معرفی و دانلود کتاب تفکر ناب: کتاب اول: اصول و تکنیک‌ها

عکس جلد کتاب تفکر ناب: کتاب اول: اصول و تکنیک‌ها
قیمت:
۷۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفکر ناب: کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفکر ناب: کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفکر ناب: کتاب اول: اصول و تکنیک‌ها

کتاب تفکر ناب: کتاب اول، ایده‌ی به‌کارگیری شیوه‌ای نوین و کاربردی را توضیح می‌دهد که در آن عیوب و خطاهای سازمان‌ها به حداقل می‌رسد و ارائه‌ی خدمات یا فروش کالا، به بهترین نحو انجام می‌گیرد. جیمز پی. ووماک و دانیل‌ تی. جونز در این کتاب به شرح دقیق مفهوم تفکر ناب می‌پردازند و شیوه‌ی به‌کارگیری تکنیک‌های آن را می‌آموزند.

درباره‌ی کتاب تفکر ناب: کتاب اول

جیمز پی. ووماک (Daniel T. Jones) و دانیل‌ تی. جونز (James P. Womack)، نویسندگان کتاب تفکر ناب: کتاب اول (Lean Thinking)، پیامى بیدارکننده براى سازمان‌ها، مدیران، کارگران و سرمایه‌گذارانى دارند که در دنیاى منسوخ تولید انبوه همچنان درمانده‌اند. کتاب تولید ناب، که گنجینه‌ای است از داده‌هاى مبتنى بر «ارزیابى مقایسه‌ای»، نشان می‌دهد براى سازمان‌دهى و مدیریت ارتباط با مشترى، زنجیره‌ی تأمین، تکوین محصول و عملیات تولید، راه بهترى وجود دارد که همان رهیافتى است که تویوتا، بعد از جنگ دوم جهانى، پیشگام آن بوده است. مؤلفان این شیوه‌ی جدید را تولید ناب نامیده‌اند، چون با حداقل‌ترین، انجام بیش‌ترین کارها را ممکن می‌کند.

ترجمه به بیش از یازده زبان و فروش چهارصدهزار نسخه از کتاب تفکر ناب، نشانه‌ی آن است که بالاخره سازمان‌ها به سمت‌وسوی این شیوه‌ی نوین کشیده شده‌اند. گفتنی‌ست که جلد دوم این کتاب، نمونه‌های کسب‌وکارهایی را که با ایده‌ی تفکر ناب به موفقیت رسیده‌اند، بررسی و معرفی می‌کند. تفکر ناب در پنج اصل اساسی خلاصه می‌شود:

اصل اول: تعیین دقیق ارزش هر محصول معین؛ اصل دوم: شناسایى جریان ارزش آن محصول؛ اصل سوم: ایجاد حرکت بدون وقفه در این جریان ارزش؛ اصل چهارم: امکان ‌دادن به خریدار تا ارزش را از تولیدکننده بیرون بکشد؛ اصل پنجم: جست‌وجوی کمال.

معرفی و دانلود کتاب تفکر ناب: کتاب اول

با درک دقیق این اصل‌ها و سپس با تلاش براى پیوند زدن آن‌ها به یکدیگر، مدیران می‌توانند تکنیک‌های ناب را کاملاً مورد استفاده قرار دهند و یک شیوه‌ی پایدار را حفظ کنند. این اصل‌ها و کاربرد آن‌ها موضوع کتاب تفکر ناب: کتاب اول هستند.

جیمز پی. ووماک و دانیل‌ تی. جونز برای اثبات کارآمدی تفکر ناب، شرکت‌های پیشرویی را پیدا ‌کردند که با استفاده از این تفکر و ابزارهای آن به موفقیت چشمگیری دست یافتند. این‌گونه کتاب تفکر ناب: کتاب اول به بسترى براى تشریک مساعى گروهى از افراد هم‌فکر در سرتاسر جهان مبدل شد، کسانی که عمیقاً مجموعه‌ای از ایده‌ها را باور دارند و تاکنون براى تبلیغ آن‌ها به حرکت‌های قابل توجهى دست زده‌اند و خواهان آن روزى هستند که جهان تماماً تفکر ناب را پذیرفته باشد.

