معرفی و دانلود کتاب مبانی زبان فرانسه

عکس جلد کتاب مبانی زبان فرانسه
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی زبان فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی زبان فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی زبان فرانسه

«?tu connais le français» اگر جوابتان به این پرسش مثبت است، تبریک می‌گویم. شما معنای آن را بدون گوگل ترنسلیت متوجه شدید، اما اگر معنای آن را نمی‌دانید، لازم نیست ناراحت باشید. کتاب مبانی زبان فرانسه می‌تواند شروع خوبی برای دریافتن معنای این جمله و باقی جملات زبان فرانسوی باشد. لورا کی. لاوس و زوئی اروتوپولوس کتاب خود را به‌گونه‌ای نوشته‌اند که افراد کاملاً ناآشنا با زبان فرانسوی نیز بتوانند با بخشی از اصطلاحات و قواعد کلی این زبان رمانتیک آشنا شوند

درباره‌ی کتاب مبانی زبان فرانسه

شاید باورش برایتان سخت باشد اما شخصیت هر کس تا حد قابل‌توجهی تحت‌تأثیر زبانی است که با آن صحبت می‌کند. ممکن است فردی هنگامی که ایتالیایی صحبت می‌کند آدم طناز و شوخ‌طبعی باشد اما در زبان فرانسوی به شاعری دلشکسته و غمگین تبدیل شود. شاید با دیدن چنین فردی تصور کنید او به اختلال دوقطبی مبتلا است، اما خوشبختانه این‌طور نیست و این زبان است که باعث می شود کمی شادتر و یا غمگین‌تر باشیم. آموختن یک زبان جدید مثل این است که پنجره‌ای جدید به‌سوی ذهن خود باز و چراغی پرنور برای تابیدن بر افکارمان روشن کرده‌ایم. یکی از خوش‌ریتم‌ترین زبان‌ها که به‌اندازه‌ی کافی برای آموختن جذاب و کاربردی است، زبان فرانسوی است. کتاب مبانی زبان فرانسه (French Essentials for Dummies) یکی از ساده‌ترین و شفاف‌ترین کتاب‌ها برای آغاز یادگیری این زبان است.

زبان فرانسوی، بعد از انگلیسی، کاربردی‌ترین زبان زنده‌ی دنیاست. مردم 29 کشور به این زبان مسلط هستند، فرانسه کشوری زیبا و توریست‌پذیر است. تعداد قابل توجهی از بهترین فیلم‌ها و موسیقی‌های دنیا نیز در این کشور ساخته شده‌اند. این دلایل کافی است تا بسیاری از افراد به زبان فرانسوی علاقه‌مند شوند و به‌دنبال کتابی آموزشی با خصوصیات خاص بگردند؛ خصوصیت‌هایی همچون: فارسی بودن زبان کتاب، مناسب بودن برای مبتدیان، دسته‌بندی محتوا به گرامر و معنی لغات، کم‌حجم و کوتاه هر بخش. با توجه به این ویژگی‌ها، کتاب مبانی زبان فرانسه یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی موجود است که می‌تواند برای علاقه‌مندان زبان فرانسه مفید و مؤثر باشد.

معرفی و دانلود کتاب مبانی زبان فرانسه

لورا کی. لاوس (Lawless Laura K) و زوئی اروتوپولوس (Zoe Erotopoulos) در ابتدای کتاب مخاطب را با کلیات زبان فرانسه مثل چگونگی شمارش اعداد، شیوه‌ی نوشتن و خواندن تاریخ، نام روزهای هفته، صرف فعل، ترتیب حروف فرانسوی و صدای هر حرف آشنا می‌کنند. فصل بعدی کتاب درباره‌ی یکی از ویژگی‌های زبان فرانسه است که خوشبختانه در فارسی وجود ندارد: جنسیت داشتن کلمات. در زبان فرانسوی همچون عربی، همه‌چیز جنسیت دارد. از اسامی اشاره گرفته تا اشیاء و طبیعت. بدیهی است برای کسانی که اصلاً با این زبان اروپایی آشنا نیستند حفظ کردن جنسیت کل کلمات محال به نظر می‌رسد، به همین دلیل کتاب مبانی زبان فرانسه قواعد مشخصی را آموزش می‌دهد. مخاطب با کمک این قواعد ثابت می‌تواند جنسیت هر اسم و پدیده را تشخیص دهد: مثلاً un étudiant یعنی دانشجوی مرد و une étudiante یعنی دانشجوی زن. «e» در انتهای کلمه تعیین‌کننده‌ی جنسیت است.

