معرفی و دانلود کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی

عکس جلد کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی
قیمت:
۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی

کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی نوشته‌ی جنیفر اسمیت، راهنمایی جامع و عملی برای رسیدن به آرامش درونی و برقراری تعادل ذهنی و روانی است. نویسنده در این کتاب به شما می‌گوید که راهکار بسیاری از مشکلات نسل حاضر در تغییر شیوه‌ی زندگی و ذهن‌آگاهی نهفته است و با رعایت چند اصل ساده و انجام مراقبه می‌توان به آرامش و خوشبختی رسید.

کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی

آیا مدام احساس می‌کنید که در دریایی از سردرگمی غرق شده‌اید و نمی‌دانید چه کنید؟ آیا این حس را دارید که مانند سنجابی در یک چرخ گیر کرده‌اید و مدام به دور خودتان می‌چرخید و به جایی نمی‌رسید؟ آیا ذهنتان پر از افکار بی‌انتهاست و تمرکز کردن برایتان سخت شده؟ شاید هم اهدافی برای خودتان تعیین کرده‌اید که حالا می‌بینید رسیدن به آن‌ها بسیار دور از ذهن است و احساس شکست می‌کنید. این حالت استرس مدام می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تاثیر گذاشته و منجر به بروز مشکلاتی نظیر اضطراب، افسردگی و فرسودگی شود.

اما اگر راهی وجود داشته باشد تا از این چرخه‌ی باطل رها شوید چه؟ حاضرید قدم در مسیری بگذارید که می‌تواند سبب آرامش درونی شما شود و آشفتگی‌های زندگی روزمره‌تان را به حداقل برساند؟ شاید این حرف غیرممکن و کمی فانتزی به نظر برسد یا گمان کنید این نیز به تبلیغات فراگیر شبکه‌های اجتماعی‌ شباهت دارد و فقط قرار است هزینه‌ی هنگفتی را روی دستتان بگذارد و در نهایت شما را با همین حال رها کند؛ اما اشتباه نکنید! راهکار مشکل شما نه سخت و غیرعادی‌ست و نه هزینه‌ی چندانی به‌دنبال دارد.

مراقبه و تغییر سبک زندگی دو اصل مهم و البته ساده‌اند که می‌توانند زندگی‌تان را دگرگون ساخته و شما را از حال بد نجات دهند. مراقبه که به‌زبان ساده در نشستن و متمرکز کردن ذهن بر تنفس خلاصه می‌شود، ممکن است بسیار آسان و بی‌فایده به نظر برسد؛ اما مطالعات نشان داده که این کار تاثیر به‌سزایی در کاهش استرس و اضطراب، بهبود تمرکز و تقویت حال روحی دارد. حال که از فواید مراقبه آگاه شدیم، چطور می‌توانیم آن را انجام دهیم؟ تغییر سبک زندگی چگونه است؟ باید چه فاکتورهایی را در زندگی خود تغییر دهیم تا به آرامش درونی دست یابیم؟

کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی (Change your life with mditation) نوشته‌ی جنیفر اسمیت (Jennifer N Smith) در همین زمینه به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب شامل دوازده فصل بوده و در آن نویسنده بسان آموزگاری دلسوز و مهربان پابه‌پای خوانندگان پیش آمده و اصول مراقبه و ذهن‌آگاهی را به آن‌ها می‌آموزد. جنیفر اسمیت معتقد است آن‌چه افراد را به خوشحالی واقعی می‌رساند نه دستیابی به اهداف بلکه برقراری یک آرامش ذهنی‌ست و این آرامش به‌سادگی و با انجام تمرین‌های مراقبه به‌دست می‌آید. او در کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی از مواردی همچون سپاسگزاری، افکار سرگردان و... صحبت به میان می‌آورد و راهکارهای کاربردی و ساده‌‍ای را برای رسیدن به آرامش به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

این کتاب به همت فروغ طافی و فاطمه طافی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات برگ و باد به چاپ رسیده است.

کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زندگی خود دچار آشفتگی روحی هستید و می‌خواهید به یک آرامش ذهنی و درونی دست یابید، مطالعه‌ی این کتاب مراقبه و سبک زندگی برای شما مناسب و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی می‌خوانیم

اگر تازه مراقبه را آغاز کرده‌اید، ایده‌ی اجبار برای پاک کردن ذهنتان ممکن است دردناک به‌نظر برسد. شاید احساس ناکافی یا ناشاد بودن با خودتان کنید برای اینکه نمی‌توانید فورا ذهنتان را پاک کنید. ما سعی کردیم کمی آگاهی در مورد باور منفی پاکسازی ذهن در فصل اول به دست دهیم، اما در بیشتر مواقع، هیچ‌یک از ما قادر نیستیم فورا ذهنمان را پاک کنیم. این کاملا طبیعی است و در واقع نشانه‌ای از مغز سالم است. همه‌ی ما افکار سرگردان داریم که هرجا و هرطور بخواهند گردش می‌کنند.

این زمانی برای ما رخ می‌دهد که در کلاس هستیم و باید توجه کنیم، یا زمانی که با کسی حرف می‌زنیم اما توجهمان از مکالمه پرت می‌شود. بنابراین، اگر حین مراقبه هم اتفاق بیفتد متفاوت نیست! اولین راه برای پرداختن به افکار سرگردان، اینست که آنها را به یک غول تبدیل نکنیم. همه‌ی افراد افکار سرگردان دارند و هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم بلافاصله ذهن خود را پاک کنیم بخصوص اگر مبتدی باشیم. بدون توجه به اینکه چه کسی هستیم، همیشه می‌توانیم یک فکر تصادفی داشته باشیم که به ذهنمان خطور کند، بدون توجه به اینکه ذهنمان چقدر آرام و ساکت به نظر می‌رسد.

ما همیشه چیزهایی را دریافت می‌کنیم که اطرافمان به صورت هوشیارانه یا به طریقی دیگر رخ می‌دهند. همه‌ی ما می‌توانیم سیگنال‌هایی از محیطمان برگزینیم که ممکن است پاسخی عصبی به آن رویدادها را برانگیزند یا ایجاد نکنند. هریک از ما در هر لحظه شانسی جدید برای مشاهده، گوش دادن یا انتخاب نوعی فعالیت در اطرافمان داریم. بنابراین، شگفت‌آور نیست که پاکسازی ذهنمان تقریبا غیرممکن است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مراقبه چیست؟
فصل 1: پاک کردن ذهن
فصل 2: فضای مراقبه
فصل 3: صداهای آرامش‌بخش و موسیقی
فصل 4: شمع‌ها
فصل 5: مراقبه‌ی صبحگاهی
فصل 6: سپاسگزاری
فصل 7: افکار سرگردان
فصل 8: مزایای مراقبه
فصل 9: متعهد کردن خود به تمرین مراقبه
فصل 10: مراقبه بانوان
فصل 11: ذهن آگاهی و مراقبه
فصل 12: مراقبه‌ی مهربانی
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی
نویسنده
مترجمفروغ طافی، فاطمه طافی
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-8091-55-6
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی

برای دریافت کتاب مراقبه و تغییر سبک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.