معرفی و دانلود کتاب عجایب کاسل

عکس جلد کتاب عجایب کاسل
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عجایب کاسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عجایب کاسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عجایب کاسل

کتاب عجایب کاسل، خوانندگان علاقه‌مند به هنر را با جلوه‌ی تازه‌ای از استعداد نگارشی انریکه ویلا ماتاس، نویسنده‌ی اسپانیایی رو‌به‌رو می‌کند. این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های شبه‌داستانی‌ست و نویسنده در هر روایت آن به‌ بخشی از جهان‌بینی هنری خود، به‌ویژه در رابطه با هنر آوانگارد می‌پردازد. او شهر کاسل که محل یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های فرهنگی جهان است را مقصد راه خود قرار می‌دهد و خواننده را نیز در این پیمایش هنری با خود همراه می‌سازد.

درباره‌‌ی کتاب عجایب کاسل

راه‌ رسیدن به کاسل، این شهر پرشگفتی آلمان، تنها از بزرگراه‌ها و خطوط راه‌آهن نمی‌گذرد. انریکه ویلا ماتاس (Enrique Vila-Matas) ادیب و داستان‌نویس اهل اسپانیا با اثر ویژه‌ی خود یعنی عجایب کاسل (The illogic of Kassel) بلیط ورود به این نقطه‌ی فرهنگی جهان را به ترتیب تازه‌ای در اختیار ما قرار خواهد داد.

کتاب عجایب کاسل گرچه هم‌چون بسیاری از نوشته‌های انریکه ویلا ماتاس، از ادبیاتی داستان‌وار برخوردار است؛ اما در حقیقت باید این اثر را بخشی از اندیشه‌ها و تجربیات زیسته‌ی نویسنده دانست و ازین بابت آن را در دسته‌ی کتاب‌های شبه‌داستان و یا ناداستان قرار داد. ماجرای کتاب کاسل از یک تماس تلفنی عجیب و غافل‌گیر‌کننده به انریکه ویلا ماتاس آغاز می‌شود. تماس مربوط به یک دعوت رسمی در نمایشگاه هنر آوانگارد و معاصر است. این جشنواره هر پنج‌سال در شهر کاسل آلمان برگزار می‌شود و این‌بار، نویسنده‌ی کتاب، میهمان ویژه و اختصاصی آن خواهد بود. این تماس تلفنی و این پیشنهاد وسوسه‌کننده، بیش از آن‌چه باید فکر نویسنده را به خود مشغول می‌کند. درحقیقت، حضور انریکه ویلا ماتاس در نمایشگاه کاسل یک بازدید ساده نخواهد بود. به او مأموریت داده شده تا این تجربه‌ی متفاوت را به یک جستار درباره‌ی هنر معاصر تبدیل کند و در طول تماشای نمایش‌های هنری گوناگون، شرح‌ آن‌ها را به قلم بیاورد. انریکه ویلا ماتاس که تا آن روز به‌عنوان نویسنده‌ای منزوی و گوشه‌گیر شناخته می‌شد، تصمیم می‌گیرد خود را در این تجربه‌ی متفاوت سهیم کند و این‌طور می‌شود که نگارش کتاب کاسل رقم می‌خورد.

معرفی و دانلود کتاب عجایب کاسل

کتاب عجایب کاسل درحقیقت دروازه‌ی ورود علاقه‌مندان دنیای هنر به آخرین رویداد‌های فرهنگی هنر مدرن است. نویسنده در هر قدمی که در این سفر به پیش می‌رود، درباره‌ی مؤلفان و آفرینندگان هنری گوناگونی سخن می‌گوید و خواننده را با رخداد‌ها و جریان‌های تازه‌ی هنری آشنا می‌سازد. از ویژگی‌های جذاب قلم انریکه ویلا ماتاس، نگاه هوشمندانه‌ و تیزبین او به جزئیات ژرف‌نگری وی درباره‌ی حوادث پیرامون است؛ ماتاس در عین سخن‌ورزی درباره‌ی جریانات پیچیده‌ی فکری، از طنز و شوخ‌طبعی قلم خود نمی‌کاهد و خواننده را تا‌ آخر مشتاق دنبال کردن روند سفر نگه می‌دارد مهم نیست در کجای دنیا زندگی می‌کنید، این کتاب فرصت پرسه زدن در میان خیابان‌های قدیمی و دیدنی‌های عجیب‌وغریب شهر کاسل را از همان‌جایی که هستید برای شما به ارمغان می‌آورد، و شگفتی‌های این شهر کوچک را مقابل چشمتان به نمایش می‌گذارد. این اثر خواندنی اولین‌بار در سال 2014 به انتشار رسمی رسیده، و نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی آن با تلاش انتشارات دیدآور و مترجم خوب آن، سمانه مداح اکنون در دستان شما قرار دارد.

