معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو

اگر از علاقه‌مندان به حوزه‌ی طراحی دکوراسیون و معماری داخلی و به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه و شناخت سبک‌های مختلف هستید، کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو از محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، با ارائه‌ی توضیحات جامعی درباره‌ی دکوراسیون داخلی و تعریف و شرح ریزجزئیات سبک روکوکو در دکوراسیون، گزینه‌ی مناسبی برای مطالعه‌ی شما خواهد بود.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو

علاقه به طراحی دکوراسیون داخلی، همان موضوعی‌ست که بسیاری از افراد را به سمت تحصیل در رشته‌های معماری و مشابه آن سوق می‌دهد. شوق ترکیب المان‌های مختلف، رنگ‌ورو بخشیدن به فضاها، علم به این که با استفاده از چه فاکتورهایی می‌توان محیط مدنظر را برای یک فعالیت خاص آماده کرد، استفاده‌ی درست از فضای موجود و ترکیب آن با چیدمان مناسب، احساس خوشایندی را به فعالان این حوزه القا می‌کند. از طرفی، رعایت این موارد باعث می‌شود تا احساس افراد در محیط‌هایی که چیدمان و ظاهر آن با علم دکوراسیون ترکیب شده‌اند، در مقایسه با فضاهای دیگر، بسیار متفاوت باشد. در واقع می‌توان با رعایت نکات دکوراسیون داخلی، هر فضایی را برای کاربردی که از آن انتظار می‌رود آماده کرد و از لحاظ روانشناسی نیز افراد حاضر در محیط را بیشتر تحت تاثیر قرار داد. اما تمام این موارد، نیازمند مطالعه‌ی فراوان و بررسی نمونه‌های مختلف و شناخت سبک‌های طراحی دکوراسیون است. کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو از محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، با اشاره به نکات مختلفی درباره‌ی دکوراسیون داخلی، به سراغ ارائه‌ی شرحی بر سبک روکوکو رفته‌ است؛ یک سبک کلاسیک و لوکس، که درعین‌حال، راحتی و احساس حیات و سرزندگی را نیز منتقل می‌کند.

روکوکو که ازجمله سبک‌های به‌جامانده از قرن هجدهم فرانسه است، نشانی از اشرافی‌گری را به همراه خود دارد. وجود اقلام لوکس مانند آن‌چه از چوب طبیعی تهیه شده باشد، شیشه و کریستال و اقلام فلزی از جنس‌هایی مانند برنج و برنز، وجود یک رگه‌ی طلایی در رنگ‌هایی که در این سبک به کار برده می‌شوند -هرچند رنگ‌های استفاده شده مانند کرم روشن، صورتی روشن، آبی روشن، هلویی، بنفش روشن و... غالباً ملایم هستند- و عناصر دکوری متعدد مانند مجسمه‌، شمعدان و آینه، از اصلی‌ترین المان‌های سبک روکوکو هستند که می‌توانند حال و هوایی سلطنتی و اشرافی را به همراه داشته باشند. کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو، جزئیات بیشتری را از ویژگی‌های لوکس این سبک ارائه می‌کند.

مبلمان استفاده شده در سبک دکوراسیون روکوکو نیز لوکس، اما راحت است و نقوش حکاکی‌شده روی مبلمان به چشم می‌خورد. شومینه‌ی بزرگ در نشیمن، قالی‌های شرقی بر کف اتاق‌ها، پارچه‌های رومبلی گران‌قیمت، کاغذدیواری‌هایی با رگه‌های طلایی، نقوش برجسته و گچ‌بری بر سقف و دیوارها، طرح‌های دایره‌ای در وسایل خانه و حتی طراحی‌های دیوار و اقلام دکوری متعدد، از اصلی‌ترین فاکتورهای سبک روکوکو به‌شمار می‌‍روند. کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو به شما کمک می‌کند تا بیشتر با این سبک از دکوراسیون داخلی آشنا شوید و با مطالعه و جست‌وجوی بیشتر، بتوانید این شیوه‌ی طراحی و چیدمان داخلی را پیاده‌سازی کنید. کتاب پیش رو به کوشش انتشارات بانژ به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان حوزه‌ی دکوراسیون و معماری و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو می‌خوانیم

