معرفی و دانلود کتاب تفکر ناب: کتاب دوم: از تفکر تا عمل

عکس جلد کتاب تفکر ناب: کتاب دوم: از تفکر تا عمل
قیمت:
۷۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفکر ناب: کتاب دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفکر ناب: کتاب دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفکر ناب: کتاب دوم: از تفکر تا عمل

کتاب تفکر ناب: کتاب دوم در ادامه‌ی کتاب تفکر ناب: کتاب اول نوشته شده و پیاده‌سازی اصول و تکنیک‌های تفکر ناب را در شرکت‌های مهمی مثل پورشه و تویوتا مورد بررسی قرار می‌دهد. جیمز پی. ووماک و دانیل‌ تی. جونز در این کتاب ارزشمند به مدیران سازمان‌ها این امکان را می‌دهند که تشابهات و تفاوت‌های خود را با نمونه‌های موردی در نظر بگیرند و بنا بر جامعه‌ی خود نسبت به پیاده‌سازی تکنیک‌های تفکر ناب اقدام نمایند.

درباره‌ی کتاب تفکر ناب: کتاب دوم

تفکر ناب شیوه‌ای مدیریتی برای حل مسئله است و به بالا بردن ارزش محصول و بهبود کیفیت ارتباط با مشتری کمک می‌کند. برای پیاده‌سازی تفکر ناب، آموزش تکنیک و اصول آن به افراد سازمان‌ها یک امر واجب است؛ تکنیک‌ها و اصولی که در کتاب تفکر ناب: کتاب اول به تفصیل بررسی شد. کتاب تفکر ناب: کتاب دوم (Lean Thinking) شرکت‌هایی را بررسی می‌کند که با این شیوه‌ی مدیریتی به موفقیت رسیده‌اند؛ شرکت‌هایی نظیر وایر مولد، پرات اند ویتنی، پورشه، تویوتا و... . جیمز پی. ووماک (Daniel T. Jones) و دانیل‌ تی. جونز (James P. Womack) کتاب دوم را نوشته‌اند تا به خوانندگان نشان دهند پیاده‌سازی تفکر ناب در عمل چگونه است.

معرفی و دانلود کتاب تفکر ناب: کتاب دوم

در جلد قبل خواندیم که تفکر ناب پنج اصل اساسی دارد: تعیین ارزش برای محصول، شناسایی جریان ارزش محصول، ایجاد حرکت متداوم در جریان ارزش، فراهم کردن فرصت برای خریدار جهت بیرون کشیدن ارزش از تولیدکننده و در آخر جست‌وجوی کمال. به گفته‌ی مؤلفان، حتی وقتی اهمیت پنج اصل ناب را درک کنید، باز هم به‌سختی می‌توانید بدون داشتن یک نمونه‌ی دقیق از یک عملکرد موفق و بدون پیروی از آن، این اصول را در سازمان خود پیاده کنید. بنابراین داشتن نمونه و الگویی که بتواند واقعیت‌های اصلی و مهم را نشانتان دهد و درعین‌‌حال، تصویر کلی یک شرکت ناب را بشناساند، لازم و ضروری است. علاوه‌‌بر این، شرایط کار چنین شرکت نمونه‌ای باید با شرایط شما خیلی شبیه باشد تا بتوانید با اطمینان از دستاوردهای آن، باور کنید که تفکر ناب در شرکت شما هم قابل پیاده‌‌سازی است.

جیمز پی. ووماک و دانیل‌ تی. جونز با توجه به دو جنبه‌ی «ابعاد و پیچیدگی» و «ملیت»، مجموعه‌ای از شرکت‌های نمونه ناب را انتخاب کرده‌اند تا داستان پیشرفت تفکر ناب در آن‌ها را برای شما بازگو کنند. آن‌ها کار را ابتدا با سه نمونه‌ی آمریکایی شروع می‌کنند. این نمونه‌ها با داستان یک شرکت کوچک با مالکیت خصوصی و تنوع محصول کم شروع می‌شود و به یک سازمان بزرگ با مالکیت دولتی، فن‌آوری‌های تولید، زنجیره‌ی تأمین و توزیع بسیار پیچیده ختم می‌شود؛ سازمانی که گذشته‌ای طولانی را پشت سر گذاشته است، گذشته‌ای پر از جنگ و جدال با کارگران، خریداران و تأمین‌کنندگان!

