معرفی و دانلود کتاب صوتی پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت

عکس جلد کتاب صوتی پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیری پرشور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیری پرشور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت

کتاب صوتی پیری پرشور اثر نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز،‌ مارگارتا مگنوسون است و به پدیده‌ی سالخوردگی از منظر فرهنگ سوئدی نگاه می‌اندازد. در این کتاب سبک زندگی تازه‌ای را یاد می‌گیریم که کمک می‌کند در سال‌های پیری، خودمان را از نشاط زندگی بازنشسته نکنیم و تا آخرین روز زندگیمان، شاد و هدفمند باقی بمانیم. این اثر، کتاب سال 2023 در دسته‌ی سبک زندگی به انتخاب Waterstones بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی پیری پرشور

مردم در جوامع و فرهنگ‌های مختلف، دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به پیری و سالخوردگی دارند. بعضی آن را دوره‌ای می‌دانند که فرد باید از بازنشستگی خود لذت ببرد و دیگر کار نکند. بعضی آن را مترادف با درد و ناتوانی و خانه‌نشینی می‌بینند. بعضی اعتقاد دارند که انسان نباید خودش را از تک‌وتا بیندازد و اصلاً چیزی به اسم پیری وجود ندارد. مهم نیست طرفدار کدام یک از این نظریه‌ها باشید؛ چیزی که مسلم است، این است که باید توجه ویژه‌ای به این دوره از زندگی کرد و آگاهی را درمورد شرایط و احوال و انتظارات آن، بالا برد.

بهترین کسی که می‌تواند در این مورد ما را راهنمایی کند، مارگارتا مگنوسون (Margareta Magnusson) است که خود دوران سالمندی سالم و توانمندی را پشت سر گذاشته. البته این بدین معنا نیست که دوران پیری مگنوسون بی‌هیچ تلخی و مشکلی سپری شده؛ اتفاقاً او در این دوران چالش‌های بسیاری را از سر گذرانده، ولی موفق شده با دیدگاهی که از دل فرهنگ سوئدی به ارث برده، این دوران را به بهترین شکل مدیریت کند. او این دیدگاه منحصربه‌فرد را در کتاب صوتی پیری پرشور (The Swedish Art of Aging Exuberantly: Life Wisdom from Someone Who Will (Probably) Die Before You) با دیگران به اشتراک گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پیری پرشور

مارگارت مگنوسون در ابتدا به این نکته اشاره می‌کند که هیچ‌وقت برای خواندن کتابش زود نیست. اگر فکر می‌کنید حالا که در دهه‌ی بیست یا سی زندگی خود هستید، نیازی ندارید که چنین کتابی را بخوانید در اشتباهید. اولاً دانستن اینکه زندگی در دوران پیری چطور خواهد شد، هم برای زندگی شخصیمان مفید است، هم کمک می‌کند تا سالمندان اطرافمان را در این دوران بهتر همراهی کنیم. دوماً فرهنگ سبک‌بال زندگی کردن، پذیرا بودن اتفاقاتی که زندگی در مسیرمان می‌گذارد، انعطاف‌پذیر بودن و سازگار شدن با شرایط چیزی نیست که تنها در دوره‌ی سالمندی به کارمان بیاید، بلکه پایبندی به این اخلاق و سبک زندگی، می‌تواند زیست بهتر و سالم‌تری را برایمان فراهم کند.

مارگارت مگنوسون در کتاب صوتی پیری پرشور از خاطرات و تجربیات شخصی‌اش می‌گوید و با این کار به دل تاریک‌ترین ترس‌های مردم از دوره‌ی سالمندی می‌رود. او تعریف می‌کند که چطور با مرگ همسرش و نقل مکان به خانه‌ای دیگر کنار آمده و اینکه چطور با وجود داشتن فرزند و نوه، زندگی تنها و مستقل را پذیرفته و با آن مشکلی ندارد. او توصیه‌های مفیدی نیز برای کسانی که در این برهه از زندگی هستند ارائه می‌کند که بسیار کاربردی و مفید به فایده هستند؛ مثلاً یکی از این توصیه‌ها، در رابطه با جا نماندن از دنیای تکنولوژی است. با بالا رفتن سن و کم شدن حوصله، معمولاً افراد تمایلشان را برای یادگیری در حیطه‌ی تکنولوژی‌های جدید از دست می‌دهند. با توجه به این نکته که ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم و بسیاری از کارهایمان به واسطه‌ی آن انجام می‌شود، بهتر است که از این مسئله دوری نکنیم و با این کار استقلال و توانایی خود در انجام کارهای شخصیمان را حفظ کنیم.

مارگارت مگنوسون به شما یادآوری می‌کند که با بالا رفتن سن و ورود به سال‌های پیری، روند زندگی متوقف نمی‌شود. پس به جای آنکه پیش از انجام هرکاری با جمله‌ی «دیگر از من گذشته» خود را مردد و منصرف کنید، به تمام تجربیات شگفت‌انگیزی فکر کنید که در سال‌های پیش رو خواهید داشت.

