معرفی و دانلود کتاب آموزش زبان فرانسه

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش زبان فرانسه

اغلب کارگردان‌های کمدی‌ساز، در کارنامه‌ی خود فیلمی با این سوژه ساخته‌اند: «یک نفر به کشوری خارجی سفر می‌کند اما زبان آن‌جا را بلد نیست.» این سوژه در فیلم‌ها بامزه اما در واقعیت غم‌انگیز است. کتاب آموزش زبان فرانسه در کنار شماست تا اگر در میان فرانسوی‌ها حضور داشتید، به معضل نقش اول فیلم‌های کمدی دچار نشوید و زبان فرانسوی را تا حد مقدماتی یاد بگیرید. دودی کاترین اشمیت، میشل ام ویلیامز، دومینیک ونزل و زوئی اروتوپولوس تعدادی از کلمات و اصطلاحات پرتکرار فرانسوی را در کتاب خود گردآوری کرده‌اند و در خلال آن‌ها گرامر مقدماتی زبان فرانسه را نیز آموزش می‌دهند.

درباره‌ی کتاب آموزش زبان فرانسه

فناوری هرروز پیشرفته‌تر می‌شود و جهان کوچک‌تر. اینترنت ما را بهم نزدیک و جزیره‌ای با جمعیت هشت میلیارد نفر را بنا کرده است. این وضعیت در صفحات خبری معروف مثل گاردین، نیویورک‌تایمز و زیر پست‌های اینستاگرام و توییتر سلبریتی‌های جهانی بهتر از هرجای دیگری نمایان می‌شود. مثلاً در شهری کوچک میان کوه‌های درهم‌پیچیده‌ی غرب آسیا جنگی داخلی رخ داده است؛ مردم اروپا و آمریکا به‌سرعت از این اتفاق باخبر می‌شود. آن‌ها درباره‌ی این جنگ نظر می‌دهند، نتیجه‌ی نبرد را پیش‌بینی می‌کنند و شاید برای مردم جنگ‌زده غمگین هم بشوند. در چنین جهانی که دیگر مرز بین کشورها، میان آدم‌ها جدایی نمی‌افکند و زبان‌های چینی، روسی، فرانسوی و ... در همه‌جا دیده می‌شوند، برخی از این محتواها به فارسی یا یا زبانی مثل انگلیسی ترجمه شده‌اند و قابل استفاده هستند، اما بسیاری از آن‌ها همچون گنجی حفاری نشده، از دسترس ما دور مانده‌اند. حال اگر کار یا علاقه‌ی ما مربوط به حوزه‌ای باشد که در زبان فرانسوی منابع زیادی از آن وجود دارد اما اغلب آن‌ها به زبان اصلی و بدون ترجمه باشند، باید چه‌کار کنیم؟ روش ساده و در دسترس این است که از متن فرانسوی عکس بگیرید و آن را در گوگل ترنسلیت آپلود کنید. البته اگر یک‌بار این کار را انجام دهید و ترجمه‌ی غیرقابل فهم و پر از خطای این ربات هوشمند را بخوانید، به سرعت به یک کلاس زبان پناه می‌برید تا متن فرانسوی خود را ترجمه کنید. البته ما می‌دانیم که زبان‌آموزی کار یک روز و یک ماه نیست. این فرایند زمان‌بر و پرهزینه است و بهتر است برای آموختن سطوح ابتدایی آن، مبلغ گزافی نپردازید. مقرون به‌صرفه‌ترین روشی که در کم‌ترین زمان نتیجه می‌دهد، خواندن کتاب آموزش زبان است. یکی از این کتاب‌ها که به‌دلیل ساده بودن شیوه‌ی تدریس و فارسی بودن درس‌نامه‌ها، تأثیر آموزشی بالایی دارد، کتاب آموزش زبان فرانسه است.

