معرفی و دانلود کتاب شکست بخور: یک راهنمای ضدخودیاری

عکس جلد کتاب شکست بخور: یک راهنمای ضدخودیاری
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شکست بخور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکست بخور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شکست بخور: یک راهنمای ضدخودیاری

«همه‌ی افراد پتانسیل خودشناسی و تفکر درست را دارند.» این جمله‌ی هراکلیتوس بنیان فکری نیل برتون، برای نگارش کتاب شکست بخور است. این کتاب که در زمره‌ی کتاب‌های روانشناسی و فلسفه قرار دارد، با زیر سؤال بردن معنای موفقیت آغاز کرده و در نهایت، انسان را به شناخت لایه‌های عمیق‌تری از خویشتن هدایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب شکست بخور

همان‌طورکه روش‌های کاملاً متفاوتی برای دیدن یا شنیدن موضوعی یکسان وجود دارد، تفکر درباره‌ی جهان هستی نیز به‌ روش‌های گوناگون و منحصربه‌فردی صورت می‌گیرد. یکی از مفاهیمی که می‌توان به شیوه‌های گوناگونی به آن نگاه کرد، مفهوم موفقیت است. در بطن جهان‌بینی مدرن و غربی، انسان خودش را موظف‌ می‌داند که مدام مشغول فعالیت باشد و زندگی خود را به‌حدی با انواع فعالیت‌های کاری و ورزشی پر کند که اصطلاحاً وقت سر خاراندن نداشته باشد. در اصل باید گفت این مشغولیت‌ها در حکم یک سپر دفاعی است که آن‌ها برای جلوگیری از ورود احساس درماندگی و ناامیدی به بخش خودآگاه ذهن به کار می‌گیرند. نیل برتون (Neel Burton) در کتاب شکست بخور: یک راهنمای ضدخودیاری (The Art of Failure: The Anti Self-Help Guide) از این سپر دفاعی با عنوان دفاع مانیک نام می‌برد.

معرفی و دانلود کتاب شکست بخور

به گفته‌ی وی، همه‌ی افراد از سپر دفاع مانیک استفاده می‌کنند؛ اما برخی به قدری در آن زیاده‌روی می‌کنند که حتی نمی‌توانند تعطیلات آخر هفته یا وضعیت‌هایی را که برایش برنامه‌ای ندارند، تحمل کنند. مشغول کردن خویشتن به کسب موفقیت، معضل فراموش کردن خود و معنای زندگی و تلاش برای رسیدن به موفقیت، مسائل اصلی نویسنده در کتاب شکست بخور هستند.

کتاب شکست بخور در اصل با تلفیق روانشناسی و فلسفه تلاش می‌کند مسائل معنوی پیش روی انسان مدرن را بکاود. به همین سبب فصل‌هایی را به عناوینی چون آزادی، هراس، شجاعت، معنا، سعادت، دوستی و عشق اختصاص داده است. در حقیقت نویسنده با پرداختن به این مفاهیم قصد دارد تا تعریف خود را از زندگی و مفاهیم آن پیدا کند تا رسالت وجودی خود را دریابد.

کتاب شکست بخورید! یک کتاب خودیاری نیست؛ بلکه برخلاف آن یک کتاب ضدخودیاری است. این متن برخلاف کتاب‌های خودیاری که بر سطوح ابتدایی و مادی کسب موفقیت می‌پردازند، می‌کوشد تا بر لایه‌های عمیق‌تری تمرکز کند و با سؤالاتی که در ذهن به وجود می‌آورد، نگرش مخاطب را به معنای زندگی تغییر دهد. کتاب حاضر را تا کنون ناشران مختلفی منتشر کرده‌اند. انتشارات مون این کتاب را با ترجمه‌ی محمد وظیفه‌شناس به چاپ رسانده است.

معرفی و دانلود کتاب شکست بخور

درباره‌ی مجموعه‌ی آتاراکسی

مجموعه‌ی آتاراکسی (Ataraxia) یک مجموعه‌ی شش جلدی است که نیل برتون، روانپزشک و استاد دانشگاه آکسفورد، با موضوع سلامت روان منتشر کرده است. او باور دارد که سلامت روان تنها فقدان اختلال روانی نیست؛ بلکه شکوفایی، توسعه و رسیدن به بالاترین و کامل‌ترین حد پتانسیل ما به‌عنوان یک انسان است. وی در این راستا مجموعه‌ی حاضر را تألیف کرده که کتاب شکست بخور جلد ششم آن‌ به حساب می‌آید. پنج جلد دیگر این ششگانه به ترتیب «معنی جنون»، «پنهان‌ شو و جستجو کن»، «بهشت و جهنم»، «برای بهتر و برای بدتر» و «بیشعوری» نام دارند که برخی از آن‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب شکست بخور

