معرفی و دانلود کتاب دلبر دل مرده

عکس جلد کتاب دلبر دل مرده
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دلبر دل مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دلبر دل مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دلبر دل مرده

در اتاق‌های آبی یک تیمارستان، مردان و زنانی با لباس‌های آبی‌رنگ زندگی می‌کنند که نگاهشان به دنیا و تفسیرشان از وقایع با دیگران متفاوت است. کتاب دلبر دل مرده نوشته‌ی فاطمه یوسفی داستان زندگی دختری به نام دریاست که در این فضای آبی به همراه مردان و زنانی آبی‌پوش زندگی می‌کند. این کتاب در زمره‌ی داستان‌ها و رمان‌های خانوادگی قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب دلبر دل مرده

گاهی در زندگی وقایعی رخ می‌دهد که روال طبیعی و عادی زندگی را از مسیر خود خارج می‌کند. زمانی که هیچ چیز سر جای خودش نیست، شاید بهترین کار آن باشد که آدم خود را به دیوانگی بزند. فاطمه یوسفی در کتاب دلبر دل مرده راوی روان‌پریشی را به تصویر می‌کشد که وقایع زندگی و داغ عزا او را به عالم دیوانگی سوق داده است.

داستان کتاب دلبر دل مرده از جایی شروع می‌شود که دریا در تیمارستانی در فلوریدای آمریکا بستری است و به خاطر ناهنجاری‌های رفتاری مانند گاز گرفتن پرستار، کشیدن موهای دیگران یا پاره کردن لباسش به او شوک می‌دهند یا او را مجبور می‌کنند که قرص مصرف کند. چند شخصیت دیگر به نام‌های میشا و رایان در تیمارستان هستند که با دریا دوست و همراهند و اتفاقات حول رابطه‌ی این افراد با یکدیگر شکل می‌گیرد. با پیش رفتن داستان مشخص می‌شود که دریا پس از مرگ پدرش، درگیر مشکلاتی شده و به تیمارستان افتاده است. اما نویسنده گذشته‌ی دریا را به طور کامل بازگو نمی‌کند؛ بلکه آن را در حالت تعلیق نگه می‌دارد و به این طریق، جذابیت و کشش داستان را برای خواننده حفظ می‌کند.

فاطمه یوسفی برای فضاسازی کتاب دلبر دل مرده از همان ابتدا اتاق‌های آبی و لباس‌های آبی را توصیف می‌کند. این رنگ‌ها در کنار نام شخصیت اول داستان، یعنی دریا که یادآور رنگ آبی است، معانی خاصی را به ذهن مخاطب تداعی می‌کند. همچنین نویسنده این داستان را از زاویه‌ی دید روای یا راویان روان‌پریش بازگو می‌کند که خود نگاهی متفاوت پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

فاطمه یوسفی در این کتاب داستانی از عشق، حسرت، امید، ناامیدی، ترس و هیجان را ترسیم کرده است. این داستان را انتشارات شاپرک سرخ به چاپ رسانده.

کتاب دلبر دل مرده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به داستان‌های خانوادگی و درام ایرانی علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب دلبر دل مرده می‌خوانیم

ظرف روی میز گذاشتم و با انگشت اشاره و شصتم محکم گردنش رو گرفتم، سرم رو نزدیک صورتش بردم و گفتم:

- روانیِ متفاوت با لباس آبی! یک امانتی دستت دارم!

نگاه ترسیده‌ش و دردناکش بین صورتم و میز در گردش بود. یک‌آن، سریع موهام رو دور دست‌هاش پیچید و لبخند زیرکی زد. الان مثلا احساس زرنگی کرد؟

با فشاری که به گردنش دادم، دادی کشید و سریع دستش رو عقب برد. پوزخندی زدم و گفتم:

- جوجه فُکُلی‌ها این‌جا زیاد دووم نمیارن.

با انگشت شصتم به صورت افقی خط نمایشی روی گردنم کشیدم و چشمکی زدم. به چشم‌هام خیره شد، چند لحظه نگاهم کرد و بعد پوف عمیقی کشید. به پرستار ریزه اشاره کرد و گفت:

- ماریا دیشب قیچی رو دید و ازم گرفت، حالا ولم کن!

صدای چکش رو می‌شنیدن، چکشی که مدام به پرده‌ی گوشم می‌کوبید.

لب برچیدم و محکم ظرف غذا توی صورتش کوبیدم. همین که دیدم اسکات داره با سرعت به طرفم میاد، سریع ولش کردم و با جیغ گفتم:

- روانی آخر حسابت رو می‌رسم، امانت دار خوبی نبودی، روزگارت رو سیاه می‌کنم.

همین‌جور که عقب عقب می‌رفتم به چیزی برخورد کردم و قبل این‌که موقیعتم رو به یاد بیارم، سوزش وحشتناکی توی بازوم پیچید. از درد جیغی کشیدم و دیدم تار شد. محکم دستی که نگهم داشته بود رو چنگ زدم و چهره‌ی عصبانی ماریا آخرین چیزی بود که توی ذهنم هک شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دلبر دل مرده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شاپرک سرخ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات475
زبانفارسی
شابک978-600-463-567-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دلبر دل مرده

خاطره
۱۴۰۳/۶/۲۶
یه رمان روانشناختی محشر که خیلی واقعی و با شخصیت هاش راحت ارتباط برقرار میکنید. با خوندن این کتاب هم سطح معلومات روانشناسی تون بالا میره، هم ادمهای بیمار روحی رورانی رو بهتر میشناسید و درک میکنید، هم با بیماریهای اعصاب و روان وعلائم شون اشنا میشید، هم داستان به شدت جذاب و پر کشش هست. درباره دختری و ایرانی به نام دریا با بیماری پارانویا اسکیزوفرنی که در ایشگاه روانی در امریکا بستری هست. مشکلات دریا برمیگرده به چند سال قبل که ایران بوده و دانشجو بوده و پدرش زنده بوده، ولی با مرگ پدر دریا وتنها شدنش زندگیش زیر و رو میشه وبیماریش شدت میگیره.... این داستان رفتارهای واقعی وزندگی سخت و دل خون کننده افراد بیمار روان رو به خوبی ترسیم کرده و با خوندنش متوجه خطراتی که این افراد رو تهدید میکنه و رفتارهای نا درست دیگران و پرستاران رو با این افراد رو متوجه میشید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دلبر دل مرده

برای دریافت کتاب دلبر دل مرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.