معرفی و دانلود کتاب تصمیم درست: ورزش چه چیزهایی درباره کار و زندگی به ما می‌آموزد

عکس جلد کتاب تصمیم درست: ورزش چه چیزهایی درباره کار و زندگی به ما می‌آموزد
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم درست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم درست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تصمیم درست: ورزش چه چیزهایی درباره کار و زندگی به ما می‌آموزد

کتاب تصمیم درست دربردارنده‌ی داستان‌هایی خواندنی است از ورزشکاران و مربیان موفق در سطوح جهانی. سالی جنکینز در این کتاب به شرح جزئیات و علل موفقیت ورزشکاران حرفه‌ای می‌پردازد و درس‌هایی که می‌توان از زندگی آن‌ها آموخت را برای ما شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تصمیم درست

کتابی که قصد مطالعه‌ی آن را دارید نوشته‌ی سالی جنکینز ستون‌نویس ورزشی واشنگتن پست و نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی است. او پنج بار برنده‌ی جایزه ستون‌نویس ورزشی سال شده‌است و فینالیست جایزه پولیتزر 2020 بوده‌ است. شاید تصور کنید که بخش عمده‌ای از مطالب این کتاب تکراری و مشابه سایر کتاب‌های علوم ورزشی باشد. درست است که عصاره‌ی کلام نویسنده در بسیاری از فصل‌ها به مفاهیم عمده‌ای مانند سخت‌کوش بودن و خوش‌رفتاری با اطرافیان شبیه است، اما داستان‌های جالبی در این کتاب وجود دارد که این مفاهیم را از آن‌که شعارزده باشند خارج می‌کند و آن‌ها را برای ما به‌خوبی ملموس می‌کند. سالی جنکینز (Sally Jenkins) به داستان‌هایی از زندگی واقعی ورزشکاران اشاره می‌کند، مانند زندگی سخت‌کوشانه‌ی مایکل فلپس که هرگز حتی یک روز هم مرخصی نمی‌گیرد و برنامه‌ی ورزشی منظم و پیوسته‌ی او این اجازه را به او داد تا به پرافتخارترین ورزشکار المپیک در تمام دوران تبدیل شود. مایکل فلپس بدون شک بهترین شناگر تمام دوران است و برای رسیدن به هدفش بسیار سخت تلاش کرد. سالی جنکینز او را به‌عنوان یک نمونه‌ی ایده‌آل تعهد و تمرین پیش روی خواننده‌ی مشتاق خود قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب تصمیم درست

سالی جنکینز در کتاب تصمیم درست آن‌چه را که از دهه‌ها مشاهده‌ی نزدیک سبک زندگی ورزشکاران و مربیان موفق آموخته است، با ما به اشتراک می‌گذارد. درس‌هایی که او از آن‌ها صحبت می‌کند نه تنها برای کسانی که به دنبال بهبود عملکرد ورزشی خود هستند مفید است، بلکه برای هرکسی که می‌خواهد در شغل خود مؤثرتر باشد نیز قابل استفاده است. مسلما اکثر ما ورزشکاران حرفه‌ای نیستیم و حتی اگر به‌صورت روزانه ورزش کنیم باز هم‌چنان در زمره‌ی ورزشکاران حرفه‌ای قرار نمی‌گیریم. اکثریت افراد یک جامعه حتی ممکن است سطح تعهد ورزشکاران حرفه‌ای را به تمسخر بگیرند و آن را عجیب بدانند. پس چرا ما اگر حتی یک ورزشکار حرفه‌ای نیستیم هم باید این کتاب را بخوانیم؟ چون به‌قول سالی جنکینز، می‌توانیم اگر در مورد چیزی جاه‌طلب هستیم نسبت‌به توانایی‌های خود نیز ‌مانند یک ورزشکار حرفه‌ای رفتار کنیم.

نکته‌ی جالب آن است که جنکینز از مربی‌گری به‌عنوان مشارکتی بین کارکنان و بازیکنان یاد می‌کند، و قصد دارد تا این افسانه که مربی‌گری تنها به‌روش مستبدانه موثر است را باطل بشمارد. کتاب تصمیم درست (The Right Call) به هفت اصل مهم در زندگی ورزشکاران موفق اشاره می‌کند و آن‌ها را چنین برمی‌شمارد: تهویه‌ی بدن، تمرین ذهن، نظم و دیسیپلین، صراحت بیان، فرهنگ، شکست، قصد و انگیزه. در فصل شکست، سالی جنکینز به این اشاره می‌کند که برخلاف انتظارات ما، قهرمانان اتفاقا بازنده‌های خوبی نیز هستند. او عنوان می‌کند که از نظر آماری، حتی بهترین بسکتبالیست‌ها نیز در طول زمان پرتاب‌های زیادی را از دست می‌دهند. لبران جیمز، مسلط‌ترین و حرفه‌ای‌ترین بسکتبالیست دوران خود، درصد موفقیت پرتاب‌هایش 41.6 درصد بود. بدون شکست، هیچ نوآوری‌ای وجود ندارد. بدون نوآوری جهشی رو به جلو وجود ندارد و موفقیت تنها در گرو پذیرش شکست است.