کتاب صوتی پیری پرشور کاری از نشر صوتی رمانو و انتشارات بله است. ندا پوستی زاده و یهدا امیری به ترتیب مترجم و راوی این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پیری پرشور

  • راهنمایی گرم و کاربردی برای پیری با وقار و هنر. من آن را دوست داشتم. (MATT HAIG)
  • مگنوسون با توصیه‌هایی بامزه برگشته... ارائه‌ای از بهترین راه‌ها برای در آغوش گرفتن زندگی، پیر شدن با شادی و پذیرش تغییر با رها کردن چیزهایی که اهمیتی ندارد. (Sunday Express)
  • راهنمایی تفکربرانگیز برای اینکه چگونه زندگی را با شوخ‌طبعی بپذیریم، در هر سنی که هستیم. (DANIEL KLEIN)
  • یادآوری‌ای عاقلانه و ملایم برای زندگی با شوق و اشتیاق. (Woman & Home)

کتاب صوتی پیری پرشور برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه، علی‌الخصوص سالمندان و کسانی که می‌خواهند سالمندی شاد و پرباری داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت می‌شنویم

همیشه در خانواده‌ی ما مراقبت روزانه از حیوانات مختلف وجود داشته است: گربه‌ها، سگ‌ها، پرندگان، ماهی‌ها و حتی موش‌ها. یکی از پسرانم در دوران دانشگاه حتی یک مار هم نگهداری می‌کرد و مدت‌ها انتظار داشت که دامپزشک شود؛ اما اکنون به شکارچی ماهری تبدیل شده که گراز وحشی شکار می‌کند و فریزر را پر می‌کند. حیوانات همیشه به روش‌های متفاوتی شادی را به خانه‌های ما آورده‌اند.

مدت‌هاست که دیگر حیوان خانگی ندارم و باید اعتراف کنم که خانه‌ام بدون وجود یک حیوان خانگی، خالی و کم‌رونق به نظر می‌رسد.

با اینکه دوست داشتن یک سگ و بیرون بردن آن برای پیاده‌روی چندین بار در روز می‌تواند لذت‌بخش باشد، اما در شرایط کنونی زندگی‌ام در شهر بزرگ و هنگامی که باران می‌بارد، جذابیت چندانی برایم ندارد. زمانی که در روستا زندگی می‌کردیم، اوضاع متفاوت بود؛ قدم زدن در طبیعت، بدون توجه به شرایط آب و هوایی، همیشه لذت‌بخش بود.

در آن دوران، گربه‌های من، استریملا و کلومپدونس، همیشه با من همراه می‌شدند؛ چه زمانی که برای گرفتن نامه‌ها از خانه فاصله می‌گرفتم و چه وقتی که برای جمع‌آوری قارچ بیرون می‌رفتم. با دم‌هایی که با افتخار بلند شده بود، آن‌ها پشت سرم قدم می‌زدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
معرفی
12 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
نوشیدن یک نوشیدنی با یک دوست
42 دقیقه
جهان همیشه در حال تغییر است
17 دقیقه
جهان همیشه در حال تغییر است ـ قسمت دوم
20 دقیقه
هفت سال پیش من درگذشتم، اما تا آن لحظه، زندگی کرده‌ام
45 دقیقه
تا جایی که می‌توانید داوطلب شوید
17 دقیقه
اگر هنوز موهایتان را دارید، مراقب آن‌ها باشید
12 دقیقه
با کودکان کوچک، بچه‌های بزرگتر و نوه‌ها باید همان‌گونه رفتار کرد که دوست داریم با ما رفتار شود
19 دقیقه
برای پیر شدن با وقار، لازم نیست که همیشه نکات عملی را رعایت کنید
11 دقیقه
مراقبت هر روزه از چیزی
43 دقیقه
ذهن باز داشته باشید
15 دقیقه
شکلات بخورید
8 دقیقه
درد عزیز
13 دقیقه
لباس‌های راه‌راه بپوشید
18 دقیقه
خود را در میان جوان‌ترها قرار دهید یا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید
28 دقیقه
پیوست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت
نویسنده
مترجمندا پوستی زاده
راوییهدا امیری
ناشر چاپیانتشارات بله
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیری پرشور

محمد نوری‌زاده
۱۴۰۳/۶/۲۵
برخی موارد جالب مثل نحوه لباس پوشیدن دارد. ولی بیشتر موارد برای ما پیران ایرانی که بعد از بازنشستگی دنبال کار دوم و سوم هستیم، حس مرفهان بی‌درد را تلاقی می‌کند. ترجمه هم به‌نسبت ضعیف است. مثلا جایی به‌جای اینکه بگوید خشنود می‌شوم، می‌گوید خوشایند می‌شوم. ولی برای پیران و افراد رو به پیری بد نیست.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیری پرشور

برای دریافت کتاب صوتی پیری پرشور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.