دودی کاترین اشمیت، میشل ام ویلیامز، دومینیک ونزل و زوئه اروتوپولوس قبل از هرچیز می‌خواهند بدانند چقدر با زبان فرانسه و شباهت‌های این زبان با انگلیسی آشنا هستید. آیا می‌دانید بیش از 35 درصد واژگان انگلیسی ریشه‌ی فرانسوی دارند. حتی در زبان فارسی هم کلمات فرانسوی پرشمارند. مثلاً اگر به دوست خود بگویید: «مرسی که قبل از اکران فیلم با ماشین آمدی دنبالم.» در جمله‌ای به این کوتاهی، از سه کلمه‌ی فرانسوی استفاده کرده‌اید. این تداخل زبانی بین فارسی، انگلیسی و فرانسوی، باعث شده تا حروف الفبای فرانسوی و آواهای این زبان به گوش ما چندان بیگانه و غریب به‌نظر نرسد، اما واقعیتش را بخواهید این موضوع به این معنا نیست که هنگام آموختن گرامر پرحجم و پیچیده‌ی فرانسوی به چالش برنمی‌خورید. کتاب آموزش زبان فرانسه ابتدا تفاوت‌های کلمات مؤنث و مذکر را بازگو می‌کند: پیش از کلمات مؤنث و اشاره به خانم‌ها از حرف تعریف la استفاده می‌کنیم، اما موقعی که صحبت از مذکرها و آقایان به میان می‌آید، le مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب آموزش زبان فرانسه

فرانسوی‌ها کلاً علاقه‌ی بی‌حد و مرزی به دگرگونی و تغییر وضعیت دارند. اگر تاریخشان را بخوانید می‌بینید که هرازگاهی به چیزی اعتراض و بعد انقلاب می‌کنند. همین روحیه‌ی تحول‌طلبی آن‌ها در زبانشان هم دیده می‌شود. تعداد قابل توجهی از کلمات زبان فرانسوی، در اصل انگلیسی هستند. این کلمات حتی بعد از ورود به زبان فرانسه، تغییر املایی هم نکرده‌اند، اما با همتای انگلیسی خود تفاوت معنایی دارند؛ مثل کلمه‌ی the letter که از نظر انگلیسی‌ها به‌معنای نامه است برای فرانسوی‌ها معنای «کوچه» را تداعی می‌کند. کتاب آموزش زبان فرانسه لیست بلندبالایی از این‌گونه اصطلاحات را در اختیار شما می‌گذارد. دودی کاترین اشمیت، میشل ام ویلیامز، دومینیک ونزل و زوئه اروتوپولوس، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌هایی را که فقط در فرانسه معنا و مفهوم دارند، برای شما عنوان می‌کنند؛ مثلاً فرض کنید کنار برج ایفل ایستاده‌اید و ناگهان باران شروع می‌شود. در این موقعیت ممکن است یک مرد فرانسوی‌زبان با عصبانیت سیگار خاموش شده‌اش را بر زمین بیاندازد و فریاد بزند: «Il tombe des cordes». در این شرایط، سعی کنید تعجب خود را نشان ندهید. مردم فرانسه باران تند را به طناب تشبیه می‌کنند و وقتی که باران شدید می‌شود، می‌گویند: «از آسمان طناب می‌بارد!»

کلمه‌های زبان فرانسوی هم مثل کلمات فارسی جمع و مفرد دارند. برخی از حروف آن‌ها نوشته می‌شود اما خوانده نمی‌شود. کتاب آموزش زبان فرانسه تعدادی از این کلمه‌ها را برای شما گردآوری و ارائه کرده است. یکی از مشکلاتی که زبان‌آموزان با آن مواجه هستند، تقلید لهجه‌ی فرانسوی است. صحبت کردن مانند انگلیسی‌زبان‌ها کار نسبتاً ساده‌تری است تا اینکه لهجه‌ی فرانسوی را بیاموزید، اما ناممکن نیست. کتاب آموزش زبان فرانسه شماری از مکالمات زبان فرانسوی با موضوعات مختلف را بازگو و با کمک حروف انگلیسی، صدای این واژگان (a-e-o و ...) را مشخص کرده است.

دودی کاترین اشمیت، میشل ام ویلیامز، دومینیک ونزل و زوئی اروتوپولوس مجموعه‌ای از اصطلاحات و کلمات کاربردی این زبان اروپایی را در انتهای کتاب جمع‌آوری کرده و کارکرد و اولویت استفاده‌ی هر کدام بر دیگری را در کتاب آموزش زبان فرانسه به ما می‌گوید. این کتاب به کوشش شادی حسن‌پور به زبان فارسی برگردانده شده و در انتشارات آوند دانش به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