در مجموع، کتاب تصمیم درست نوشته‌ی سالی جنکینز، دربردارنده‌ی داستان‌های جالبی در مورد ورزشکاران و مربیان آن‌هاست و بینش‌های ارزشمندی در مورد عناصر کلیدی موفقیت در سطوح گروهی و شخصی را شرح می‌دهد. شما چه یک ورزشکار حرفه‌ای باشید چه مربی ورزش یا حتی قصد بهبود عملکرد شخصی خود را داشته باشید می‌توانید از اصول آموزشی این کتاب به ترجمه‌ی سارا اعتمادی بهره‌ ببرید. این کتاب را انتشارات بله به چاپ رسانیده است.

نکوداشت‌های کتاب تصمیم درست

  • (در این کتاب) یکی از بزرگترین نویسندگان ورزشی آمریکا پایه‌های اساسی یک ذهنیت قدرتمند ورزشی را شرح می‌دهد و با روایت داستان‌هایی سینمایی نشان می‌دهد که چگونه همه‌ی ما قادر به آن هستیم تا تصمیم‌گیری در لحظات پرفشار را یاد بگیریم. (رابرت ایگر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • جنکینز هیجان ورزش را با بینش خودسازی ترکیب می‌کند و راه جدیدی را برای اندیشیدن به عظمت و شکوه پیش روی ما قرار می‌دهد. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه ورزش‌های حرفه‌ای‌ به آزمایشگاهی برای مشاهده و یادگیری درباره‌ی رهبری و درس‌های زندگی تبدیل شده است. (چارلز داهیگ، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتاب تصمیم درست شاهکاری است با نثری زیبا و برازنده که استعداد نگارنده‌ی خود را در گزارش‌نویسی و نویسندگی به نمایش می‌گذارد و هم‌چنین دریچه‌ای را برای چگونگی رسیدن به بهترین‌ها برای خواننده فراهم می‌کند. این کتاب واقعا الهام‌بخش است! مطالعه‌ی این کتاب را شدیدا به شما توصیه می‌کنم. (ویلیام د. کوهن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب تصمیم درست بر‌ای چه کسانی مناسب است؟

ورزشکاران حرفه‌ای، مربیان ورزشی و افرادی که قصد بهبود عملکرد شخصی یا شغلی خود را دارند می‌توانند از مطالعه‌ی این کتاب آموزنده لذت فراوانی ببرند.

در بخشی از کتاب تصمیم درست: ورزش چه چیزهایی درباره کار و زندگی به ما می‌آموزد می‌خوانیم

موضوع این‌که تمرین تا چه‌ اندازه می‌تواند فردی را به سطح بین‌المللی برساند، در مقابل عواملی مانند ژنتیک و سایر استعدادهای طبیعی، همواره مورد بحث بوده است. با این‌حال، آن‌چه واضح است این است که نوع درستی از تمرین، که بر نقاط ضعف خاص تمرکز دارد - چه در زدن توپ بیسبال باشد یا ارائه یک سخنرانی - می‌تواند اثربخش باشد و این بهبود برای همگان قابل دستیابی است. دکتر سیان لیاه بیلاک، دانشمند شناختی و رئیس بارنارد کالج، می‌گوید: «با تمرین کافی و ذهنیت مناسب، هر کسی پتانسیل بهبود و برتری در شناسایی الگوها و تصمیم‌گیری را دارد.»

اصطلاح «تمرین» اغلب به نحوی نادرست مورد استفاده قرار گرفته است، خصوصاً با این تصور اشتباه که ده هزار ساعت تمرین می‌تواند به عنوان یک «عدد جادویی» عمل کند. این تصور در سال 2008 با انتشار کتاب پرفروش مالکوم گلادول به نام «بیرون‌گراها» گسترش یافت، این ایده زمانی‌که مالکوم گلدول تلاش کرد تا آستانه‌ای برای دست‌یابی به "تخصص واقعی" در پرفروش‌ترین کتاب زیبای خود در سال 2008، Outliers، تعریف کند، مورد توجه قرار گرفت. آندرس اریکسون در دهه 90، هیچ عدد جادویی خاصی را برای ساعات تمرین تأیید نمی‌کرد. اریکسون بیشتر بر نوع و کیفیت تمرین مورد نیاز تأکید داشت، آن‌چه که او «تمرین عمدی» نامیده بود - دقیقاً همان نوع تمرین تحلیلی که منینگ انجام می‌داد. اریکسون، که در سال ۲۰۱۹ پیش از درگذشتش تلاش کرد تا مفهوم واقعی «تمرین عمدی» را روشن کند، از اینکه کارش به شکلی ساده‌انگارانه توسط کسانی که خواهان تأکید بر نقش ژنتیک در عملکرد انسان بودند، تفسیر شده بود، رضایت نداشت. او معتقد بود که «به طور مداوم و قاطع، شواهد نشان داده‌اند که متخصصان ساخته می‌شوند، نه متولد.»

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار: درک عظمت
فصل 1: تصمیم‌گیری درست تحت فشار
فصل 2: تهویه‌ی بدن
فصل 3: ذهن خود را تمرین دهید
فصل 4: دیسیپلین چهارچوب است
فصل 5: صراحت زبان
فصل 6: فرهنگ و محیط
فصل 7: شکست معلم
فصل 8: قصد و انگیزه
پی‌نوشت: قلب بزرگی
قدردانی‌ها
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تصمیم درست: ورزش چه چیزهایی درباره کار و زندگی به ما می‌آموزد
نویسنده
مترجمسارا اعتمادی
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-91133-7-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تصمیم درست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تصمیم درست

برای دریافت کتاب تصمیم درست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.