معرفی و دانلود کتاب قدرت احساسات منفی: چطور خشم، احساس گناه و تردید برای موفقیت و پیشرفت ضروری هستند

عکس جلد کتاب قدرت احساسات منفی: چطور خشم، احساس گناه و تردید برای موفقیت و پیشرفت ضروری هستند
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت احساسات منفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت احساسات منفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت احساسات منفی: چطور خشم، احساس گناه و تردید برای موفقیت و پیشرفت ضروری هستند

کتاب قدرت احساسات منفی نوشته‌ی تاد کاشدن و رابرت بیزواز دینر، به شما کمک می‌کند به همه‌ی قدرت‌های خود دسترسی داشته باشید و موفقیت و شادکامی خود را به سطح بالاتری برسانید. نویسندگان کتاب، که دو تن از محققان برتر حوزه‌ی روانشناسی مثبت‌گرا هستند، جای خالی کارکرد بعد بزرگ و قدرتمندی از روان انسان را در اکثر کتاب‌های رشد شخصی و موفقیت خالی دیده‌ و به تکمیل آن پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب قدرت احساسات منفی

می‌دانیم که باید شاد باشیم، به همه چیز مثبت نگاه کنیم، هدفمند و پرشور، بی‌پروا و بااعتماد به نفس باشیم و کنترل ذهن و زندگی‌مان را به دست بگیریم. اما تا به حال شده است از شادی خسته شوید؟ احساس کنید که از کنترل زندگی به تنگ آمده‌اید و دلتان بخواهید اهدافی را که روزی برایشان می‌مردید، به آتش بکشید؟ چه به این شدت، از مثبت بودن به ستوه آمده باشید و چه فقط گاهی احساس کنید با وجود همه‌ی تلاش‌هایی که داشته‌اید، هنوز به شادکامی مد نظرتان نرسیده‌اید، کتاب قدرت احساسات منفی (The Power of Negative Emotion: How Anger, Guilt, and Self Doubt are Essential to Success and Fulfillment) می‌تواند کمکتان کند.

تاد کاشدن (Todd Kashdan) و رابرت بیزواز دینر (Robert Biswas-Diener)، دو تن از بهترین روانشناسان مثبت‌گرا و محققان این حوزه‌اند که سال‌های سال، از همان روزهایی که روانشناسی مثبت‌گرا تازه پایه‌ریزی شده بود، شروع به فعالیت و تحقیق در این زمینه کرده‌اند. اما هرچه بیشتر پیش می‌رفتند، متوجه می‌شدند که چیزی کم است، به نکته‌ای کم‌توجهی می‌شود و انگار تکه‌ای از پازل گم شده. تکه‌ی گم‌شده‌ی پازل، همان توجه به احساسات منفی برای شادکامی است. خلاصه‌ی بحث آن‌ها این است که باید به خود، به روان و احساساتمان به چشم یک کل منسجم نگاه کنیم و از همه‌ی ابعاد آن سود جوییم. در واقع، هر احساسی مثل ابزاری در کوله‌پشتی ما در سفر زندگی است. چراغ قوه خیلی خوب است اما گاهی اوقات روشن کردن چراغ قوه‌ی شادی، گرگ‌ها را سمت ما می‌کشاند و شاید بعضی وقت‌ها استفاده از چاقوی خشم، زندگی را برایمان ساده‌تر کند. حذف احساسات منفی و تمرکز بیش از حد بر شادی، ما را از رشد همه جانبه باز می‌دارد.

معرفی و دانلود کتاب قدرت احساسات منفی

نویسنده‌های کتاب قدرت احساسات منفی، پس از بحثی مفید درباره‌ی کل‌‌گرایی، نگاهی انتقادی به مسئله‌ی شادی و شادکامی می‌اندازند و ثابت می‌کنند که گه‌گاه، شاد نبودن، باعث رشد ما و ارتقای شادکامی‌مان به سطحی بالاتر می‌شود. در ادامه، تاد کاشدن و رابرت بیزواز دینر درباره‌ی احساسات منفی مختلفی که می‌توانیم از آن‌ها قدرت بگیریم و رشد خود را کامل کنیم سخن به میان می‌آورند. احساساتی مثل خشم، گناه و تردید می‌توانند چراغ راه ما، حمایتگرمان و همین‌طور ابزاری برای رسیدن به شادی باشند. سپس درباره‌ی اعتیاد به احساسات مثبت و تاب‌آوری احساسات منفی مبحث خوبی ارائه می‌شود و در انتها، نویسندگان با نگاهی به مفهوم ذهن‌آگاهی، فواید آن و مضرات ذهن‌آگاهی افراطی، یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در روانشناسی مثبت‌گرا را به چالش می‌کشند.

