معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت

کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت داستان زنی است که به تازگی همسرش را از دست داده، از جمهوری دومینیکن به آپارتمان بزرگی در نیویورک نقل مکان می‌کند و در بدو ورود توسط همسایگانش مورد قضاوت و تمسخر قرار می‌گیرد تا اینکه اتفاقی همه چیز را عوض می‌کند. این داستان به قلم یوهانکا دلگادو نوشته شده و برنده‌ی جایزه‌ی او. هنری است.

درباره‌ی کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت

در یکی از روزهای بارانی پاییز نیویورک، زنی حدودا سی ساله و ریزنقش با یک چمدان زهوار در رفته در مقابل ساختمانی از ماشین پیاده می‌شود و زیر بار نگاه سنگین ساکنین ساختمان، به خانه‌ی جدیدش می‌رود. او بیوه‌ای اهل کشور جمهوری دومینیکن است که به تازگی به آن آپارتمان بزرگ در نیویورک نقل مکان کرد. همسایگان جدیدش، ندیده و نشناخته، با قضاوت‌های از پیش تعیین شده و شایعات از او استقبال می‌کنند. آن‌ها درباره‌ی زندگی‌اش در جمهوری دومینیکن خیال‌پردازی می‌کنند، دائما ظاهر و باطنش را پیش خودشان مورد تمسخر قرار می‌دهند و پشت سرش حرف می‌زنند. این شروع داستان کوتاه کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت (The Little Widow from the Capital) به قلم یوهانکا دلگادو (Yohanca Delgado)، نویسنده‌ی جوان اهل آمریکا است.

یوهانکا دلگادو از پدر و مادری اهل کوبا و جمهوری دومینیکن متولد و در آمریکا بزرگ شد. داستان‌های او در نشریات مختلفی از جمله نیویورک تایمز، پاریس ریویو و تایم به انتشار رسیده‌اند و جوایزی را نیز برای او به ارمغان آورده‌اند. کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت از داستان‌های کوتاه اوست که به زندگی مهاجران و زنان تنها در امریکا می‌پردازد و با استقبال منتقدین رو به رو شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت

به داستان بازگردیم. زن خیاطی بلد بود و همسایه‌ها به بهانه‌ی کارهای خیاطی و رفوی لباس‌هایشان به خانه‌اش سرک می‌کشیدند. او با مهارت و ظرافت خیاطی می‌کرد، اما حرکات نرم و لطیفش مهرش را در دل همسایگان نمی‌انداخت، در عوض آن‌ها از پارچه‌های سوزن دوزی شده‌ای که به دیوارهای اتاق‌هایش می‌آویخت، وحشت می‌کردند. پارچه‌ها با آن تصاویر عجیب و عروسک‌های بدون صورتِ گلدوزی شده، جادو و جادوگری را در ذهن آن‌ها تداعی می‌کرد. تصاویر روی پارچه‌ها چه رازی با خود داشتند؟ آیا این زن جادوگر بود و به آن آپارتمان آمده تا همسایه‌ها را با جادوی بومی دومینیکنی‌اش طلسم کند؟ این پرسش‌ها ذهن کنجکاو همسایگان را به خود مشغول می‌داشت و آن‌ها را از او دورتر می‌کرد، تا اینکه سروکله‌ی یک عاشق در خانه‌ی زن پیدا می‌شود و همه چیز را زیر و رو می‌کند.

کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت توسط فروغ صادقی به فارسی برگردانده و با صدای پرنیان طباطبایی روایت شده است. انتشارات خانه‌ی رود با همکاری نشر صوتی ترانه پدرام آن را تقدیم علاقه‌مندان کرده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت

  • برگزیده‌ی جایزه‌ی بهترین داستان‌های کوتاه او. هنری در سال 2022
  • در فهرست بهترین داستان‌های کوتاه آمریکا در سال 2022 به انتخاب اندرو شان گریر

کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی معاصر آمریکا، به ویژه ژانر داستان‌های کوتاه علاقه دارید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت می‌شنویم

