معرفی و دانلود کتاب غرور: هفت گناه کبیره

عکس جلد کتاب غرور: هفت گناه کبیره
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرور: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرور: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرور: هفت گناه کبیره

آیا رسیدن به مرحله‌ی غرور در انسان باعث عصیان او می‌شود یا غرور امری عادی است؟ آیا این درست است که ما در زندگی تا اندازه‌ای به غرور نیازمندیم؟ در کتاب غرور: هفت گناه کبیره نوشته‌ی مایکل اریک دایسون، برای پاسخ‌گویی به پرسش‌هایی از این دست تألیف شده است.

درباره‌ی کتاب غرور: هفت گناه کبیره

برای انسان امروز که تجربه‌ی جنگ‌ها، تحولات اجتماعی و بیماری‌های عجیب را پشت سر گذاشته، شاید پیدا کردن تعریف جامعی از گناه، کار دشواری باشد. اعمال انسان در دنیای کنونی مرزهای اخلاقی را دگرگون کرده و ممکن است برخی اعمال که تا پیش از این گناه محسوب می‌شده، امروز امری عادی به نظر برسد. غرور یکی از این اعمال است که تشخیص گناه بودن آن نیاز به راهنمای مذهبی دارد. کتاب غرور: هفت گناه کبیره (Pride: the seven deadly sins) نوشته‌ی مایکل اریک دایسون (Michael Eric Dyson) که غرور را به‌عنوان یکی از گناهان کبیره در سنت مسیحی در نظر گرفته، ابعاد مختلف آن را ارزیابی می‌کند.

در سنت مسیحی مثل سایر ادیان، برخی از اعمال انسان مورد نکوهش روحانیون قرار گرفته است. در طول تاریخ مسیحیت این اعمال دچار تغییراتی شده و با پیدایش دنیای مدرن اعتقاد مردم به اینکه برخی از اعمال گناه است، تغییر یافته. متفکرین و روحانیون مسیحی فهرستی از اعمال ناشایست تهیه کرده‌اند تا مومنان در جهت تشخیص خوب و بد از تعاریف کارشناسان مذهبی استفاده کنند. برخی از این اعمال در گذشته به‌عنوان اعمال شیطانی معرفی شده‌اند و با گذشت زمان به عناوینی دیگر تغییر نام داده‌اند. کتاب غرور: هفت گناه کبیره، غرور را گناه کبیره‌ای می‌شمرد که در مرزی حساس قابل شناسایی است.

کتاب غرور: هفت گناه کبیره پنجمین کتاب از مجموعه کتاب هفت گناه کبیره است که با هدف آشنایی مخاطب با سنت مسیحی و گناهان کبیره‌ای نگاشته شده که در این سنت کهن نباید انجام شود. مومنان مسیحی موظف هستند که از گناهان کبیره پرهیز کنند تا از طرفی زندگی آرام و روحی سبک‌بار داشته باشند و از سوی دیگر ارتباط سالمی با اطرافیان خود برقرار سازند. کتاب برای ارائه‌ی مفهومی دقیق و قابل فهم از گناهانی که کبیره خوانده می‌شوند از روایات تاریخی کمک می‌گیرد.

مایکل اریک دایسون در کتاب غرور: هفت گناه کبیره تلاش می‌کند مخاطب را از مرتکب شدن به گناه غرور بازدارد. او با بررسی این موضوع که ممکن است در دنیای امروز برخی از افراد نیاز به رفتاری جسورانه داشته باشند، مرز میان غرور و احساس برتری سالم را مورد بازنگری قرار می‌دهد. افراد جامعه در برخی از مشاغل و گروه‌های انسانی لازم می‌دانند که رفتار سخت‌گیرانه‌ای داشته باشند. نویسنده‌ی این کتاب با در نظر گرفتن حساسیت این موضوع توضیح می‌دهد که هر گونه رفتاری به گناه منتهی نمی‌شود و غرور در همه‌ی موارد نمی‌تواند مخرب باشد.

معرفی و دانلود کتاب غرور: هفت گناه کبیره

در کتاب غرور: هفت گناه کبیره علاوه بر موضوعاتی که مربوط به معرفی گناه کبیره‌ی غرور است، مطالبی در باب آشنایی مخاطب با فرهنگ و تاریخ مسیحیت نیز دیده می‌شود. در تاریخ مسیحیت نظریات مختلفی از سوی اندیشمندان و روحانیون مسیحی کتابت شده که با پیدایش جریان‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و همچنین وقوع رخدادهای اجتماعی، این نظریات مذهبی دچار تناقض گشته است. مایکل اریک دایسون در این کتاب تلاش می‌کند با مطرح کردن رویکردهای مختلف به مسئله‌ی غرور، زوایای پنهان سنت مسیحی را نیز مورد بررسی قرار دهد.

کتاب غرور: هفت گناه کبیره شامل پنج بخش است و مایکل اریک دایسون با تشریح موضوع موردنظرش در این پنج بخش، مخاطب را از مزایا و معایب گناه کبیره‌ی غرور آگاه می‌سازد. او در بخش اول کتاب با طرح این پرسش که آیا غرور رذیلتی فضیلت‌مندانه است؟ مخاطب را به بررسی ابعاد متناقض مفهوم غرور دعوت می‌کند و پس از آن با اشاره به ریشه‌های فلسفی و مذهبی غرور، این گناه کبیره را در سنت مسیحی معرفی می‌کند. در بخش‌های بعدی این کتاب مرز میان غرور و گرایش ذاتی انسان به احساساتی همچون ملی‌گرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب غرور: هفت گناه کبیره نوشته‌ی مایکل اریک دایسون با ترجمه‌ی مهین خالصی توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب هفت گناه کبیره

مجموعه کتاب هفت گناه کبیره (the seven deadly sins) در هفت کتاب جداگانه اعمال زیان‌بخش برای روح و بدن انسان را معرفی کرده و مخاطب را در جهت عبور از هفت گناه کبیره یاری می‌رساند. این مجموعه کتاب با همت کتابخانه‌ی عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد به چاپ رسیده است و در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته. این مجموعه درباره‌ی اعمالی است که در سنت مسیحی به‌عنوان گناه شناخته می‌شوند. غرور، طمع، بی‌بند‌و‌باری، حسد، شکمبارگی، غضب و غم و ناامیدی اعمالی قبیح هستند که در سنت مسیحی مورد نکوهش روحانیون و متفکرین مذهبی بوده است.

