معرفی و دانلود کتاب غرور و تعمد: یک داستان جنایی بر اساس رمان غرور و تعصب

عکس جلد کتاب غرور و تعمد: یک داستان جنایی بر اساس رمان غرور و تعصب
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرور و تعمد: یک داستان جنایی بر اساس رمان غرور و تعصب

کتاب غرور و تعمد به قلم تیرزا پرایس، داستان جنایی، معمایی، تاریخی، عاشقانه و فمینیستی است که از رمان مشهور غرور و تعصب جین آستن الهام گرفته شده و در لیست بهترین کتاب‌های سال 2021 بازفید قرار دارد. لیزی بنت، شخصیت اصلی کتاب، دختر هفده‌ساله‌ی باهوشی است که می‌تواند یکی از بهترین وکیل‌ها باشد، اما از بخت بد در دوره‌ای به دنیا آمده که حتی تصور کار کردن زنان، آن هم به‌عنوان یک وکیل از تحمل همه خارج است. لیزی که برای رسیدن به هدفش مصمم است تصمیم می‌گیرد نقشه‌ی دقیقی را پیاده کند.

درباره‌ی کتاب غرور و تعمد

لیزی بنت هفده‌ساله می‌تواند وکیل بی‌نظیری باشد اما متاسفانه فرهنگ و آداب و رسوم زمانه و جامعه‌اش به او اجازه نمی‌دهد علاقه و مهارتش را به کار ببندد. در لندن دهه‌ی هشتاد میلادی دیدن یک وکیل زن به اندازه‌ی دیدن روح سرگردان ملکه غیرممکن و غافلگیرکننده بود. اما لیزی بنت اجازه نمی‌دهد این تعصبات پیش‌پاافتاده سد راهش شود. حالا که مردان نمی‌خواهند لیزی را به زبان خوش در جمع خود راه بدهند، لیزی از قتل وحشتناکی که در لندن اتفاق می‌افتد به‌عنوان بهترین فرصت برای نفوذ به دادگاه‌های تک جنسیتی زمانه‌ی خود استفاده می‌کند. این خلاصه‌ی ماجرای کتاب غرور و تعمد (Pride and Premeditation) اثر تیرزا پرایس (Tirzah Price) است.

مخاطبانی که کتاب غرور و تعصب (Pride and Prejudice) جین آستین (Jane Austen) را خوانده‌اند با شخصیت الیزابت بنت آشنا هستند. الیزابت در دوره‌ای که تمام دختران هم سن و سالش تنها با توجه به ثروت و قدرت خواستگاران به ازدواج‌های مصلحتی و خسته‌کننده راضی می‌شوند، آرزوی عشق، آزادی، استقلال و برابری را در دل می‌پروراند و بسیاری از کلیشه‌های جنسیتی زمانه‌ی خود را به چالش می‌کشد. جین آستن در رمان‌های خود برخی از قوی‌ترین و سرکش‌ترین زنان تاریخ ادبیات را خلق کرده و در این میان لیزی یا الیزابت بنت یکی از محبوب‌ترین این زنان بوده است. حالا تیرزا پرایس در کتاب غرور و تعمد، با اقتباس از همان شخصیت شجاع، سرکش و مستقل دوست‌داشتنی و به‌کارگیری دوباره‌ی شخصیت‌های کتاب غرور و تعصب، مانند خانواده‌ی بنت، بینگلی و دارسی، داستان جدیدی را در ژانر جنایی و معمایی خلق کرده.

معرفی و دانلود کتاب غرور و تعمد

اگر لیزی بنت را بشناسید می‌دانید که هر بار چیزی را بخواهد و دست رد به سینه‌اش بخورد تنها برای رسیدن به هدفش مصمم‌تر می‌شود؛ و فقط از لیزی بنت برمی‌آید که با شنیدن خبر قتل وحشتناکی در لندن، تلاش کند با حل این پرونده مهارت و هوش خود را اثبات کند و در این راه بی‌گناهی متهمی که می‌داند مقصر نیست را هم به اثبات برساند. جین آستن و شخصیت‌هایی که خلق کرده در طول تاریخ الهام‌بخش زنان بسیاری بوده‌اند و این بار هم تیرزا پرایس با اقتباس از کتاب غرور و تعصب او می‌خواهد به زنان و دختران جوان امروزی کمک کند تصویر بهتر و روشن‌تری از زنان شجاعی که در هموار کردن مسیر برابری نقش پررنگی داشته‌اند پیدا کنند.

