معرفی و دانلود کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد

عکس جلد کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد
قیمت:
۱۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد

کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد، از سری کتاب‌های مخصوص کودکان است که توسط محمدرضا یوسفی نوشته شده و با شخصیت‌پردازی‌های جذاب از جزئیات زندگی در روستا برای کودکان می‌گوید.

درباره‌ی کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد

برای والدین دغدغه‌مند، کتاب‌خوان شدن فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از پدر و مادرها به دنبال کتاب‌هایی هستند که مفاهیم آموزنده‌ای را برای کودکشان به همراه داشته باشد. در عین آموزنده بودن، جذابیت داستان‌ها هم بسیار مهم است، تا کودک را به بیشتر خواندن جذب کند و او را به این فکر بیندازد که کتاب خواندن می‌تواند به اندازه‌ی بسیاری از بازی‌ها و فعالیت‌های دیگر، لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد. از همین رو هم کتاب داستان‌های متفاوت و متعددی در ژانرهای مختلف به بازار عرضه شده‌اند که در نهایت برای هر مخاطبی با هر سلیقه‌ای، آثار مختلفی در دسترس باشند. کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد، یکی از کتاب‌هایی‌ست که به کوشش محمدرضا یوسفی برای کودکان نوشته شده و با استفاده از زبانی کودکانه، سعی در انتقال حال و هوای زندگی روستایی به کودکان دارد.

در اولین جلد از داستان‌های گُرداله، با شخصیت اصلی داستان آشنا می‌شویم که چشم‌های درشت، موهای فرفری و نارنجی و لپ‌های سرخ دارد. پسربچه‌ای که صمیمی‌ترین دوست او یک اژدهاست! در کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد، اولین ماجرای جذاب این دو دوست عجیب‌وغریب را می‌خوانیم و کم‌کم، بیشتر با هردوی آن‌ها آشنا می‌شویم و در همین مسیر هم، متوجه خواهیم شد که در محدوده‌ی زندگی گرداله و اژدها، چه اتفاقاتی مرسوم است، چه مشکلاتی پیش می‌آیند و معمولاً مردم به دنبال چه کارهایی می‌روند و چه دغدغه‌هایی دارند.

کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد و دیگر داستان‌های این مجموعه، یک فرصت برای کودکان به‌شمار می‌روند تا با محیط‌هایی که ممکن است کمتر با آن سر و کار داشته باشند، مشاغلی که کمتر دیده‌اند و دغدغه‌هایی که کمتر از آن‌ها خبر دارند، آشنا شوند. از طرفی، این کتاب برای کودکان ساکن در روستاها هم مناسب است و باعث می‌شود در میان انبوه محتواهایی که سبک‌های دیگری از زندگی را به تصویر می‌کشند، با خواندن این داستان و شناخت شخصیت‌های آن احساس همدلی بیشتری داشته باشند. گفتنی‌ست تصویرسازی این اثر توسط زهرا کیقبادی انجام شده و انتشار آن به کوشش نشر پرنده‌ی آبی ‌ واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی صورت گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های گرداله

مجموعه کتاب‌های داستان‌های گرداله، شامل 5 جلد است که هر یک، داستان مجزایی را از شخصیت اصلی این مجموعه یعنی گُرداله روایت می‌کند و سعی در رساندن پیام و مفاهیم جدید به کودکان دارد؛ البته اصلی‌ترین هدف نگارش این داستان‌ها، آشنایی کودکان با زندگی در روستاست. دیگر آثار این مجموعه به غیر از کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد، عبارتند از «اژدها پادشاه چشمه»، «لبخند اژدها»، «اژدهاک شاه می‌آید» و «اژدها در عروسی».

کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان اصلی این کتاب، کودکان 6 تا 10 سال هستند که از خواندن کتاب‌های داستانی لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد می‌خوانیم

آقا گرداله با دل پرغصه و بیل روی دوشش رفت و به چشمه رسید. اژدهای بزرگ و دراز و چاق را بالای چشمه دید. ترس به جانش افتاد. اژدها سرش را بلند کرد و گفت: «آقا گرداله کجا آمده‌ای؟»

آقا گرداله بیل را از این دوش به آن دوش انداخت، ‌آب دهانش را قورت داد و گفت: «آمده‌ام بگویم دخترت، اژدهابالا، ‌در آن طرف آبادی، ‌آن طرف جنگل، یک بچه زاییده است. شما چه‌جور مادربزرگی هستی که پیش نوه‌ات نمی‌روی؟ نمی‌گویی سالم است؟ شیر می‌خورد یا نه؟ یک‌وقت زبانم لال نمیرد.» ننه‌اژدها دمش را تاب داد، سرش را بلند کرد، شترق با دمش بر آب کوبید و راه افتاد. یادش رفت با آقا گرداله خداحافظی کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-600-436-614-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد

برای دریافت کتاب داستان‌های گرداله 1: اژدها گول نمی‌خورد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.