معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی: راهکارهای تغییر روانشناختی و تحول شخصی

عکس جلد کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی: راهکارهای تغییر روانشناختی و تحول شخصی
قیمت:
۱۹۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی: راهکارهای تغییر روانشناختی و تحول شخصی

رافائل سانتاندرو، روان‌شناس برجسته‌ی اسپانیایی، در کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی جستاری در باب مثبت‌اندیشی و تأثیرات آن در زندگی ارائه کرده که بر اساس هزاران مقاله‌ی معتبر علمی در زمینه‌ی روان‌شناسی شناختی نگاشته شده‌اند. این کتاب به ما نشان می‌دهد که زندگی قابل تغییر است و هیچ‌وقت برای این تغییر دیر نیست!

درباره‌ی کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی

«زندگی را به کام خودت تلخ نکن!» اگر در زندگی با سختی‌هایی از جنس‌های مختلف روبه‌رو شده‌ باشید (که قطعاً شده‌اید چون زندگی انسان با سختی گره خورده است) حتماً این جمله را از زبان یکی از اطرافیان که در تلاش بوده با دلسوزی شما را از بند ناراحتی و غم نجات دهد، شنیده‌اید. این توصیه با تمام مهربانی‌ای که در خود دارد، بیشتر شبیه به توصیه‌ی مادرهاست، زمانی که خوابمان نمی‌برد و در جواب غرولندهایمان می‌گفتند: «بخواب، خوابت می‌بره!».

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی

در زندگی واقعی، بی‌آنکه بخواهیم کاممان تلخ می‌شود و فکر می‌کنیم این جبر سرنوشت است و ما در بروز آن اختیاری نداریم. اما رافائل سانتاندرو (Rafael Santandreu) در کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی (The Art of Not Being Resentful) در تلاش بوده تا با تکیه بر قواعد علمی و تحقیقات معتبر روان‌شناختی، نشانمان دهد که شاید توصیه‌ی اطرافیان دلسوزمان آن‌قدر هم که فکر می‌کردیم بی‌راه نبوده و ذهن، قدرت این را دارد که خیلی چیزها را در زندگی، اعم از تلخی و شیرینی سرنوشتمان، تعیین کند.

رنج‌های روانی در جهان امروز چیز جدید و ناشناخته‌ای نیستند. نمی‌توانیم منکر این موضوع شویم که نسل جدید، بسیار بیشتر از نسل‌های قبل درگیر این مسئله شده‌اند. حملات عصبی، استرس و اضطراب، افکار منفی و خوره‌های ذهنی که به نظر می‌رسد هیچ پایانی ندارند، در میان آدم‌های عصر حاضر بسیار شایع و رایج هستند. درست است که حالا عجیب نیست در دورهمی‌هایمان از حملات اضطرابیمان در بدترین جای ممکن بگوییم و دردمان را شرح دهیم، ولی آیا واقعاً زندگی برای این است که مدام کار کنیم، درد بکشیم، هیچ چیز از خوشی‌ها نفهمیم و به‌اندازه‌ی یک نفس نیز از آرامش و آسودگی نصیب نداشته باشیم؟

رافائل سانتاندرو که یکی از ده روان‌شناس برتر اسپانیا و متخصص علم روان‌شناسی شناختی است به ما توضیح می‌دهد که آنچه درحال‌حاضر تجربه می‌کنیم، ماهیت واقعی زندگی نیست. ما پا به این جهان نگذاشته‌ایم که در میان امواج استرس و افسردگی دست‌وپا بزنیم و برای بقا تلاش کنیم. زندگی مجالی برای رشد و بالندگی است؛ فضایی است که باید در آن یاد بگیریم، حس کرده و چیز خوبی را به دنیا اضافه کنیم؛ حتی اگر این چیز خوب تنها یک خاطره‌ی خوشایند باشد.

با گفتن این جمله که زندگی شیرین و ارزشمند است و باید آن را به بهترین شکل ممکن تجربه کرد، زندگی شیرین نمی‌شود. ما برای رسیدن به این طرز فکر، نیاز به چیزی بیش از «حلواحلوا گفتن» داریم تا «دهانمان شیرین شود»! برخی این نیاز را در مسیر دعا، نیایش و مراقبه پیدا می‌کنند. گروهی به سراغ داروهای ضدافسردگی می‌روند و برای داشتن یک زندگی عادی، به دامن علم پزشکی دخیل می‌بندند. گروهی اما به شیوه‌ی سانتاندرو، به سراغ علم روان‌شناسی شناختی می‌روند تا با سازوکار ذهن خود آشنا شوند و نقاط ضعف و قوتش را یاد بگیرند. زیرا معتقدند که تربیت کردن ذهن تنها راه نجات از تاریکی افسردگی است.