وقتی کنار قوزک‌هایمان زانو می‌زد تا با سنجاق بین لب‌هایش در خلسه‌ای از سکوت چیزی را اندازه بزند، انگار امواج اقیانوس روی پارچه به جوش و خروش می‌افتاد. حرکاتش بسیار ملایم و روان بود. پوست نرمش اطراف جاسنجاقی بسته شده روی مچ دستش مثل پوست یک نوزاد تپل چین افتاده بود. این جور وقت‌ها که می‌شد، دوستش داشتیم. با این وجود، به جشن تولد یا مهمانی‌ها و دورهمی کریسمس‌مان دعوتش نمی‌کردیم. هر چند می‌دانستیم در آن آپارتمان بزرگ تک و تنهاست و درست مثل ما از لابه لای میله‌های مشکی پنجره‌ها گذر فصل‌ها را تماشا می‌کند.

با خودمان فکر کردیم اگر او یک هم‌خانه بیاورد، می‌تواند راحت‌تر از عهده‌ی مخارجش بر بیاید. برای همین به او گفتیم یکی از اقوام می‌خواهد برای کار در یک کارگاه تولید دستگاه قهوه‌ساز به نیویورک نقل مکان کند و به یک سرپناه نیاز دارد. البته توضیح دادیم که او هنوز پول زیادی ندارد اما وقتی چک‌هایش را وصول کند، می‌تواند اجاره‌ی اتاقش را بدهد و این می‌تواند کمک‌خرج خوبی برایش باشد. سرش را یک‌وری کرد. انگار که داشت به پیشنهادمان فکر می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

