معرفی و دانلود کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن

عکس جلد کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن

کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن نوشته‌ی تاد کاشدن راه‌های مقاومت و مبارزه با جریان‌های غالب فکری و عملی را تبیین می‌کند. نویسنده در پی آن است که با آموزش هنر تسلیم نشدن در برابر قوانین و هنجارهای نادرست، عدالت، آزادی و انسانیت بیشتری را برای جوامع انسانی به ارمغان بیاورد. این کتاب در سال 2022 به انتخاب مجله‌ی Behavioral Scientist و Next Big Idea Club به‌عنوان بهترین کتاب شناخته شده است.

درباره‌ی کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن

جهان همیشه در تنگنای افکار و عقاید غالبی قرار داشته که بر تمامی خردمندان و متفکران خلاق و پیشرو، مسلط بوده‌اند و افکار و فعالیت‌های آنان را محدود می‌کردند. به همین سبب بیشتر افراد و جریان‌های متفکر که در زمینه‌ی دانش، فلسفه و علوم انسانی، نوآوری‌های به‌جایی از خود باقی گذاشته‌اند، از طرف آن جریان، آسیب‌هایی را متحمل شده‌اند. اما مسئله‌ی مشترک بین خردمندان نوآور، همانا سرسختی، مقاومت و تسلیم‌ناپذیری فکری و عملی آنان در برابر تفکر غالب زمانه بوده است. کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن (The Art of Insubordination) نوشته‌ی تاد کاشدن (Todd B. Kashdan)، تاریخ سرسختی و مقاومت در برابر هنجارها، قوانین و نظم اجتماعی نادرست غالب را بررسی می‌کند و بر همین مبنا، راهکارهای بسیار مفیدی را به خوانندگان ارائه می‌کند تا درگیر نظم اجتماعی مسلط نشوند و تفکر، نوآوری و تقلید نکردن را در وجود خویش حفظ کنند. این کتاب در سال 2022 به انتخاب مجله‌ی Behavioral Scientist و Next Big Idea Club به‌عنوان بهترین کتاب در حوزه‌ی روانشناسی شناخته شده است.

معرفی و دانلود کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن

نویسنده، کتاب را با اشاره به مشی فکری یک متفکر قدیمی به نام جاحظ، و مقاومتش در برابر ایدئولوژی غالب زمانه‌اش آغاز می‌کند. او معتقد است نظریه‌ی تکامل داروین که پس از مطرح شدن، جهان علم را تغییر داد و نظم رایج را به هم ریخت، ریشه در تفکرات متفکران سرسخت دیگری دارد که پیش از داروین می‌زیسته‌اند و در برابر هنجارهای عصر خویش مقاومت کرده‌اند. یکی از این متفکران سرسخت و نوآور، جاحظ است که او را با عنوان پدر نظریه‌ی تکامل می‌شناسند. اندیشمندی که در نتیجه‌ی بیان نظریات نامتعارفش، مجبور به جلای وطن و محکوم به تبعید شد.

کاشدن معتقد است همین سرسختی‌ها و مقاومت‌ها باعث پیشرفت بشر در زمینه‌های متفاوت شده است و باید برای ادامه‌ی این پیشرفت‌ها به سرسختی و تسلیم‌ناپذیری ادامه داد. این کتاب خردمندان و متفکران را به شورش و نافرمانی در برابر قوانین، هنجارها و نظم نادرست رایج دعوت می‌کند و در صدد آن است که از این طریق، دنیایی را بسازد که عدالت، انسانیت و آزادی را بیش از پیش در خود داشته باشد.

کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن نوشته‌ی تاد کاشدن توسط نیره جودی و عابده میرزایی ترجمه شده و در نشر هورمزد به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن

  • یک شروع مفید برای کسانی که مصمم‌اند جریانی برای رسیدن به یک هدف خوب ایجاد کنند. (کرکوس ریویو)
  • اگر هدفتان بهبود مستمر جامعه و بهتر کردن گروه خود است، این کتاب را بخوانید. امیدوارم که کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن به‌طور گسترده خوانده شود تا نسل جدیدی از شورشیان هدفمند را الهام بخشد. (گرِگ لوکیانوف)
  • اگرچه مخالفت یک هنر است، کاشدن چیزی مهم‌تر و کاربردی‌تر را نیز به ما نشان می‌دهد: مخالفت، یک علم نیز هست. او این کار را با مجموعه‌ای از روایت‌های جذاب و آموزنده انجام می‌دهد که ارزش این مهارت را آشکار می‌کند. (رابرت بی. سیالدینی)

کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به دنبال ساختن دنیایی انسانی‌تر، خردمندانه‌تر، عادلانه‌تر و آزادتر هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن می‌خوانیم

برای غلبه بر جانبداری‌های شخصی آنچه در شرایط برانگیزاننده‌ی عاطفی روی می‌دهد را به گونه‌ای شرح دهید که انگار فردی شما را مشاهده می‌کند. ممکن است شاهد از نام شما استفاده کند («تاد، به‌جای اینکه شبیه یک پسر چهارده ساله باشد رفتاری مانند یک استاد را آغاز کرد») ضمیرهای دوم شخص («شما قصد دارید با این میل شدید به زبان ناپسند کسی را برنجانید. آیا با این که بخش کوچکی از خوانندگان را برنجانید مشکلی ندارید؟») یا ضمیرهای سوم شخص («او برای مدل‌سازی رفتار عصیانگرانه باید روی خطرات زبان‌شناختی که با دقت ساخته شده‌اند، قمار کند»). بکوشید تا آنجا که ممکن است تفکر و احساس خود را وقتی از ضمیر «تو/شما» و «[نام خودتان]» استفاده می‌کنید، دریابید («تاد دارد از هفتمین دور ویرایش پاراگراف خسته و درمانده می‌شود. او ممکن است نظرش را با خود-آگاهی و خودارزیابی به‌شدت بی‌طرفانه بهتر بیان کند»). اشکالی ندارد درباره‌ی خودتان صحبت کنید اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که انگار «مگسی روی دیواری هستید»؛ از خودگویی درست مانند افراد مشهورِ به‌شدت خودشیفته استفاده کنید. هر چند شما برخلاف افراد مشهورِ خود شیفته، برای کنار آمدن با عواطف قوی راهبردی درون‌نگرانه دارید و با ایده‌های نامحبوب و البته ارزشمند با ذهنی بازتر و پذیراتر رویاروی می‌شوید.

روان‌شناسان عموماً از افراد می‌خواهند از خوداصله‌گیری استفاده کنند تا عواطف آن‌ها در حالت سوم شخص را بررسی کنند و سپس عمیق‌تر می‌شوند و دلایل زیربنایی این افکار و عواطف را می‌کاوند. وقتی واکنش‌های خود را به‌صورت سوم‌شخص بازرسی می‌کنیم قضاوت‌های معمول خود نسبت به خودمان را کنار می‌گذاریم و خود را از پیش‌داوری می‌رهانیم. شما احتمالاً توجه کرده‌اید که وقتی دوستی از شما درباره‌ی مشکل مشابه با مشکل خود شما مشورت می‌خواهد مسئله را بسیار مؤثرتر حل می‌کنید. اکنون ابزاری دارید که کمک می‌کند بهترین تفکر خلاق خود را در گرماگرم یک موقعیت سخت و پیچیده بروز دهید. درست است شما فقط با تغییر روش خودگویی (گفت‌وگو با خود) می‌توانید دوست حلال مشکلِ خود بشوید!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: آیا این کتاب مناسب شماست؟
بخش اول: در ستایش سرکشی و سرسختی
فصل اول: اهمیت حیاتی چرخ‌زدن در کتابخانه
فصل دوم: کارهای عجیبی که می‌کنیم تا محبوب باشیم
فصل سوم: شورشیان عالی هستند
بخش دوم: طرز تهیه‌ی ناسازگار
فصل چهارم: متقاعدکننده سخن بگویید
فصل پنجم: افرادی را جذب کنید که هوای شما را دارند
فصل ششم: پایداریِ ذهنی بسازید
فصل هفتم: اگر و هنگامی‌که شما اکثریت غالب تازه شدید چطور از ریاکاری اجتناب کنید
بخش سوم: مهار نافرمانی
فصل هشتم: از مخالفان بهره ببرید
فصل نهم: خرد را از «آدم‌های عجیب‌وغریب» کسب کنید
فصل دهم: پرورش کودکان سرکش
پایان: شاهکارِ عصیانگری بعدی را شما رقم بزنید
سپاسگزاری‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن
نویسنده
مترجمنیره جودی، عابده میرزایی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-5850-55-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن

برای دریافت کتاب هنر سرسختی و تسلیم نشدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.