معرفی و دانلود کتاب صوتی مارک و پلو: مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها

عکس جلد کتاب صوتی مارک و پلو: مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها
قیمت:
۲۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مارک و پلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مارک و پلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مارک و پلو: مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها

شنیدن یک سفرنامه‌ی خوب می‌تواند تا حد زیادی، لذت سفر کردن در دنیای واقعی را زنده کند! منصور ضابطیان در کتاب صوتی مارک و پلو، شما را با خود همراه می‌کند تا به تماشای جذابیت‌های ناشناخته‌ی لبنان، فرانسه، هندوستان، ایتالیا، اتریش و... بنشینید و قصه‌ی زندگی این ملت‌ها را از زبان یک ایرانی بشنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی مارک و پلو

سفر برای ما ایرانی‌ها از چنان ارزش و منزلتی برخوردار بوده که ردپایش در شعر و ادبیاتمان نیز دیده می‌شود؛ همان‌طورکه سعدی می‌گوید: «بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی.» اما معنای سفر در طی سال‌های اخیر و البته با توجه به شرایط وخیم اقتصادی دستخوش تغییر زیادی شده. در حال حاضر، طبق آنچه منصور ضابطیان در کتاب صوتی مارک و پلو روایت می‌کند، سفر تبدیل به کالایی لوکس و گران‌قیمت شده که کمتر کسی از عهده‌ی مخارجش برمی‌آید. در روزگاری که درآمدها به‌سختی کفاف خرج‌های ابتدایی زندگی را می‌دهد، جور کردن هزینه‌های سفر کاری است که عموم مردم آن را خرج اضافه و «کاری از سر شکم‌سیری» می‌بینند. در چنین شرایطی، چه چیزی همچنان فرهنگ سفر و سفر رفتن را زنده نگه می‌دارد؟

منصور ضابطیان خود به زیباترین شکل ممکن، پاسخ این سوال را می‌دهد. از دید او سفر از این جهت ارزشمند است که نسبت «من»مان را با «دنیا»یمان متعادل نگه می‌دارد. هرچه از کودکی به سمت بزرگ‌سالی می‌رویم، من‌مان بزرگ‌تر می‌شود و فضای بیشتری از دنیایمان را اشغال می‌کند. این فرایند طبیعی زندگی است، اما اشکالی که دارد این است که هرچه من بزرگ‌تر شود، جای کمتری برای دیگر حقایق دنیا و نظرات دیگران باقی می‌گذارد. این می‌شود که کم‌کم گمان می‌کنیم دنیا به دور سر ما می‌چرخد و همه‌ چیز را درباره‌ی این جهان از بریم. سفر به ما کمک می‌کند که از این حاشیه‌ی امن خارج شویم، به سراغ مردمان و فرهنگ‌ها و عقیده‌هایی برویم که پیش از این هرگز درباره‌شان نشنیده‌ایم و از همین دریچه، پی ببریم که دنیا بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم. وقتی دنیایمان بزرگ شود، فضا برای حضور و رشد ایده‌ها، عقیده‌ها و نگرش‌های متفاوت باز می‌شود و این‌گونه، نسبت من و دنیا ثابت باقی می‌ماند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مارک و پلو

وقتی به سفر می‌روید و خودتان را میان آدم‌هایی که فرسنگ‌ها با شما و فرهنگتان تفاوت دارند پیدا می‌کنید، متوجه نکات مختلفی می‌شوید. اول اینکه درمی‌یابید آدم‌ها در عین تفاوت، بسیار شبیه به هم‌اند و از الگوهای رفتاری، فکری و حسی مشابهی پیروی می‌کنند. متوجه می‌شوید که دنیا چنان بزرگ است که شما در آن به اندازه‌ی یک ذره محسوب می‌شوید. در همین دنیای بزرگ که در برابر عظمتش هیچ هستیم، هیچ چیز جدی‌ای نیز وجود ندارد. هیچ‌چیز آن‌قدر ارزشمند نیست که به‌خاطرش جنگی به راه بیندازیم و به جان هم بیفتیم. یاد می‌گیریم که در عالم هستی، چیزهای زیادی وجود دارد که ما درباره‌شان نمی‌دانیم و همین ندانستن است که وجود یا عدم وجود هر چیزی را ممکن می‌کند؛ و این خود شروع راهِ زندگی به دور از تعصب است.

منصور ضابطیان در کتاب صوتی مارک و پلو، ماجرای سفرهایش به نقاط مختلف دنیا از جمله لبنان، فرانسه، هندوستان، ایتالیا، اتریش و غیره را روایت می‌کند و تفاوت‌ها و شباهت‌هایشان را با تجربه‌ی زندگی ایرانی مقایسه می‌کند. اولین مقصدش هم در این سفرنامه، فرانسه است که در آنجا برای خودش دوستانی دست‌وپا می‌کند، به آپارتمان هشت متری دوستش سر می‌زند که به سختی برای اسکان یک نفر جا دارد، با تاکسی‌هایی مواجه می‌شود که حتی در صندوقشان نیز باسکول دارند و کرایه را طبق سنگینی بار مسافر محاسبه می‌کنند و بسیار شگفتی‌های دیگر.

کتاب صوتی مارک و پلو کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات مثلث است. این کتاب را با صدای گرم و گیرای نویسنده، منصور ضابطیان، می‌شنوید.

کتاب صوتی مارک و پلو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز به دنیای سیر و سیاحت علاقه دارید و می‌خواهید فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف را از زاویه دید یک ایرانی ببینید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی مارک و پلو: مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها می‌شنویم

یک سفر زمینی طولانی از پاریس تا بارسلون می‌تواند مجموعه‌ای از زیبایی‌ها و شگفتی‌ها را، به هر مسافری هدیه کند. سفر در تابستان 1384 انجام شد و دیری نگذشت که به یکی از خاطره‌انگیزترین مسافرت‌های عمرم بدل شد. پس از یک اقامت چند روزه در بارسلون، باز هم از طریق زمینی تا جنوب اسپانیا رفتم تا کاخ باشکوه الحمرا و نشانه‌های حضور مسلمانان در اروپا را از نزدیک ببینم. اسپانیا ترکیبی است از زیبایی، مهربانی، صراحت، میهمانی و چیزهای دیگر. در گزارش اول از بارسلون می‌شنوید و ماجرای حضور در یک یوث‌هاستل، و گزارش دوم برشی است از مطبوعات اسپانیا. این برش یک نگاه تحلیلی و آماری را در بر نمی‌گیرد و سعی کرده تنها آنچه را که یک بازدیدکننده‌ی بی‌طرف در فروشگاه‌ها و دکه‌های فروش نشریات می‌بیند به معرض نمایش بگذارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
معرفی / مقدمه
46 دقیقه
فرانسه
32 دقیقه
اسپانیا
27 دقیقه
لبنان
26 دقیقه
هندوستان
22 دقیقه
ایتالیا - اتریش
13 دقیقه
ارمنستان
16 دقیقه
کره جنوبی
55 دقیقه
ایالات متحده آمریکا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مارک و پلو: مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها
نویسنده
راویمنصور ضابطیان
ناشر چاپینشر مثلث
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه، کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مارک و پلو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مارک و پلو

برای دریافت کتاب صوتی مارک و پلو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.