معرفی و دانلود کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی: روشی مبتنی بر رفتار درمانی شناختی برای شادکامی در زندگی روزمره

عکس جلد کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی: روشی مبتنی بر رفتار درمانی شناختی برای شادکامی در زندگی روزمره
قیمت:
۹۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی: روشی مبتنی بر رفتار درمانی شناختی برای شادکامی در زندگی روزمره

کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی اثر راسل گریگر استراتژی‌های بسیاری را برای پرورش شادی در جنبه‌های مختلف زندگی ارائه می‌دهد. تمرکز این کتاب بر ایجاد شادی برای خود، برقراری ارتباط با دیگران و پیمایش در زندگی روزمره است. نویسنده در این اثر از روش‌های رفتاردرمانی شناختی کمک می‌گیرد تا شما را در مسیر دستیابی به شادکامی و خوشبختی همراهی کند.

درباره‌ی کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی

امروزه اغلب افراد با مفهوم روان‌شناسی زرد آشنا هستند. کتاب‌هایی که اکثراً توصیه‌های بی‌فایده‌ی فردی را به‌عنوان راهکار به مخاطب معرفی می‌کنند و البته هیچ کاربردی هم برای خوانندگان ندارند. در این میان کتاب‌های علمی و کارآمدی هم وجود دارند که هدف اصلی‌شان دور کردن واقعی افسردگی و رخوت از افراد، با رویکردهای علمی است.

کتاب روان‌شناسی کاربردی شادکامی (Theserous business of being happy) اثر راسل گریگر (Russell Greiger) از آن دست کتاب‌هایی است که با رویکرد روانشناسی کاربردی یعنی استفاده از روش‌های روانی و یافته‌های روانشناسی علمی برای حل مشکلات زندگی واقعی نگاشته شده. شادکامی به‌عنوان یک حالت روانی و احساسی توصیف می‌شود که با احساس رضایت، خوشحالی و سرور در زندگی نمایان می‌شود. این حالت پایدار از لذت است و به تجربه‌ی کلی زندگی فردی و اجتماعی مرتبط می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی

در کتاب روان‌شناسی کاربردی شادکامی می‌خوانیم که شادکامی نه‌تنها به لذت‌های لحظه‌ای مرتبط است، بلکه با ارزیابی مثبت کیفیت زندگی کنونی خود، احساس می‌شود. در نهایت، شادکامی به‌عنوان یک هدف قابل تحقق در زندگی مطرح می‌شود. فصل‌های کتاب روان‌شناسی کاربردی شادکامی بر اساس رفتاردرمانی عقلانی-هیجانی و رفتاردرمانیِ شناختی و تمرین‌های مبتنی بر آن‌ها نگاشته شده است. راسل گریگر چشم‌اندازهایی را به نمایش می‌گذارد تا به ما آموزش دهد چگونه شادکامی را در زندگی به حداکثر برسانیم.

راسل گریگر معتقد است که انسان نه باید خودخواه محض باشد و نه اینکه کلاً خود را فدای خواست دیگران کند؛ بلکه در میانه‌ی راه باید بهره‌مندی خود را مبنای رفتارهایش قرار دهد. او در کتاب روان‌شناسی کاربردی شادکامی می‌گوید که انسان در عین حال باید بداند که موجودی اجتماعی و وابسته به دیگران است و نمی‌شود تنها به فکر بهره‌مندی خود باشد و دیگران را نادیده بگیرد. بهره‌مندی فرد از زندگی، با بهره‌مندی دیگران گره خورده است.

کتاب روان‌شناسی کاربردی شادکامی به ما می‌آموزد که شادکامی، بر خلاف لذت‌های متعارف، بدون تأمل و اندیشدن درباره‌ی زندگی حاصل نخواهد شد. از آنجا که اغلب افراد در زندگی روزمره‌ی خود با تأمل درباره‌ی مفاهیم مهم زندگی یا فلسفه‌ی آن‌ها آشنا نیستند، راسل گریگر تلاش می‌کند تا با بیانی ساده و قابل فهم ضرورت تأمل بر مفاهیمی مثل شادکامی را به خواننده نشان دهد. او می‌خواهد راه ورود این تأمل‌ها را به زندگی روزمره‌ی ما فراهم کند. اگر خواننده با حوصله و دقت کتاب را مطالعه کند قطعاً به تفاوت آن با دیگر کتاب‌های انگیزشی پی می‌برد.

