معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): دستگاه غدد درون ریز، خون و سیستم لنفاوی، پوست، مو، ناخن

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): دستگاه غدد درون ریز، خون و سیستم لنفاوی، پوست، مو، ناخن

اسکات لیتین و ناندا سانجیو در کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) به بررسی بیماری‌های دستگاه غدد درون‌ریز، خون و سیستم لنفاوی، پوست و مو ناخن می‌پردازند، علل و علائم آن‌ها را برای مخاطبان روشن می‌سازند و روش‌های درمانی مناسب را در اختیارشان قرار می‌دهند. این کتاب منبعی کاربردی برای دانشجویان پزشکی‌ست که مایلند بخش داخلی را به‌طور عمقی و کامل فرا بگیرند. هرچند زبان ساده‌ی کتاب آن را برای عموم مردم نیز خواندنی می‌کند.

درباره‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

دستگاه‌ها و اندام‌های بدن به‌طور پیچیده‌ای به یکدیگر مرتبطند و همگام باهم برای حفظ تعادل بدن کار می‌کنند. دستگاه غدد درون‌ریز که از غدد تولیدکننده و ترشح‌کننده‌ی هورمون تشکیل شده، به‌عنوان یک شبکه‌ی پیام رسان شیمیایی عمل می‌کند و وظایف مختلف بدن را مدیریت و تنظیم می‌نمایند. از سوی دیگر، سیستم خون نیز به‌عنوان یک شبکه‌ی حمل و نقل، مواد مغذی ضروری، اکسیژن و هورمون‌ها را به تمام نقاط بدن می‌رساند. اختلال در هر یک از این سیستم‌ها می‌تواند منجر به بروز طیف وسیعی از مشکلات سلامتی شود. اختلالات غدد درون‌ریز مانند دیابت، اختلالات تیروئید و نارسایی غدد فوق کلیوی، ناشی از عملکرد نادرست غدد یا عدم تعادل هورمونی است. این شرایط می‌تواند عواقب گسترده‌ای داشته باشد و بر رشد، متابولیسم، تولیدمثل و سلامت کلی فرد تاثیر بگذارد. اختلالات سیستم خون، شامل کم‌خونی، هموفیلی و بیماری سلول داسی شکل، ناشی از ناهنجاری در سلول‌های خونی یا عملکرد آن‌ها است.این اختلالات می‌تواند توانایی خون را برای حمل اکسیژن و مواد ضروری مختل کند و منجر به خستگی، ضعف و سایر عوارض شود.

معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

درک علل بیماری‌های غدد درون‌ریز و خون برای اتخاذ استراتژی‌های موثر پیشگیری و درمان ضروری است. ژنتیک، عوامل محیطی و انتخاب سبک زندگی همگی می‌توانند در بروز این شرایط نقش داشته باشند. اسکات لیتین (Scott litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjeev) در کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, 5th Ed) درباره‌‌ی بیماری‌های این دو دستگاه مهم و حیاتی بدن اطلاعات مهمی شرح می‌دهند و از علل، علائم و درمان‌های آن سخن می‌گویند. این کتاب شامل سه بخش است و بخش اول به توضیح درباره‌ی بیماری‌های غدد درون‌ریز پرداخته است. از عناوین فصول این بخش می‌توان به دیابت، اختلالات پانکراس، اختلالات غدد هیپوفیز، چاقی، اختلالات تیروئید و... اشاره کرد. بخش بعدی در باب بیماری‌های خون و سیستم لنفاوی به رشته‌ی تحریر درآمده و در نهایت بخش سوم به بیماری‌های پوست، مو و ناخن اختصاص یافته است.

