معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی است. نویسندگان در این کتاب، دو سبک پیش‌گفته را معرفی می‌کنند و شاخصه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را با دقت و به تفصیل توضیح می‌دهند. کتاب حاضر گستره‌ی وسیعی از دانستنی‌ها را درباره‌ی این دو سبک معماری به خوانندگان ارائه خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی به معرفی این دو سبک معماری و طراحی داخلی پرداخته‌اند و مؤلفه‌ها و عناصر آن‌ها را به شیوه‌ای ساده، اما کامل برای مخاطبان بیان کرده‌اند.

طراحان داخلی در هنگام طرح‌ریزی و ایده‌پردازی برای فضاهای مختلف، به مبنای ذهنی مستحکمی احتیاج دارند تا بتوانند ایده‌های خود را به خوبی بپرورانند و آن‌ها را به مرحله‌ی اجرا برسانند. بر این اساس، طراحان دکوراسیون به دو گروه تقسیم می‌شوند: گروهی بر سبک‌های معماری و طراحی داخلی اتکا می‌کند و گروهی از طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی دیگر طراحان استفاده می‌کنند. طراحان گروه نخست، برای دست یافتن به اطلاعات لازم درباره‌ی سبک‌های طراحی مورد نظرشان، به منابع راهنما احتیاج دارند تا مبانی و مؤلفه‌های سبک مورد نظر را بشناسند و بتوانند بر اساس آن به طراحی و اجرای طرح‌هایشان بپردازند.

سبک معماری استیم پانک که ریشه در فضاهای علمی‌تخیلی و سال‌های 1980 تا 1990 دارد، با بازنمایی فضاهای ویکتوریایی در دکوراسیون و ساختن فضایی صنعتی، به نوعی بازسازی یک تاریخ محتمل است. در این سبک طراحی، هنرمندان با کمک فناوری‌های صنعتی‌ای که احتمال داشت در دوره‌ی ویکتوریایی وجود داشته باشند، فضای داحلی را طراحی و تزئین می‌کنند.

چنان که گفته شد، این سبک معماری بر ویژگی‌های دنیای صنعتی و ماشینی تمرکز دارد و به همین جهت از مصالحی مانند چرم، چوب تیره، مس و برنز در آن استفاده می‌شود. بهره گرفتن از لوله، دیوار بتنی، لوسترهای ساده و بدون تزئینات، قطعات ماشین‌آلات، اتومبیل‌های قدیمی و نقشه‌های قدیمی از ویژگی‌های این سبک طراحی است.

اگرچه سبک استیم پانک، سبکی خاص‌پسند است و به نوعی متعلق به افراد «غیر عادی» به حساب می‌آید، اما امروزه بسیار مورد توجه طراحان مدرن قرار گرفته و بسیار محبوب است.

نیمی از این کتاب به معرفی سبک معماری استیم پانک اختصاص دارد و نیم دیگر آن به معرفی سبک گوگی که معماری عصر فضا نامیده می‌شود، پرداخته است. کتاب حاضر، در کل اطلاعات بسیار جامعی را با زبانی ساده و روشن و به کمک مثال‌های تصویری به مخاطب منتقل می‌کند.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی توسط نشر بانژ منتشر شده است.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به معماری و طراحی دکوراسیون و دانشجویان و فعالان در رشته‌های پیش‌گفته، مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی می‌خوانیم

سبک گوگی یا طراحی به شیوه‌ی گوگی را می‌توان، نوعی معماری آینده‌نگرانه، تحت تاثیر صنعت اتومبیل‌سازی، جت‌های شخصی، عصر فضا و موشک‌ها دانست. این سبک از اوایل دهه‌ی 1930 در جنوب کالیفرنیا شکل گرفت. این سبک معماری در بین متل‌های بین شهری یا شهری، کافه تریاها و بارها، پمپ بنزین‌ها و فست‌فودهای زنجیره‌ای در آن دوران، به‌ویژه در شهرهای لس آنجلس و لاس وگاس، رواج داشت. این سبک اولین‌بار توسط معماری با نام جان لاوتنر به معرض نمایش در آمد و در فرآیند طراحی یک ترمینال شهری از آن بهره گرفته شد. ریشه‌ی نام گوگی به زمانی باز می‌گردد که جان لاوتنر در حال طراحی کافی‌شاپی در هالیوود بود با مشخصه‌های از یک فضای متمایز به نسبت طراحی‌های معمول معماری آن دوران برای هنرمندان و نام گوگی نیز، برگرفته از نام خانوادگی همسر صاحب اصلی کافی‌شاپ می‌باشد؛ که در فرآیند طرح‌ها و ایده‌های بعدی با نام سبک گوگی معرفی می‌شد. این سبک بعدها با معرفی در مجله‌ی هاوس و هوم توسط داگلاس هاسکل به‌عنوان یک سبک جدید معرفی شد و این باعث رشد و تکرار آن در سرتاسر آمریکا و حتی دیگر کشورها شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک استیم پانک
گنجاندن طراحی استیم پانک به فضا
فضاسازی استیم پانک
استیم پانک چیست
رنگ‌های استیم پانک
استیم پانک سبک افراد غیرعادی
روش طراحی استیم پانک
درآمدی بر سبک گوگی
گوگی: معماری عصر فضا
شناخت معماری گوگی
نشانه‌های معماری گوگی برای آینده
معماری فضای گوگی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-5509-47-4
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک + گوگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.