معرفی و دانلود کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه

عکس جلد کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه

ایمی کی رانیان در کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه، از مجموعه کتاب‌های پرفروش سایت آمازون، ماجرای دو زن فرانسوی سخت‌کوش، از دو دوره‌ی تاریخی متفاوت و مهم را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند در اوج ناامنی و خشونت جریان‌یافته در فرانسه با ترکیب آرد، تخم مرغ، مخمر و کمی عشق، در مقابل ناملایمات زندگی مقاومت کنند. گفتنی‌ست این کتاب نامزده جایزه‌ی کلرادو در قسمت بهترین کتاب‌های تاریخی شده است.

درباره‌ی کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه

داستان کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه (A Bakery in Paris) در دو دوره‌ی تاریخی متفاوت در شهر پاریس اتفاق می‌افتد. ایمی کی رانیان (Aimie K. Runyan) نویسنده‌ی آمریکایی محبوبی است که آثار بسیاری در ستایش زنان قهرمان فراموش‌شده‌ی تاریخ نوشته و نامزد و برنده‌ی جایزه‌های ادبی متعددی شده است. او در این اثر قصد دارد داستان مقاومت، رستگاری و قیام زنانی را بازگو کند که سال‌هاست در سایه‌ی ستم، سختی، خشونت، بی‌توجهی و ناسپاسی، دست از آشپزی کردن نکشیده‌اند. کتاب پیش رو با محوریت موضوع پخت و پز، این کار اغلب بی‌مزد و منت حیاتی، روایتی از عشق و شجاعت را به تصویر می‌کشد. ایمی کی رانیان علاوه‌بر گزارش همزمان دو ماجرای متفاوت، در بینابین داستان، دستورهای جذابی از پخت نان‌ها و شیرینی‌های جذاب فرانسوی را نیز در اختیار خوانندگان می‌گذارد و آن‌ها را با نقش پررنگ زنان در خلق و رشد فرهنگ غنی این ملت آشنا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه

اولین گزارش کتاب، داستان دختر جوانی به نام لیسِت را دنبال می‌کند که در سال 1870 میلادی در کنار خانواده‌ی ثروتمند و نه‌چندان دل‌رحمش زندگی می‌کند. در شرایطی که پروسی‌ها دروازه‌های شهر پاریس را محاصره کرده و قصد دارند مقاومت مردم پاریس را با گشنگی بشکنند، این دختر، در عمارت بزرگ پدری‌اش در قلب پاریس، در انتظار نتیجه‌ی جنگ مانده است. در همین اوضاع است که دست سرنوشت او را با یک سرباز انقلابی روبه‌رو و زندگی‌اش را دگرگون می‌کند. لیست از زندگی مجلل و راحتش کناره گرفته و در راه مبارزه برای آزادی پاریس قدم می‌گذارد. او به همین امید، نانوایی کوچکی در قلب پاریس افتتاح می‌کند تا مرهمی برای نجات و رهایی مردم قحطی‌زده‌ی پاریس باشد. در اوضاعی که قحطی و انقلاب، بنیان پاریس را به لرزه درمی‌اورد، شجاعت و استقامت لیست به چالش کشیده می‌شود.

گزارش دوم کتاب مربوط به رویدادهای زندگی میشلین نوزده‌ساله است که در سال 1946 اتفاق می‌افتد. میشلین در حالی با مرگ پدر و ناپدید شدن مادرش دست و پنجه نرم می‌کند که مسئولیت دو خواهر کوچکش به گردن او افتاده و پاریس در آشوب پس از جنگ جهانی دوم می‌سوزد. میشلین به کمک و تشویق همسایه‌ی مهربانش وارد یک مدرسه‌ی آشپزی سطح بالا می‌شود. در همین اوضاع، او که میان مسئولیت مراقبت از خواهران و پیدا کردن مسیر زندگی خودش احساس گرفتاری می‌کند، تصمیم به یافتن مادرش می‌گیرد. لورن تانه، همکلاسی و دوست خوب میشلین تلاش می‌کند به او کمک کند با مرگ خانواده‌اش کنار آید و شروع به ساختن آینده‌اش کند.

کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه با ترجمه‌ی سعید کلاتی و چاپ خانه‌ی فرهنگ و هنر گویا به شما تقدیم می‌شود.

افتخارات کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه

  • از کتاب‌های پرفروش سایت آمازون؛
  • نامزده جایزه‌ی کلرادو برای بهترین کتاب‌های تاریخی‌/تخیلی.