ذهن ما بسیار قدرتمندتر از چیزی است که تصور می‌کنیم. شاید این جمله، تاحدی زرد و انگیزشی به نظر برسد، اما واقعیت این است که ذهنمان حقیقت جهان ما را شکل می‌دهد. هر چه از دنیای اطرافمان می‌دانیم توسط ذهنمان درک شده و این بدین معناست که تغییر ذهن، می‌تواند به معنای تغییر زندگی باشد. سانتاندرو داستان هزاران مورد مختلف از بیمارانش را در کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی روایت می‌کند؛ کسانی که سال‌های سال درگیر تجربیات وحشتناکی از افسردگی بودند و کنترل زندگی از دستشان خارج شده بود. اما توانستند با دستیابی به خودآگاهی و شناخت ذهن، بر رنج‌های روانی‌شان غلبه کنند و به آدم‌های آرام، شاد و مثبت‌نگری تبدیل شوند. نویسنده در کنار این روایت‌ها، روش رام کردن ذهن و افکار سرکش را نیز توضیح می‌دهد.

کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات ذهن‌آویز است. این کتاب را با صدای میلاد فتوحی و ترجمه‌ی علی باغشاهی می‌شنوید.

در نکوداشت کتاب هنر تلخ نکردن زندگی

  • کتابی بسیار خوش‌ساختار و از نظر علمی معتبر و مفید برای داشتن یک زندگی شادتر و لذت‌بخش‌تر. من خواندن آن را توصیه می‌کنم. (والتر ریزو)

کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز در دام افسردگی گرفتار شده‌اید و به‌دنبال راه نجات می‌گردید، یا صرفاً علاقه دارید که با مسلط شدن بر ذهنتان، به آدم شادتر و قدرتمندتری بدل شوید، این کتاب مخصوص شماست.

در بخشی از کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی: راهکارهای تغییر روانشناختی و تحول شخصی می‌شنویم

یک روز شخصی با من تماس گرفت و گفت: «من باید فوراً شما را ببینم. من به شدت افسرده شده‌ام و می‌خواهم همه‌چیز را رها کنم و به خانه‌ی پدر و مادرم برگردم. دیگر طاقت ندارم.»

اوا دختری بیست‌وپنج ساله و معلم مدرسه بود. او دو سال پیش برای کار به بارسلونا آمده بود. من پس از تماس او، هرچه زودتر وقت ملاقاتی ترتیب دادم. روز بعد وقتی اوا در مقابلم نشست، آنچه را می‌شنوید بر زبان آورد. گفت: «من می‌دانم که همه‌چیز دارم. شغلی که دوست دارم، نامزدی که عاشق من است، زیبا هستم، موسیقی و مد را دوست دارم. اما آنچه زندگی من را خراب کرده قدم است.» او همان‌طور که اشک می‌ریخت ادامه داد که بسیار کوتاه‌قد به نظر می‌رسد. قد او تقریباً یک متر و پنجاه سانت بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
معرفی / پیشگفتار
20 دقیقه
بخش اول ـ یک: تغییر امکان پذیر است
25 دقیقه
دو: خوب فکر کنید، احساس بهتری خواهید داشت
27 دقیقه
سه: نمایش دراماتیک کافی است
30 دقیقه
چهار: اولویت‌ها به جای خواسته‌ها یا نیازها
7 دقیقه
پنج: ۱۰ باور برتر غیرمنطقی
20 دقیقه
شش: موانعی که درمان را مشکل می‌کنند
21 دقیقه
بخش دوم ـ هفت: روال بحث
42 دقیقه
هشت: تجسم منطقی
17 دقیقه
نه: انعکاس وجودی
21 دقیقه
ده: مدل سازی یا الگوسازی
24 دقیقه
بخش سوم ـ یازده: کنار گذاشتن ترس از تنهایی
27 دقیقه
دوازده: بر ترس با تمسخر غلبه کنید
24 دقیقه
سیزده: بهبود روابط
15 دقیقه
چهارده: کنترل تندبادها و جوش و خروش‌ها
21 دقیقه
پانزده: تأثیرگذاری در محیط اطرافمان
32 دقیقه
شانزده: کاهش استرس هنگام کار
17 دقیقه
هفده: صبوری در برابر شکست
19 دقیقه
هجده: رهایی از تعهدات و الزامات
20 دقیقه
نوزده: عمیق شدن در مراقبت از سلامتی
15 دقیقه
بیست: یادگیری تمرکز بر آینده‌ای جذاب و رؤیایی
13 دقیقه
بیست‌ویک: پایان تمام ترس‌ها
24 دقیقه
بیست‌ودو: اعتمادبه‌نفس
30 دقیقه
بیست‌وسه: آخرین دستورالعمل‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی: راهکارهای تغییر روانشناختی و تحول شخصی
نویسنده
مترجمعلی باغشاهی
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های خودسازی، کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی

برای دریافت کتاب صوتی هنر تلخ نکردن زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.