معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری

عکس جلد کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری

کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری به مسائل گوناگونی از کارهای معمولی ما می‌پردازد. این کتاب روی فرایند پیچیده‌ی تصمیم‌ گیری و مسائل متفاوت روزانه‌ی ما تمرکز می‌کند که کار مشترک گروهی از نویسندگان است. این کتاب بیشتر درباره‌ی راه‌های مقابله با افسردگی، خشم و چگونگی ایجاد احساس امنیت است.

درباره‌ی کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری

اگر تازگی‌ها به زور از رختخواب بیرون می‌آیید، هیچ‌جور نمی‌توانید روی کارتان تمرکز کنید، سردرد و بی‌خوابی وضع را بدتر کرده است و حتی به‌سختی یک بازی معمولی را انجام می‌دهید؛ پس اتفاقات خاصی افتاده است. کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم‌گیری دقیقاً همان کتابی است که لازم دارید. این‌ها علائم افسردگی حاد است که به‌صورت متفاوت ظاهر می‌شود. پشت‌درد و سردرد یکی از نشانه‌های این بیماری خاموش است.

آبراهام لینکولن و وینستون چرچیل از افرادی بودند که افسردگی شدید داشتند. تقریباً می‌شود که گفت که 5 درصد مردان دچار افسردگی هستند؛ اما این آمار در بین زنان بیشتر است. درحالی‌که افسردگی می‌تواند یک بیماری مهلک و ترسناک باشد؛ به‌سادگی قابل‌درمان است. امروزه اکثر افسردگی‌ها به لطف روان‌درمانی جدید و بالارفتن آگاهی بیماران ظرف چند هفته درمان می‌شود. گرایش به افسردگی، ضعف محسوب نمی‌شود؛ بلکه به‌دلیل عدم توازن مواد شیمیایی در مغز ایجاد می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری

در یکی از فصل‌های کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم‌گیری با مشکل احساس امنیت در معاشرت مواجه می‌شویم. این بخش را فرهاد اتقیایی روایت می کند و آن را با یک مثال از دکتر جیمز بیکر، استاد روان‌شناسی دانشگاه تگزاس در آستن پیش می‌برد. این پژوهشگر اعتقاد دارد که داشتن روابط اجتماعی سلامتی آفرین است و اگر به مخاطره بیفتد احتمال بروز بیماری را افزایش می‌دهد. طبق آزمایش‌های انجام‌شده، داشتن و نداشتن رابطه مهم نیست؛ بلکه کیفیت این رابطه مهم است که روی فیزیولوژی ما تأثیر عمیق می‌گذارد.

دکتر گلیسر استاد روان‌پزشکی داشنگاه اوهایو اعتقاد دارد که زوج‌ها هنگام تلاش برای رفع اختلافات روزمره کینه‌ای خفته به درون‌شان نفوذ می‌کند و فشار خون‌شان به‌سرعت بالا می‌رود. در تحقیقات بعدی، او دریافت که این کینه در غدد درون‌ریز اختلال ایجاد می‌کند و به‌نوبه‌ی خود اثرات زیان‌باری بر کار سیستم ایمینی، توازن هورمونی و سلامت قلبی و عروقی به‌جا می گذارد. این موضوع شامل زوج‌های قدیمی هم می‌شود. زوج‌های قدیمی در درازمدت و زوج‌های موفق وقتی اختلافاتشان منجر به رفتارهای منفی می‌شود تغییرات مشابهی در فیزیولوژی بدنشان مشاهده می‌شود اما به وجود کینه عادت نمی‌کنند.

اختلافات کوچکی مثل کنایه و پوزخند به میزان زیادی مضر است. وقتی به شریک زندگی خودمان بی‌احترامی می‌کنیم، وضعیتی سخت‌تر از ترک او را ایجاد می‌کند. تحقیقات دکتر جان گاتمن، استاد روان‌شناسی دانشگاه واشنگتن در سیاتل نشان می‌دهد که رویدادهای عاطفی منفی اما ملایم بیشتر از رویدادهای مثبت اما شدید در خاطر می‌ماند؛ پس مردم حساسیت زیادی به روابط خود نشان می‌دهند و سهم زنان بسیار بیشتر است.

گویندگی کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم‌گیری را نسترن حسنی، فرزانه فائزی، فریبا فصیحی، شهره روحی، کامبیز خلیلی و فرهاد اتقیایی انجام داده‌اند که از سوی نشر صوتی جیحون منتشر شده است. لازم به ذکر است که ناشر متنی این کتاب انتشارات آسمان نیلگون است.

کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم‌گیری مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید با افسردگی‌ها و ترس‌های خود مبارزه کنید این کتاب مناسب شما است.

در بخشی از کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری می‌شنویم

شما روزانه به‌طور متوسط کارهای بیشماری را انجام می‌دهید که هم می‌توانید آن‌ها را کارهای روزمره و عادی بدانید و هم کارهای لذت‌بخش. برچسبی که به این کارها می‌زنید براساس پرورش فکرتان است. مثلاً اگر سگ دارید و روزانه سگ‌تان را در خارج از منزل می‌گردانید. درست است که این کاری روزمره است که باید انجام شود اما شما برای انجام این کار مدتی پیاده‌روی دلپذیر می‌کنید فرصتی برای تفکر می‌یابید و ضمناً موقعیتی برای دیدار همسایه‌ها و محله‌ای که در آن زندگی می‌کنید خواهید داشت. از کارهای روزمره لذت ببرید. ما همه می‌دانیم که اغلب روزها عادی هستند در زندگی ما روزهای متفاوتی به جشن‌های خانوادگی یا موفقیت‌های بزرگ وجود دارد که خاطره‌ی آن‌ها برای همیشه در ذهن ما نقش می‌بندد. اما امسال و سال‌های آینده تقریباً همه‌ی روزها عادی خواهند بود و اتفاقات شگفت‌آوری صورت نخواهد گرفت. با وصف این در میان این روزهای عادی فرصت‌های بی‌شماری برای لذت‌بردن وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
راه‌های مقابله با افسردگی
3 دقیقه
از انجام كارهای معمولی لذت ببريد
3 دقیقه
با دیگران دوستانه رفتار کنید
3 دقیقه
از خود متشکر نباشید
2 دقیقه
شوخی
2 دقیقه
با نظر مثبت به شغلتان نگاه کنید
9 دقیقه
کلمات زیانبار
3 دقیقه
یک دقیقه تلویزیون رو خاموش کن
12 دقیقه
احساس امنیت در معاشرت
13 دقیقه
معجزه‌ی کلمات
5 دقیقه
چگونه با خشم و ترس مبارزه کنم
3 دقیقه
خشم تنها یک قدم با خطر فاصله دارد
17 دقیقه
خشم خود را قورت دهید
9 دقیقه
قدر لحظات را بدانید
7 دقیقه
با مهربانی به یکدیگر نزدیک شویم
8 دقیقه
سی و سه راه برای شاد بودن
9 دقیقه
هفده نوع دوستی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویفرهاد اتقیایی، نسترن حسنی، فرزانه فائزی، فریبا فصیحی، شهره روحی، کامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری

برای دریافت کتاب صوتی لحظه‌های پیچیده تصمیم گیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.