معرفی و دانلود کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال

عکس جلد کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال
قیمت:
۱۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال نوشته‌ی مارک رایان با استفاده از زبان ساده و ارائه‌ی راه‌حل‌های کاربردی، مباحث دیفرانسیل و انتگرال را که شاید برای خیلی‌ها سخت باشد، قدم‌به‌قدم توضیح می‌دهد. امیرحسین غفوری و نگار بابایی با کمک انتشارات آوند دانش این کتاب را ترجمه و چاپ کرده‌اند تا بتوانید با زبانی آسان از پس این مباحث به‌ظاهر دشوار بربیایید.

درباره‌ی کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال

همین که به مباحث حساب دیفرانسیل و انتگرال فکر کنید برایتان کافی است که خواب شب بر شما حرام شود و از وحشت نتوانید چشم روی همدیگر بگذارید. آن دانش‌آموزانی که هرگز قصد خواندن این مباحث را نداشتند می‌گویند حساب دیفرانسیل و انتگرال آن‌قدر سخت است که حتماً باید از نوادگان اینیشتین بود تا بتوان آن را یاد گرفت. بااین‌حال، یادگرفتن حساب دیفرانسیل و انتگرال برعکس آنچه که فکر می‌کنید کار زیاد سختی نیست و مارک رایان (Mark Ryan) در این کتاب با زبانی ساده و شیوا این مطالب را توضیح داده است. باید گفت که بیشتر مطالب حساب دیفرانسیل و انتگرال بر پایه‌ی جبر و هندسه و مثلثات است. پس با آموختن این مطالب خواهید توانست حساب دیفرانسیل و انتگرال را هم یاد بگیرید.

شاید با خودتان فکر کنید که یادگیری حساب دیفرانسیل و انتگرال کار بیهوده‌ای باشد ولی اشتباه می‌کنید چون به عقیده‌ی بسیاری از افراد، حساب دیفرانسیل و انتگرال یکی از موفقیت‌های بزرگ در تاریخ روشن‌فکری است. اگر این ادعا صحت داشته باشد، تلاش برای آموختن این مباحث خالی از لطف نیست. ازاین‌رو می‌توانید با مطالعه‌ی کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال (Calculus For Dummies) که سختی و اصطلاحات پیچیده و عجیب‌وغریب ندارد، در آن متبحر شوید و حل مسائل برایتان مثل آب خوردن شود.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های فور دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز یا فور دامیز (For Dummies) متشکل از کتاب‌هایی است که خواندشان بسیار آسان و راحت است. کتاب‌هایی که در این مجموعه نوشته شده‌اند، در حیطه‌های مختلفی هستند که هر فردی در هر رشته‌ی تحصیلی می‌تواند سراغ این کتاب‌ها بیاید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که واژه‌ی دامیز (Dummies) به معنی خنگ و گیج است اما به فارسی «به زبان آدمیزاد» ترجمه‌اش کرده‌اند. انتخاب این عنوان به این خاطر بوده که متون کتاب‌ها خوش‌خوان و فهم آن‌ها بی‌دردسر است.

این مجموعه کتاب‌ها اولین‌بار در اواخر دهه‌ی بیست میلادی منتشر شدند که هدف اولیه‌شان آشنا کردن مخاطب با مباحث مرتبط با کامپیوتر بود ولی در حال حاضر، این مجموعه کتب طیف گسترده‌ای از موضوعات را دربرمی‌گیرد که می‌توان میان این‌ها به توسعه‌ی فردی، راه‌اندازی کسب‌وکار و... اشاره کرد.

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای سه گروه از افراد در نظر گرفته شده: دسته‌ی اول دانش‌آموزانی هستند که در ابتدای راه‌اند، سپس دانش‌آموزانی که قصد دارند معلومات خودشان را در این زمینه بسط و گسترش بدهند تا برای مباحث دیگر آماده شوند و دسته‌ی آخر افراد بزرگ‌سال در تمام گروه‌های سنی که می‌خواهند حساب دیفرانسیل و انتگرال را بهتر و کامل‌تر یاد بگیرند.

در بخشی از کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال می‌خوانیم

در این کتاب، دو مفهوم اساسی حساب دیفرانسیل و انتگرال (دیفرانسیل ‌گیری و انتگرال ‌گیری) به ‌خوبی مفهوم سوم که همان سری‌های نامتناهی است، توضیح داده می‌شوند. این مفهوم‌ها، قانون‌های زمین و آسمان هستند؛ زیرا بر پایه‌ی قانون‌های جبر و هندسه بنا شده‌اند و شامل مفهوم بی‌نهایت می‌شوند.

دیفرانسیل‌ گیری به ‌معنای فرایند پیدا کردن مشتق منحنی است. کلمه‌ی «مشتق»، تنها عبارت فانتزی در حساب دیفرانسیل و انتگرال است که برای اشاره به مفهوم شیب منحنی یا تندی آن استفاده می‌شود. چون شیب منحنی برابر با نسبت ساده‌ای است (مانند نسبت‌های کیلومتر در ساعت، یا سود برحسب هر سهم)، مشتق نیز مانند آن یک نسبت است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: مروری بر حساب دیفرانسیل و انتگرال
فصل 1: حساب دیفرانسیل و انتگرال چیست؟
فصل 2: دو مفهوم بزرگ حساب دیفرانسیل و انتگرال: دیفرانسیل‌گیری و ‌ انتگرالگیری، به‌علاوه‌ی سری‌های نامتناهی
فصل 3: چرا حساب دیفرانسیل و انتگرال مفید است؟
بخش 2: آغاز کار با پیش‌نیازهای حساب دیفرانسیل و انتگرال
فصل 4: پیش‌نیاز و مرور جبر
فصل 5:‌ تابع‌های عجیب‌غریب و نمودارهای آن‌ها
فصل 6: مثلثات
بخش 3: حد
فصل 7: حد و پیوستگی
فصل 8: تعیین مقدار حد
بخش 4: دیفرانسیل
فصل 9: آشنایی با مشتق‌گیری
فصل 10: قانون‌های مشتق‌گیری
فصل 11: مشتق‌گیری و شکل منحنی‌ها
فصل 12: با کمک مشتق‌گیری همه‌ی مسئله‌ها حل می‌شوند
فصل 13: مسئله‌های بیشتری از مشتق‌گیری: خط‌های مماس
بخش 5: انتگرال و سری‌های نامتناهی
فصل 14: مقدمه‌ای بر ‌ انتگرالگیری و تقریب مساحت
فصل 15: انتگرال: عکس مشتق‌گیری
فصل 16: روش‌های انتگرال‌گیری برای متخصصان
فصل 17: استفاده از انتگرال برای حل مسئله‌ها
فصل 18: رام‌کردن بی‌نهایت با انتگرال‌های ناسره
فصل 19: سری‌های نامتناهی
بخش 6: بخش دهتایی‌ها
فصل 20: ده مورد را به خاطر داشته باشید
فصل 21: ده مورد را فراموش کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال
نویسنده
مترجمامیرحسین غفوری، نگار بابایی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک978-622-262-040-0
موضوع کتابکتاب‌های ریاضی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال

برای دریافت کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.