راسل گریگر که خود رفتاردرمانگری خبره و حرفه‌ای است، می‌داند که ترس از تغییر در افراد وجود دارد و آن‌ها اغلب در برابر تغییر نگرش مقاومت می‌کنند، بنابراین با اقسام ترفندها و تکنیک‌های خطابی و عاطفی و ذکر مثال‌های ملموس و تجربی تلاش دارد که خیلی آرام این تغییر نگرش‌ها را در مخاطب ایجاد کند.

کتاب روان‌شناسی کاربردی شادکامی اثر راسل گریگر در ایران توسط ترو حسینی به فارسی ترجمه شده و انتشارات دکسا آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی

  • کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی یک ضیافت است که با میزبانی شگفت‌انگیز راسل گریگر برای ایجاد طرز فکر ضروریِ شاد زیستن همراه است. (Michael E. Bernard)
  • با این کتاب در برابر ناملایمات انعطاف‌پذیر خواهید شد، علایق شخصی و اجتماعی خود را پیش می‌برید و به شادی درونی‌تان می‌افزایید. (Bill Knaus)
  • دکتر گریگر جواهری از جنس یک کتاب نوشته است. (Windy Dryden)

کتاب روان‌شناسی کاربردی شادکامی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی که به‌دنبال رسیدن به شادکامی هستند، مناسب است. همچنین کسانی که علاقه‌مند به روان‌شناسی انگیزشی و کاربردی هستند می‌توانند از محتوای این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی: روشی مبتنی بر رفتار درمانی شناختی برای شادکامی در زندگی روزمره می‌خوانیم

افرادی که بر این باورند که نمی‌توانند ناکامی‌ها را تحمل کنند، نسبت به هر سختی، شکست یا دردسر، بیش‌ازحد واکنش نشان می‌دهند. چنین باورهایی باعث می‌شوند که بخواهید از چالش‌های دشوار دوری کنید و وقتی به آن‌ها برخورد کردید، سریع شکست را بپذیرید. افرادی که باور دارند که نمی‌توانند ناکامی‌ها را تحمل کنند، گرایش به فکر کردن در راستای خطوط زیر دارند:

  • خیلی سخت است.
  • وحشتناک است که مجبور به انجام این کار شوم.
  • طاقت انجام این کار را ندارم.

توجه داشته باشید که این‌گونه افکار چقدر خودتخریب‌گر هستند. این افکار شما را ترغیب می‌کنند که در مواجهه با ناملایمات تسلیم شوید و از کار سخت و مستمر در به‌دست‌آوردن شادی اجتناب کنید. سعی کنید این افکار منفی را به روش‌های مثبت‌تری برای تفکر تغییر دهید، از جمله:

  • سخت است، اما نه خیلی.
  • ممکن است دردسرساز باشد، اما مطمئناً وحشتناک نیست.
  • ممکن است همیشه از تلاش‌های سخت لذت نبرم، اما مطمئناً می‌توانم آن را تحمل کنم.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن ویراستار
ستایش منتقدان
روان‌شناسی کاربردی شادکامی
سپاس‌گزاری
یادداشت‌های نویسنده
درباره‌ی نویسنده
مقدمه
بخش اول: بنیان شادکامی
فصل 1: چالش‌های شادکامی
فصل 2: بینش شادکامی
فصل 3: ذهنیت‌های شادکامی
بخش دوم: تمرین‌های شادکامی
فصل 4: هدف نهایی خود را زندگی کنید
فصل 5: شادکامی با خود
فصل 6: شادکامی با دیگران
فصل 7: شادکامی با زندگی
فصل 8: با اصول اخلاقیِ خود زندگی کنید
بخش سوم: برنامه‌ی عملیاتی برای شادکامی شما
فصل 9: ایجاد برنامه‌ی عملیاتی برای شادکامی شما
بخش چهارم: پایدار کردن شادکامی در زندگی
فصل 10: عملیات پایدار کردن شادکامی: مسیر روان‌شناختی
فصل 11: عملیات پایدار کردن شادکامی: مسیر فلسفی
نتیجه
کلام آخر
منابع
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی کاربردی شادکامی: روشی مبتنی بر رفتار درمانی شناختی برای شادکامی در زندگی روزمره
نویسنده
مترجمترو حسینی
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات372
زبانفارسی
شابک978-622-94085-8-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی

برای دریافت کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.