معرفی و دانلود کتاب دیگر نخواهی دید

عکس جلد کتاب دیگر نخواهی دید
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیگر نخواهی دید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیگر نخواهی دید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیگر نخواهی دید

کتاب دیگر نخواهی دید نوشته‌ی جولین سیچیرون و سوفی گارسین روایتی دردناک در باب امید است. نویسندگان در این کتاب از رنج عمیق سیچیرون به هنگام از دست دادن بینایی‌اش پرده برمی‌دارند و شرح می‌دهند که چطور در تاریک‌ترین لحظات نیز می‌توان پی نور گشت و در غم‌انگیزترین لحظات امید را یافت.

درباره‌ی کتاب دیگر نخواهی دید

تصور کنید یک روز صبح از خواب بیدار می‌‌شوید و درمی‌یابید که بیناییتان رو به زوال است، هاله‌ای سیاه و ترسناک به چشم‌هایتان حمله کرده و دارد کم کم تمام دنیایتان را می‌گیرد. اغلب چیزهایی که می‌بینید تار و بی‌روحند و شکی وهم‌انگیز در دلتان افتاده که نکند برای آخرین بار است که می‌توانید صورت عزیزانتان را ببینید. ترسناک و وهم‌انگیز است، مگر نه؟ این درست همان چیزی‌ست که جولین سیچیرون (Julien Secheyron) در حالِ تجربه‌اش است و هیچ راهی برای متوقف کردنش ندارد.

جولین سیچیرون در کتاب دیگر نخواهی دید (Vous ne verrez plus) به همراه سوفی گارسین (Sophie Garcin) روایتگر کابوسی‌ست که ناگهان دنیایش را فرا می‌گیرد. تجربه‌ای دردناک و وحشتناک از بیماری‌ای که به دیدگان او حمله می‌کند و نگاهش را مورد هجوم قرار می‌دهد. این کتاب کاوشی عمیق و تاثیرگذار درباره‌ی تاب‌آوری، ارتباطات انسانی و روحیه‌ی شکست‌ناپذیر است.

داستان ساده اما خشن و دردناک شروع می‌شود، دنیای سیچیرون در حال افول است. او از تاثیرات تخریب‌کننده‌ی بیماری‌‌اش بر جسم و احساساتش سخن می‌گوید و خواننده را همراه خود به دنیایی از تاریکی‌ها می‌برد؛ جایی که اشیا به مرور به اشکالی انتزاعی تبدیل می‌شوند و چهره‌ها کم کم محو می‌گردند. همه‌چیز شبیه یک سقوط آزاد است. با این حال کتاب دیگر نخواهی دید، یک غم‌نامه نیست و نویسنده قصد ندارد تنها در رثای بینایی‌اش ناله‌ای جانسوز سر دهد. در میان تمام تاریکی‌ها، بارقه‌ای از امید وجود دارد که درد نمی‌تواند شعله‌اش را خاموش کند. عزم جولین سیچرون برای ادامه‌ی زندگی‌اش تزلزل‌ناپذیر است. او در برابر مشکلات رویکردی الهام بخش و فروتنانه دارد. او یاد می‌گیرد که چطور با عصای سفید به اکتشاف مکان‌های ناشناخته برود و از فناوری‌های جدید در جهت طراحی امکانات کاربردی برای نابینایان استفاده نماید.

کتاب دیگر نخواهی دید صرفا یک روایت شخصی نیست، بلکه مستندی در باب درک و رشد در بستر حادثه است. سیچیرون با افول بینایی‌اش می‌آموزد که حواس دیگرش را تقویت نماید، شنوایی، لامسه و بویایی او به شدت تیز و قدرتمند می‌گردند و او به دیدگاهی جدید از توانایی‌های خود می‌رسد. او در خلال مشکلاتی که از سر می‌گذارند به شخصیتی جدید مبدل می‌شود و درمی‌یابد که چطور می‌تواند همدل‌تر و مهربان‌تر باشد.

این کتاب تشکرنامه‌ای رسمی و در عین حال صمیمانه برای تمام افرادیست که در تاریک‌ترین اوقات جولین سیچیرون همراه او بوده‌اند و با او همدلی و همراهی کرده‌اند. این سرگذشت‌نامه قدرت مخاطب را در درک موقعیت افراد به چالش می‌کشد و دیدگاهی منحصر به فرد درباره‌ی نابینایی و تاب‌آوری ارائه می‌دهد.

کتاب دیگر نخواهی دید به کوشش زهرا راستگوفر به فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات آناپل به چاپ رسیده است.

کتاب دیگر نخواهی دید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب امیدبخش برای افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی و همچنین طرفداران زندگینامه و داستان‌های انگیزشی مناسب و الهام‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب دیگر نخواهی دید می‌خوانیم

چشم‌هایم را نیمه‌باز نگه داشته بودم، چند بار پلک زدم تا نور پس‌زمینه‌ی کورکننده را از بین ببرم، اما تصویر هم‌چنان محو بود. ناگهان دیگر نه می‌توانستم شدت نور را ببینم، نه اشکال، نه آتشگاه کلیسا و نه پدرم را که چند ثانیه پیش به سختی خودش را به محوطه‌ی جلوی کافه رسانده بود. به زور سر جایم ایستادم و چشم‌هایم را به هم مالیدم. افاقه‌ای نکرد، انگار به هاله‌ای از نور خیره شده بودم.

«رافائل! عینک آفتابی ات رو به‌ام قرض می‌دی؟ هیچی نمی‌بینم.»
«چی شده؟!»

برادرم عینک را در دستم و من نیز بلافاصله آن را بر چشم گذاشتم. آنه بازویم را گرفته بود و به طرف سایه زیر ایوان کلیسا می‌برد. با خیال راحت از عینک آفتابی، چشم‌هایم را چند ثانیه‌ای بستم و کمی بعد دوباره بازشان کردم و به خودم آمدم. بعد از چند بار پلک زدن، تصاویر ظاهر شدند: درب سنگین کلیسا که سنگ تازه‌ای برایش نصب کرده بودند، لباس قرمز آنه، کلاه سبز جسورانه‌‌ی یک مارکیز در میدان. آن احساس ناخوشایند محو شد و بالاخره کمی آرام گرفتم. برای آنه و رافائل توضیح دادم که قطع به یقین، این یک اختلال موقت بود. گویی ناگهان کور شده بودم.

فهرست مطالب کتاب

هاله
صفحه خالی
نوروپاتی چشمی ارثی لبر
شمارش معکوس
پرتگاه جوانی
نزول در دوزخ
صخره
نخ
پادشاهی کورها
آموختن دوباره
چرخش
بیمار شماره 15
خداحافظ
مشعل
نامرئی
تار عنکبوت
آزادی
زنجیر
خط مستقیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیگر نخواهی دید
نویسنده،
مترجمزهرا راستگوفر
ناشر چاپیانتشارات آناپل
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-622-93178-2-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیگر نخواهی دید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دیگر نخواهی دید

برای دریافت کتاب دیگر نخواهی دید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.