42 دقیقه
بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت
نویسنده
مترجمفروغ صادقی
راویپرنیان طباطبایی، سحر حمیدی، محمد کربلایی
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۳/۳۰
داستان کوتاه بیوه ریزنقش از پایتخت، از، یوهانکا دلگادو، از امتیاز کوتاه بودن و صوتی بودن برخوردار است. از نگاه سوم شخص و راوی داستان حکایت می شود گویی که دلگادو داستان را می دیده و برای خواننده آن را تعریف می کند. داستان کشش خاصی را ایجاد نمی کند. اما جاهایی که گوینده های جداگانه آن را بیان می کند و تفکیک صدا باعث جداسازی کاراکترها می شود، اقدامی جالب و قابل تحسین است. کنترلگری و قضاوت، و در کل، فضولی کردن و سرک کشیدن، در کار و زندگی مردم، همواره روابط و زندگی دیگران و خویش را دستخوش قرار می دهد. داستان با کنایه و اقتباس از همین چشمها و حرفها در شخصیت پردازی کاراکترها پردازش شده است. اقتباسی که در پرده خانه و نقش های لباس عروسی در کتاب بیوه زن، ازش الهام گرفته است و به کار برده است. این تقابل دنیای بیرون و دنیای درون از نکات جالب داستان دلگادو است و قلم نگارش او را ویژه کرده است. دست مریزاد
Abjar42
۱۴۰۳/۴/۸
کتاب صوتی بیوه‌ی ریز نقشی از پایتخت داستان کوتاهی از یوهانکا لگادو در مورد تکه از داستان زندگی افرادی تنهایی است که با وجودی که بی پرده زندگی خود را در معرض دید همگان قرار می‌دهند ولی متٱسفانه محکومند به جادوگری و کسانی که زندگیشان پر از سوء برداشت ناعادلانه توسط همسایگان نا آگاه است. بیوه‌ی ریز در نقش زندگی گذشته خود دچار بحران و آسیب شده بود و اکنون در معرض دید همسایگان نشان داده بود که بدنبال یک زندگی آرام است و نیازمند دوست داشته شدن و بدنبال خوش‌گذرانی و هم خانه شدن با مردانی که بدنبال عیش و نوش و مستی هستند نیست و یک زندگی بی حاشیه را طلب می‌کند ولی در محیطی نا آگاهاه تر با فقر فرهنگی و محیطی کوچکتراز از جایی که زن بیوه از پایتخت به آن مهاجرت کرده بود دچار افکار مسموم مردمی می‌شود که با قضاوت نا عادلانه‌ی خودشان موجبات مرگ و نیستی زن درمانده و تنها را شامل می‌شوند.
javidan
۱۴۰۳/۴/۳
کتاب با داستان مختصر ومفید حدودا ۴۰ دقیقه داستانی که نگاه به جامعه زنان تنها داره وجامعه ای که زن بدون همراه و همسر و لایق داشتن خانه بزرگ یا امکاناتی در حد یک خانم تنها نمیبینه و قضاوت توسط همجنسان همواره همراهش به عنوان یک سرگرمی میشه از ماجرا لذت برد در حقیقت این داستان حقیقت واصل مصائب زنان تنها رو تعریف کرده
معصومه بهزادی
۱۴۰۳/۳/۳۱
درود به همه اهالی خوب آرامشکده‌ی کتابراه
یوهانکا دلگادو در این کتاب واقعیت یک زندگی بعد از طلاق که جالبه، در اون جوامع هم بهمین صورته رو عنوان کرده واقعیتی تلخ..
البته من پایانش رو دوس نداشتم و میتونست بهتر از این باشه
تشکر از دست اندرکاران عزیز کتابراه
ندا ونه بینی
۱۴۰۳/۳/۲۷
ممنونم از گوینده عزیز. بسیار عالی داستان زیبایی داشت. بدون اینکه بدونیم چقدر آسیب می زنیم و دل می شکنیم؟ یک خانم بیوه که تازه به مکان دیگری نقل مکان کردن و کنجکاوی و آزار همسایگان. و دردی که ایشون بابت زندگی قبلی شون در دل دارن!
موسوی
۱۴۰۳/۴/۳
داستان کوتاه زیبایی بود، البته بیشتر میشه گفت خاص. داستانی از پیش داوری‌ها و سرک کشیدن به زندگی دیگران و خیلی رفتارهای خاله زنکی که متاسفانه در همه‌ی جوامع جا افتاده که سرانجامی تلخ داشت. حتما گوشش بدید، تلنگریست به همه‌ی ما
Mahya
۱۴۰۳/۴/۵
قصه ایی تاسف بر انگیز از افکار و عقاید پوچ، که زندگی را برای همنوعانمان سخت می‌کند، گویی آن اتفاق فقط برای او افتاده، ودیگران از آن مصونند،،، ما زنها خودمان هم به خودمان رحم نمی‌کنیم........!
سما
۱۴۰۳/۳/۲۸
با سپاس از کتابراه عزیزم و گوینده که صداشون بسیار قشنگ بود. کاش انقدر نسبت به ظاهر دیگران زود قضاوت نکنیم و درد درونی آن ها را ببینیم نه ظاهر شان را. به دوستانم در کتابراه توصیه میکنم بخوانند. .
فاطمه خجسته
۱۴۰۳/۳/۲۶
خاص بود و اینکه فرهنگ پایین تا چه حد می تونه زندگی دیگران رو خراب کنه و قضاوت و فضولی و بدی کردن چه عواقب بدی داره رو خیلی خوب و کوتاه پوشش داده بود.
لیلی
۱۴۰۳/۳/۲۸
بسیار آموزنده بود راوی خیلی عالی بیان کردن درس بزرگی از داستان میگیریم و اون اینکه سرمون به کارخودمون باشه و قضاوت بیجا نکنیم
یاس عباسی
۱۴۰۳/۴/۱۱
کوتاه مختصر و بدون هیچ توضیحاتی برای بیننده نپسندیدم فقط هدف و موضوع کتاب از جهت قضاوت های بیجای انسان ها قابل درک بود
نابغه
۱۴۰۳/۳/۲۵
کاملا متفاوت از رمان‌های ایرانی دیگر و حتی خارجی بود. خیلی دلم میخواد همچین اثری رو دوباره بتونم پیدا کنم برای خوندن.
محیا یالقوز آغاجی
۱۴۰۳/۴/۱۱
به نظرم کتاب خوبی بود اما اگه یکم داستان رو گسترده ترش میکردم عالی میشد
بارباز
۱۴۰۳/۴/۸
خوب راستش من دوست دارم داستان ها خوب تموم بشن یکم اعصابم خرد شد
Azizeh Dezfuly
۱۴۰۳/۳/۳۰
درحد خودش خوب وآموزنده بود. چون کوتاه بود بیشتر از این نمیشود توقع توضیح داشت.
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت

برای دریافت کتاب صوتی بیوه‌ی ریزنقشی از پایتخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.