این گرایش‌های انسانی به‌تدریج با تغییر مفاهیم در سنت مسیحی و پالایش متون و روایات کهن، تحت عنوان گناهان کبیره معرفی شده‌اند. نگارش این مجموعه به عهده‌ی پژوهشگران مذهبی بوده است. هر کتاب به یکی از گناهان کبیره اشاره دارد و به‌صورت تفصیلی این گناه را معرفی می‌کند. اگرچه کتاب‌های مجموعه‌ی هفت گناه کبیره از موضوعی مشترک سرچشمه می‌گیرند، اما در هر کتاب مطالب متنوعی برای معرفی گناهان کبیره به چشم می‌خورد.

نکوداشت‌های کتاب غرور: هفت گناه کبیره

  • یکی از نوشته‌های الهام‌بخش و موثر برای من کتاب غرور بود که به قول اریک دایسون کشنده‌ترین گناه از هفت گناه کبیره است. حتما شما هم از نظر او درباره‌ی این ضعف انسانی متحیر خواهید شد. (Patrik Henry Bass)
  • پژوهشی عالی درباره‌ی غرور و ابعاد مختلف آن. (Booklist)
  • روشن است که غرور دارای فضیلت‌هایی نیز هست. این موضوع در ریشه‌یابی دایسون و تجربه‌ای که بازگو می‌شود به‌خوبی پیداست. (James J. O'Donnell)

کتاب غرور: هفت گناه کبیره برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان به سنت مسیحی و خوانندگان کتاب‌های ادیان و اخلاق دینی مناسب است.

در بخشی از کتاب غرور: هفت گناه کبیره می‌خوانیم

تا مدت‌ها پس از آن‌که نخستین موج جنگ‌های فرهنگی در اواخر سال‌های دهه‌ی 1980 سواحل آمریکا را درنوردید، بحث‌های تند و تلخ درباره‌ی سیاست‌های هویت‌مدارانه ادامه یافت و موج‌وار در کشور به حرکت درآمد. متأسفانه، این بحث‌ها اغلب فاقد آینده‌نگری فرهنگی بودند و نوعی تحریف تاریخی در پی داشتند. به همین دلیل ما از توصیف این تناقض درمانده‌ایم که چگونه سیاست‌های هویت‌مدارانه در آن واحد هم محبوب و هم مسئله‌ساز شدند. موضوعی که جناح چپ و راست فراموش می‌کنند این است که سیاست هویت‌مدارانه مدت‌ها پیش از آن‌که سیاهان و اقلیت‌های دیگر قابلیت دیده شدن و قدرت محدودشان را به دست بیاورند، مسئله‌ساز بوده است. اگر «غرورِ بجا»ی ارسطو فضیلتی باشد برای سیاهپوستانی که عزت نفسشان خرد شده است، در آن صورت غرور سفیدها غالباً رذیلتی محسوب می‌شود که وجودِ غرور سیاهان را ضروری می‌سازد. این امر در مورد سیاهپوستان در بوستون به اندازه‌ی سیاهپوستان در بوتسوانا صادق است، و به سفیدپوستان در بُن به اندازه‌ی سفیدپوستان در باهیا مربوط می‌شود.

غرور قومی تاریخی پیچیده‌ دارد. مثلاً، غرور ایرلندی و غرور ایتالیایی، گرچه زمانی منفور بودند، حالا به‌شدت پذیرفته‌شده‌اند. غرور ایرلندی می‌تواند هر کسی را که آرزویش را دارد، روزی ایرلندی کند. غرور سیاه برای پذیرفته شدن مسیر دشوارتری در پیش داشته و در گتوهای نژادی قرنطینه بوده است. به نظر می‌آید غرور سیاهان فردیتی تنگ‌نظرانه دارد. موضوع نژاد سیاه ادامه می‌یابد تا احساسات به‌شدت ضدونقیض را در ملت بیدار کند، و هویت نژاد سیاه، صرف‌نظر از این‌که نامتعارف یا درخشان باشد، هیچ‌وقت نمی‌تواند به طور کامل از شرِ لکه‌ی ننگش خلاص شود. کریس راکِ کمدین این موضوع را در جمله‌ی معترضه‌ی نیشداری خلاصه کرد و حین برنامه‌ای گفت: «مرد سفیدپوستی در این سالن نیست که جای خود را با من عوض کند ... پس من ثروتمندم.»

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
یادداشت ویراستار
مقدمه
1: رذیلت فضیلت‌مندانه؟ ریشه‌های فلسفی و مذهبی غرور
2: من شهادت می‌دهم: غرور شخصی
3: رنگ و نخوت: غرور سفیدها
4: من کسی هستم: غرور سیاهان
5: کشورم برحق است یا نه؟ غرور ملی
یادداشت‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرور: هفت گناه کبیره
نویسنده
مترجممهین خالصی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-278-235-9
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرور: هفت گناه کبیره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غرور: هفت گناه کبیره

برای دریافت کتاب غرور: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.