معرفی و دانلود کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا

برای دانلود قانونی کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا

همانطور که از عنوان کتاب برمی‌آید، این اثر کوشش دارد به‌طور کامل هرآنچه را که لازم است در مورد معماری داخلی بدانید به شما بگوید. کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا تألیف روناک نخستین، داود پرچمی و دیانا پرچمی است که می‌توان از آن تحت عنوان یکی از کتاب‌های منبع در این زمینه یاد کرد. این کتاب نثر روان و منسجمی دارد و به‌خوبی قادر است یک دانش‌نامه‌ی علمی و کاربردی از رشته‌ی معماری داخلی به مخاطب ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا

معماری داخلی در سال‌های اخیر در داخل و خارج از کشور به یکی از رشته‌های محبوب میان افراد تبدیل شده است. معماری داخلی در عصر کنونی دچار تحولات زیادی شده و افرادی که در این حوزه فعال‌اند می‌دانند که فرایند اجرای معماری داخلی کاملاً متفاوت با گذشته است. از سوی دیگر، علم معماری داخلی در دهه‌های اخیر به تکامل جدی‌تر و تازه‌تری رسیده است. این نکات به این معناست که دانشجویان این رشته و کسانی که می‌خواهند در این حیطه به‌صورت جدی فعالیت کنند، به یک کتاب مرجع و منبع نیاز دارند. کتابی که از تعاریف پایه و ابتدایی شروع کند و سپس به مباحث جدی‌تر و دشوارتر در این مبحث بپردازد. کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا نوشته‌ی روناک نخستین، داود پرچمی و دیانا پرچمی اثری‌ست که توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به همین منظور منتشر شده است. اثری که به معرفی کلی مباحث ابتدایی در این زمینه پرداخته و در ادامه سلسله مراحلی را که باید طی شود تا به بخش اجرا برسد، شرح داده است.

مشخصاً در کتابی که قرار است نکات آغازین یک علم را به مخاطب توضیح دهد، در ابتدای مطالب با الفبای کلی آن مبحث مورد نظر سروکار خواهید داشت. فصول و بخش‌های ابتدایی کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا به معرفی الفبای کلی معماری داخلی می‌پردازد، اینکه در این حیطه‌ی تخصصی با چه اصطلاحات، ابزار و همچنین سلسله مراتبی مواجه هستید. نویسندگان در ادامه و در فصول بعدی، مطالبی در زمینه‌ی سبک‌شناسی آماده کرده‌اند. این نکته در معماری داخلی در عصر معاصر با چندین سبک و رویکرد متمایز مواجه می‌شود که هرکدام از آن‌ها خصیصه‌ها و ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبند.

همچنین، در بخش مربوط به سبک‌شناسی درمی‌یابید که هر نوع معماری داخلی واجد نگرش و رویکرد خاصی است، به‌عنوان مثال معماری داخلی پست‌مدرنیستی با سبک باروک و کلاسیک متفاوت است. در ادامه، روناک نخستین، داود پرچمی و دیانا پرچمی به مبحث رنگ‌شناسی می‌پردازند و به نقش مهمی که در معماری داخلی ایفا می‌کند، می‌پردازند. در واقع می‌توان گفت در معماری داخلی، رنگ یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مباحثی است که شخص باید به‌خوبی از آن شناخت داشته باشد تا بتواند وارد مرحله‌ی اجرا شود.

کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا حاصل سال‌ها پژوهش، تحقیقات میدانی و همچنین اجرای پروژه‌های گوناگون توسط سه مؤلف کتاب است. از این رو می‌توان گفت که صرفاً با کتابی پژوهشی یا علمی مواجه نیستید و این اثر سرشار از نکات مهمی است که باید در مرحله‌ی اجرا و عمل به آن‌ها توجه کنید. پس می‌توان گفت کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا یک اثر جامع و کامل است که قادر است توأمان در دو بخش علمی و عملی نیاز مخاطب به دانستن را برطرف سازد و در بخش‌های گوناگون به‌صورت کاربردی همچون یک راهنما او را همراهی کند. کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا اثر روناک نخستین، داود پرچمی و دیانا پرچمی توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان طراحی،‌ دکوراسیون و معماری داخلی و فعالانِ‌رشته معماری داخلی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا می‌خوانیم

طراحی داخلی با عملکرد، کارکرد، امنیت، کارایی، زیباشناسی و پایداری فضا مرتبط است. طراحی داخلی به‌طورکلی فرایند حرف‌های برنامه‌ریزی، طراحی و پیاده‌سازی فضای داخلی به همراه تمامی عناصر آن با به‌کارگیری مهارت، تجربه و دانش علمی و هنری در جهت تأمین عملکرد زیبایی، ارتقا کیفیت، افزایش کارایی و فراهم‌سازی سلامت و امنیت و رفاه ساکنین است و همچنین خدمات ارائه‌شده توسط طراح داخلی را می‌توان در اجرای اصولی مراحل برنامه‌ریزی، طراحی و نظارت بر پروژه‌ها در فضاهای داخلی است؛ به‌گونه‌ای که دستیابی به نیازهای کالبدی و زیبایی‌شناسی و رعایت آیین‌نامه‌های ساختمانی، قوانین امنیتی و طرح‌ریزی نقشه‌های ساختمانی، مکانیکی و الکتریکی و انتخاب مبلمان و چیدمان مناسب را میسر می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با مفاهیم: معماری داخلی، ‌دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی
فصل دوم: فرایند طراحی
فصل سوم: سبک‌ها در معماری داخلی
فصل چهارم: رنگ و رنگ‌شناسی
فصل پنجم: مصالح‌شناسی و کاربرد و طراحی آن در معماری داخلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-218-599-2
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا

برای دریافت کتاب معماری داخلی از ایده تا اجرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.