معرفی و دانلود کتاب روح دونده

عکس جلد کتاب روح دونده
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روح دونده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روح دونده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روح دونده

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و از تحسین‌شده‌ترین آثار ادبیات نوجوان، کتاب روح دونده اثر جیسون رینولدز است. این کتاب در مورد شخصیتی با نام مستعار گوست است که در زمینه‌ی دوندگی مهارت خاصی دارد. اما این تمام ماجرا نیست. این شخصیت همیشه در حال فرار از گذشته بوده و دویدن برای وی تمهیدی برای گریختن است. با خواندن این کتاب ببینید جیسون رینولدز چگونه یکی از متمایزترین شخصیت‌های ادبیات نوجوان را می‌پروراند.

درباره‌ی کتاب روح دونده

کسل کرنشا با نام مستعار گوست که به معنای روح است، پسر نوجوانی‌ست که یکی از برترین دونده‌های تیم مدرسه‌اش محسوب می‌شود. او دوران کودکی دشوار و مهلکی را پشت‌سر گذاشته است. وقتی فقط یک کودک لطیف بود، شاهد حمله‌ی پدرش به او و مادرش بود. گوست به‌همراه مادرش از راهروهای خانه به سوی خیابان دویدند. لحظه‌ای که به خیابان رسیدند، پدرش اسلحه‌اش را آماده کرد تا به گوست و مادرش شلیک کند، اما گوست دوید و از این وضعیت جان سالم به‌در برد. اما این تجربه‌ها همگی به بخشی از ترومای گوست تبدیل شدند. ترومایی که حالا باعث شده او همیشه با خود در یک نبرد درونی به‌سر ببرد. پس وقتی با چالش ورود به تیم مدرسه و تبدیل شدن به یکی از برترین دوندگان شهر روبه‌رو می‌شود، باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد چه آینده‌ای را برای خود رقم بزند.

معرفی و دانلود کتاب روح دونده

کسل کرنشا به یک مرد راهنما و باتجربه نیاز دارد تا وی را همراهی کند. مردی که برای گوست به پدری تبدیل شود که در طول زندگی‌اش از آن محروم مانده است. پس زمانی داستان کتاب روح دونده به آن بخش‌های دراماتیک و خواندنی نزدیک می‌شود که با شخصیت مربی آشنا می‌شویم. مردی که قبلاً در جوانی موفق به بردن مدال المپیک شده و اکنون قصد دارد گوست را به زندگی سالم و موفقیت هدایت کند. شخصیت مربی قرار است به گوست یادآوری کند یک‌بار برای همیشه تصمیم بگیرد که می‌خواهد برای بردن بدود یا برای فرار از گذشته و زنده ماندن؟!

کتاب روح دونده (Ghost) یک اثر رئالیسم اجتماعی است که در بطن روایت خود کوشش دارد به مباحثی چون واژگونی ساختار خانواده، خشونت اسلحه در بسترهای زیست آمریکایی و همچنین معنای رنگین‌پوست بودن در آمریکا بپردازد. این اثر دربردارنده‌ی نثری توأمان انتقادی و احساسی است که طی روایت آن، با ویژگی‌های درونی زیست شخصیت‌های در حاشیه آشنا می‌شویم. باید گفت که کتاب روح دونده به‌عنوان یک اثر کودک و نوجوان قادر است مطالب بسیار مهمی را به مخاطبان خود آموزش دهد.

قدرت کتاب روح دونده را باید در نثر جیسون رینولدز (Jason Reynolds) دانست. او به‌خوبی از شیوه‌ی زیست نوجوانان آمریکایی-آفریقایی آگاه است و در ترسیم شخصیت اصلی خود به بهترین شکل تجربیات زیستی خود را با خصیصه‌های داستان‌گویی پیوند زده است. نتیجه‌ی نهایی به اثری تبدیل شده که قادر است بر تمامی منتقدان در سراسر جهان تأثیر بگذارد. یک درام انسانی زیبا و تکان‌دهنده که با ظرافتی مثال‌زدنی دغدغه‌ها و درونیات یک نوجوان سرگشته را پرداخت می‌کند. کتاب روح دونده توسط منصوره خمکده ترجمه شده و انتشارات نگاه آشنا آن را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب روح دونده