معماری روکوکو یک سبک تزئینی غنی با تذهیب، عدم تقارن و رنگ‌های طلایی و پاستلی است. سبک روکوکو با سلطنت شاه لویی پانزدهم مرتبط است و اجرای سبک‌تری از سبک باروک است. درحالی‌که باروک درام و احساسات سنگین‌تری داشت، روکوکو به همان اندازه تزیینی است اما به شیوه‌ای سبک‌تر.

سبک روکوکو نمایانگر مد سکولار بود درحالی‌که باروک بر نمایش قدرت کلیسا متمرکز بود. این سبک تزیینی شدید و فوق‌العاده برای باروک را حفظ می‌کند، اما روان‌تر و استادانه‌تر است. در ابتدا، روکوکو در دکوراسیون داخلی و هنرهای تزئینی توسعه یافت اما به‌زودی به معماری گسترش یافت. این یک سبک سکولار بود که برای فضای داخلی اقامتگاه‌های خصوصی استفاده می‌شد، اما جنبه معنوی داشت که منجر به استفاده از آن در فضای داخلی کلیساها نیز شد، به ویژه در پرتغال و اروپای مرکزی.

این سبک به ویژه برای طراحی اتاق‌های خاص مانند سالن‌هایی که برای پذیرایی از مهمانان و برگزاری مجالس در نظر گرفته شده بودند، به کار می‌رفت. اشراف فرانسوی این سبک را دوست داشتند و به زودی در میان اکثر طبقه اشراف که می‌خواستند نشان دهند شیک‌پوش هستند محبوب شد. در قرن هجدهم، در سراسر اروپا، به ویژه در لهستان، آلمان و روسیه محبوب شد.

برای کسانی که سبک قرن 17 و 18 را دوست دارند، سبک روکوکو برای دکوراسیون داخلی مورد علاقه است. زیبایی‌شناسی این سبک را می‌توان به راحتی به‌دست آورد، اما نیاز به توجه به جزئیات و کار استادانه دارد. به همین دلیل است که برای خانه‌هایی با بودجه بالا برای دکوراسیون داخلی و دکوراسیون مناسب‌تر است. همه چیز در مورد روکوکو به طور اجتناب‌ناپذیری مجلل است، اگرچه در مقایسه با سبک باروک کمرنگ است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک شهری
سبک طراحی داخلی شهری
سبک طراحی شهری شیک
دکور مدرن شهری
چگونگی ایجاد سبک شهری مدرن
چگونگی طراحی معاصر شهری
طراحی داخلی شیک شهری
اهمیت طراحی داخلی شهری
تعریف «سبک شهری» در زندگی روزمره
طراحی به شیوه‌ی شهری
فضای شن و ماسه‌ای به سبک شهری
دکوراسیون مدرن اتاق خواب شهری
دکور شهری با فضای داخلی مردانه
درآمدی بر سبک روکوکو
سبک روکوکو در طراحی داخلی
راهنمای معماری روکوکو
روکوکو: سبکی دکوراتیو و تاریخی
طراحی داخلی روکوکو ایتالیایی
طراحی داخلی روکوکو فرانسوی
فضایی روکوکو به ارمغان بیاورید
روکوکو، هنر تزئینی داخلی
فضایی به سبک روکوکو ایجاد کنیم
طرح‌های لوکس به سبک روکوکو
مفهوم روکوکو در طراحی
داستان آراسته طراحی سبک روکوکو
دوره سبک معماری روکوکو
نمونه‌هایی از ساختمان‌های معماری روکوکو
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-5509-25-2
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک شهری + روکوکو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.