نکوداشت‌های کتاب عجایب کاسل

  • سفری پرلذت به دنیای باشکوه ذهن نویسنده‌ی اسپانیایی. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • نه ویلا ماتاس را می‌شناسم و نه قصد ملاقات با او را دارم. ترجیح می‌دهم از او بخوانم و بگذارم ادبیاتش مرا در بر بگیرد. (پدرو آلمودوار، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اسپانیایی)
  • ویلا ماتاس از برجسته‌ترین رمان‌نویسان اسپانیاست. (نیویورک تایمز)
  • نویسنده مخاطب خود را به یک تور عجیب‌وغریب از چیدمان‌ها و رویداد‌های ادبی خواهد برد. (راب استفنسون، نقد‌نویس)
  • نویسنده‌ی در کنایه‌پردازی قابل‌توجه است. او از طنز مکارانه‌ی خود به عنوان تکنیکی برای ساخت موقعیت‌هایی تعلیقی استفاده می‌کند. (پاشا مال، نقد‌نویس)

کتاب عجایب کاسل برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به هنر‌های معاصر و آوانگارد، و طرفداران سبک نوشتار ناداستان و همچنین سفر‌نامه، این کتاب را با لذت تمام می‌خوانند.

در بخشی از کتاب عجایب کاسل می‌خوانیم

می‌دانستم چرا قبول کردم، اما زیادی‌ صادق‌ بودن به درد نمی‌خورد. جدا از ماهیت اصیل و ادبی دعوت، قبول کردم، چون هرگز تصور نمی‌کردم چنین چیزی نصیبم شود. انگار از من خواسته باشند برای تیم حرفه‌ای محبوبم فوتبال بازی کنم: چیزی که دست‌کم، به‌خاطر این‌که تازه شصت‌وسه‌ساله شده بودم، هیچ‌وقت کسی به من پیشنهادش نمی‌کرد. درعین‌حال، در سال‌های اخیر، از زمان غلبه بر فروپاشی، که حاصل زیاده‌روی‌ در سبک زندگی قدیمی‌ام بود، در همه‌ی سطوح در حال بهبود بودم و بخشی از این فرایند بهبود استقبال از نویسندگی در حوزه‌ی هنر بود تا ادبیات. به بیان دیگر، فقط غرق در مطالب ادبی نبودم و بازی در حوزه‌های دیگر را هم شروع کرده بودم.

برای مردی که رو به پیری است و کاری هم برای پنهان‌کردن این موضوع نمی‌کند رفتن به کاسل به‌معنای یافتن دروازه‌هایی است به سوی دنیایی جدید. احتمالاً آن‌جا به ایده‌هایی متفاوت از ایده‌های معمولم می‌رسم. شاید بتوانم با صبر یک شکارچی به دیدی نسبی از وضعیت هنر معاصر در ابتدای قرن بیست‌ویکم برسم. همچنین کنجکاو بودم ببینم آیا تفاوتی بین شخصیت‌های ادبی آوانگارد اگر اصلاً وجود داشته باشند و هنرمندان آوانگاردی هست که هر پنج سال در داکیومنتا جمع می‌شوند. آوانگاردها در حوزه‌ی ادبیات میدان را باخته‌اند، اگر نگوییم که تقریباً به‌طور کامل منقرض شده‌اند، هرچند هنوز ممکن است پروژه‌ی شاعرانه‌ی عجیب جالب ‌توجهی پیدا شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عجایب کاسل
نویسنده
مترجمسمانه مداح
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-104-200-3
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عجایب کاسل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عجایب کاسل

برای دریافت کتاب عجایب کاسل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.