کتاب قدرت احساسات منفی یکی از کتاب‌هایی است که در قفسه‌ی رشد شخصی کتابخانه‌ی هر کسی باید وجود داشته باشد و آشنایی با مفاهیم آن برای نوجوانان و جوانان و افرادی که به دنبال موفقیت در همه‌ی ابعاد زندگی هستند، بسیار کاربردی است. کتاب قدرت احساسات منفی را مریم جعفری به خوبی ترجمه کرده و انتشارات هورمزد به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب قدرت احساسات منفی

  • بعد از اینکه این کتاب را خواندم، احساس می‌کنم پنج قدرت ماورایی به دست آورده‌ام. جنبه‌ی تاریک وجودمان، حقیقتا ابعاد مثبتی هم دارد و ما باید آن را کنترل و از آن استفاده کنیم تا زندگی هوشمندانه‌تر و شجاعانه‌تری داشته باشیم. (جین مک گانیکال، نویسنده)
  • بالاخره، بعد از مدت‌ها، کتابی منتشر شد که توضیح می‌دهد چرا شادی باعث غم و رنج ما می‌شود و اینکه شاید درمورد قدرت ذهن‌آگاهی، زیاده‌گویی شده باشد. اگر هنوز این کتاب را نخوانده‌اید، باید احساس گناه کنید. این کتاب برای شما کارآمد خواهد بود. (آدام گرانت، نویسنده)
  • کتابی با تحقیقات علمی بسیار زیاد اما شدیدا جذاب و بانمک که نباید در خواندن آن شک کنید. نویسندگان کتاب، همه چیز را برعکس می‌کنند و درباره‌ی منطق روانشناسی مثبت‌گرا و جستجوی شادی سوال‌هایی شک‌برانگیز می‌پرسند تا ما را در شکوفایی و دست‌یابی به شادی واقعی کمک کنند. (کریستین نف، نویسنده)

کتاب قدرت احساسات منفی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب قدرت احساسات منفی به همه‌ی کسانی که به دنبال رشد شخصی، موفقیت و شادکامی هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب قدرت احساسات منفی: چطور خشم، احساس گناه و تردید برای موفقیت و پیشرفت ضروری هستند می‌خوانیم

اگرچه شخصیت‌های پرخاشگر و عصبی ناخوشایند هستند، می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند. چابکی روانی که ما از آن حمایت می‌کنیم، به خزانه رفتاری شما وسعت می‌بخشد تا بتوانید به رویکردها و روش‌های سرسختانه‌تر، کاربردی‌تر و حتی مؤثرتری دسترسی داشته باشید. احتمالاً شما این استراتژی را رد می‌کنید چون فکر می‌کنید که منفی بودن، منفی است. ممکن است فکر کنید که پرخاشگر، خشن یا رک بودن به این معنی است که این افراد عموماً بی‌شعور و بی‌شخصیت هستند و شما نمی‌خواهید با چنین افرادی برخورد داشته باشید. خبر خوب این است که کل حالت‌های منفی- البته منفی‌های مفید - با بی‌شعور و بی‌شخصیت بودن هیچ ارتباطی ندارند.

به‌علاوه، هیجانات‌ منفی می‌توانند کمک کنند که بر موقعیت موجود تمرکز کامل داشته باشید. احتمالاً وقتی می‌خواهید سوراخی روی دیوار ایجاد کنید، به اندازه‌ها و نیز به جای سوراخ روی دیوار دقت می‌کنید. نگرانی از ریسک اشتباه در کار شما را وادار می‌کند تا دقیقاً نقطه مناسب را سوراخ کنید تحقیقی که کیت هارکنس استاد دانشگاه کویینز انجام داد، نشان می‌دهد افراد مستعد افسردگی، معمولاً به جزئیات هم زیاد توجه می‌کنند. این موضوع مخصوصاً در مورد حالت‌های چهره صدق می‌کند. آدم‌های بی‌خیالِ الکی‌خوش کلیت موضوع را درک می‌کنند (مثلاً می‌گویند که بسیار خب، تو یک بینی و چشم داری و انگار که ابروهایت کمی بالا رفته‌اند). در مقابل، آدم‌های کمتر خوش‌بین در تحقیق هارکنس، وقتی نوبت به حالت‌های چهره می‌رسید، دقیق‌ و ریزبین‌ بودند و کوچک‌ترین حرکات لب‌ها یا چشم‌ها را تشخیص می‌دادند. به همین علت است- احتمالاً شما هم به این موضوع رسیده‌اید- که وقتی با همسر یا شریک عاطفی خود دعوا می‌کنید (اتفاق منفی) جزئی‌ترین تغییرات در طرز برخورد او را متوجه می‌شوید؛ جزئیاتی که وقتی اوضاع خوب است هرگز به آن دقت نمی‌کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: وعده کل‌گرایی
فصل اول: بینی دروغین شادی
فصل دوم: ظهور طبقه راحت‌طلب
فصل سوم: حُسن احساس بد چیست؟
فصل چهارم: چطور هیجانات مثبت می‌توانند باعث سقوط شما ‌شوند
فصل پنجم: فراسوی وسواس به ذهن‌آگاهی
فصل ششم: اثر تدی
فصل هفتم: کل داستان
درباره نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت احساسات منفی: چطور خشم، احساس گناه و تردید برای موفقیت و پیشرفت ضروری هستند
نویسنده،
مترجممریم جعفری
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-5850-58-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت احساسات منفی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قدرت احساسات منفی

برای دریافت کتاب قدرت احساسات منفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.