبه‌های منفی اخلاقی اون کاراکتر رو نشون میده. توی این کتاب هم عنصر غافلگیری خوبی وجود داشت ولی تا حد بسیار کمی قابل پیش بینی بود. از خوندنش پشیمون نمیشید
الهام. ت
۱۴۰۳/۶/۲۱
میشه گفت خط روایی این داستان هم مثل بقیه کارهای نویسنده ابتدا حوصله سر بر ولی کم کم هیجان بهش اضافه میشه با غافلگیری پشت سر هم تموم میشه واقعا ما انسانها به تناسب رفتاری که از هم می‌بینیم در طیف رنگی سیاه تا سفید قرار می‌گیریم بعضی ما رو تبدیل به یه رنگین کمان درخشان میکنن بعضی به یک مار خوش خط و خال و بعضی آدمها ما رو تبدیل به یه ابلیس دهشتناک
نیایش دانش
۱۴۰۳/۶/۱۷
من به کتاب‌های فریدا مک فادن علاقه دارم و چند تا از کتاب هاش رو خوندم، این یکی هم مثل بقیه معمایی بود و نمیشد آسون معما رو حل کرد، به نظر من کتاب خوبی بود و ارزش خواندن رو برای کسانی که سبک جنایی و معمایی دوست دارن رو داره
ملیکازنگنه
۱۴۰۳/۶/۲۶
کتابای فریدا مک فادن همه عالین و جذاب یک از یکی بهتر البته خدمتکار و راز خدمتکار ب نظرم جالب تر بود اما این هم خیلی دوست داشتم امیدوارم بخونید و مثل من لذت ببرید
سحر اصلانی
۱۴۰۳/۶/۱۴
تا صفحات انتهایی کتاب نمی‌شود حدس زد که مقصر چه کسی هست. موضوع اصلی درباره‌ی خاطرات ناخوشایند کودکی و تاثیرات جبران ناپذیر آن در مراحل بعدی زندگیه.
نائیریکا نائیریکا
۱۴۰۳/۶/۱۹
کتابای قبلی مک فادن رو خوندم، بنظرم نسبت به اونا ضعیف تره و تقریبا از وسط‌های کتاب تونستم ماجرا رو حدس بزنم
سایه سمائی
۱۴۰۳/۶/۲۴
من خیلی خوشم نیامد یه کم زیادی کش دار شده بود داستان و تخیلی شده بود
نوشین نحریر
۱۴۰۳/۶/۱۸
داستان خوبی بود و پر از رمز و راز خوندنش جالب بود و خوشم اومد.
امیرمحمد شاکری
۱۴۰۳/۶/۲۵
کمی در ابتدا کسل کننده اما پایان جالبی داشت
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب همکار

برای دریافت کتاب همکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.