معرفی و دانلود کتاب صوتی مارک دو پلو

عکس جلد کتاب صوتی مارک دو پلو
قیمت:
۲۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مارک دو پلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مارک دو پلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مارک دو پلو

منصور ضابطیان در کتاب صوتی مارک دو پلو که در ادامه‌ی کتاب «مارک و پلو» نگاشته شده، ماجرای سفرهایش را به نقاط دیگری از دنیا، از جمله کنیا، بلژیک، چک، هلند، آلمان، پرتغال، یونان و... روایت می‌کند و از تفاوت‌های فرهنگی و سبک زندگی آن‌ها در مقایسه با فرهنگ ایرانی می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی مارک دو پلو

پس از اینکه دیگر سفرنامه‌های منصور ضابطیان با اقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان روبه‌رو شد، او تصمیم گرفت به نوشتن خاطرات سفرهایش ادامه دهد و این‌بار تجربیاتش را از سفر به کنیا، بلژیک، چک، هلند، آلمان، پرتغال، یونان و... در کتاب صوتی مارک دو پلو، روایت کرده است. ضابطیان با آن کلام گیرا و بیان آشنایش، از سفرها و مسیرهای پیش‌بینی‌نشده‌ای می‌نویسد که نیرویی ناشناخته او را به سمتشان کشانده. اینکه در نقطه‌ی دورافتاده‌ای از این جهان،‌ به صورت اتفاقی پا در مسیری بگذاری که تو را به نتیجه‌ای شگفت‌انگیز می‌رساند، یا به‌طور تصادفی در وسط ناکجاآباد دوستی پیدا کنی که برایت در نقش یک راهنما و میزبان عالی ظاهر شود، نمی‌تواند فقط کار بخت و اقبال باشد! ضابطیان عقیده دارد که نیرویی عجیب این مسیر را پیش پایش گذاشته که هنوز هم برایش ناشناخته و مرموز است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مارک دو پلو

نوشتن سفرنامه کار تازه‌ای نیست؛ قرن‌هاست که افراد زیادی از فرهنگ‌ها و ملل مختلف خاطرات و تجربه‌هایشان را از مسیرهایی که طی کرده‌اند،‌ نوشته و بینش و جهان‌بینی خود را در اختیار دیگران گذاشته‌اند. شنیدن خاطرات منصور ضابطیان اما لطف دیگری دارد؛ ترکیب نگاه پخته و طنز کلام نویسنده، در موقعیت‌هایی که انتظارش را ندارید، تبدیل به یک داستان شنیدنی شده که هرکسی را به خودش جذب می‌کند. ضابطیان با فرهنگ و تجربه‌ی زیسته‌ی ایرانی‌ها آشنایی کامل دارد و از این آشنایی استفاده می‌کند تا در هر نقطه، تجربه‌ی سفرش را با تجربه‌ی زندگی در ایران مقایسه کند. مقایسه‌هایی که گاهی شیرین و خنده‌دارند، و گاهی نیز تلخ و غم‌انگیز.

منصور ضابطیان در اولین مقصدی که در این سفرنامه از آن حرف زده، به کنیا می‌رود. سرزمین عجیب و ناشناخته‌ای که هم‌نشینی با شیرها و مصاحبت با مسلمانان سیاه‌پوست شیعه و سنی را یک‌جا رقم می‌زند! او تعریف می‌کند که شروع این سفر، با دردسرهایی از جنس زندگی ایرانی گره خورده و او را تا مرز جا ماندن از پروازش نیز پیش برده! او که برای رسیدن به کنیا، باید ابتدا خودش را به دوحه برساند و بعد با پروازی به سمت کنیا برود، از نگرانی و اضطراب جا ماندن از پرواز می‌نویسد. قرار بر این بوده که پرواز دومش از دوحه به کنیا، یک ساعت بعد از رسیدنش به دوحه انجام شود و این بدین معناست که او فرصت مناسبی دارد تا در دوحه سوار هواپیمایش شود. اما چیزی که در این میان از خاطرش رفته، بی‌نظمی پروازها در تهران و از سوی دیگر، عظمت فرودگاه دوحه است! بنابراین زمانی به دوحه می‌رسد که تنها بیست دقیقه به پریدن هواپیمایش مانده و هیچ سرعتی از دویدن هم نمی‌تواند به‌موقع او را از این سر فرودگاه به جایی که باید باشد، برساند.