کتاب تفکر ناب: کتاب دوم سپس به سراغ یک شرکت پیشرو آلمانی و بعد از آن دو شرکت ژاپنی، با درجات مختلف پیچیدگی می‌رود. احتمالاً سازمان شما از بعضی جنبه‌های مهم با هر یک از این مثال‌ها متفاوت است و لازم خواهد بود که شما اصول تفکر ناب را تا اندازه‌ای بر پایه‌ی ویژگی‌های خاص جامعه‌ی خود اقتباس کنید. اما با این وجود، این نمونه‌ها آن‌قدر فراگیر هستند که هیچ مدیری نمی‌تواند ادعا کند اصول ناب برای موقعیت او کاربردی نیستند.

کتاب تفکر ناب: کتاب دوم از لحاظ ارائه‌ی مستندات به همراه آمار و نمودارها اثری ارزشمند به حساب می‌آید و شایسته است که مورد توجه مدیران و رهبران سازمان‌ها قرار بگیرد. این کتاب از سوی نشر ناب‌اندیشان، با ترجمه‌ی آزاده رادنژاد منتشر شده است.

کتاب تفکر ناب: کتاب دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مدیران، سرمایه‌گذاران و تمامی افرادِ یک سازمان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تفکر ناب: کتاب دوم: از تفکر تا عمل می‌خوانیم

تولیدکننده‌ای که می‌خواهد ناب باشد، باید با جامع‌نگری بیشتری با این موضوع مواجه شود و در هر مورد از خود بپرسد: در فرآیند تولید مبتنی بر حرکت تک‌واحدی چه فعالیت‌های فیزیکی را می‌توان وارد شرکت کرد؟ در این صورت، نه‌تنها تعداد تأمین‌کنندگان به‌طرز چشمگیری کاهش خواهند یافت، بلکه بهبود تأمین‌کنندگان باقیمانده نیز بسیار ساده‌تر خواهد شد.

دومین استراتژی رشد وایرمولد، خرید شرکت‌های کوچکی بود که تولیدات مرتبطی با محصولات وایرمولد دارند (شرکت‌هایی که به شیوه‌ی دسته‌وصفی تولید می‌کنند). هدف از این استراتژی، افزایش تنوع محصولاتی بود که وایرمولد عرضه می‌کرد. اولین موج کاهش موجودی وایرمولد در دو سال اول و انجام فعالیت‌های فراگیر کایزن، منجر به ایجاد یازده میلیون دلار نقدینگی شد. این مبلغ صرف خرید پنج شرکت شد که خطوط تولیدی مکمل یکدیگر داشتند و حجم فروشی معادل 24 میلیون دلار ایجاد می‌کردند.

وایرمولد توانست 11 میلیون دلار مودا (به‌صورت موجودی) را که حدود 1/1 میلیون دلار هزینه‌ی حمل‌‌ونقل داشتند (درصورتی‌که هزینه‌ی سرمایه و انبارش را 10 درصد فرض کنیم) به 24 میلیون دلار افزایش فروش تبدیل کند و اگر سود عملیات را معادل 10 درصد از فروش در نظر بگیریم، درمی‌یابیم که 2/4 میلیون دلار درآمد برای وایرمولد ایجاد شد. بنابراین، 3/5 میلیون دلار افزایش درآمد برای شرکتی به ابعاد وایرمولد (با فروش سالانه‌ای معادل 250 میلیون دلار) درآمدی بسیار قابل‌توجه بود.

فهرست مطالب کتاب

از تفکر تا عمل در ایران
درباره‌ی این کتاب
بخش اول: از تفکر تا عمل
پیش‌گفتار: خیزش ناب
گفتار 1: یک مورد ساده
گفتار 2: مورد سخت‌تر
گفتار 3: سنگ محک
گفتار 4: تفکر ناب در مقابل تکنیک آلمان
گفتار 5: تویوتای توانا؛ شوای کوچک
بخش دوم: پیشرفت پیوسته‌ی تفکر ناب
گفتار 6: پیشرفت پیوسته‌ی تفکر ناب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفکر ناب: کتاب دوم: از تفکر تا عمل
نویسنده،
مترجمآزاده رادنژاد
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-622-99668-1-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفکر ناب: کتاب دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تفکر ناب: کتاب دوم

برای دریافت کتاب تفکر ناب: کتاب دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.