معرفی و دانلود کتاب دنیای شیمی

برای دانلود قانونی کتاب دنیای شیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیای شیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیای شیمی

کتاب دنیای شیمی نوشته‌ی آدریان دینگل منبعی آموزشی است که مفاهیم و موضوعات اصلی دانش شیمی را به شیوه‌ای خلاصه و در قالب مدخل‌های کوتاه، به همراه عکس‌ها و تصاویر تبیین‌گر، به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب دنیای شیمی

کتاب دنیای شیمی (Eyewitness The Elements) نوشته‌ی آدریان دینگل (Adrian Dingle) کتابی است که با هدف آموزش موضوعات مهم و مفاهیم اساسی دانش شیمی به کودکان و نوجوانان نگاشته شده است. نویسنده در نگارش این منبع از تصویرهایی کمک گرفته است که بتواند مفاهیم علمی را برای خوانندگان کودک و نوجوان ملموس‌تر و قابل فهم‌تر کند. علاوه بر این، ساختار فرهنگ‌گونه‌ی کتاب، موجب شده است که مطالب ارائه‌شده در قالب مدخل‌هایی کوتاه به خواننده عرضه شود. این نوع از ارائه‌ی مطالب موجب می‌شود خوانندگان محتوای کتاب را به شکلی ساختارمند و سازمان‌یافته بیاموزند و درک کنند.

در کتاب دنیای شیمی مسائل مهمی مانند ماهیت عنصر و اتم، ویژگی‌‎های ماده و انواع آن، برخی از نظریات مشهور و مهم علم شیمی، جدول تناوبی و چگونگی خواندن آن، گروه‌های عناصر و همینطور عناصر متنوع به خواننده آموخته شود. علاوه بر مطالب فوق، خواننده در این کتاب پاسخ سوالات بسیار مهمی را درمی‌یابد. سوالاتی مانند اینکه

  • چرا نیتروژن و اکسیژن برای بقای ما اهمیت دارند؟
  • چه چیزی عنصر جیوه را بسیار غیر معمول می‌کند؟
  • هر عنصر از کجا آمده است و چه استفاده‌هایی دارد؟
  • طلا چگونه از فضانوردان در فضا محافظت می‌کند؟
  • و ...

در این کتاب مطالب مقدماتی و مبنایی دانش شیمی به مخاطبان ارائه می‌شود و از این لحاظ، این منبع را می‌توان دروازه‌ی آشنایی کودکان و نوجوان با دانش شیمی دانست. زبان نویسنده در این کتاب ساده و روان است و مطالب ارائه‌شده، بر اساس نظم آموزشی چیده شده‌اند تا موجب پراکنده شدن ذهن مخاطب نشوند.

کتاب دنیای شیمی نوشته‌ی آدریان دینگل توسط عبدالله کاویانی راد و مجتبی جعفری حقیقی ترجمه شده و انتشارات مرجع علم آن را به چاپ رسانده است.

کتاب دنیای شیمی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان و نوجوان علاقه‌مند به دانش شیمی و خواص ماده‌ها بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب دنیای شیمی می‌خوانیم

رادیوم که عنصری بسیار رادیواکتیو است؛ نام خود را از کلمه لاتین Radius به معنای «پرتو» گرفته است (زیرا رادیوم در تاریکی می‌درخشد). در اوایل قرن بیستم از ترکیبات رادیوم در داروها استفاده می‌شد؛ زیرا مردم معتقد بودند که رادیوم بیماری‌ها را درمان می‌کند. با این حال زمانی که افرادی که این داروها را مصرف می‌کردند دچار بیماری‌های دیگر شدند؛ دیگر از آن استفاده نشد.

ایزوتوپ رادیوم، رادیوم-226، یکی از اجزای رنگ‌های درخشان بود که برای درخشش صفحه‌های ساعت در تاریکی استفاده می‌شد. این رنگ‌ها در دهه 1920محبوبیت پیدا کردند؛ مدت‌ها قبل از این‌که خطر آن برای سلامتی به طور کامل مشخص شود. بسیاری از افراد به ویژه زنان جوان که با این رنگ کار می‌کردند؛ در اثر قرار گرفتن در معرض رادیوم بیمار شده و حتی جان خود را از دست دادند.

فهرست مطالب کتاب

عنصر چیست؟
درون یک اتم
جدول تناوبی
گروه‌های عنصری
هیدروژن
فلزات قلیایی
فلزات قلیایی خاکی
فلزات واسطه
لانتانیدها
اکتینیدها
گروه کربن
گروه نیتروژن
گروه اکسیژن
هالوژن‌ها
گازهای نجیب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیای شیمی
نویسنده
مترجمعبدالله کاویانی راد، مجتبی جعفری حقیقی
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-622-7766-43-1
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دنیای شیمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دنیای شیمی

برای دریافت کتاب دنیای شیمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.