معرفی و دانلود کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت

عکس جلد کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت

داستانی از ادبیات تایوان با موضوع مواجه‌شدن با قبایل سنتی؛ داستانی با یک موضوع نادر که کمتر به آن پرداخته شده؛ کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت نوشته‌ی آپیانگ ایمیک، ازجمله زندگی‌نامه‌هایی است که با موضوع بازگشت به مناطق بومی و شناخت سنت‌های یک جامعه‌ی قبیله‌ای نگاشته شده‌اند.

درباره‌ی کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت

نویسنده‌ی بومی تایوانی، آپیانگ ایمیک (Apyang Imiq) که تاکنون برنده‌ی جوایز متعددی شده، پس از دهه‌ها دوری از ریشه‌های خود، داستان‌هایی را از مردمش روایت کرده است. آپیانگ ایمیک که خود از قبیله‌ی چیاکانگ و از مردم تروکوی هوالین تایوان است، در کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت (Growing up in a tree hollow) داستان‌های مردم خودش، یعنی تاروکویی‌ها را، شرح می‌دهد و بازگشت خود را به جامعه‌ای قبیله‌ای در اوان بزرگسالی روایت می‌کند.

او پس از پایان تحصیلات کارشناسی ارشد خود در مؤسسه‌ی تحصیلات تکمیلی ساختمان و برنامه‌ریزی، دانشگاه ملی تایوان، به قبیله‌ی خود بازگشت و به‌عنوان عضو کمیته‌ی توسعه‌ی جامعه و افسر شورای قبیله‌ای خدمت کرد. آپیانگ ایمیک در این کتاب، از مبارزات و هم‌افزایی‌هایی که در تجربیات آن دورانش شکل گرفتند، می‌نویسد. او به‌عنوان مردی هم‌جنس‌گرا که از مردم و سنت‌های جامعه‌ی خود فاصله گرفته، با این فضا مواجه می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت

آپیانگ ایمیک این زندگی‌نامه را با نگاه اول شخص روایت می‌کند و از همان آغاز داستان، خواننده را از جامعه‌ای مدرن و شهری خارج کرده و به جامعه‌ای سنتی و قبیله‌ای وارد می‌کند. او در کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت، زندگی روستایی و کشاورزی را به‌دقت توصیف می‌کند و گیاهان و دیگر عناصر طبیعت را با جزئیات شرح می‌دهد. راوی در روستا به کشاورزی و کاشت ارزن به همراه دامداری و پرورش مرغ می‌پردازد و در مسیر زندگی در روستا، با چالش‌هایی روبه‌روست؛ از اختلاف نظر با افراد مسن تا درگیر شدن در بحث‌های قبیله‌ای و مواجهه با حشرات و مارهای سمی.

هنگامی که کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت را دست می‌گیرید، با حجم زیادی از اصطلاحات غریب و ناآشنا که متعلق به جامعه‌ای سنتی و دورافتاده هستند، مواجه خواهید شد. مطالب و اصطلاحاتی که آپیانگ ایمیک در این کتاب ارائه می‌کند، ارزشی مردم‌شناختی دارند و حال‌وهوای زندگی‌ مردمان جنوب شرق آسیا را به ما نشان می‌دهند. این کتاب، داستانی واقع‌گرا از ادبیات تایوان است که در زمره‌ی خاطرات شخصی و نوشته‌هایی قرار می‌گیرد که در آن، نویسنده تجربیات شخصی خود را ثبت کرده است. امیر خوش اخلاق کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت را به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات آناپل آن را به دست مخاطبان رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبیات تایوان برای بهترین نویسنده‌ی جدید در سال 2021
  • برنده‌ی جایزه‌ی اوپن بوک در سال 2021 (از سوی کمیته‌ای ادبی که متعهد به معرفی اقوام و نژادهای مختلف هستند.)

کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت، علاوه‌بر وجه داستانی و زندگی‌نامه‌ای خود، ارزشی مردم‌شناختی دارد. این کتاب زندگی روستایی و قبیله‌ای مردم تایوان را بازتاب می‌دهد و برای مطالعات مردم‌شناختی، به‌ویژه کسب شناخت درباره‌ی تایوان و مردم سنتی ساکن جنوب شرقی آسیا، مناسب است.

