معرفی و دانلود کتاب زندگی‌های من

عکس جلد کتاب زندگی‌های من
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی‌های من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی‌های من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی‌های من

کتاب زندگی‌های من، اولین اثر غیرداستانی نویسنده‌ی محبوب بوسنیایی، الکساندر همن است که در زمان انتشارش نامزد جایزه‌ی حلقه‌ی ملی منتقدان کتاب شده است. این کتاب روایت عشق الکساندر همن به دو شهر است که دو قسمت بزرگ هویت او را شکل می‌دهند: شهر سارایوو، پایتخت کشور بوسنی هرزگوین و سرزمین مادری همن؛ و شیکاگو، شهر شلوغ و هزاررنگی که بعدها پناهگاه الکساندر جوان غریب و جنگ‌زده، و خانه‌ی دومش می‌شود.

درباره‌ی کتاب زندگی‌های من

نوشتن درباره‌ی تجربه‌ی مهاجرت، جنگ، غربت، خشونت ناشی از بزرگ شدن در سایه‌ی حکومتی فاشیستی، چندپارگی هویت و البته به تصویر کشیدن رنج انسان کار هر کس نیست. خوشبختانه یا متاسفانه در این زمینه می‌توان به الکساندر همن (Aleksandar Hemon) کاملاً اعتماد کرد. الکساندر همن، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد اصالتاً بوسنیایی است که در دهه‌های اخیر به‌دلیل انتشار آثار داستانی‌اش برنده‌ی جوایز متعددی بوده و در سرتاسر جهان مورد ستایش منتقدان و علاقه‌مندان ادبیات قرار گرفته است.

کتاب زندگی‌های من (The Book of My Lives)، مجموعه‌ی پراکنده‌ای از جستارهای روایی به قلم الکساندر همن است که همگی به‌نوعی تجربه‌ی او به‌عنوان پناهنده‌ای جنگ‌زده در آمریکا و درگیری نویسنده با هویت چندپاره‌ی خود را نشان می‌دهد. الکساندر همن، در لابلای روایات خود، ایده‌هایش از شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خاص غربت و مهاجرت را به نگارش درمی‌آورد. همانگونه که از عنوان کتاب پیداست، همن زندگی‌های مختلفی را از سر گذرانده است و نوشته‌هایش نیز اغلب میان تجربه‌ی تعلق و غربت در گذر هستند. او در کتاب زندگی‌های من جهت و روند روایی واحدی را دنبال نمی‌کند و دائماً در سیر زمان، مکان، عواطف و روابط انسانی پل می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب زندگی‌های من

ممکن است در نگاه اول، کتاب زندگی‌های من مانند هذیان‌گویی و وراجی‌های هنرمند توانایی در تلاش برای یادآوری خاطرات محو و در حال نابودی‌اش به نظر بیاید. واقعیت این است که کل اثر در همین سبک نگاشته شده است: هذیان‌های مرد سردرگم و رنجوری که خاطرات تلخ خود از خشونت، غربت، رنج و سوگ را به زیباترین و صادقانه‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. عنوان کتاب، حاصل تلاش نویسنده برای تبدیل ماهیت بدون یکپارچگی و وحدت کتاب به یکی از نقاط قوت آن، و حتی سبک خلاقانه‌ی اثر است.

الکساندر همون در میانه‌ی کتاب، پس از توصیف شرایط اوایل جنگ در سرزمین مادری‌اش می‌نویسد مردم برای چنگ زدن به شرایط و ساختار عادی زندگی‌های خود به زیاده‌روی در خوشگذرانی، عیاشی و بیخیالی روی آورده بودند. انگار که تصور می‌کردند «اگر می‌خواهیم از فاجعه‌ی پیش‌رو جلوگیری کنیم باید بیشتر برقصیم، این وظیفه‌ی مبرم همه است.» شاید بتوان کتاب زندگی‌های من را به‌نوعی رقص نویسنده‌ی رنج‌دیده‌ای در میان کلماتی دید که در تلاش برای چنگ زدن به هویتی‌ست که از همه طرف تهدید می‌شود.

کتاب زندگی‌های من با ترجمه‌ی سمانه مداح و چاپ نشر دیدآور در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب زندگی‌های من

  • بهترین کتاب غیرداستانی سال 2013 به انتخاب منتقدان Kirkus
  • نامزد جایزه‌ی حلقه‌ی ملی منتقدان کتاب

