معرفی و دانلود کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی

عکس جلد کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی

داستان برادرکشی معروف خانواده‌ی لیستر، یکی از خانواده‌های ثروتمند در دوره‌ی سلطنت پهلوی، و پشت پرده‌ی سیاه زندگی آن‌ها را در کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی می‌شنوید. این کتاب که توسط سعید احمدیان به رشته‌ی تحریر درآمده، یک جستار بلند روایی به حساب می‌آید، تمامی ابعاد قتل مزبور را زیر ذره‌بین می‌گذارد و روایتی گیرا از این ماجرا به دست می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی

نام احمید لیستر یا احمد میرسپاهی در تاریخ معاصر ایران ثبت شده است. او از سرمایه‌داران بلندآوازه‌ی ایرانی در دوران حکومت پهلوی بود. البته این شهرت را به سبب شغلش، یعنی رانندگی برای رضاخان، یا نسبت فامیلی که با او داشت، به دست نیاورد. نام او با قتل و جنایت گره خورده است. نام او در دهه‌ی بیست خورشیدی و زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که فرزندانش دست به قتل یا بهتر بگوییم، برادرکشی زدند و پس از آن واقعه، خود از ثروت افسانه‌ایش دست شست. در کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی به قلم سعید احمدیان بر همین برادرکشی دست می‌گذارد و جوانب مختلف آن را به بررسی و تحلیل می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی

به یکی از دهه‌های پرآشوب تاریخ ایران می‌رویم، دهه‌ی پیش از کودتا، دهه‌ی بیست شمسی که مهر برکناری رضاشاه و به سلطنت رسیدن محمدرضا پهلوی و یورش متفقین را بر پیشانی خود دارد. در میان امواج حوادث بزرگ تاریخی، یک جنایت نیز رخ داد که خبر آن همچون بمبی به انفجار رسید و همه را در بهت و حیرت فرو برد. 19 آذر سال 1324 بود که فرامرز لیسترِ هجده ساله برادر بزرگترش، فرخشاد، را به قتل رساند. یک ماشین سبزرنگ با صندلی پر از خون فرخشاد در باغ متروکه‌ی سرهنگ، صحنه‌ی ابتدایی کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که فرامرز این قتل را به تنهایی انجام نداده و همدستانی نیز داشته است! او با جسم سخت به سر برادرش ضربه می‌زند و جسم بی‌جان او را درون چاهی می‌اندازد، اما ماجرا تا سه سال بعد تیتر مطبوعات می‌شود و حل نشده باقی می‌ماند.

از دست دادن برادر یا خواهر، غم سنگین و جانکاهی را در سینه می‌ریزد، اما چه می‌شود که یک نفر به قتل برادر خود دست می‌زند؟ انگیزه‌ی فرامرز برای این برادرکشی هولناک چه بود؟ او تنها هجده سال داشت. به عقیده‌ی برخی به طمع ارثیه‌ی هنگفتی که از خانواده به جا می‌ماند، برادرش را به قتل رساند. از این گذشته، ماجرای قتل لیستر آنجایی عجیب‌تر نیز می‌شود که می‌بینیم در پی گم شدن فرخشاد رازهای مگوی این خانواده نیز افشا می‌شوند و پشت پرده‌ی تاریک زندگی آن‌ها بیرون می‌افتد.

سعید احمدیان کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی را با مطالعه‌ی حجم انبوهی از گزارش‌ها و اسناد پلیس و اخبار جراید مختلف به صورت جستاری بلند در بیست و پنج فصل به رشته‌ی تحریر درآورده است. یکی از مهم‌ترین منابع نویسنده، گزارش‌های دادگاه این پرونده است. هر کدام از افراد درگیر در این قتل، ماجرا را از زاویه دید خودش در دادگاه روایت کرده است. نویسنده بسیار از این گفته‌ها بهره برد و در عین حال با گردآوری اطلاعات بیشتر به فضاسازی مناسبی دست زد.

هر فصل کتاب از زبان یکی از شخصیت‌ها روایت می‌شود و به این ترتیب نزدیکی عاطفی با مخاطب برقرار می‌گردد. این قتل جنبه‌های گوناگونی دارد، از پس زمینه‌ی تاریخی و سیاسی ماجرا گرفته تا کشمکش‌های شخصی و خانوادگی که ممکن است کیفیتی نسبی داشته باشند، اما آنچه که قطعی و مسلم است، کشته شدن فرخشاد و فقدان اوست و نویسنده فقدان جان یک انسان را محور اصلی اثر خود قرار داده است. سعید احمدیان به واسطه‌ی روایت این پرونده، به مکان‌ها و ساختمان های مختلف تهران نیز اشاره می‌کند و با پیگیری رد خون فرخشاد ما را خیابان به خیابان با خود می‌گرداند و تصویری گیرا از تهران دهه‌ی بیست ایران به دست می‌دهد.

کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی اولین جلد از مجموعه کتاب بازپرسی است که نشر خوب آن را به انتشار رسانده و نشر صوتی رادیو گوشه آن را با صدای اشکان عقیلی پور، سعید احمدیان، هانیه شمس، شاهین خالقی و علی خسروی در اختیار شما قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب بازپرسی

مجموعه کتاب بازپرسی مجموعه‌ای تاریخی متشکل از کتاب‌هایی است که بر تاریخ تمرکز می‌کنند و با نگاه به گذشته، حوادث تاریخی مشهور اما سرگردان این مرز و بوم را بازخوانی می‌کند. این کتاب‌ها جستارهای بلند روایی هستند و ماجراهایی را کندوکاو می‌کنند که زمانی جنجال بسیاری بر پا کرده و تیتر اول مطبوعات کثیرالانتشار بودند.

نویسندگان مجموعه اسناد خاک خورده‌ی پرونده‌های معروف قدیمی را از دل بایگانی‌ها بیرون می‌کشند و دوباره به پرسش می‌گذارند تا شاید از خلال این بررسی دوباره، گوشه‌های مغفولی از تاریخ این سرزمین را روشن کنند. داستان مافیاهای رازآلود و قتل‌های مشهور و پرمناقشه از گذشته‌های دور را در این جستارهای بلند می‌خوانید. «محدوده خون» جلد اول مجموعه‌ی حاضر است و از جمله عناوینی که دیگری که ذیل آن به چاپ رسیده‌اند، عبارتند از: «می‌توانی مرا بکشی» و «آقایان علیه آقایان».

مجموعه‌ی حاضر را نشر خوب با سردبیری شمیم مستقیمی به انتشار رسانده و نشر صوتی رادیو گوشه نیز به ارائه‌ی نسخه‌ی صوتی آن‌ها اقدام کرده است.

کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی و به ویژه داستان‌هایی که بر اساس پرونده‌های واقعی نوشته شده‌اند، علاقه دارید، کتاب حاضر را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی می‌شنویم

زل زدم به تابلوی آجیل‌فروشی فرد. یک ساعت پیش همین جا بودم و داشتم حساب کتاب‌ها را بررسی می‌کردم که جمشید بدون پالتو آمد داخل و گفت کار انجام شد. از در مغازه زدم بیرون و چشم گرداندم تا ماشین را پیدا کنم که جمشید گفت ماشین را نیاورده و باید برویم به باغ سرهنگ. چند لحظه‌ی تمام این یکی دو ساعت را مرور کردم. دیگر نمی‌خواستم در لاله‌زار باشم. پیچیدم داخل کوچه‌ی تماشاخانه‌ی برلن. برابر تماشاخانه به دختران و پسرانی چشم دوخته بودم که از آن خارج می‌شدند و دست در دست همدیگر گره کرده بودند. تلاش می‌کردم رد انگشتانشان را در میانه‌ی رقصی که باد در پالتوها و دامن‌هایشان انداخته بود، گم نکنم. کوچه را تا انتها رفتم. نگاهی سرسری به سفارت بلژیک انداختم و همین طور که به دیوارهای سفارت آمریکا تکیه داده بودم، به بانک ملی نگاه می‌کردم. عباس ملک همیشه وقتی می‌خواست به خانه‌اش در شمیران برود، به چهارراه اسلامبول می‌آمد و روبه‌روی سفارت ترکیه سیگاری می‌گیراند، عادتش بود؛ اما ممکن بود امشب این کار را نکند و از همان خیابان لاله‌زار بالا بیاید. نباید می‌پیچیدم داخل کوچه برلن ولی حالا دیگر قمار کرده بودم و امید داشتم امروز هم مانند همیشه به چهارراه اسلامبول بیاید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
29 دقیقه
قسمت اول
26 دقیقه
قسمت دوم
34 دقیقه
قسمت سوم
26 دقیقه
قسمت چهارم
33 دقیقه
قسمت پنجم
30 دقیقه
قسمت ششم
17 دقیقه
قسمت هفتم
25 دقیقه
قسمت هشتم
22 دقیقه
قسمت نهم
22 دقیقه
قسمت دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی
نویسنده
راویاشکان عقیلی پور، سعید احمدیان، هانیه شمس، شاهین خالقی، علی خسروی
ناشر چاپینشر خوب
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی

برای دریافت کتاب صوتی بازپرسی 1 - محدوده خون: هندسه یک جنایت خانوادگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.