زبان فرانسوی رمانتیک‌ترین زبان‌ زنده‌ی دنیاست. احتمالاً آهنگ‌های سوزناک و آب‌وهوای پاریس است که این حس را منتقل می‌کنند. حتی اخبار هواشناسی به زبان فرانسوی، گویی در حال خواندن شعری عاشقانه و اندوهبار است. حال تصور کنید کسی کلمات این زبان شاعرانه را نادرست تلفظ کند و جملات آهنگینش را با ریتمی اشتباه بگوید. لورا کی. لاوس و زوئی اروتوپولوس در هر کدام از فصل‌های کتاب شیوه‌ی درست تلفظ کردن حروف این زبان را به ما می‌آموزند. مثلاً می‌دانستید اگر حرف g پیش از i و e بیاید، صدای «ژ» می‌دهد و هنگامی که قبل از o و a نوشته شود، صدای «گ» را تولید می‌کند؟

زبان فرانسوی هم مثل هر زبان دیگری پر از دردسرهای مربوط به «افعال» است: فعل ماضی، مستمر، نقلی، تفضیلی و... . کتاب مبانی زبان فرانسه قواعد و چگونگی تبدیل یک فعل ساده به هر کدام از این افعال را به ما می‌آموزد. حقیقتش را بخواهید زبان فرانسوی چندان زبان آسانی نیست. گرامر حجیمی دارد و تقلید لهجه‌اش آسان نیست، اما این سختی به یادگیری زبانی تا این حد آهنگین و ریتمیک می‌ارزد. بخش‌های نهایی کتاب برای افرادی که ممکن است به پاریس سفر کنند، کاربردی است. مثلاً فرض کنید در یکی از کافه‌های کوچک و نسبتاً تاریک پاریس مشغول قهوه خوردن هستید که کسی از شما می‌پرسد: ?Veux-tu sortir اگر متوجه منظور او نشوید، چه جوابی خواهید داد؟ لورا کی. لاوس و زوئی اروتوپولوس در کتاب مبانی زبان فرانسه مکالماتی را طراحی کرده‌اند که با کمک آن‌ها هم شیوه‌ی تلفظ جملات را بهتر متوجه می‌شوید هم با توجه به گرامر، کلمه را در جای درست جمله می‌گذارید.

کتاب مبانی زبان فرانسه با ترجمه‌ی شادی حسن‌پور در نشر آوند دانش منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

معنای بسیاری از کلمات در زبانی مثل انگلیسی اصلاً بد و زننده نیستند، اما به‌محض اینکه به زبان فارسی پا می‌گذارند، به ناسزا شبیه می‌شوند. یکی از این کلمات دامیز است. دامیز به‌طورکلی یعنی «احمق»، اما جالب است بدانید این کلمه در مجموعه کتاب‌های دامیز به‌معنای ناآگاه و ناآشنا است. مثلاً وقتی اسم کتابی مبانی زبان فرانسه برای دامیز است، یعنی این کتاب برای کسانی که چیزی از زبان فرانسه نمی‌دانند مناسب است. در مجموعه کتاب‌های دامیز صدها موضوع توضیح داده شده‌اند. از نوازندگی گرفته تا پزشکی. هر کدام از این کتاب‌ها قصد دارند تا محتوایی سخت را برای مخاطبان خود به‌سادگی توضیح دهند. قرار نیست با خواندن این کتاب‌ها در آن حوزه متخصص شویم، بلکه فقط قرار است با آن آشنایی پیدا کنیم و دیگر «دامیز» نباشیم.

کتاب مبانی زبان فرانسه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای هر کسی که دوست دارد با زبان فرانسه آشنا شود و نخستین گام‌های یادگیری این زبان خوش‌آوا را بیاموزد، مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب مبانی زبان فرانسه می‌خوانیم

شرح و بسط دادن گذشته با استفاده از زمان گذشته

گذشته‌ی ساده passé composé حوادثی را بازگویی می‌کند که در زمان مشخصی در گذشته رخ داده‌اند. از این زمان برای بیان اتفاقاتی استفاده ‌می‌شود که در برهه‌ای از زمان به‌طور کامل انجام شده و پایان یافته‌اند. به‌عنوان‌ مثال، با استفاده از این زمان می‌توانید بگویید که دیروز، هفته‌ی پیش، ماه گذشته یا حتی سال‌ها پیش چه کارهایی کرده‌اید، چه موفقیت‌هایی به دست آورده‌ا‌ید، کجا بوده‌اید و با چه افرادی ملاقات کرده‌اید. اما از گذشته‌ی استمراری imparfait برای صحبت در مورد کارهایی استفاده می‌شود که در گذشته به‌صورت مداوم و عادت‌وار و به دفعات نامشخصی انجام می‌داده‌اید.

فهرست مطالب کتاب

فصل  1: آشنایی با مبانی زبان فرانسه
فصل  2: کاهش‌ دادن شکاف جنسیتی
فصل  3: همین الان دارد اتفاق می‌افتد
فصل  4: توصیفی‌ عمل‌ کردن و ارتباط‌ دادن افکار
فصل  5: ایجاد ارتباط با حروف اضافه
فصل  6: پرسیدن سؤال و پاسخ‌ دادن به آن
فصل  7: برملا کردن گذشته
فصل  8: پیش‌بینی آینده
فصل  9: شناخت وجوه فعلی
فصل  10: ده تفاوت مهم بین افعال
پیوست: جدول افعال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی زبان فرانسه
نویسنده،
مترجمشادی حسن پور
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-600-8668-59-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش زبان فرانسوی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی زبان فرانسه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی زبان فرانسه

برای دریافت کتاب مبانی زبان فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.