  • برنده‌ی جایزه‌ی سیبیلس برای بهترین رمان نوجوان
  • برنده‌ی جایزه‌ی شارلوت هاک از سوی انجمن ملی معلمان انگلیسی
  • برنده‌ی جایزه‌ی مخاطبان ویرجینیا برای بهترین رمان نوجوان
  • برنده‌ی جایزه‌ی ویلیام آلن وایت برای بهترین کتاب کودک
  • نامزد جایزه ادیسه (Odyssey Award) در سال 2017

نکوداشت‌های کتاب روح دونده

  • جیسون رینولدز در اولین اثر خود از مجموعه‌ی دونده، از نثری لطیف برای پرداختن به مباحثی چون خشونت اسلحه، اختلاف طبقاتی و زورگویی بهره برده است. (پابلیشرز ویکلی)
  • نثر خواندنی جیسون رینولدز و شخصیت‌هایی که خلق کرده و همچنین این نکته که کتاب روح دونده به ورزشکاران دو استقامت پرداخته، کتاب را به اثری ضروری و خواندنی تبدیل کرده است. (School Library Journal)
  • به‌عنوان اولین اثر از مجموعه‌ی دونده، این کتاب سرراست و تغزلی است. اثری که توأمان شما را می‌خنداند و همچنین قلب‌تان را به درد می‌آورد. (Becca Worthington)
  • شخصیت اصلی کتاب روح دونده سفری درونی و ارزشمند را تجربه می‌کند که باعث می‌شود نام او را در کنار شخصیت‌های بزرگ ادبیات نوجوان قرار دهیم. (نیویورک‌تایمز)

کتاب روح دونده برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به مخاطبان نوجوان پیشنهاد می‌شود. همچنین باید گفت بزرگسالان نیز از روایت و نثر نویسنده لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب روح دونده می‌خوانیم

یک‌ بار سر زنگ ورزش، آقای پِرهام برای این‌که گرم کنیم گفت دو تا ردیف جلوی هم تشکیل بدهیم. هر کسی خودش را جلو می‌کشید تا دست فرد مقابلش را بگیرد. نفر جلویی من براندون سیمونز احمق بود. دست‌هایش جوری لیز بود که انگار همان موقع آب بینی‌اش را با آن‌ها گرفته باشد، البته بعید هم نبود، چون خیلی بی‌مخ بود. بعد از این‌که همه دست‌های هم را گرفتیم، آقای پِرهام اول صف ایستاد.

آقای پِرهام گفت: «اسم این کار سقوط اعتماده. من خودم رو از پشت می‌ندازم و به شماها اعتماد می‌کنم که من رو زمین نمی‌ندازید.»

گرِگ دادسون داد زد: «مثل پرش از روی صحنه؟»

آقای پِرهام به‌سمت او چرخید و جواب داد: «آره دقیقاً.»

از قیافه‌اش مشخص بود که کمی نگران بود. متأسفانه من هم نگرانش بودم. آخر راستش ازبس براندون موذی بود، نمی‌توانستم به او اعتماد کنم، ولی پِرهام پشتش را به ما کرد، نفس عمیقی کشید و خم شد.

این دقیقاً همان کاری بود که مربی با گفتن رازهایمان مجبورمان کرد انجام بدهیم. گفت باید رازی را تعریف کنیم تا بتوانیم غذا بخوریم. این اعتماد به کلمات بستگی داشت. یک نوع گرم‌شدن بود، برای این‌که عضو تیم مدافعان بشویم. آخر شام همه‌مان به‌طرز عجیبی که حتی فکرش را هم نمی‌کردیم به‌هم وصل شدیم و همه‌چیز تا روز دوشنبه که سر تمرین برویم همان‌جور باقی ماند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: رکوردهای جهانی
فصل دوم: رکورد جهانی برای سریع‌ترین مسابقه‌ی گزینش
فصل سوم: رکورد جهانیِ بیشترین مرافعه
فصل چهارم: رکورد جهانی بدترین روز دنیا
فصل پنجم: رکورد جهانی بیشترین تعداد فرار در یک روز
فصل ششم: رکورد جهانی طولانی‌ترین دو استقامت، بعد از کلی فرار در یک روز
فصل هفتم: رکورد جهانی بهترین روز جمعه، بعد از بدترین چهارشنبه و پنجشنبه
فصل هشتم: رکورد جهانی بزرگ‌ترین راز
فصل نهم: رکورد جهانی برای تمیزکردن کثیف‌ترین ماشین
فصل دهم: روز مسابقه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روح دونده
نویسنده
مترجممنصوره خمکده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-5260-99-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روح دونده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روح دونده

برای دریافت کتاب روح دونده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.