معرفی و دانلود کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت

عکس جلد کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت که به کوشش حمید رجبی و علی گرزی گردآوری شده، منبعی آموزشی است که اطلاعات بسیار مهم و مفیدی را درباره‌ی کارایی تمرینات قدرتی در ورزش دوی استقامت و نیمه‌استقامت ارائه می‌کند. این کتاب برخی تمرینات قدرتی زمان‌بندی‌شده در دوهای استقامت و نیمه‌استقامت را در بر دارد.

درباره‌ی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت

در حدود پنجاه سال قبل‌تر، تمرینات قدرتی نه‌تنها تمریناتی مؤثر برای آماده‌سازی قبل از ورزش شمرده نمی‌شدند؛ بلکه به‌عنوان عاملی مضر و فرسوده‌کننده برای ورزشکاران در رشته‌های گوناگون ورزشی نیز به‌حساب می‌آمد. پس از سال‌ها، با توسعه پیدا کردن دانش، این نگرانی‌ها که اشکال مختلفی داشتند از بین رفت و گسترش علم و دانش تأثیر مثبت کاربرد صحیح تمرینات قدرتی را برای بهبود پیداکردن عملکرد ورزشکاران در ورزش‌های المپیکی، ثابت و تأیید کرد. کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت، نوشته‌ی دکتر حمید رجبی و دکتر علی گرزی، تلاش می‌کند تا اطلاعات مفیدی را درباره‌ی تأثیر تمرینات قدرتی در ورزش‌های المپیکی دوی استقامت و نیمه‌استقامت، به مخاطبان ارائه کند.

معرفی و دانلود کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت

در کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت نمونه‌ای از برنامه‌های تمرین قدرتی زمان‌بندی شده را خواهید خواند که برای ورزشکاران دوهای استقامت و نیمه‌استقامت، تأثیرات مفیدی خواهد داشت. همچنین برخی نکات و مطالب کمک‌کننده نیز که به مبحث طراحی برنامه‌ی ورزشی ارتباط دارد، در این کتاب ارائه شده است.

دکتر حمید رجبی و دکتر علی گرزی در بخش اول کتاب حاضر، مبانی و مفاهیم اصلی تمرینات قدرتی را برای مخاطبان تشریح می‌کنند. در این بخش مباحثی مانند انواع چرخه، انواع تمرین و انواع برنامه‌های زمان‌بندی تشریح و تبیین می‌شوند. در بخش دوم کتاب، مسائل مربوط به برنامه‌های زمان‌بندی‌شده مطرح خواهند شد. در این بخش، نمونه‌هایی از تمرینات قدرتی زمان‌بندی‌شده ارائه می‌شوند و نکات مهمی درباره‌ی برنامه‌ریزی برای تمرینات مطرح می‌شوند. در بخش مربوط به زمان‌بندی تمرینات قدرتی، نویسندگان مبانی نظری برای نوشتن برنامه‌های تمرینی هوازی و قدرتی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند. بهره‌گیری مناسب از این اطلاعات می‌تواند به خوانندگان کمک کند تا خود نیز، برنامه‌های تمرینی علمی و مفید طراحی کنند.

نکته‌ی بسیار مهم درباره‌ی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت این است که نباید از این کتاب توقع جمع‌آوری همه‌ی تمرینات لازم برای ورزش‌های المپیکی را داشت، زیرا به گفته‌ی نویسندگان، ارائه‌ی همه‌ی برنامه‌های جامع برای این ورزش المپیکی، فراتر از اهداف این کتاب است. اما شرح و توضیح چگونگی استفاده کردن از اطلاعات علمی موجود، جهت به کار گرفتن و استفاده کردن در برنامه‌ها نکاتی هستند که در کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت به آن‌ها پرداخته می‌شود.

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت توسط دکتر حمید رجبی و دکتر علی گرزی نوشته شده است و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت برای دانشجویان رشته‌ی حرکت‌شناسی، تربیت بدنی، علوم ورزشی، تندرستی و مربی‌گری مناسب است.

در بخشی از کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت می‌خوانیم

چرخه‌های کوچک در درون این چرخه‌های متوسط قرار دارند که آن‌ها نیز نوع ویژه‌ای از تمرینات مورداستفاده در طول این دوره‌های تمرینی مختلف را به وجود می‌آورند. به دنبال مرحله مسابقه سخت معمولاً یک دوره استراحت فعال در نظر گرفته می‌شود که در آن ورزشکار فعال است ولی در فعالیت‌های تفریحی و راحت شرکت می‌کند. این دوره استراحت فعال باتوجه‌به میزان سختی مسابقه تعدیل می‌شود. استراحت فعال در ورزشکاران سطح بالای المپیک خیلی کوتاه‌تر از دوندگان مبتدی است، به‌خاطر اینکه آن‌ها می‌بایستی توانایی‌های سطح بالای خود را برای مسابقات طول سال حفظ کنند بااین‌وجود برای رسیدن به اوج اجرا در زمان مناسب اوج تمرین برای مسابقات اصلی مانند بازی‌های المپیک به برنامه‌ریزی دقیق مراحل مسابقه تمرین و استراحت نیاز دارد. بعد از دوره استراحت فعال، مرحله آماده‌سازی برای فصل مسابقه بعدی است که این مرحله نیز با مرحله قدرت بدنسازی آغاز می‌شود. در مرحله قدرت ورزشکار حجم و شدت تمرین را جهت آماده شدن برای ورود به مرحله توان با شدت بالا به طور آهسته افزایش می‌دهد. در مرحله توان معمولاً ورزشکاران حجم تمرین را برای تمرکز روی افزایش شدت تمرین کاهش می‌دهند که این امر نهایتاً آن‌ها را برای مرحله مسابقه آماده می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار IOC
پیشگفتار تهیه‌کنندگان
مقدمه
فصل اول: مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی
واژه‌شناسی زمان‌بندی سنتی اروپایی
چرخه بلند
چرخه متوسط
چرخه کوچک
تعیین مراحل تمرین برای تعریف چرخه‌ها
انواع واژه‌شناسی مراحل تمرین
تمرین عمومی
تمرین ویژه ورزش
تمرین ویژه مسابقه
زمان‌بندی قدرت و توان به روش آمریکایی
مرحله آماده‌سازی عمومی
برنامه‌های زمان‌بندی خطی
برنامه‌های زمان‌بندی غیر خطی
شروع تمرین قدرتی با یک برنامه پایه
فصل دوم: زمان‌بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت
مقدمه
سازگاری برنامه‌های تمرینی قلبی‌عروقی و قدرتی
تمرین قدرتی ممکن است اجرای دویدن را بهبود بخشد
زمان‌بندی برنامه‌های قدرت و دویدن ترکیبی
پایه‌های نظری برای پیشنهادات تمرین هوازی
پایه‌های نظری برای پیشنهادات تمرین قدرتی
نمونه‌ای از زمان بندی تمرین برای یک دونده 10 کیلومتر
زمان‌بندی تمرین قدرتی
منابع
واژه‌نامه حرکات قدرتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک978-600-5751-66-6
موضوع کتابکتاب‌های دو و میدانی، کتاب‌های بدنسازی و پرورش اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت

برای دریافت کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در دوهای استقامت و نیمه استقامت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.