معرفی و دانلود کتاب بیوگاز و توسعه پایدار

عکس جلد کتاب بیوگاز و توسعه پایدار
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیوگاز و توسعه پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیوگاز و توسعه پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیوگاز و توسعه پایدار

کتاب بیوگاز و توسعه پایدار، دیدگاهی جامع و علمی از مفاهیمِ کلیدی مرتبط با فناوری‌های تولید، کاربردهای متنوع، مزایای اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطیِ بیوگاز در توسعه پایدار را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. عبدالله کوثری و مهدی زارعی، نویسنده‌های کتاب، در این اثر به به نقش حیاتی بیوگاز به‌عنوان راه‌حلی نوآورانه و پایدار برای تولید انرژی در راستای دستیابی به توسعه‌ پایدار اشاره کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب بیوگاز و توسعه پایدار

کتاب بیوگاز و توسعه پایدار، منبعی ارزشمند برای آشنایی با تاریخچه و روند کاربرد بیوگاز در جهان است. عبدالله کوثری و مهدی زارعی، نویسنده‌های کتاب، مفاهیم مهمِ مرتبط با بیوگاز را در این اثر توضیح داد‌ه‌اند و به بررسی فناوری‌های تولید و تصفیه‌ی بیوگاز پرداخته‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با نقش حیاتی بیوگاز در تحقق توسعه پایدار آگاه می‌شوید. مطالب این کتاب با تعریفی از بیوگاز آغاز می‌شود. براساس این تعریف، بیوگاز، نوعی منبع انرژی است که از کوچک‌ترین جاندارانِ طبیعت ساخته می‌شود. بیوگاز در گروه سوخت‌های پاک قرار دارد. استفاده از این سوخت، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌‌دهد و جلوی آلودگی محیط‌زیست را می‌گیرد. بیوگاز از لحاظ اقتصادی نیز توجیه‌پذیر است. تولید این انرژی، باعث ایجاد شغل می‌شود و فرصت‌های شغلی جدیدی را در زمینه‌های ساخت، نصب‌ و نگهداری تجهیزات تولید و انتقال بیوگاز، فراهم می‌کند. بیوگاز در بلندمدت، از لحاظ کاهش هزینه‌های تولید نیز نسبت به دیگر منابع انرژی، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به گفته‌‌ی نویسنده‌های کتاب، این ویژگی‌ها، بیوگاز را به منبعی ارزشمند و قابل اتکا برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی تبدیل کرده است.

کتاب بیوگاز و توسعه‌ پایدار، در کنار اینکه منبعی برای آشنایی با بیوگاز به‌شمار می‌رود، اثری برای بررسی چالش‌های پیشِ روی تولید این انرژی به‌حساب می‌آید. کمبود دانش فنی، نبود سرمایه‌گذاری و فقدان حمایت‌های دولتی را می‌توان از مهم‌ترین چالش‌های تولید بیوگاز دانست. عبدالله کوثری و مهدی زارعی، خواننده را در این اثر با تاریخچه و روند گسترش بیوگاز در جهان آشنا می‌کنند. این آشنایی، دیدگاه کاملی از تاریخچه‌ی تولید بیوگاز در کشورهای پیشروی این صنعت مانند چین، هند، پاکستان و نپال قرار می‌دهد. در ادامه‌ی کتاب بیوگاز و توسعه‌ پایدار، ظرفیت‌های اقتصادی این نوع از انرژی را مطالعه می‌کنید. اقتصاد بیوگاز در حوزه‌ی روستایی، جلوگیری از صرف هزینه‌های گازکشی، حذف هزینه قبوض و ذخیر‌ه‌ی گاز، اقتصاد بیوگاز در حوزه‌ی شهری و استفاده از سوخت ارزان‌قیمت، عنوان‌هایی هستند که نویسنده‌های کتاب بیوگاز و توسعه‌ پایدار در این اثر به‌ بررسی آن‌ها پرداخته‌‌اند. تحلیل ظرفیت‌های زیست‌محیطی بیوگاز، ظرفیت‌های فرهنگی و امنیت انرژی، مراحل طراحی نیروگاه بیوگاز، روش‌های پیش‌فرآوری و افزایش تولید بیوگاز و روش‌های تولید سوخت‌های زیستی، دیگر مفاهیمی هستند که نویسنده‌های کتاب در این اثر تحلیل کرده‌اند.

نیوزیلند در این کتاب به‌عنوان الگویی در انرژی‌های تجدیدپذیر معرفی شده است. بخش مهمی از کتاب بیوگاز و توسعه پایدار به معرفی رویکرد نیوزیلند در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دارد. تعهد دولت نیوزیلند به گسترش منابع انرژی تجدیدپذیر، اهداف بلند‌پروازانه‌ی این دولت برای گسترش استفاده از این نوع انرژی‌ها، محیط زیست‌مناسب و حمایت عمومی، دلایل اصلی پیشرفت نیوزیلند در استفاده از بیوگاز به‌حساب می‌آید. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، بسترِ منابع طبیعیِ ارزشمندِ ایران، شرایط را برای تولید و استفاده از بیوگاز فراهم کرده است. مطالب کتاب بیوگاز و توسعه‌ پایدار با معرفی منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر، به پایان می‌رسد.

کتاب بیوگاز و توسعه‌ پایدار را انتشارات مرجع علم، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب بیوگاز و توسعه‌ پایدار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبعی ارزشمند برای دانشجویان و پژوهشگران در رشته‌های مختلفی مانند علوم زیست‌محیطی و شیمی است. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای سیاستمداران و توسعه‌دهندگان پروژه‌های حوزه‌های مختلف انرژی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب بیوگاز و توسعه پایدار می‌خوانیم

تولید پراکنده برق نسبت به تولید برق در نیروگاه‌های بزرگ، بیش از دهه‌های گذشته در کشورهای پهناور جهان که نقاط متمرکز جمعیتی پراکنده دارند مطرح شده است. ایران نیز در پهنه خود با نقاط تمرکز جمعیتی بسیاری مواجه است که در فواصل قابل توجهی از هم قرار گرفته‌اند و احداث یک نیروگاه بزرگ برای تامین برق جمعیت‌های پراکنده و هزینه احداث خطوط انتقال برق در فواصل طولانی و تحمیل هزینه‌های نگهداری، توجیه اقتصادی و منطقی ندارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر انرژی‌های تجدیدپذیر
فصل دوم: بیوگاز، تولید و بهره‌برداری
فصل سوم: تاریخچه و روند توسعه بیوگاز در جهان
فصل چهارم: ظرفیت‌های اقتصادی
فصل پنجم: ظرفیت‌های زیست محیطی
فصل ششم: ظرفیت‌های فرهنگی و امنیت انرژی
فصل هفتم: طراحی نیروگاه بیوگاز
فصل هشتم: پیش‌فرآوری و افزایش تولید بیوگاز
فصل نهم: سوخت‌های زیست‌محیطی
فصل دهم: نیوزیلند، الگویی در انرژی‌های تجدیدپذیر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیوگاز و توسعه پایدار
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-622-7766-40-0
موضوع کتابکتاب‌های شیمی، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیوگاز و توسعه پایدار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیوگاز و توسعه پایدار

برای دریافت کتاب بیوگاز و توسعه پایدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.