کتاب غرور و تعمد به وسیله‌ی آرزو قلی زاده ترجمه شده و به همت نشر مون در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب غرور و تعمد

  • این اثر پرایس، نگاه فمینیستی نوینی را به این بازنگری غرور و تعصب جین آستن اضافه کرده است. غرور و تعمد کتابی هیجان‌انگیز و خلاقانه است. (بوک‌لیست)
  • روایت آرام و آهسته‌ای از فریبکاری و مبارزه علیه چارچوب‌های اجتماعی. (Kirkus Reviews)
  • غرور و تعمد داستان عاشقانه‌ی سرگرم‌کننده‌ و گیرایی است که بدون شک مخاطبان ژانرهای مختلف ادبی را راضی خواهد کرد. (کری منیسکلکو، نویسنده‌ی کتاب تعقیب جک قاتل)
  • اثر پرایس خلاقانه است و با داستان جنایی دلهره‌آورش هم طرفداران جین آستن و هم مخاطبان تازه‌وارد را به حبس کردن نفس‌هایشان در سینه وامی‌دارد. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • کتابی خلاقانه و هیجان‌انگیز، به‌خوبی نوشته شده، به‌شدت خواندنی، و کاملاً زمین‌نگذاشتنی. (ویرجینیا بوکر، نویسنده)

کتاب غرور و تعمد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب غرور و تعمد را به تمام طرفداران آثار جنایی و معمایی و آثار جین آستین، از تمام سنین، به‌خصوص نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب غرور و تعمد: یک داستان جنایی بر اساس رمان غرور و تعصب می‌خوانیم

کسی به روی خودش نمی‌آورد، اما همه می‌دانستند بین لیزی و آقای بنت، رابطه‌ای خاص وجود دارد. جین، خواهر بزرگ‌تر لیزی، زیبا و مؤدب و باملاحظه بود و اگر لیزی می‌خواست با خودش صادق باشد اعتراف می‌کرد که جین تنها فرزند آقای بنت است که هیچ‌وقت باعث شرمندگی پدرش نشده بود. مری، لیدیا و کیتی هم که خواهرهای کوچک‌تر لیزی بودند به‌جز ماجراهای اتاق‌های پذیرایی به چیزی علاقه نشان نمی‌دادند. لیزی مطمئن بود پدرشان در دل آرزو می‌کرد او پسر می‌شد و با اینکه از زن بودن شکایتی نداشت، گاهی دلش می‌خواست بانو نباشد.

لیزی اعتراف کرد که: «شاید غیرعادی باشه، اما من حالا هفده‌ساله‌ام و اگه پسرتون بودم، بی هیچ تردیدی این کار رو بهم پیشنهاد می‌دادین.»

آقای بنت مدتی طولانی به دخترش نگاه کرد و لیزی به امید اینکه پدرش دیدگاه او را در نظر بگیرد، نفسش را حبس کرد. اگر اینجا زیر بار می‌رفت، شاید، شاید، اجازه می‌داد روزی او برای وکیل‌مدافع شدن آماده شود. اگر می‌توانست پدرش را قانع کند، حق کالینز را کف دستش می‌گذاشت.

آقای بنت بالاخره گفت: «من استدلالت رو نادیده نمی‌گیرم. هرچند روشت برای قانع کردن من، بیش از حد بر احساس متکیه.»

اگر حال‌وهوای مکالمه‌شان فرق داشت، لیزی حتماً به خنده می‌افتاد. پدرش اولین کسی بود که روش‌های متقاعدسازی ارسطو را یادش داده بود: احساس، عرف، منطق. احساس روشی بود که به مذاق پدرش خوش می‌آمد و لیزی هم دقیقاً داشت همین کار را می‌کرد. و البته که وکیل‌مدافع خوب مچش را گرفته بود.

لیزی گفت: «با توجه به اینکه من نه قدرت دارم و نه تجربه و نه می‌تونم از عرف استفاده کنم، احتمالاً انتظار دارین به منطق تکیه کنم.»

آقای بنت زیرلب خندید. «اگه بتونی با استفاده از منطق و واقعیت من رو قانع کنی که باید استخدامت کنم، درخواستت رو در نظر می‌گیرم. و با توجه به اینکه مامانت به‌خاطر این کار قراره باهام اوقات‌تلخی کنه، پیشنهاد خوبیه.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرور و تعمد: یک داستان جنایی بر اساس رمان غرور و تعصب
نویسنده
مترجمآرزو قلی زاده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-5914-60-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان جنایی و معمایی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرور و تعمد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غرور و تعمد

برای دریافت کتاب غرور و تعمد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.