معنای بسیاری از کلمات در زبانی مثل انگلیسی اصلاً بد و زننده نیستند، اما به‌محض اینکه به زبان فارسی پا می‌گذارند، به ناسزا شبیه می‌شوند. یکی از این کلمات دامیز است. دامیز به‌طورکلی یعنی «احمق»، اما جالب است بدانید این کلمه در مجموعه کتاب‌های دامیز به‌معنای ناآگاه و ناآشنا است. مثلاً وقتی اسم کتابی آموزش زبان فرانسه برای دامیز است، یعنی این کتاب برای کسانی که چیزی از زبان فرانسه نمی‌دانند مناسب است. در مجموعه کتاب‌های دامیز صدها موضوع توضیح داده شده‌اند. از نوازندگی گرفته تا پزشکی. هر کدام از این کتاب‌ها قصد دارند تا محتوایی سخت را برای مخاطبان خود به‌سادگی توضیح دهند. قرار نیست با خواندن این کتاب‌ها در آن حوزه متخصص شویم، بلکه فقط قرار است با آن آشنایی پیدا کنیم و دیگر «دامیز» نباشیم.

آموزش زبان فرانسه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تا حد مختصر با مبانی زبان فرانسه آشنا هستید و می‌خواهید گرامرهای پیشرفته‌تر و ترکیبات واژگانی بیشتر را بیاموزید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا حروف الفبای فرانسوی، چگونگی تلفظ کلمات و جملات پرکاربرد این زبان را بیاموزید.

در بخشی از کتاب آموزش زبان فرانسه می‌خوانیم

شاید بخواهید در مورد غذاهای موجود در منو از پیشخدمت سؤالاتی بپرسید. در واقع هر چه رستوران با کلاس‌تر باشد احتمال کمتری دارد که شما غذاهای منوی آن جا را بشناسید هنر نام گذاری عجیب و غریب غذا به اندازه‌ی درست کردنشان پرزحمت است و فکر نکنید شما تنها کسی هستید که متوجه نام برخی از غذاها نمی‌شوید. حتی خیلی از فرانسوی‌هایی که زیاد رستوران می‌روند هم متوجه این منوها نمی‌شوند. بهترین حالت این است که از پیش خدمت سؤال کنید همچنین می‌توانید از پیشخدمت بخواهید که غذایی را به شما پیشنهاد کند:

- چه چیزی توصیه میکنید پیشنهاد می‌دهید؟
( Qu'est-ce que vous recommandez٫suggérez? (kehs-kuh vooh ruh kohh-mahN-dey٫sewg-zhey-rey

- زمان سفارش دادن غذا پیشخدمت چنین سؤالاتی از شما می‌پرسد
Qu'est-ce que vous voulez boire? (kehs-kuh vooh vooh-ley bwahr?)

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: شروع به کار
فصل 1- چقدر زبان فرانسه می‌دانید
فصل 2- پایه‌ریزی: گرامر اولیه‌ی زبان فرانسه
فصل 3- آشنایی با تلفظ و اصطلاحات اساسی
فصل 4- بیان اعداد تاریخ و ساعت
فصل 5- صحبت درباره‌ی خانه خانواده و برنامه‌های روزانه
بخش 2: زبان فرانسه به‌صورت کاربردی
فصل 6- معرفی خودتان با گفت‌وگویی کوتاه
فصل 7- پرسیدن آدرس و پیدا کردن مسیر
فصل 8- بیرون غذا خوردن و رفتن به بازار
فصل 9- خرید کردن آسان شده‌است
فصل 10- گشت‌وگذار در شهر
فصل 11- کسب‌وکار و ارتباطات از راه دور
فصل 12- تفریحات و سرگرمی‌های بیرون از خانه
بخش 3: فرانسوی در سفر
فصل 13- برنامه‌ریزی برای سفر
فصل 14- سروکار داشتن با پول در یک کشور خارجی
فصل 15- گشت‌وگذار با هواپیما قطار تاکسی و غیره
فصل 16- یافتن مکانی برای اقامت
فصل 17- رسیدگی به امور اورژانسی
بخش 4: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 18- ده روش برای یادگیری سریع زبان فرانسه
فصل 19- ده چیزی که هرگز نباید به زبان فرانسوی بگویید
فصل 20- ده اصطلاح محبوب فرانسوی
فصل 21- ده جمله‌ای که شما را فرانسوی نشان می‌دهند
بخش 5: پیوست
پیوست الف: فرهنگ لغت فرانسوی به فارسی
پیوست ب: جدول افعال
پیوست ج: پاسخ‌نامه
پیوست د: سی‌دی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش زبان فرانسه
نویسنده، ، ،
مترجمشادی حسن پور
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات407
زبانفارسی
شابک978-600-8668-06-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش زبان فرانسوی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش زبان فرانسه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش زبان فرانسه

برای دریافت کتاب آموزش زبان فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.