نکوداشت‌های کتاب زندگی‌های من

  • بی‌نظیر. حتی با چشم‌های بسته هم می‌توانید جادوی کلمات الکساندر همن را احساس کنید. (جونو دیاز، نویسنده‌ی کتاب بدشانسی چیز تازه‌ای نیست)
  • یک داستان خارق‌العاده. (نیویورکر)
  • الکساندر همن بدون شک یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان زمانه‌ی ماست. ادبیات او عمیق، ظریف، بامزه، دلخراش، عصبانی، خام و پرسشگر است. تنها تقدیم اول کتاب کافی است که ارزش این اثر را تضمین کند: «برای ایزابلا، که همیشه روی سینه‌ام نفس می‌کشد.» همن چنین می‌نویسد، و این چنین، او تا ابد بر سینه‌ی ما نیز نفس خواهد کشید. عنصر اساسی داستان‌گویی نیز همین است: رسیدن به هسته و عمق چیزی که ممکن است در نهایت قلبمان را بشکند. کتاب زندگی‌های من کتابی است که (مانند تمام آثار الکساندر همن) صدای نسل ماست. من قدر این اثر را می‌دانم. ( کالم مک‌کان، نویسنده‌ی کتاب دیدن از سیزده منظر)
  • کتاب زندگی‌های من با تمام قدرت انسانیت نگاشته شده است. این کتاب شما را به گریه، خنده،تفکر و یادآوری خودتان وا می‌دارد. اگر تا به حال اثری از الکساندر همن نخوانده‌اید، آماده باشید که نگاهتان به جهان هستی متحول شود. (Jonathan Safran Foer)

کتاب زندگی‌های من برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که به مطالعه‌ی جستارهای غیرروایی یا دنبال کردن آثار ادبیات مهاجرت علاقه دارید مطالعه‌ی کتاب زندگی‌های من را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب زندگی‌های من می‌خوانیم

یک رویکرد نئومحافظه‌کارانه هم در مقایسه با دیگربودگی هست: دیگران تا وقتی که سعی نکنند به شکل غیرقانونی به ما بپیوندند، خوب و قابل‌تحمل‌اند. اگر همین الان هم این‌جا هستند و قانونی هم هستند، باز هم باید خود را با روش‌های زندگی ما، با استانداردهای موفقی که مدت‌ها پیش برقرار شده‌اند، سازگار کنند. فاصله بین دیگران و ما بر اساس ارتباط آن‌ها با ارزش‌های ما سنجیده می‌شود که برای ما بدیهی هستند (اما نه برای آن‌ها). دیگران همیشه به ما یادآوری می‌کنند که ما واقعاً که هستیم. ما آن‌ها نیستیم و هرگز نخواهیم بود، چون به شکل طبیعی و فرهنگی به بازار آزاد و دموکراسی تمایل داریم. بعضی از آن‌ها می‌خواهند ما باشند چه کسی نمی‌خواهد؟ و حتی ممکن است ما شوند، اگر آن‌ها به‌قدری عاقل باشند که به چیزی که ما به آن‌ها می‌گوییم، گوش دهند. و خیلی از آن‌ها از ما متنفرند، همین‌جوری، بی‌دلیل.

در سخنرانی در جمع دانشگاهیان و دانشجویان یک کالج در آیوا در ژانویه‌ی 2000، جورج دابلیو بوش به طور خلاصه فلسفه نئومحافظه‌کارانه‌ی دیگربودگی را به شکل احمقانه‌ی خاص خودش بیان کرد، که در عین حال بسیار هم دقیق بود. «زمانی که من داشتم به قدرت می‌رسیدم دنیای خطرناکی بود و دقیقاً می‌دانید آن‌ها چه کسانی بودند. ما در مقابل آن‌ها بودیم و این‌که آن‌ها که بودند، معلوم بود. امروز چندان مطمئن نیستیم آن‌ها که هستند، اما می‌دانیم که وجود دارند.»

و بعد همین آن‌ها در یازده سپتامبر 2001 سوار هواپیما شدند و حالا آن‌ها همه‌جا هستند، از جمله در کاخ سفید، با شناسنامه‌های جعلی. هر از گاهی جمع‌شان می‌کنیم، با پروازهای سرّی به گوآنتانامو می‌بریم‌شان یا در حملاتی دستگیرشان می‌کنیم. آن‌ها را به کشورشان مسترد می‌کنیم یا از آن‌ها می‌خواهیم که بی‌چون‌وچرا اعلام کنند که آن‌ها از آن‌ها نیستند. ما باید جنگ را علیه هر کسی که از آن‌ها باشد، ببریم تا بتوانیم پیروزمندانه در این جهان تنها باشیم.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
زندگی دیگران
صدا و تصویر
شام خانوادگی
ماجرای کادرز
زندگی در زمان جنگ
کوه جادو
بگذار ناممکن، ممکن شود
زندگی سگ‌ها
زندانی من
کتاب زندگی من
زندگی‌های یک ولگرد
دلایلی که نمی‌خواهم شیکاگو را ترک کنم: فهرستی ناقص و تصادفی
خدا مثل یک هافبک قوی است
زندگی‌های استادان
سگ‌دانی
آکواریوم
فهرست شکواییه‌ها
نظرات دیگران درباره‌ی کتاب زندگی‌های من

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی‌های من
نویسنده
مترجمسمانه مداح
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-600-104-142-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی‌های من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی‌های من

برای دریافت کتاب زندگی‌های من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.