ضابطیان در ادامه تعریف می‌کند که با خوش‌شانسی هر چه تمام‌تر، به موقع روی صندلی هواپیما می‌نشیند و لبخندی از سر رضایت می‌زند. اما بعد با یادآوری اینکه ممکن است چمدانش، به سرعت خودش به هواپیما نرسیده و جا مانده باشد خشکش می‌زند. در نهایت چون کاری از دستش برنمی‌آید، خودش را با دیدن کارتون رابین‌هود سرگرم می‌کند تا بالاخره به کنیا برسد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مارک دو پلو

با رسیدن به کنیا، مشخص می‌شود که نگرانی‌اش از بابت چمدان بیجا نبوده و واقعاً چمدانش جا مانده است. او حالا با یک دست لباس بر تن، در کشوری غریب، باید به فکر جا و مکانی باشد تا بعداً گم شدن چمدانش را چاره کند. او بعد از تعریف و تمجیدهای فراوان کادر فرودگاه از هتلی ناشناخته، راهی آن هتل در منطقه‌ی مسلمان‌نشین کنیا می‌شود که می‌گویند بسیار مدرن است و با مراکز خرید آن‌چنانی احاطه شده. بعد از رسیدن به هتل و دیدن فروشگاه‌ها اما ضابطیان در می‌یابد که نباید خیلی این تعریف و تمجیدها را جدی بگیرد و آن‌ها را به حساب بازارگرمی برای توریست‌ها می‌گذارد. چون هتل، محدود به اتاق کوچکی است که تنها حسنش داشتن شلنگ آب در دستشویی است و مراکز خرید آن‌چنانی هم در بهترین حالت، با مغازه‌های باب همایون تهران برابری می‌کنند!

سفر به کنیا اما به این ناکامی ختم نمی‌شود. او بعد از آن با پسری هندی به نام امیرعلی ملاقات می‌کند، از ترس جلب توجه شیرها و خورده شدن توسط آن‌ها تمام تلاشش را می‌کند تا در تاریکی جنگل صدایی درنیاورد، از قیمت پایین میوه و غذا در کنیا شوکه می‌شود و بعد هم به ناچار به درخواست پول از سمت یک راهنمای مسلمان پاسخ رد می‌دهد! اما این‌ها هم پایان مسیر او نیستند و او در این راه، به هزار شگفتی دیگر نیز سر می‌زند و خاطره‌اش را از آن‌ها برای مخاطب، به صمیمی‌ترین شکل ممکن، روایت می‌کند.

کتاب صوتی مارک دو پلو کاری از انتشارات مثلث و نشر صوتی نوین کتاب گویاست. این کتاب را با صدای خود منصور ضابطیان می‌شنوید.

کتاب صوتی مارک دو پلو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به سفر هستید یا در دسته‌ی کسانی قرار می‌گیرید که ماجراجویی و هیجان را دوست دارند، شنیدن این کتاب می‌تواند درست مانند تماشای یک فیلم مستند از نقاط مختلف دنیا، برایتان شگفت‌انگیز و دوست‌داشتنی باشد.

در بخشی از کتاب صوتی مارک دو پلو می‌شنویم

پراگ؛ شهری رویایی در قصه‌ها و فیلم‌ها، سرزمینی که خود را برجسته‌تر از دیگر نقاط اروپای شرقی می‌داند. شاید حرف غلطی هم نباشد. روابط اجتماعی و معماری و هنر، پراگ را از دیگر پایتخت‌های بلوک شرق متمایز می‌کند. یک وسوسه‌ی قدیمی مرا به دیدار از پراگ می‌کشاند، و اعتراف می‌کنم در این انتخاب خواندن چندباره‌ی کتاب «روح پراگ» نوشته‌ی روزنامه‌نگار سرشناس چک، «ایوان کلیما» بی‌تاثیر نبود.

این بار ماجرا از تهران شروع می‌شود. چند ساعت پیش از پرواز، عصر یک روز پرکار است. تقریباً کارهایم را انجام داده‌ام، سفارش‌ها را کرده‌ام، و از بچه‌های دفتر خداحافظی می‌کنم تا کمی زودتر به خانه برسم و چمدانم را ببندم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
معرفی / مقدمه
24 دقیقه
کنیا - قسمت اول
29 دقیقه
کنیا - قسمت دوم
25 دقیقه
بلژیک
29 دقیقه
چک
29 دقیقه
هلند و آلمان
25 دقیقه
پرتغال
34 دقیقه
یونان
29 دقیقه
عراق
28 دقیقه
برزیل - قسمت اول
29 دقیقه
برزیل - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مارک دو پلو
نویسنده
راویمنصور ضابطیان
ناشر چاپینشر مثلث
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه، کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مارک دو پلو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مارک دو پلو

برای دریافت کتاب صوتی مارک دو پلو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.