تفکر ناب مفهوم جدیدى است که می‌تواند کل جریان ارزش محصولات را به‌گونه‌ای چشمگیر در راستاى کمال به پیش راند. جیمز پی. ووماک و دانیل‌ تی. جونز این مفهوم را به‌طور مختصر، در بخش نخست کتاب معرفى می‌کنند و سپس در بخش دوم و سوم، پیاده‌سازی ایده‌ی ناب و چالش «بنگاه ناب» را به دقت مورد بررسى قرار می‌دهند. نویسندگان پس از سال‌ها مطالعه‌ی نمونه‌های موردی، حالا به طرحی مدون دست یافته‌اند که می‌تواند برای هر فعالیت سودمندی به کار گرفته شود؛ خواه این فعالیت ارائه‌ی خدمات باشد، خواه تولید کالا. کتاب تفکر ناب: تفکر اول به روشنی توضیح می‌دهد چه کارهایی انجام دهید و از انجام چه کارهایی خودداری کنید؛ درنتیجه مسئولیت شما ساده است. تنها به این توصیه‌ها عمل کنید.

انتشارات ناب اندیشان این کتاب را با ترجمه‌ی آزاده رادنژاد ترجمه کرده است.

کتاب تفکر ناب: کتاب اول برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب تفکر ناب برای مدیران و افراد سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران ضروری است.

در بخشی از کتاب تفکر ناب: کتاب اول: اصول و تکنیک‌ها می‌خوانیم

سازمانى را ندیده‌ایم که بخواهد در زمانى کوتاه، گام‌هاى لازم براى پیاده‌سازی همه‌جانبه‌ی تفکر ناب را بردارد و دچار بحران نباشد. بنابراین، اگر شرکت شما درگیر بحران است، فرصت را مغتنم شمارید و از آن استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که از شش ماه تا یک سال طول مى‌کشد، تا از نظر کاهش هزینه و موجودى به نتایج واقعی دست یابید. ولى براى آنکه مبدل به سازمان نابى شوید که بتواند ناب باقى بماند، به پنج سال زمان نیاز دارید. البته، اگر در این مدت، عامل تغییر شما بتواند نقش خود را به خوبى ایفا کند.

بیشتر سازمان‌ها همیشه هم دچار بحران نیستند و به نظر مى‌رسد که بعضی از آن‌ها وضع خوبى دارند. بنابراین، شما به‌عنوان عامل تغییر، در سازمانى که امن به‌ نظر مى‌رسد، (مثلاً آى‌بى‌ام در دهه‌ی 1980) براى پیاده‌کردن تفکر ناب چه باید بکنید تا بتوانید شرکت را از بحرانى نجات دهید که در آینده گریبانش را خواهد گرفت؟

یک راه این است که به سراغ آن بخش از سازمان بروید که درگیر بحران است و از طریق تفکر ناب، همه‌ی انرژى خود را صرف درمان آن بخش کنید. ایدئال این است که این بخش، مجموعه‌اى از چند خانواده‌ی محصول باشد، ولی مى‌تواند یک کارخانه، بخش تکوین محصول، خط تولید یک کارخانه یا یک گروه تکوین یک محصول خاص نیز باشد. همچنین رهبرانى که به رأس سازمان خود نزدیک نیستند، مى‌توانند از این طریق به پیروزى نابى دست یافته و رهبرى را در رأس سازمان به دست گیرند. بنابراین، تفکر ناب را براى واحد کسب‌وکار یا تأسیسات خود به کار بندید، یا به سراغ آن واحدى بروید که گرفتار بحران است. سپس وقتى آن واحد با تغییراتى چشم‌گیر مواجه شد، آن وقت مى‌توان رهبران واحدهاى دیگر را فراخواند تا در یک آموزش فعالانه شرکت کنند و از ایده‌هاى قدیمی خود دست بردارند.

فهرست مطالب کتاب

تفکر ناب در ایران: از انکار تا اقدام
درباره‌ی این کتاب
از تولید ناب تا بنگاه ناب
بخش اول: اصول ناب
پیش‌گفتار: تفکر ناب در مقابل مودا
گفتار 1: ارزش
گفتار 2: جریان ارزش
گفتار 3: حرکت
گفتار 4: کشش
گفتار 5: کمال
بخش دوم: برنامه‌ی پیاده‌سازی ناب
گفتار 6: برنامه‌ی پیاده‌سازی ناب
گفتار 7: بازنگری در برنامه‌ی پیاده‌سازی ناب (پس از شش سال)
بخش سوم: تفکر ناب در همه جا
گفتار 8: بنگاه ناب
گفتار 9: از تولید محصول فیزیکی تا تولید سلامت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفکر ناب: کتاب اول: اصول و تکنیک‌ها
نویسنده،
مترجمآزاده رادنژاد
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-964-5528-49-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفکر ناب: کتاب اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تفکر ناب: کتاب اول

برای دریافت کتاب تفکر ناب: کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.