نکوداشت‌های کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه

  • یک روایت اغلب دلخراش و کاملاً دلگرم‌کننده از دو دوره‌ی سخت تاریخ فرانسه و دو زن شجاعی که نمونه‌ی کامل بقای روح و عواطف انسانی در دشوارترین شرایط هستند. پخت و پز یک علم و نوشتن یک هنر است؛ و داستان سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه از ایمی کی رانیان یک شاهکار باارزش برای طرفداران داستان‌های تاریخی تخیلی است. (گابریلا ساب)
  • کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه داستانی خوشمزه است که اشتهایتان را نه‌تنها برای شیرینی‌های فرانسوی بلکه برای خواندن صفحه‌ی بعدی نیز باز می‌کند. ایمی کی رانیان، روایتی از عشق، دوستی، خانواده، خودشناسی و قدرت رستگاری از طریق آشپزی را در دو دوره‌ی دشوار جنگ‌زده‌ی پاریس بازگو می‌کند. (الیزا نایت)
  • این داستان حیرت‌انگیز، ترکیبی از تاریخ و الهام آشپزی است، که در روایتی دوگانه از دو زنی که به‌وسیله‌ی یک نانوایی به‌هم متصل شده‌اند تصویر می‌شود؛ از لحظه‌ی اثرگذار قیام کمون پاریس، تا زندگی در بحبوحه‌ی آشوب پس از جنگ جهانی دوم. رانیان داستان اشتهاآوری را در طول تاریخ فرانسه، به همراهی دستور پخت‌های میان داستان گزارش می‌کند. این کتاب، تمام حواس شما را غرق لذت خواهد کرد، پس این داستان خوشمزه را از دست ندهید. (استفانی دری)

کتاب نانوای پاریسی عاشق پیشه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب نانوای پاریسی عاشق پیشه را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و داستان‌های تاریخی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه می‌خوانیم

دستور پخت سابله

سابله یکی از اولین رِسِپی‌های شهر زادگاه نانت، بریتانی، بود که طرز پختش را یادم داد. یک کوکی کره‌ای ساده که همیشه برای فرار از آسمان ابری و حالِ گرفته جواب می‌دهد. وقتی بچه بودم، نانت همیشه چند تا سابله برایم توی گنجه‌اش داشت. در این مورد بخصوص، خوشحالم که او هیچ‌وقت باور نکرد من دیگر بزرگ شده بودم.

ابتدا اجاق را گرم کن. یک پیمانه کره‌ی اعلی و نیم پیمانه شکر را با هم ترکیب کن و همین‌طور همش بزن تا وقتی که پف کند و رنگش روشن بشود. دو زرده‌ی تخم‌مرغ و یک قاشق چای‌خوری لیکور آغشته به وانیل بهش اضافه کن و خوب همش بزن. بعد دو پیمانه آرد اضافه کن و آرام به همش بزن تا این که خمیر خودش را بگیرد. درسی که خودم یاد گرفتم: زیادی همش نزن.

خمیر را به تکه‌های هم‌اندازه با قطر هفت سانتی‌متر ببُر. بعد خمیرهای برش خورده را در سردترین قسمت سرداب قرار بده تا خمیر سفت شود و بتواند شکلش را حفظ کند. بعد از این که خمیر سه ساعت استراحت کرد، برس آغشته به کره را روی خمیرها بکش و بعد رویش شکر بپاش. خمیر را به اندازه‌ی کوکی‌های گرد ببُر و روی کاغذ مومی بگذار، و آن‌ها را با فاصله کنار هم بگذار. زرده‌ی یک تخم‌مرغ را در کاسه‌ی کوچکی هم بزن. با کمک یک چنگال روی کوکی‌ها طرح مربعی درست کن. برس را به زرده‌ی تخم‌مرغ هم‌خورده آغشته کن و بعد آن را روی کوکی‌ها بکش. کوکی‌ها را داخل فر بگذار و صبر کن تا رنگشان طلایی مایل به قهوه‌ای شود.

بهترین نوشیدنیِ همراه این شیرینی شیر، چای یا شکلات سردِ نانت است.

فوت سرآشپز: می‌توانی از لعاب به‌دست‌آمده در کنار شکلات یا کارامل برای درست کردن یک چیز جدید استفاده کنی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه
نویسنده
مترجمسعید کلاتی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-622-312-200-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه

برای دریافت کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.