  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن پزشکی بریتانیا
  • نامزد جایزه‌ی بوک لایف

نکوداشت‌های کتاب شکست بخور

  • ترکیب فوق‌العاده گسترده‌ای از روان‌شناسی و فلسفه که بیشتر رفتارهای انسان از جنون تا شادی و معنای زندگی یا رویارویی با ارواح و مرگ را پوشش می‌دهد. نیل برتون قبلاً برنده‌ی چندین جایزه شده است و این جلد شایسته جایزه‌ی دیگری‌ است. (انجمن پزشکی بریتانیا)
  • فرض اصلی این کتاب آن است که تعریف ما از موفقیت عمیقاً ناقص است و اهداف نادرستی چون آسایش مادی، شهرت، قدرت و لذت‌گرایی را به ما ارائه می‌کند. در مقابل، برتون استدلال می‌کند که سنت‌های فلسفی و معنوی غربی تاحدزیادی با این موضوع موافق بوده‌اند که خوشبختی واقعی در پذیرش شکست و این نکته است که ما محدود، فانی، در معرض شکست‌های مکرر و پیش‌بینی نشده‌ایم و در مواجهه با همه‌ی این‌ها بهتر است فضایل صداقت، دوستی، صبر و اعتدال را پرورش دهیم. (گرت ساوتول، فیلسوف و نویسنده)

کتاب شکست بخور برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب با بازتعریف معنای موفقیت، برای کسانی که به دنبال کسب موفقیت واقعی در زندگی هستند و به ارزش انسانیت در تعریف موفقیت واقفند، مناسب است.

در بخشی از کتاب شکست بخور: یک راهنمای ضدخودیاری می‌خوانیم

بعد از ویرانی، زمان تولد دوباره و بازسازی فرامی‌رسد. داشتن آزادی یک بحث است و دانستن اینکه با آن چه می‌توان کرد، بحثی دیگر. پرسش دربارۀ اینکه با آزادی چه باید کرد به پرسش دربارۀ معنای زندگی شباهت دارد و در این بخش همین موضوع را بررسی خواهیم کرد.

پرسش دربارۀ معنای زندگی احتمالاً سؤالی ا‌ست که ما به دلیل ترس از پاسخ یا وحشت از نداشتنِ پاسخ، ترجیح می‌دهیم به زبان نیاوریم. حتی امروزه، افراد زیادی معتقدند که ما انسان‌ها مخلوق موجودیتی فرا‌طبیعی به نام خدا هستیم و خداوند کاملاً ما را هدفمند آفریده است و این هدف «معنای زندگی» است. مقصود من تکرار بحثِ وجود داشتن یا نداشتن خدا نیست، اما حتی اگر خداوند وجود داشته باشد و هدف هوشمندانه‌ای از خلق ما داشته باشد هم هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند این هدف چیست، یا اینکه آیا هدفی خاص و معنادار است یا خیر.

قانون دوم ترمودینامیک بیان می‌کند که آنتروپی یک سیستم بسته ازجمله خود جهان تا حدی افزایش می‌یابد که درنهایت به تعادل می‌رسد. هدف خداوند از خلقت ما و در واقع کل طبیعت، ممکن است چیزی بیش از سرعت بخشیدن به این فرایند نباشد؛ همانند موجودات میکروسکوپی در خاک که به تجزیۀ مواد شیمیایی سرعت می‌بخشند. اگر هدف الهی ما داشتن عملکردی همچون یک پخش‌کنندۀ حرارتی است، بی‌هدفی بهتر از چنین هدفی ا‌ست، چراکه ما را رها می‌کند تا خالق هدف یا اهداف خود باشیم و به‌این‌ترتیب، زندگی شرافتمندانه و معناداری را سپری کنیم. در واقع، با توجه به این منطق، نداشتن هدف بهتر از داشتن هر نوع هدفِ ازپیش‌تعیین‌شده‌ای ا‌ست، ازجمله اهداف سنتی‌تر و دلگرم‌کننده‌تر، مانند خدمت به خدا یا بهبود کارما.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
1: مانیا
2: آزادی
3: هراس
4: شجاعت
5: مرگ
6: ارزش‌ها
7: پادشاهان
8: ارواح
9: جنون
10: معنا
11: سعادت
12: آتاراکسی
13: دوستی
14: عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شکست بخور: یک راهنمای ضدخودیاری
نویسنده
مترجممحمد وظیفه شناس
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-8312-00-2
موضوع کتابکتاب‌های شادی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شکست بخور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شکست بخور

برای دریافت کتاب شکست بخور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.