در انتهای کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) نیز بخشی با عنوان «راهنمای بصری» قرار داده شده که به شکلی طبقه‌بندی شده و در جهت کمک برای به خاطر سپردن بهتر مطالب به شرح آناتومی این دستگاه‌ها و اختلالات شایع هر بخش پرداخته است. تصاویر و جداول به کار رفته در این کتاب نیز به مخاطبان کمک می‌نمایند تا به درک بهتری از مطالب رسیده و آن‌ها را به شکل کاربردی‌تری به حافظه‌ی خود بسپارند.

کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) به کوشش سید علیرضا طلائی زواره و مژگان محمدی‌فر به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات تیمور زاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب جامع سلامت خانواده

کتاب جامع سلامت خانواده که توسط اسکات لیتین و ناندا سانجیو به رشته‌ی تحریر درآمده، راهنمایی جامع و کاربردی‌ست که با تکیه بر تحقیقات و دانش چندهزار پزشک برجسته، به علل، علائم و گزینه‌های درمانی برای صدها بیماری می‌پردازد. این کتاب که در هزاروچهارصد صفحه نگاشته شده در ایران توسط انتشارات دکتر تیمورزاده و به شکل مجموعه‌ی یازده جلدی به چاپ رسیده است. از عناوین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «جراحات و نشانه‌ها» و «بارداری و سلامت کودکان» اشاره کرد.

کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان پزشکی و برای مطالعه‌ی بیماری‌های داخلی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): دستگاه غدد درون ریز، خون و سیستم لنفاوی، پوست، مو، ناخن می‌خوانیم

در دیابت سطح قندخون (گلوکز) افزایش می‌یابد. این بیماری اغلب ناشی از اختلال عملکرد پانکراس است. پانکراس عضوی دراز و باریک است که در پشت معده قرار دارد و تقریباً به اندازه طول دست هر شخص می‌باشد. این غده نقش مهمی در روند هضم غذا دارد و این کار را با تولید آنزیم‌هایی انجام می‌دهد که برای هضم (متابولیسم) غذای شما لازم هستند. نقش کلیدی دیگر پانکراس در کنترل سوخت بدن است. پانکراس مصرف قندخون را که به تمام سلول‌ها انرژی می‌رساند (مغز و سایر بافت‌ها) تنظیم می‌کند. وقتی پانکراس شما به درستی کار کند، تغییرات غلظت قندخون به رغم فاکتورهای متعددی نظیر وعده‌های غذایی، ورزش، استرس و عفونت‌ها در محدوده‌ای باریک تغییر می‌کند. اما گاهی اوقات این سیستم به دقت تنظیم شده، دچار اختلال می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 28: دستگاه‌ غدد‌ درون‌ریز
دیابت (مرض قند)
عوارض دیابت
درمان دیابت
سایر اختلالات پانکراس
اختلالات غده هیپوفیز
اختلالات تیروئید
اختلالات غده پاراتیروئید
اختلالات غده آدرنال (فوق کلیه)
اختلالات غدد جنسی
سندرم‌های غدد درون‌ریز
چاقی
فصل‌‌ 29: خون‌ و‌ سیستم‌ لنفاوی
آشنایی با خون
اختلالات مغز استخوان
اختلالات پلاسماسل
کم‌خونی (آنمی)
لوسمی‌ها
لنفوم
اختلالات خون‌ریزی‌دهنده
ترومبوز (لخته شدن خون)
انتقال خون و پیوندها
فصل‌ 30: پوست‌، مو‌، ناخن‌
مفاهیم پایه
مراقبت صحیح از پوست
اگزما
سایر بیماری‌های پوستی
اختلال تعریق
عفونت‌های پوستی
تومورهای پوستی غیرسرطانی
سرطان پوست
سارکوم کاپوسی
مو
ناخن‌ها
توصیه‌هایی برای پیشگیری
تدابیر زیبایی
راهنمای‌ بصری‌: کالبدشناسی‌ و‌ اختلالات‌ شایع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): دستگاه غدد درون ریز، خون و سیستم لنفاوی، پوست، مو، ناخن
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-622-348-074-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 8: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.