معرفی و دانلود کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار

برای دانلود قانونی کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار

اگر می‌خواهید از شیوه‌های نوینی که در مورد ریزوباکتری‌ها وجود دارد مطلع شوید، کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار را بخوانید. این اثر تألیف آمیت کیشور سینگ، آجی کومار و پاوان کومار سینگ است که در آن اطلاعات ارزشمندی را با مخاطبان به اشتراک گذاشته‌اند. در این کتاب شیوه‌ها و استراتژی‌های موثر در حوزه‌ی کشاورزی را خواهید خواند که داده‌های کاربردی و دقیقی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

درباره‌ی کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار

این کتاب قرار است شما را با ریزوباکتری‌ها و کاربرد آن‌ها در کشاورزی پایدار آشنا کند. اگر در زمینه‌ی کشاورزی فعال هستید، می‌دانید در تحقیقات گسترده‌ای که در حوزه‌ی ریزوباکتری‌ها و نقش آن‌ها انجام شده، متوجه شده‌ایم که این مورد در زمینه‌ی کشاورزی پایدار و نوین بسیار مفید است. در واقع این ریزوباکتری‌ها مجموعه‌ای از میکروارگانیسم‌ها هستند که کیفیت و قابلیت‌های گوناگونی در خود دارند و می‌توان در کشاورزی از آن‌ها بهره برد. سه نویسنده‌ی هندی در این کتاب به ویژگی‌های متمایز این ریزوباکتری‌ها پرداخته‌اند. از این خصیصه‌ها می‌توان به نقش ریزوباکتری‌ها در جهت رشد سیستم‌های ریشه اشاره کرد.

باید گفت مطالبی که در کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار (PGPR Amelioration in Sustainable Agriculture) ارائه شده‌اند، ماهیت و علمکردی چند-رشته‌ای دارند و در حوزه‌های مختلفی به‌کار گرفته می‌شوند. در واقع این کتاب صرفاً مربوط به علم کشاورزی نیست و توضیحات سه نویسنده‌ی کتاب درباره‌ی حوزه‌های مختلفی از جمله مطالعه‌ی میکروارگانیسم‌ها برای همه‌ی مخاطبان در این زمینه، کاربرد دارند. آمیت کیشور سینگ (Amit Kishore Singh)، آجی کومار (Ajay Kumar) و پاوان کومار سینگ (Pawan Kumar Singh) در فصل اول کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار ابتدا به بحث کشاورزی پایدار در گینه نو پرداخته و نقطه تمایز آن با دیگران را برشمارده‌اند.

در واقع می‌توان گفت فصل اول با رویکردی پژوهشی و تاریخی ارائه شده و به سرگذشت کودهای شیمیایی می‌پردازد. در ابتدای این فصل نیز در باب بازگشت کشاورزی به طبیعت می‌خوانید. اینکه چگونه در این روش‌های پیشنهاد شده در کتاب شاهد این هستیم که آن استراتژی‌های مصنوعی کمرنگ شده است و دوباره شاهد نقش پررنگ طبیعت هستیم. فصل دو وارد توضیحات نویسندگان درباره‌ی خود ریزوباکتری‌ها و نقش آن‌ها به‌عنوان کود زیستی می‌شویم. در این بخش، مطالب با دقت نظر خاصی ارائه شده‌اند و از اعتبار علمی مناسبی برخوردارند. در این بخش به‌طور کامل درباره‌ی فرآیندها، فواید و ویژگی‌های کشاورزی ریزوباکتری‌ها شناخت پیدا می‌کنید.

به‌طور کلی می‌توان گفت در کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار موارد گوناگونی آموزش داده شده است. از میان آن‌ها می‌توان به طرح مباحث و مسائل جدید در حوزه‌ی مطالعات ریزوباکتری اشاره کرد که در سراسر دنیا در حال آزمایش است. از سوی دیگر تشریحات سه نویسنده در زمینه‌ی علوم زیست‌شناسی را می‌خوانید که نشان می‌دهند چگونه با ارتباطی که میان گیاه و میکروب شکل می‌گیرد، در کشاورزی نقش مؤثر ایفا می‌کنند. در واقع باید گفت این کتاب توأمان به بحث‌های تئوریک و عملی پرداخته است و از هر نظر برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مفید خواهد بود. کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار توسط عبدالله کاویانی راد، مهدی زارعی و مجتبی جعفری حقیقی ترجمه شده و انتشارات مرجع علم آن را منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار

  • مروری جامع از علوم پایه تا آخرین ملاحظات نظارتی. (آمازون)

کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که در حوزه‌ی زیست‌شناسی، گیاه‌شناسی و کشاورزی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار می‌خوانیم

امروزه کشاورزان برای تغذیه گیاهان و تامین عناصر مغذی ضروری خاک عمدتا از کودهای شیمیایی استفاده می‌کنند. دسترسی آسان به کودهای نیتروژنی و نگرانی‌های زیست‌محیطی حاصل از آن از مسائل مهم در کشاورزی است. اتخاذ راهکارهای جایگزین برای افزایش بازدهی تولید گیاه و حفظ سطح عناصر مغذی به جهت تعادل اکولوژیکی در سیستم زراعی امری ضروری است. اکنون استفاده از تلقیحات میکروبی PGPR روشی امیدوارکننده برای کشاورزی پایدار محسوب می‌گردد.

در حال حاضر مشخص شده که PGPR توانایی ارتقای بهره‌وری تولید در کشاورزی را از طریق مسیرها و فرآیندهای مختلف دارد. اگرچه عوامل محیطی تغییرات زیادی را در عملکرد PGPR به وجود می‌آورند که اثرات آن بر رشد گیاه اعمال می‌شود. این عوامل شامل تغییرات آب و هوا، ویژگی‌های خاک و فعالیت میکروب‌های بومی خاک هستند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مقدمه‌ای بر کودها در کشاورزی
فصل دوم: سلول‌شناسی و کاربردهای ریزوباکتری
فصل سوم: بوم‌شناسی میکروبی ریزوباکتری‌ها
فصل چهارم: ریزوباکتری‌ها و تنش شوری
فصل پنجم: ریزوباکتری‌ها در تحمل خشکی
فصل ششم: ریزوباکتری و مقاومت به فلزات سنگین
فصل هفتم: ریزوباکتری در کنترل زیستی
فصل هشتم: میکروب‌خواری باکتری‌های اندوفیتی
فصل نهم: ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار: چشم‌اندازها و چالش‌ها
فصل دهم: مکانیسم‌های ریزوباکتری در تحمل خشکی: روشی جهت دستیابی به کشاورزی پایدار
فصل یازدهم: جنبه‌های تعامل گیاه-میکروب در کشاورزی
فصل دوازدهم: ویژگی‌های ریزوباکتری جداسازی‌شده از Momordica Charantia

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار
نویسنده، ،
مترجمعبدالله کاویانی راد، مهدی زارعی، مجتبی جعفری حقیقی
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات306
زبانفارسی
شابک978-622-7766-22-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار

برای دریافت کتاب ریزوباکتری‌ها در کشاورزی پایدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.