در بخشی از کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت می‌خوانیم

جایی که شکار می‌کرد، در امتداد رودخانه چیاکانگ تا سیپاو امتداد داشت. مثل یک جنگ چریکی بود. چراغ‌های جلو را روشن می‌کردیم و اسلحه شکاری‌مان را در دست می‌گرفتیم و طعمه را در بالا و پایین رودخانه ردیابی می‌کردیم. در تاریکی شب، با چراغی که روی سرمان بود جلوتر می‌رفتیم. اولین باری را که در کوه کیانگ به تعقیب شکار پرداختیم، فراموش نمی‌کنم: «فرار کن!» چکمه‌های بارانی‌ام به چکمه‌های نظامی تبدیل شدند و محکم بر بستر رودخانه می‌کوبیدند. سرعت دویدنم، باعث تعجب خودم شده بود. فکر می‌کردم برای زمین‌ها و پیست‌های مسطح مناسبم، اما انتظار نداشتم در جاده‌های ناهموار پر از سنگ‌های کوچک و بزرگ به این سرعت بدوم.

اغلب در امتداد رودخانه تا انتهای مسیر را قدم می‌زدیم و وقتی چیزی نصیبمان نمی‌شد، برادرم می‌پرسید از رودخانه رد شویم یا نه. هر سؤالی بی‌شباهت به دعا نبود. شکار، نوعی دلبستگی و شیفتگی بود. کشتن یک سنجاب پرنده، یا میمون یا گربه گوشت‌خوار با تفنگ کافی نبود. کشتن آهوی کوهی یا بز کوهی هم کافی نبود. فقط وقتی یک گراز بزرگ و فربه شکار شود، آن وقت است که می‌توان گفت کار موفقیت‌آمیز بوده است. دست هم را گرفتیم و در برابر امواج خروشان رودخانه مقاومت کردیم. با چراغ‌های روی سرمان، سرعت جریان آب را تخمین می‌زدیم. مهم نیست که رودخانه چقدر خروشان و وحشی باشد، می‌توانستیم راهمان را باز کنیم و رد بشیوم. همچون موسی که بنی‌اسرائیل را به سمت دریا رهنمون کرد تا از آن طریق به بهشت بروند. زیر نور مهتاب، با هم در رودخانه چیاکانگ می‌دویدیم. چیزهای زیادی در سبد بود. اینها هدایایی بود که اجدادمان به ما داده بودند.

فهرست مطالب کتاب

شخم زدن آسمان
به آن دوران بازگرد
بی‌پروای احمق
سورگوم از کوه کوچ کرده است
بی‌یی (سوله)
در برنامه کاری من، چیزی به اسم «همه می‌گویند» وجود ندارد!
صدای حفاری
کاری بوقلمون
سانگوت – لوبیا درختی
فصل خاموش بازگشت یا ترک خانه
کجا می‌روی؟ آن بالا!
تمینوم یاکو؛ دوزندگی و من
ما نه تنها به زمین، بلکه به بامبو و آدم‌ها نیز نیاز داریم
شکار، شب اول
یولای، چشمه آب گرم اِرزیشان
یایونگ کیسینگ، رودخانه کینگشوی
تاکادای – ردپای غول
آلانگ اسکادانگ، قبیله اسکادانگ
اداره آب قبیله
با تفنگ پر از برینگ، به من شلیک کن
خیابان چیاکانگ
خواهر بزرگم، آمیک
حمله و شلیک آیجیا
شکوفه آلو
عشق بوبو
شماره یک
تپه خیار تومیک
کلبه‌ی ایانگ
برش‌های دوست‌داشتنی گوشت خوک
اعتراف در کنار رودخانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت
نویسنده
مترجمامیر خوش اخلاق
ناشر چاپیانتشارات آناپل
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-93178-6-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت

برای دریافت کتاب بزرگ شدن در حفره داخل درخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.